02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

پودر استخوان چیست و چه تاثیری در ایمپلنت دندان دارد؟ - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 5 دقیقه | منتشر شده در: 1402/08/02

بروزرسانی شده در: 1402/10/14

پودر استخوان، یک ماده ترمیمی است که در جراحی‌های ایمپلنت دندانی مورداستفاده قرار می‌گیرد. پودر استخوان باعث اجرای درست و دقیق ایمپلنت دندان شده و باعث تقویت و ترمیم استخوان فک خواهد شد. مهم‌ترین نقشی که پودر استخوان در اجرای ایمپلنت دندان ایفا می‌کند این است که ترمیم استخوان تحلیل رفته فک را انجام دهد تا ایمپلنت در بستری کاملاً محکم اجرا شود.

در روش های پیوند استخوان و معمولا جراحی های دهان و پریودنتال، از پودر معدنی استخوان برای تحریک رشد سلول های بنیادی در بدن استفاده می شود تا استخوان جدید در اطراف دندان تشکیل گردد.

قیمت پودر استخوان برای ایمپلنت

قیمت پودر استخوان برای ایمپلنت به عوامل مختلفی بستگی دارد که هر کدام از این عوامل می تواند هزینه مد نظر برای پودر استخوان برای ایمپلنت را دستخوش تغییرات بسیاری کند. از جمله این عوامل می توان به نوع پودر استخوان، میزان خرابی و تحلیل رفتگی استخوان فک، مقدار مورد نیاز و کیفیت پودر استخوان اشاره کرد. به طور میانگین هزینه پودر استخوان برای ایمپلنت 2.000.000 تومان (دو میلیون تومان) تا 20.000.000 تومان (بیست میلیون تومان) خواهد بود.

نحوه تزریق پودر استخوان در لثه

تزریق پودر استخوان در لثه در اکثر مواقع برای تقویت و بهبود استخوان و ایمپلنت مورداستفاده قرار می‌گیرد. تمامی فرایند تزریق پودر در لثه توسط دندان‌پزشک انجام خواهد شد. نحوه تزریق پودر استخوان در لثه به این شکل است که در مرحله اول آماده‌سازی‌هایی چون ضدعفونی کردن پودر استخوان انجام می‌شود.

در مرحله بعدی جراح دسترسی به لثه برای تزریق پودر استخوان را انجام می‌دهد. برش زدن لثه در نزدیکی منطقه ایمپلنت یا قرارگیری استخوان در این مرحله انجام می‌شود. مرحله بعدی تزریق پودر استخوان در لثه و مرحله آخر نیز بستن و بازسازی لثه انجام خواهد شد.

مطالب مرتبط: قیمت ایمپلنت دندان

قیمت پودر استخوان برای ایمپلنت

قیمت پودر استخوان برای ایمپلنت به عوامل متعددی بستگی دارد. هر یک از این عوامل می تواند به طور مستقیم قیمت یا هزینه پودر استخوان برای ایمپلنت را دستخوش تغییرات بسیار زیادی کند. در ادامه به مهمترین عوامل خواهیم پرداخت و آنها را مورد بررسی قرار می دهیم.

برند

یکی از مهمترین موارد در قیمت این محصول برای ایمپلنت، برند آن است. برندهای مختلفی در بازار وجود دارند که هر کدام از آنها قیمت های گوناگونی خواهند داشت.

به این نکته توجه داشته باشید، برندهای معتبر و معروف اکثرا قیمت بالاتری را نسبت به سایر بندها خواهند داشت. البته برندهای معتبر کارایی بالاتری را نیز از خود نشان خواهند داد.

 نوع پودر استخوان 

دومین عامل موثر بر قیمت پودر استخوان برای ایمپلنت، نوع آن است. پودر استخوان طبیعی معمولا قیمت بالاتری نسبت به پودر استخوانهای مصنوعی و ترکیبی خواهد داشت. این پزشک شما است که با توجه به نوع نیاز شما بهترین گزینه را به شما معرفی خواهد کرد.

موقعیت جغرافیایی

موقعیت جغرافیایی نه تنها بر هزینه پودر استخوان برای ایمپلنت دندان تاثیرگذار خواهد بود، بلکه تمامی محصولات را درگیر می کند. شما برای خرید لباس نیز با توجه به مناطق مختلف قیمت های متفاوتی پرداخت می کنید. این عامل می تواند به طور مستقیم هزینه پودر استخوان برای ایمپلنت دندان را دستخوش تغییرات زیادی کند؟

به طور کلی، عوامل زیادی قیمت پودر استخوان برای ایمپلنت را دچار تغییرات می کند. توصیه ما به شما این است که بر اساس دستور متخصصین در این زمینه عمل کنید و این محصول را از مراکز معتبر و قابل تایید دندانپزشک خریداری نمایید.

قیمت پودر استخوان برای ایمپلنت

آشنایی با انواع پودر استخوان

آیا می دانید از چه مواد یا پودری برای مواد پیوند استخوان استفاده می شود؟ در اغلب اوقات، مواد پیوند استخوان از بدن شما گرفته می شود، برای مثال از استخوان فک شما یا ناحیه دیگری از بدن.

با این حال، این تنها گزینه نیست. اهداکنندگان انسانی و حیوانی نیز می توانند مواد استخوانی مورد نیاز را تامین کنند. زمانی که پودر استخوان از منبع خارجی نشات می گیرد، شما دیگر نیازی به عمل جراحی اضافی ندارید. همین مسئله می تواند یک مزیت قابل توجه برای افرادی باشد که می خواهند روند ایمپلنت دندان برای آنها آسان تر یا کوتاه تر باشد.

گزینه های رایج مواد پیوند استخوان

برخی از گزینه های رایج مواد پیوند استخوان عبارتند از:

  1. پودر استخوان آلوپلاست یا مصنوعی

آلوپلاست یک ماده مصنوعی است که از هیدروکسی آپاتیت ساخته شده است. این ماده سرطان زا یا التهابی نبوده و سازگاری خوبی با استخوان فک دارد. پس همین خصوصیات فوق العاده، آن را به یک انتخاب مطمئن تبدیل می کند.

  1. اتوگرافت

اتوگرافت شامل پیوندهای استخوانی است که از یک قسمت از بدن خود بیمار گرفته شده و به فک پیوند زده می شود. نخستین انتخاب دندانپزشکان، معمولا پیوند استخوانی اتوگرافت یا اتوژن است، زیرا پیوند گرفته شده از بدن خود فرد، با بهترین نتایج همراه است.

  1. پودر استخوان آلوگرافت

پودر استخوان آلوگرافت از بدن فرد دیگر و معمولا از بانک استخوان تأمین می شود. آلوگرافت گزینه مناسبی برای آن دسته از افرادی است که مایل به انجام جراحی برای استخراج پیوند از بدن خود نداشته با اینکه به مقدار زیادی استخوان نیاز دارند. 

  1. مواد پیوند استخوان زنوگرافت

زنوگرافت نوعی پیوند استخوان از موجودات دیگر و عمدتا گاو است. جالب است بدانید که ساختار مولکولی استخوان در همه موجودات یکسان بوده و در نتیجه می توان از این منابع برای پیوند استخوان لازم در ایمپلنت دندان نتایج قابل قبولی به دست آورد.

مطالب مرتبط: مراحل ایمپلنت دندان

بهترین پودر استخوان برای ایمپلنت دندان

تا این بخش از مطلب قطعا متوجه شده اید که پودر استخوان و تأثیر آن در ایمپلنت دندان چیست. با انواع پودر استخوان نیز آشنا شدید اما نمی توان گفت که بهترین ماده پیوند استخوان کدام است. به عبارتی، چندین گزینه خوب وجود دارند که بسته به شرایط خاص شما می توان آنها را انتخاب کرد.

تحقیقات نشان داده اند که پودر استخوان آلوگرافت با بهترین نتایج در رابطه با پیوند استخوان فک همراه بوده اند. برای همین، این نوع مواد به طور گسترده در دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرند، اما مانند سایر انواع مواد پیوند استخوان، می توانند دارای معایبی باشند، از جمله واکنش خود ایمنی یا رد پیوند.

پس اگر می خواهید بدانید که کدام پودر استخوان مناسب ایمپلنت دندان شما است، بهتر است زمانی را برای صحبت با دندانپزشک خود اختصاص دهید.

نتیجه گیری

از دست دادن استخوان فک برای سلامت دهان و دندان شما مضر بوده و می تواند مشکلاتی نظیر لق شدن و از دست دادن دندان را سبب شود.

اگر شما نیز دچار این مشکل شده اید، ایمپلنت دندان می تواند سلامت دهان، عملکرد و کیفیت کلی زندگیتان را تا حد زیادی بازگرداند. اما برای ایمپلنت ممکن است نیاز به پیوند استخوان داشته باشد و تنها راه برای دانستن این موضوع، مراجعه به دندانپزشک و مشاوره با او می باشد.

کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی ، یکی از شناخته شده ترین مراکز در زمینه ترمیم های زیبایی، به ویژه ایمپلنت دندان است.

شما می توانید همین امروز با دریافت مشاوره رایگان از دکتر شهاب محمدی، برنامه ریزی خود را در خصوص ایمپلنت دندان و اینکه آیا به پیوند استخوان نیاز دارید یا خیر، آغاز کنید و به لبخندی که همیشه آرزو داشتید دست یابید.

 مطالب مرتبط: ایمپلنت دیجیتال

بازنویسی: دوشنبه 1401.4.13

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

مهناز

سلام من یک هفته هست که کل فک بالا وپایین روایمپلنت کردم ۷ تا بالا ۷ تا پایین همراه با پودر استخوان وجراحی سینوس بعد از اینکه بخییه ها رو زدن گفتن انتی بیوتیک هم برای ۶ روز مصرف کن از همون روز اول یه سفیدی هایی روی لثه هام هست وبعضی ایمپلنت ها اصلا مشخص نیست این سفیدی همون پودر استخوان هست یا عفونته ممنون ازپاسخ گوییتون

دکتر شهاب محمدی

سلام اگر درد ندارید همون پودر هست و جای نگرانی نیست

ستاره

آیا میشه بلافاصله بعداز استفاده پودر استخوان پیچ ایمپلنت رو کار گذاشت یا حتما ۳ ماه باید بگذره ممنون میشم جواب بدید

دکتر شهاب محمدی

بستگی به میزان پودر استخوان شما دارد باید دیده بشه تا نظر قطعی داد

امیر

سلام اقای دکتر خسته نباشید ببخشید من ۲ماهی هست که کاشت ایمپلنت انجام دادم دندان ۱ فک بالا بعد از همون اول احساس لق بودن ایمپلنت داشتم بعد تازگیا یکم جابجا شده اومده پایین رفتم جای دکترم گفت استخوان ضخامتش کم باید پودر استخوان برات بریزم بدون اینکه ایمپلنت برداره به نظر شما درست میشه اینجوری ؟ قبلا هم ارتودنسی انجام دادم ممنون اگه جواب بدین خیلی نگران هستم

دکتر شهاب محمدی

اگر احتمالاتی که شما میدید درست باشه و اومده باشه پایین، احتمال اینکه سفت بشه خیلی کمه

پروین

من ۵۰سالمه ودندون شماره۶سمت چپ بالا رو ۴ماه پیش کشیدم الان اقدام کردم واسه ایمپلنت دیجیتال. آیا نیاز به پودر استخوان هست یا خیر؟ توی گزارش عکس نوشته بود کاهش در ترابکولای واسه همین شک کردم

دکتر شهاب محمدی

باید عکس دیجیتال دیده بشه تا نظر قطعی بدم

خمچک

سلام آقای دکتر استخون فک بالا بر اثر ضربه سنگ شکست و مقداری از لثه ام‌ از بین رفت الان بین دندون و لثه یک سانت فاصله هست چطور میشه این فاصله رو پر کرد

آزاده

سلام من۴۴ سالمه دو هفته پیش ایمپلنت انجام دادم ولی از پودر استخوان استفاده نشده آیا باعث نمیشه که ایمپلنت شل بشه و خارج شود ممنون میشم پاسخ بدید

ریحانه

سلام من دندون چهار و شش فک بالا سمت راست ایمپلنت کردن برام بعد قبل از اون میگفتن ک دوتا دندون نیاز به پودر استخوان داره ولی بعد از عمل گفتن یکی نیاز داشته حالا هم ک دارم میبینم لثه من هنوز تو رفته هست اگر میرختن بهتر بود شکل خوبی نداره آیا حتما باید استفاده بشه پودر استخوان حتی اگر نیاز نداشته باشه یا در صورت نیاز میریزن ؟

دکتر شهاب محمدی

اگر نیاز باشه پودر استخوان استفاده میشه . هر چقدرم پودر استخوان استفاده بشه بازهم گودی خواهد ماند

دکتر شهاب محمدی

اگر نیاز باشه پودر استخوان استفاده میشه . هر چقدرم پودر استخوان استفاده بشه بازهم گودی خواهد ماند

مريم

سلام اقاي دكتر ،ضمن تشكر از پاسخهاي عاليتون به نظرات بنده خانمي ٦٠ ساله هستم حدود ٣٠ ساله فك بالا دندان مصنوعي داشتم الان ميخوام ايمپلنت انجام بدم ،ميخواستم نظرتون رو در خصوص اينكه ايا پودر استخوان بعد از ٣٠ سال تحليل فك بالا جواب ميده يا نه بدونم ،؟

سیاوش

سلام . توضیحاتتون راجع به پودر استخوان بسیار کامل و تخصصی بود و از شما بسیار ممنونم. سوالم اینه من یک دندان دارم که حدود ده سال پیش عصب کشی شد و از همون ده سال پیش تاجش شکست و چون عصب کشی شده بود بافت دندان به شدت ضعیف شد و الان فقط لاشه ی ریشه و کمی از تاج شکسته شده ی اون دندان داخل استخوان فکمه و دیگه میخوام بکشمش چون اذیت میکنه. خواستم بپرسم میتونم فقط اون لاشه ی باقی مانده ی دندان رو در بیارم و دندانپزشک با پودر استخوان جای خالی دندان رو پور کنه تا فقط استخوان تحلیل نره که هر موقع شرایط مالیم مناسب شد بتونم ایمپلنت کنم ؟؟ شاید یک سال طول بکشه شایدم سال ها نتونم با این شرایط اقتصادی و وضع اجاره خانه ها و ...

الهه

سلام دکتر جان . من دختر 18 ساله هستم . بخاطر مشکلات ژنتیکی دندان هایم از کودکی ریخته و هیچ دندانی ندارم. به بیش از 20 دندان پزشک مراجعه کردم که راه حلی پیش پایم بگذارند همه می گویند لثه و فک شما تحلیل رفته و هیچ اقدام نمی توانیم برایتان انجام دهیم . گفتن پیوند استخوان از ران و جمجمه انجام می دهند اما ممکن هست برای فقط 2 سال جواب دهد . بعد از جستجوی فراوان یه اقای دکتر پیدا کردم که گفتن فقط می توانم 4 دندان فک پایین برایت ایمپلنت کنم . اونم چون دیر اقدام کردی باید سریع دست به کار شوی و دو هفته دیگه اقای دکتر بیشتر در ایران نیستن و گفتن هر دندان 20 میلیون هزینه می شود و اگر بگذارید بعد از عید همین 4 دندان هم نمی شود گذاشت. . در این دو هفته هر دری پدر و مادر می زنند نمی توانند هزینه را جور کنند. دارم دیوونه میشم کمکم کنید اقای دکتر من واقعا تا اخر عمرم باید بی دندان باشم. 😭 دکتر جان خواهش می کنم راه حلی پیش پام بذارید . من دختر جوان بدون دندان اصلا نمی تونم تصورش کنم تو رو خدا جایی هست که با هزینه کمتر کارم راه بیفته معذرت میخام وقتتون رو گرفتم . بزرگواری میکنید منو راهنمایی می کنید🙏

سمیرا شوشتر

سلام آقای دکتر فک بالام کامل روکش دندونام جلوم روکش بودن ولی بعد سه سال خود بخود روکش ها میوفتادن تا اینکه دکتر گف باید کشیده بشن حالا کشیدم دندون متحرک گذاشتم تا ایمپلنت کنم گفتم تا چ‌ مدت متحرک استفاده کنم ضرر نداره.. در ضمن فک پایین آسیاب ندارم ... نظرتون چیه آقای دکتر

زهره

سلام آقای دکتر من ۴ سال پیش ایمپلنت کردم ۵تا روی فک پاینم و روی آن ۱۰ پروتز گذاشتن الان دو ایمپلنت جلوی دهانم لثه تحلیل رفته میشه پودر استخوان تزریق بشه ولی ایمپلنت ها لق نشده

ملکی

سلام اقای دکتر من برا فک بالا دوتا ایمپلنت میخاستم. اما دکتر بعد جراعی یکی و پیچ. یکی پودر استخوان زده بعد گفت پایه میرارم. ایا کارش درسته

دکتر شهاب محمدی

بله کارشون درست بوده

فاطیما

سلام اقای دکتر من دوماه و نیم پیش یکی از دندونامو دکترم پودر ریخته بود و بعد از این مدت پیچ رو برام گذاشت اما بعد از دوهفته پیچ شل شد و دکتر اونو دراورد و مجددا پودر استخون دو واحد برام ریخت و بدون گذاستن پیچ بخیه زدن ایشون اصلا موقع گذاشتن پیچ اول از فک من عکسی نگرفتن که ببینن ایا فک من امادگی گرفتن پیچ رو داره یا نه به نظرتون الان که تازه پودر ریختن و گفتن سه ماه باید صبر کنم بعدش باید حتما عکس بگیرم؟ به من هم گفتن شاید جواب نده این پودر هم توی این گرونی ایا کارشون درسته بدون عکس گرفتن و حتی پرسیدن نظر بیمار قبل از جراحی با این همه هزینه اگه جواب نده من باید چیکار کنم ایا قصور پزشکی کردن ایشون که عکس نگرفتن ؟

مهدی

سلام وعرض ادب خسته نباشیدآقادکترببخشیدوقتتونوگرفتم بنده حدود۱۰سال پیش دندون بالاسمت چب سه تاازدندون مو پرکردم واعصاب کشی کرده دکتربرام خیلی هم خوب تقریبایه مدت بودازبغل دندونم عفونت میکردقرص ایناخوردم یه مدت خوب شدبازاین اتفاق افتادایندفعه عفونت زدداخل دهانم اربالاعفونت کردیبارجراحی کردن ۶ماه خوب شدبدبردم اون دوندوموکشیدعفونت وخالی کردن بازیه مدتی خوب شدحالا رفتم بازگفته بایدبشکافم عفونت وخالی کنم پودراستخوان تزریق کنم الان اینکاروکردن یعنی احتمال داره خوب بشه یانیازبه نشون دادن هست بازجای ببرم ماشهرستانیم

علیرضا

سلام من تقریبا ۹ ماه پیش دو واحد و یک پل جلو فک پایین ایمپلنت کردم ولی از اون موقع یک واحد از ایمپلنت ها استخون ندارع و تاحالا ۴ بار جراحی برای اون یک واحد جراحی و پودر استخون تزریق کردم میخواستم ببینم آیا امیدی برای اون یک واحد است؟با تشکر

محمدعلی حسینی پور

سلام

Yasna

سلام.وقت به خیر. من ده روز پیش برای ریختن پودر استخوان در دندانم در فک پایین اقدام کردم.و چون دندانم بخیه داشت مسواک نزدم و فقط آب نمک میکردم.الان با اینکه بخیه رو کشیدم و مسواک هم میزنم در قسمت لثه همان دندان احساس تورم میکنم.دلیلش چی میتونه باشه.ممکنه عفونت کرده باشه؟

دکتر شهاب محمدی

باید از نزدیک ببینم تا نظرم رو بدم

طبیعی ه منم انجام دادم شش ماه طول میکشه کاملن پیوند بخوره

نرگس۳۷ ساله

دکتر از ۲۵ سالگی دندان متحرک استقاده میکنم الان ۳۷ سالمه لثه هام تحلیل رفته راهی هست ک ایمپلنت دندان انجام بدم

دکتر شهاب محمدی

بله راهی هست تشریف بیارید ببینیم

مريم

سلام، من ٦١ سالمه و پوكى استخوان دارم. دندانپزشك رفتم براى دندان مصنوعى ثابت. پودر دندان رو پيشنهاد دادن و ٨ پايه ثابت. ايا مشكلى با پوكى استخوان نيست و خوب جوش ميخوره؟ و ميخواستم بدونم دوام پودر استخوان چقدره؟ سپاسگذارم

دکتر شهاب محمدی

اول بگید برای پوکی استخوان دارو مصرف می کنید اگر مصرف میک نید خوراکیه یا مصرفی تا بتونیم دقیق راهنماییتون کنید

ندا

سلام من ب دليل كنسر خون پيوند مغز استخوان شدم و الان بعد پنج سال هنوز gvhdهاي مختلف مخاطي و … دارم دوتا دندون بايد بكشم ميتونه دكتر فقط پودر استخوان تو حفره خالي دندون بعد از كشيدن بريزه ك لثم تحليل نره و دندوناي كناري كج نشه؟يني ايمپلنت نكنم فقط پودر تو حفره خالي بريزه چون گمون نكنم بتونم ايمپلنت كنم

داریوش

سلام من 17سالم هست و دندان نیشم مسیرش کج بوده و ریشه دندان یکم رو خراب کرده بعد از جراهی دندونم خیلی لقه و همش میترسم بیوفته در هین جراهی هم دکتر پودتر استخوان استفاده کردند تا دندون یکم ریشش قوی بشه ولی بهم گفتن ممکنه دندون بیفته حالا از نظر شما این دندان میوفته یا خیر و پودر استخوان کی تاثیر خودشو میزاره و دندان سفت میشه؟

محمد

سلام وقت بخیر عزیز من دندون کشیدم متاسفانه ۴ ماهه ناحیه لثه درد دارم به ۲ تا دندون پزشک مراجعه کردم و هر جفتشون احتمال ریشه داخل لثه را دادند و.. پس از عکس برداری هر جفتشونم گفتن ک نه عفونتی هست نه ریشه ای فقط یکیشون گفت یکم لثه باز شده ولی درد زیادی دارم ک با رعایت کامل بهداشتی بعد از این همه مدت هنوز از بین نرفته ممنون میشم راهنماییم کنین

سلام من بعداز4ماه که برای بستن هیلینگ مراجعه کردم دکترپیچ روبیرون آوردودوباره پودراستخان ریخت وبخیه کرد، کحالابرای قراردادن پایه اییمپلنت چقدربایدبگذره تا پودر خودش روبگیره؟

پودراستخوان چندماه طول میکشه محکم بشه

دکتر شهاب محمدی

6 ماه

علی حسینی

سلام آقای دکتر.وقت بخیر بنده دندان 6 چپ از بالا عفونت کرده بود و رفتم پیش دکترم و کشید و پودر استخوان زد و ایمپلنت کرد.ولی پیچ قابل مشاهده نیست و گفتند داخل استخوان شماست.و گفتند بعد 5 ماه دیگه بیا.خواستم بپرسم میشه پیچ بیرون نباشه و داخل استخوان باشی؟

زهرا

سلام دکتر من 22 سالمه و دندون دو بالام رو یبار عصب کشی کردم ولی الان کیست داره و دکتر گفته ک باید پودر استخوان بزنیم و ایمپلنتش کنیم وقتی 12 سالم بود ارتودنسی انجام دادم و الان هنوز همه ی دندونام لق هستن . دکترم سابقه هجده سال ایمپلنت رو داره ایا بااین وجود ممکنه ایمپلنت برام‌نگیره؟؟؟و اینکه تا زمانی ک بخوان پیچ و تاج رو بزارم دندونای دیگم ممکنه جابجا بشن بخاطر لق بودن باید چیکار کنم 😢😢؟؟

دکتر شهاب محمدی

سلام اگر تهران هستید تشریف بیارید تا از نزدیک ببینیم و نظر نهاییم رو اعلام کنم

پیمان

سلام اقای دکتر . من یکی از دندانهایم رو ریشه درمانی کردم الان بعد از چند سال ریشه عفونت کرده و دیروز جراحی آبسه کردم دندانپزشکم گفتند که باید دندانم رو بکشم و بعد ایمپلنت کنم. چون ایران زندگی نمیکنم با دندانپزشکم خارج از ایران هم مشورت کردم ایشون هم گفتن بکش اما همون موقع پودر استخوان بگذار. اما دندانپزشک ایران ترجیح میدهند که بین کشیدن و تزریق پودر استخوان فاصله بیافته. با توجه به اینکه ایران زندگی نمیکنم به نظر شما ایا میتونیم همون روز کشیدن دندون پودر استخوان هم بگذارم. خیلی ممنون از لطفتون

دکتر شهاب محمدی

من نمیدونم عفونت چقدر است. همزمان با عفونت پدر استخون نمیذارن

اسماعیل

تاثیر سیگار بر پیوند استخوان چیه؟ کلا باید قطع بشه یا کم بشه؟

دکتر شهاب محمدی

اصولیش اینه که قطع بشه

ماه

با سلام و تشکر از ایثار وقت گرانباه شما . من ایمپلنت دندان انجام دادم و دو تا دندانهایم احتیاج به پودر استخوان داشت که قبل از گذاشتن پایه تزریق کرد یعنی همزمان . شسصت و یک سال دارم دندانهای دیگرم هم درست کردم با بلیج و روکش پنج تا کلا دست نخورده دارم میخواهم بدانم ایا تمام دندانهای که عصب کشی و بلیج شده که شامل نود درصد دندانهایم میشه ایا ایپلنت انجام بدهم یعنی مشکلی فعلا ندارم اما با افزایش عمر در اینده فرصت ایمپلنت از دست نرود ایا بکشم دندانهای پایه ای که یک سری دندانم پل سه دندان رها و وصل به دو طرف است بلیج سه دندانی زیاد نیست و حالت فنری به هر حال ایجاد میشود و ممکن فشار به لثه زیر بیاورد گر چه مشکلی نداشتم اما مردد هستم ایا این پنج دندان که دو تا پایه چپ و راست ان عصب کشی هم شده . انشاء الله توانسته باشم پیغامم را به شما تفهیم کنم

دکتر شهاب محمدی

هیچ مشکلی وجود نداره و بعدها هم میتونید ایمپلنت انجام بدید

شهدخت

سلام ،واسه معاینه قبل از انجام ایمپلنت رفتم نیاز به تزریق پودر استخوان دندان پایین سمت راست شملره ۷ هستش دو جا معاینه شدم یکی گفتن اول پودر بعد ۳ ماه پایه بزارم ولی جراح فک هم مان انجام میدن لطفا راهنماییم کنید کدام روش بهتر نتیجه میده تشکر

علی ابادی

سلام من دکترم در یک جلسه همزمان با کشیدن دندان هم ایمپلنت گذاشت هم پودر استخوان استفاده کرد . شک کردم

دکتر شهاب محمدی

بله درست کار کردند

ماندانا

سلام من سه روز پیش 4 تا ایمپلنت تو دو سمت فکم انجام دادم و برای یکی از ایمپلنتهام پودر استخوان استفاده کردن، اونی ک پودر استخوان استفاده شده کمی دردناکه بعد سه روز ممکنه علت درد بخاطر استفاده از پودر استخوان تو اون ناحیه باشه؟

زهرا

سلام وقتتون بخیر آقای دکتر، دندون آسیاب فک پایینم روبه خاطر عفونت مجبورم بکشم دکترم قصد داره ایمپلنت کنه من ۱۷ ماه پیش شیمی درمانی شدم و الان قرص تاموکسیفن مصرف میکنم می خواستم ببینم ایمپلنت برای دندان من خطری نداره و جواب میده؟

یا حسبن

سلام من ۴۳ روزه مرحله اول پیوند انجام دادم مرحله دوم چند ماه طول میکشه

دکتر شهاب محمدی

سلام منظورتون از مرحله ال پیوند رو متوجه نمیشم اما معمولا پیوندها 6 ماه طول میکشه

یا حسبن

سلام من ۴۳ روزه مرحله اول پیوند انجام دادم مرحله دوم چند ماه طول میکشه

مهسا

سلام و وقت بخير اقاي دكتر من حدود ٥ ماه و نيم پيش تزريق پودر استخوان داشتم، تا چه مدت ميتونم گذاشتن فيكسچر رو به تاخير بندازم؟ ايا مشكلي پيش مياد؟

فاطمه

سلام وقت بخیر.دختری۳۱ساله هستم و بیماری پیوره دارم.استخوان های دندونام در حال تحلیل رفتن هستن،البته دندونام همه هست و کشیده نشدن. متخصص لثه مراجعه کردم گفتن پودر استخوان باید گذاشته بشه البته یک جلسه هم رفتم و فک پایین سمت راست رو دوتا دندونم رو که لازم بود پودر استخوان گذاشتن سوالم اینه آقای دکتر من لثه هام بعضیاشون خیلی بدجور تحلیل رفتن من اگر پیوند استخوان اتوگرافت انجام بدم بعد از بازسازی استخوان فکم امکان انجام پیوند لثه دارم؟؟؟ وچ راهکاری برای بازسازی لثم پیشنهادمیدید؟

دکتر شهاب محمدی

سلام سوال به صورت خیلی کلی پرسیه شده و باید نوع تخریب و میزان آن مورد بررسی قرار بگیرد

Faeze

عرض سلام و ادب سال نو مبارک دو ماه پیش پیوند استخوان انجام دادم و من سازهای بادی مینوازم ، نگرانم که نواختن این سازها تاثیری بر این‌پیوند استخوان بگذاره الان که دو ماه گذشتع، میتونم نواختن سازهای بادی را از سر بگیرم یا مشکل ایجاد می کنه؟

احمد

سلام جناب دکتر . بنده حدودا" 11 روز پیش کاشت ایمپلنت به اضافه تزریق پودر استخوان انجام دادم . با آنکه آنتی بیوتیک خورده ام باز درد دارم و مهمتر اینکه از محل عمل خورده های ریز پودر استخوان خارج و به دهانم میاید . آیا این طبیعی است

میلاد اسکندری

سلام وقت بخیر و خدا قوت عذر خواهی میکنم جناب دکتر محمدی، شاید این سوال مربوط به حیطه کاری شما نباشد و فقط وقت شما را بگیرم اما با توجه به‌ پرسش و پاسخ هایی که انجام شده بهتر دونستم این موضوع را با شما مطرح کنم. بنده 3 ماه قبل توسط پودر استخوان که بصورت مایع در یک عدد ویال بود زاویه سازی فک انجام دادم. هزینه ای که از من گرفته شد 12500000 تومان بود که اصلا توجيه اقتصادی نداشت و شخصی که این عمل را انجام داد پروانه ای جهت انجام کارهای زیبایی نداشته و همچنین اینکار را در مرکز یا کلینیکی انجام ندادند. حال میخواستم بدونم آیا از نظر اقتصادی قیمت یک عدد ویال واقعا در این حد است که از من گرفته شده،؟ ضمنا روی جعبه ویال پودر استخوان نوشته شده بود محصول آمریکا.

امین

سلام. ظاهرا 4 تا 6 ماه بعد از عمل bone grafting میتوان ایمپلنت را انجام داد. سوالم این است که چقدر بعد از این شش ماه میتوان در انجام ایمپلنت تاخیر انداخت. ( به دلیل اینکه بنده برای این عملها باید به ایران سفر کنم میخواهم بدانم چه اتفاقی میافتد اگر bone grafting را انجام بدهم ولی مثلا بجای 6 ماه بعد 9 ماه بعد برای ایمپلنت اقدام کنم.

دکتر شهاب محمدی

سلام و عرض ادب 6 تا 9 ماه بهترین زمان انجام جراحی ایمپلنت بعد از پیوند هست.

Shima

سلام من ۲۵سالمه دو تا دندون جلو میخوام ایمپلنت کنم دکتر گفت ضخامت استخون فکت۲/۴هست و کمه میگه به جای ایمپلنت بریج انجام بده

علی

سلام من سه ساعت هست که جراحی پودر استخوان دندان انجام دادم میتونم چای ولرم غذا بخورم ؟

دکتر شهاب محمدی

سلام سرد بخورین

امیر

سلام میشه بگین کجا پیوند عمل کردین من آدرس بگین

امیر

سلام میشه بگین کجا پیوند عمل کردین من آدرس بگین

فرهاد ایزدی

سلام. روکش ایمپلنت را میشه پیش یه دکتر دیگه انجام داد؟

دکتر شهاب محمدی

سلام اگر اطلاعات ایمپلنت رو داشته باشین، بله میشه.

زهره مشهد

سلام دکتر عزیز خانومی هستم ۳۰ ساله فک بالا رو کامل کشیدم پیوند پودر استخون انجام دادم و پیچ های ایمپلنت روگذاشتم ببخیه زدن ب شدت صورت ورم کرده و درد دارم چون من چند سال بود دندون بالا نداشتم الان با پودر استخوانی ک تزریق کردم چقدر توی ظاهر صورتم تغییر داره ایپلنت کره ای قرار بزارم ماندگاریش چقدره میشه بگین چ چیزای باید بخورم برای جوش خوردن سریع تر لثه پودر استخون سوال بدیم چون کل فک بالا رو جراحی کردم چیزی نمیتونم بخورم چون پایینم زیاد دندون ندارم یه دارو تقویتی قوی میشه معرفی کنین ممنونم

دکتر شهاب محمدی

سلام قرص کلسیم و ویتامین D کمک میکنه پیوند خوب باشه دوام طولانی داره و ظاهر تا حد زیادی بهتر میشه.

Kh.p

سلام من ۳۷سال دارم بعد از ۱۰ سال روکش دندان که در امد رفتم دکتر گفت ریشه دندان شکسته باید بکشید و بعد بهبود ایمپلنت بگذارید بعد از ۳ ماه رفتم دکتر عکس گرفت گفت لثه تحلیل رفته وباید پیوند استخوان انجام بدید حتی پودر هم فایده نداره براتون خیلی ناراحتم خواستم بپرسم برای پیوند استخون تو مطب میشه انجام بشه؟ یا نیاز به بستری دارد؟ چند روز بستری ؟ ممنونم از توجه شما

مریم

سلام برای ارتودنسی رفتم ک دکتر گفتن فک بالا تحلیل استخون هست و ممکنه دندان بیفته .ایا راه حلی وجود دارد؟و میشه بعد درمان ارتدنسی انجام داد

دکتر شهاب محمدی

سلام اطلاعات بیشتر لازمه

رها

سلام مجدد آیا جراحی لثه و پیوند مغز استخوان را هم متخصص ایمپلنت باید انجام دهند یا به متخصص دیگری (لثه) بهتر است مراجعه شود؟ با سپاس

رها

با سلام یکی از دندان های فک بالایم را چون شکسته بود ایمپلنت کرده ام اما از نایت گارد استفاده می کنم (چون بدجوری شب ها دندان قروچه دارم) و حتی با وجود نایت گارد به شدت به دندانها فشار می آورم، چه مواردی را باید رعایت کنم؟ چگونه از نایت گاردم استفاده کنم؟ دو روز پس از ایمپلنت و بخیه لثه، هنوز کمی خون در جای دندان روی نایت گارد دیده می شود و انگار نایت گارد به لثه بالا کیپ می شود، مشکلی هست؟ هرچه سعی می کنم نمی توانم محل دندان را ببینم که متوجه شوم مشکلی برایم پیش می آید یا نه(در چه صورت باید به پزشک مراجعه نمایم؟). ضمنا نایت گارد من جرم گرفته، با هر چه تمیزش می کنم از بین نمی رود، می ترسم مشکلی ایجاد کند پیشنهاد شما چیست؟ در روز پس از هر خوراکی، دهان شویه تجویز شده را استفاده می کنم. از چه زمان می توانم نان و غذاهای معمولی بخورم (البته با دندانهای سمت دیگر-ولی به هر حال برخورد دارد) و مسواک کنم؟ دمای خوراکی هایم را چه زمان می توانم به ولرم و گرم برگردانم؟ آیا آب نمک یا جوش شیرین و مخلوط آنها را می توانم استفاده کنم (اگر آری، یک دقیقه کافی است)؟ ظاهرا میگویند دندانپزشکم 20 سال سابقه کار در این زمینه دارند، تجربه ایشان کافیست؟ می توانم مادرم که فقط دو دندان از فک پایین را دارند و باقی لثه شان کاملا انگار از بین رفته و به درد حساسندو بالای 60 سال دارند را با اطمینان نزد پزشکم ببرم؟ با تشکر و پوزش از طولانی بودن سوالات.ممنون می شوم که راهنمایی بفرمایید.

طاهره

سلام چهار روزه که پیوند پودر استخوان ا توسط جراح فک انجام دادم الان لایه بخیه ها مثل دونه برنج چسبیده اول فکرم تاوله دست گذاشتم دیدم سفته.... چی کار کنم

دکتر شهاب محمدی

سلام نیاز به معاینه دارید.

کریم

سلام آقای دکتر محمدی بنده 52ساله هستم میخام ایمپلنت بکارم بعدازانداختن عکس دکترم گفته درفک بالاباید پیونداستخوان انجام بدم میخواستم بدانم آ یا پیوندجواب میده واین پیوندعوارضی داره یا نه متشکرم

دکتر شهاب محمدی

سلام اگه دندونپزشک با تجربه باشه معمولا بله جواب ‌میده ‌و ‌مشکلی نیست

احمد

با سلام امروز برای ایمپلنت مراجعه کردم دکتر فرمودند که چون خیلی ساله دندون رو کشیدی استخوان های لثه خیلی نازک شده احتمالا پیوند استخوان باید انجام بدی ...به نظر شما بی داندانی بهتره یا عوارض و دردهای پیوند استخوان ؟ من از جراحی میترسم .. به نظرتان این نازکی استخوان ها بعدها مشکل دار میشه

دکتر شهاب محمدی

سلام حتما پیوند‌ و ایمپلنت بهتره براتون

زحمتکش

سلام.من ۳۰ سالمه و کیست دارم دکتر گفته باید دوتا دندونت رو بکشی .ایمپلنتم نمیتونی بکنی.و میشه بریج کنی.آیا میشه کاری کرد؟؟؟؟

دکتر شهاب محمدی

سلام عکسهاتون رو باید ببینم

ماندانا

من تجربه ی بریج دارم، حتمن اگه تصمیم نهایی بر بریج بود از مهارت پزشکتون در بریج اطمینان پیدا کنین بعد انجام بدین

کریم

سلام آقای دکتروقت بخیرپزشک مربوطه در مورد ایمپلنت فک بالا گفتند استخوان فک بالا کوتاهه وباید پیونداستخوان زده شود میخواستم بدونم آیا این پیوند جواب میده یانه بدلیل بالا بودن سنم(52) با تشکر

دکتر شهاب محمدی

سلام ۵۲ سال خیلی هم عالیه جواب میده

س

سلام. من ۳۲ ساله مه و به خاطر اینکه چند تا دندون جلویی فك بالا و پایین نامنظمه، دکترها بهم گفتن چون ارتودنسی نکردم ضربه های دندون ها به لبه های هم بوده و همین باعث تحلیل استخوان چند تا دندونم شده. گفتن باید پیوند استخوان انجام بدم. سوالم اینه که آیا اون دندونایی که باید استخوانشو پیوند کنم رو میکشن؟ چه پیوند استخوانی برام بهتره؟ ایا بعد از پیوند مشکلی به وجود نمیاد؟ و بعد از پیوند ارتودنسی جواب میده با توجه به اینکه لثه هام به صورت ژنتیکی تورم داره و ضعیفه؟ ممنون میشم جواب بدین

دکتر شهاب محمدی

سلام متوجه سوال نمیشم باید عکس هاتون رو ببینم

س

سلام. من ۳۲ ساله مه و به خاطر اینکه چند تا دندون جلویی فك بالا و پایین نامنظمه، دکترها بهم گفتن چون ارتودنسی نکردم ضربه های دندون ها به لبه های هم بوده و همین باعث تحلیل استخوان چند تا دندونم شده. گفتن باید پیوند استخوان انجام بدم. سوالم اینه که آیا اون دندونایی که باید استخوانشو پیوند کنم رو میکشن؟ چه پیوند استخوانی برام بهتره؟ ایا بعد از پیوند مشکلی به وجود نمیاد؟ و بعد از پیوند ارتودنسی جواب میده با توجه به اینکه لثه هام به صورت ژنتیکی تورم داره و ضعیفه؟ ممنون میشم جواب بدین

دکتر شهاب محمدی

سلام متوجه سوال نمیشم باید عکس هاتون رو ببینم

سمیه

سلام من دندون ۶ فک پایین رو چهار سال پیش عصب کشی وروکش کردم وحالا عفونت کرده دکتر عکس گرفته ومیگه کیست تشکیل شده باید لثه جراحی بشه وپودر استخوان ریخته بشه منم میترسم اینکار رو انجام بدم دوباره به مشکل بر بخوره چون خونریزی دندونام موقع کشیدن زیاده از جراحی لثه هم میترسم ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

دکتر شهاب محمدی

سلام نگران نباشید به دندانپزشکتون اعتماد کنید.

بهروز فدایی

من ۵۳. سالمه قبلا عصب کشی کرده بودم و بعد از ۵ سال ریشه دندانم عفونت کرد عکس گرفتم و گفت باید دندان را بکشید و ایمپلنت بگذارید دندان را کشیدم و بخاطر ضعیفی استخوان فک نشد ایمپلنت بگذارم و بعد از کشیدن همان لحظه پودر استخوان را ریخت و رویش را بخیه کرد و شب اول درد کمی داشتم و صورتم باد کرده بود ولی امروز خیلی حالم خوبه و نترسید و به خدا اعتماد کنید و پیش دکتر خوب بروید

بتی کریمی

سلام دکتر امروز ایمپلنت به همراه تزریق پودر استخوان دندان داشتم چند ماه دیگر برای گذاشتن تاج دندان بروم بهتر است ؟

دکتر شهاب محمدی

سلام حدودا 5، 6 ماه دیگه.

محبی

سلام آقای دکترپزشک مربوطه در مورد ایمپلنت فک بالا گفتند استخوان فک بالا کوتاهه وباید پودر استخوان وجراحی سینوس شوم آیا این جراحی در مطب انجام میشه یا در بیمارستان ممنون ازشما

دکتر شهاب محمدی

سلام در مطب

مهدی

سلام، دختر ۱۳ ساله ام دو دندان نیش نهفته بالا دارد، متخصص ارتودنسی تشخیص کشیدن دندان های نهفته و کیست توسط جراح فک و صورت رو دادند و جراح توصیه به تزریق پودر استخوان بعد از کشیدن دندان ها دارند، سوال اینکه اولا روش درمانی درست هست یا ارتودنسی نماییم با نگهداری دندانهای نهفته و دوم اینکه الان پودر استخوان بزارند یا در ۱۸ سالگی و زمان ایمپلنت و آیا امکان گذاشتن روکش جهت پر کردن جای خالی دندان های نیش در صورت عدم حفظ دندان های شیری وجود دارد؟

فاطمه

من دو ۱هفتست که ایمپلنت انجام دادم البته فعلا اون پیچ ها رو‌گذاسته ولی وحشتناک درد دارم طبیعیه؟؟؟؟؟پیوند استخون هم انجام شده و ۴ تا رو با هم انجام دادم😭😭😭😭

دکتر شهاب محمدی

سلام دو هفته دیگه صبر کنین بهتر نشد نیاز به معاینه دارین

زهرا

ببخشید شما پیوند رو ک انجام دادین بلافاصله پیچ هارو گذاشتید؟

مصطفی

سلام وقت بخیر من ۲ بار ایمپلنت انجام دادم ۲بار افتادن الان برای بار سوم پیوند استخوان انجام دادم آیا این بار دیگه انجام میشه

دکتر شهاب محمدی

سلام بستگی به خیلی موارد داره ازجمله تجربه دندانپزشک

فرزانه

سلام و ادب جناب دکتر من ۴روز پیش دندان خود راکشیدم و پودر استخوان زدن و بخیه کردن.از دیروز احساس میکنم یه چیزی شل شده و مثل روزهای قبل با بخیه محکم و در جای خود نیست.این امر طبیعیه یا باید به پزشک مراجعه شود؟

ندا

من يك دندون نيش نهفته دارم كه امروز جراح فك و صورت بعد از ديدن cbct و opg تلاش كردن كه دندون رو در بيارن كه در نهايت نشد و ايشون گفتن كه حتي اگه دندون نيش رو در بياري به علت تحليل استخوان و كوتاه بودنش نميتوني ايمپلنت بذاري و پيوند استخوانت هم موفق نخواهد بود! ٣٥ ساله ام و اصلا از بريج خوشم نمياد! نظر شما چيست؟

دکتر شهاب محمدی

سلام به نظرم با چند دندانپزشک دیگه مشاوره کنین باید از نزدیک ویزیت بشین بشه نظر دقیق داد

هایده اکبری

با سلام خدمت شما بزرگوار؛من 50سالمه میخوام فک بالا پایین ایمیلت کنم اول اینکه تحلیل لثه دارم جراحی سینوس دارم به نظر شما یه دندانپزشک میتونه کار منو انجام بده یا متخصص ایمیلت باید باشه لطفا"راهنمایی کنید

دکتر شهاب محمدی

سلام باید تجربه این کار رو داشته باشن

طاهره تیموری

با سلام من دوهفته پیش بیستم شهریور سه تا ازدندونهای جلو سمت چپم رو پین ایمپلنت گذاشتن وهمزمان دو واحد پودر استخوان تزریق کردن که قیمتش هر واحد یک ملیونوششصد هزارتومان بود البته من که چیزی ندیدم چطور میتونم بفهمم که پودر استخوان تزریق کرده و آیا همزمان با گذاشتن پین تزریق استخوان میکنن مرسی

دکتر شهاب محمدی

سلام این کار شدنیه باید عکس رایو بگیرین و ویزیت بشین

علیرض

سلام.اقای دکتر ببخشید من 6روزه فیکیچر گذاشتم وپودر استخوان تزریق کردم.امروز یکی ازبخیه ها بازشد یک لایه گاز سفید کوچیک روی لثه هست.وقتی دست میزنم کمی درد داره .مشکلی از لحاظ گرفتن پودر استخوان پیش نمیاد.دندانپزشکم. هم با تجربه ست .کارش خوبه.خواستم بدانم پودر استخوان پس نمیده.م

نرگس مسلمی با سلام به اقای دکتر محمدی

با سلام به شما دکتر حاذق من اسکنه فک بالا و پاین کردم و ساکنه مشهد هستم اما چندین دندون پزشک‌رفتم و یکی گفته فک‌بالاتو باید عمل کنی تا بتونی ایمپلنت کنی دیگری گفته که باید بلاک استخون و یا پیوند استخون انجام بدم ۶۱ سال دارم و بسیار استانه دردم پاینه و ترسو دکتر خودم در تهران گفت که به علت اینکه ضخامته لثت در بعضی جاها کم و متوسط هست باید ما پودر استخون استفاده کنیم و از ایمپلنت کوتاه لاکن من ۶ تا دکتر رفتم اما با مطالعه از گوگل و سولات مریضا که عفونت میکنه و پودر استخون خارج میشه و خونریزی و شاید لًه تحلیل رفته بر نگرده بهم ریختم فک پاین دندون اسبا ندارم و چپم هم همینطور با سختی غذا میخورم و فقط دندونه پیش و پاین ان هم اگه جرم گیری کنم لق خواهد شد و وگر جرم گیری نکنم لثم تحلیله بیشتری پیدا خواهد کرد اقای دکتر غلامی فرمدن باید دندون فک بالاتو که به دو عدد مصنویی ۲۰ سال پیش وصل شده بکشم و عمل بلاک رو انجام بدم واقعا روحیمو از دست دادم و همسرم منو درک نمیکنه و میختم وام بگیرم ی طرفو درست کنم که بتونم غدا بخورم و مصنوی هم اصلا حالم به هم میخوره هرگز شما بگوید چه کنم

دکتر شهاب محمدی

سلام تشریف بیارید معاینه

حسین

من سال 98 پیوند پودر استخوان انجام دادم ( دندان یک جلو ) و دکتر گفت برای فیکسچر باید 6 ماه بعد بیایی تا استخوان کامل سفت بشه . من بعد 8 ماه فیکسچر کاشتم و بعد تقریبا 6 ماه بعد از کاشت فیکسچر ، پیچ ایمپلنت را گذاشتم . موقع گذاشتن پیچ درد داشتم و دکتر گفت ممکنه استخوان کامل سفت نشده باشه . بعد دو هفته مراجعه کردم برای قالب گری که دکتر گفت بدرد نمیخوره و پیچ رو در آورد گفت هنوز نرمه و باید سه ماه بمونه تا ببینیم میشه پیچ گذاشت یا دوباره پیوند استخوان انجام بشه. آیا همچین چیزی ممکنه؟ ممکنه پودر استخوان سفت نشه؟ علت سفت نشدنش بعد 1 سال ممکنه بخاطر کیفیت پودر باشه؟ راه حلی داره که بشه درستش کرد؟

دکتر شهاب محمدی

سلام پیوند به چندین دلیل ممکنه خوب جوش نخوره و باید تکرار بشه

نیما

خب ببخشید آقای دکتر بعد ۷ سال باید چیکار کرد؟؟ دوباره ایمپلنت؟؟😧

دکتر شهاب محمدی

سلام بله

پروانه جعفری

سلام من جراحی فک ‌گذاشتن اینپلنت دا شتم پس از یکهفته ورم خوابیده اما کز کز شدید ودرد نا کی دارم که ژلوفن هم گمک نمیکنه محبت بفرمایید. که طبیعی هست ‌باید تحمل کنم. 🙏

پروانه جعفری

سلام من جراحی فک ‌گذاشتن اینپلنت دا شتم پس از یکهفته ورم خوابیده اما کز کز شدید ودرد نا کی دارم که ژلوفن هم گمک نمیکنه محبت بفرمایید. که طبیعی هست ‌باید تحمل کنم. 🙏

نیما

سلام وقتتون بخیر من قراره دوتا دندون بالامو ۴و۵ ایمپلنت کنم که یکیشو گفتن با پودر استخوانه میخواستم بپرسم ایمپلنت واسه بعدها دچار عفونت یا خرابی نمیشه؟ البته دکترم با تجربست

دکتر شهاب محمدی

سلام اگه مراقب باشین معمولا این اتفاق نمی افته

نیما

ببخشید بازم میپرسم معمولا عمر ایمپلنت چقده؟؟؟ من باتوجه به بودجه خودم ارزون ترینشو انتخاب کردم😕

دکتر شهاب محمدی

سلام حدودا 7 سال

کیا ازتهران

باسلام وعرض خداقوت! جناب دکتر ازپاسخهای تخصصی شما درباره کاشت ایمپلنت وپیوندمغز استخوان وحواشی آن که سخاوتمندانه دراختیار پرسشگرها قراردادید،بنده که مترجم ونویسنده درحوزه های عرفان واخلاق هستم صمیمانه تشکرمی کنم! ان شاءالله خداوندبه توفيقاتان درخدمت به بندگان خدا افزوده،عمرپرخیروبرکت به حضرتعالی عنایت فرماید!

عابدي

با سلام و خسته نباشيد بنده ٣٦سالمه و استخوان كامل فك بال به صورت كامل و فك پاين فقط چهار دندونم باقي مانده و امروز بعد از ١٠سال به دكتر رفتم و راديولوژي انجام دادم كه چون از پروتز مصنوعي استفاده كردم تو اين مدت اصلا استخواني برايم باقي نمانده و دكترم گفت كه شايد از لگن شما براي پيوند استخوان استفاده شود ايا با تزريق پودر استخوان ميشه نتيجه گرفت يا حتما بايد از پيوند لگن استفاده شود ممنون ميشم راهنماي كنيد

دکتر شهاب محمدی

سلام همیشه پودر استخوان نمیشه و گاهی باید پیوند زد

آرزو

سلام دکتر دختر22ساله هستم من دو سال پیش دوتا دندون شماره یک بالامو ایمپلنت کردم،بعد از دوسال دندون شماره 2 کنار یکی از ایمپلنتا که دردای جزئی داشت یهو درد شدیدی گرفت و لثه ی مابین ایمپلنت وکه این دندون هم ملتهب دردناک.و قرمز شده بود رفتم دکتر گفتن توی ناحیه ایمپلنت تحلیل لثه و استخوان کمی داشتی و توی عکس انگار اتون بخش تحلیل رفته از استخوان کامل از بین نرفته و فقط نازک شده چون کاملا سیاه نیست توی عکس، با نخ دندان و دهانشویه لثه درمان شد ولی گفتن دندون کناری که پوسیدگی مشهود هم داشت باید عصب کشی بشه، یسری دکتر ها گفتن ریشه ش هم کیست بزرگ و مزمنی داره و از اونجایی که دکترای مختلف جوابای متفاوتی بهم دادن اعتمادمو از دست دادم و میترسم ، الان سه تا سوال دارم اینکه ایا ممکنه با عصب کشی اون دندان کیستش هم برطرف بشه؟ ایا تحلیل استخوان سه ملیلیمتری ایمپلنتم که این چند روز روکشش هم شل شده و وقتی به داخل فشارش میدم دردناکه قابل جبرانه؟ و چه زمان بهتره جبران بشه و بهترین روش چیه؟ و اینکه ایا ممکنه دلیل مشکل ایمپلنت عفونت دندان کناری باشه و این عفونت چطور از بین میره و چطور میتونم مطمئن بشم که درمان شده و با خیال اسوده زندگی کنم؟ خیلی میترسم

دکتر شهاب محمدی

پاسخ داده شد

آرزو

سلام دکتر دختر22ساله هستم من دو سال پیش دوتا دندون شماره یک بالامو ایمپلنت کردم،بعد از دوسال دندون شماره 2 کنار یکی از ایمپلنتا که دردای جزئی داشت یهو درد شدیدی گرفت و لثه ی مابین ایمپلنت وکه این دندون هم ملتهب دردناک.و قرمز شده بود رفتم دکتر گفتن توی ناحیه ایمپلنت تحلیل لثه و استخوان کمی داشتی و توی عکس انگار اتون بخش تحلیل رفته از استخوان کامل از بین نرفته و فقط نازک شده چون کاملا سیاه نیست توی عکس، با نخ دندان و دهانشویه لثه درمان شد ولی گفتن دندون کناری که پوسیدگی مشهود هم داشت باید عصب کشی بشه، یسری دکتر ها گفتن ریشه ش هم کیست بزرگ و مزمنی داره و از اونجایی که دکترای مختلف جوابای متفاوتی بهم دادن اعتمادمو از دست دادم و میترسم ، الان سه تا سوال دارم اینکه ایا ممکنه با عصب کشی اون دندان کیستش هم برطرف بشه؟ ایا تحلیل استخوان سه ملیلیمتری ایمپلنتم که این چند روز روکشش هم شل شده و وقتی به داخل فشارش میدم دردناکه قابل جبرانه؟ و چه زمان بهتره جبران بشه و بهترین روش چیه؟ و اینکه ایا ممکنه دلیل مشکل ایمپلنت عفونت دندان کناری باشه و این عفونت چطور از بین میره و چطور میتونم مطمئن بشم که درمان شده و با خیال اسوده زندگی کنم؟ خیلی میترسم

دکتر شهاب محمدی

سلام بله ممکنه خیر قابل جبران نیست بله ممکنه عاملش عفونت کناری باشه به بک متخصص ریشه مراجعه کنین

لیلا برزو

سلام پودر استخوان جراحی جداس یا با جراحی برای نصب پایه انجام میشود؟

دکتر شهاب محمدی

سلام اگه منظورتون هزینشه، جداس

لیلا

خیر منطورم عمل خود جراحی است؟ یعنی دوبار به صورت جداگانه انجام میشه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام معمولا تو 1 جلسه انجام میشه

جواد

باسلام چ مدت بعدازتزریق پودراستخوان میشد فیکسچر گذااشت وچ مدت بعدازفیکسچر تاج میشه گذاشت باتشکر

دکتر شهاب محمدی

سلام معمولا همزمان با پودر استخوان فیکسچرو میذارن و حدودا 6 ماه بعد واسه روکش اقدام میکنن.

مژده

سلام.خسته نباشید.من ۵۲ سالمه فک بالا و پایین چند دست ایمپلنت لازمه و اینکه اگر کامل نکنم ایمپلنت،روکش ثابت میمونه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام باید تشریف بیارید ویزیت تا تعداد پایه ها مشخص بشه. بله ثابت میمونه

مژده

سلام.خسته نباشید.من ۵۲ سالمه برای فک بالا و پایین میخوام پایه بزارم اما کامل نمیخوام ایمپلنت کنم چند پایه در فک بالا و پایین نیاز هست؟و اینکه روکش ثابت میمونه اگه بخوام کامل ایمپلت نکنم ؟

دکتر شهاب محمدی

سلام باید تشریف بیارید ویزیت ببینیم با چند پایه میشه هر فکتون رو ایمپلنت کرد.

وحید رنجبر

سلام .من بخاطر اینکه بیشتر دندونای فک بالا وپاینمو از دست دادم استخوان دوفکم تحلیل رفتهبخاطر همین ظاهرم خیلی عوض البته بدشده چند روز پیش پیوند استخوان وایمپلنت انحام دادم‌واز متخصصم پرسیدم ایا با این پیوند استخان وایمپلنت ممکنه ظاهرم به شکل قبلا دربیاد ودکترم گوفت با این کاری که انجام دادن بله ظاهرتون برمیگرده.سوالم از شما دکتر گرامی اینه‌که واقعا بعداز این جراحیها ظاهرم مثل قبل از تحلیلم رفتن استخونام میشع یا خیر.توروخدد راهنمایی کنید ممنون که وقت میزارید

دکتر شهاب محمدی

پاسخ داده شد

وحید رنجبر

سلام .من بخاطر اینکه بیشتر دندونای فک بالا وپاینمو از دست دادم استخوان دوفکم تحلیل رفتهبخاطر همین ظاهرم خیلی عوض البته بدشده چند روز پیش پیوند استخوان وایمپلنت انحام دادم‌واز متخصصم پرسیدم ایا با این پیوند استخان وایمپلنت ممکنه ظاهرم به شکل قبلا دربیاد ودکترم گوفت با این کاری که انجام دادن بله ظاهرتون برمیگرده.سوالم از شما دکتر گرامی اینه‌که واقعا بعداز این جراحیها ظاهرم مثل قبل از تحلیلم رفتن استخونام میشع یا خیر.توروخدد راهنمایی کنید ممنون که وقت میزارید

دکتر شهاب محمدی

سلام بله تاثیر گذاره

وحید رنجبر

سلام .من بخاطر اینکه بیشتر دندونای فک بالا وپاینمو از دست دادم استخوان دوفکم تحلیل رفتهبخاطر همین ظاهرم خیلی عوض البته بدشده چند روز پیش پیوند استخوان وایمپلنت انحام دادم‌واز متخصصم پرسیدم ایا با این پیوند استخان وایمپلنت ممکنه ظاهرم به شکل قبلا دربیاد ودکترم گوفت با این کاری که انجام دادن بله ظاهرتون برمیگرده.سوالم از شما دکتر گرامی اینه‌که واقعا بعداز این جراحیها ظاهرم مثل قبل از تحلیلم رفتن استخونام میشع یا خیر.توروخدد راهنمایی کنید ممنون که وقت میزارید

دکتر شهاب محمدی

سلام بله تاثیر گذاره

دکتر رضا پژوهان

تشکر وسپاس از ارسال مطالب بسیار جالب وعلمی

ریحانه

سلام ، من دیروز ایمپلنت دندان ۵ و ۶ فک پایین داشتم، لب پایینم هنوز بی حس و گز گز میکنه، الان این مورد طبیعی هست یا باید به پزشک مراجعه کنم؟

دکتر شهاب محمدی

سلام چند روز صبر کنید اگه بهتر نشد ویزیت لازمه

سارا

با سلام.من یه دندان فک بالا ندارم و روکش کردم دوتای کناریش و این دنددان وسط که نداشتم بریج شده.ولی چون استخوان لثه تحیلی رفته حالت زیبایی نداره.من میتونم پودر استخوان بکارم و چقدر زمان میبره تا بعدش بتونم روکش رو سر جاش فیکس کنم.ممنون

دکتر شهاب محمدی

سلام 6 ماه

منصور

سلام وقت بخیر ببخشید من فک بالا سمت راست پودر استخوان استفاده کردم فک بالا سمت چپ سه عدد ایمپلند به همراه پودر استخوان انجام دادم فک پایین سمت چپ دو عدد دندان کشیدم و پودر استخوان استفاده کردن و هنوز هم بخیه هستش من روزی یک پاکت سیگار میکشم میخواستم بدونم سیگار تا چه حدی مضر هستش برای ایمپلند؟

دکتر شهاب محمدی

سلام سیگار کشیدن ممکنه باعث کم شدن عمر ایمپلنت و یا حتی عفونت بشه

مریم

سلام من دندون 6 بالا سمت راستم کلا از بین رفته عکس گرفتم برای ایمپلنت دکترم تشخیص داد ک استخون تحلیل رفته و ی کیست بزرگ وجود داره و باید بریج کنم حالا میخوام بدونم دندونم اگه خالی بمونه بهتره یا حتما باید بریج بشه؟ بریج چون معایبش بیشتره دوست ندارم اینکارو کنم

دکتر شهاب محمدی

سلام نه بریج منسوخ شده بهتره پودر استخوان تزریق کنین و بعد ایمپلنت کنین

مریم

ممنون از دکتربه خاطر وقتی که میزارن

ساغر

سلامريالخسته نباشید دندان من توسط جراح فک و صورت کشیده شد و چون خیلی ریشه عمیق و پوسیدگی شدید بود،حفره نسبتا عمیقی به وجود امد که دکتر علی رغم قولی که به من داده بودند که ظرف 2ماه اینده ایمپلنت انجام شود،گفتند 6 ماه زمان میبردو بایستی در طی این 6ماه روند بهبود رو بررسی کنند،ضمنا 2ماه پودر استخوان گذاشتند که دوست من که دندانپزشک هستند نظرشون این هست که دو واحد خیلی زیاد بوده و دکتر جسارتا هزینه رو بی دلیل بالا برده،سوالم این هست که استفاده از 2واحد پودر استخوان در پروسه درمان رایج هست یا خیر؟ ممنونم

دکتر شهاب محمدی

سلام بستگی به اندازه حفره داری گاهی ۲ سی سی هم استفاده میشه

علی

سلام دکتر خیلی ممنون از راهنمای که انجام میدهد امیدوارم تداوم داشته باشه و خسته نباشید.

زیبا

سلام.من دوهفته هست ک فک پایین قسمت چپ رو پیوند استخوان کردم.داخل اینه نگاه میکنم بخیه ها باز شده و ی قسمت هم ی حفره پر از مواد سفید رنگ میبینم ک باز هس ایا لازمه من رای معاینه پیش دکتر برم یا مشکلی نیس؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بله برید واسه معاینه

مهنا توکلی

سلام من دوهفته پیش جراحی و ایمپلنت انجام دادم ،دندان نیش شیری داشتم کشیدم و یک دندان نهفته تو لثه داشتم جراحی کردم ،،ولی الان که دوهفته گذشته از لثه ی من پودر استخوان خارج میشه آیا طبیعی هست یا مشکلی پیش اومده

نسترن

باسلام اقای دکتر خداقوت ببخشیدبرخی که درشهرستان های محروم ودور هستندودسترسی به متخصصین ایمپلنت ناب ندارند وصمناپیونداستخوان هم لازم دارند چکارباید بکنندواقعا خیلی سخته؟

حسین حلیمی

سلام خسته نباشد ایمپلنت و پودر استخوان درد دارد یا نه ممنون میشم راهنمای کنید

دکتر شهاب محمدی

سلام اگه توسط دندانپزشک با تجربه انجام شه خیر.

عباس

سلام اقای دکتر من دندون اسیاب کوچک دوم فک بالا سمپ چپ رو به علت خرابی کشیدم و از اون موقع اون طرف صورتم که دندونمو کشیدم لاغرتر از قبل شده و این موضوع نگرانم کرده حالا خواستم ببینم که اگه ایمپلنت کنم مشکلم حل میشه؟ یعنی میتونه کامل جای دندان اصلی رو بگیره و اون قسمت لثه که بخاطر عدم وجود دندان توو رفته و خالی شده رو میتونه دوباره پر کنه؟ ممنون

دکتر شهاب محمدی

سلام تشریف بیارین ویزیت

احمد خوشدل

سلام آقای دکتر با توجه به اینکه من مشکل خود ایمنی در دهان دارم امکان استفاده از پودر استخوان برای انجام ایمپلنت میباشد

دکتر شهاب محمدی

سلام در چه حدی؟

مریم

سلام آفای دکترببخشیدبمن گفتن بایدپیونداستخون بشم بعدایپملنت کنم به شدت ازدردپیونداستخوان وعوارض ش میترسم لطفاراهنمایی بفرمایید

دکتر شهاب محمدی

سلام جراحی و ایمپلنت با دندانپزشک با تجربه هیچ درد و عوارض جانبی نداره و از بی حسی قوی استفاده میشه.

نيلوفر

با سلام .من همين الان ايمپلنت كردم هم سمت راست هم سمت چب.فقط خدا كنه همه چيز خوب پيش بره.يكمي ميترسم☹️

دکتر شهاب محمدی

سلام نگران نباشید ایشالا که همه چی خوب پیش میره

مریم

راهنمایی هاتون خوب بود ممنون

علی رصایی

عالی بود دکتر من ایمپلنت در شهرستان 5 سال پیش انجام داده‌ام ولی دچار تحلیل استخوان شده‌ام آیا با پودر استخوان می شود ترمیم کرد 4 پایه و5 روکش چسبیده بهم در فک پایین سمت راست عکس رادیولوژی آن را تازه گرفتم ممنون می شوم راهنمایی کنید

دکتر شهاب محمدی

سلام باید تشریف بیارین ویزیت و عکس گرفته بشه ازتون ولی احتمالا بله میشه

زینب

با سلام من چند سالی هست که دندونامو کشیدم و استخوانهای فکم تحلیل رفته و چهره ام خیلی عوض شده. تازه ایمپلنت کردم میخوام بدونم بعد ایملنت استخوان تحلیل رفته باز به حالت قبلی برمیگرده؟یا چهره ام همبن طوری میمونه؟ ممنون

دکتر شهاب محمدی

سلام خیر استخوان با ایمپلنت بر نمیگرده اما با امدن روکش ایمپلنتها صورت مقداری فرم بهتر پیدا میکنه

روشا

ایمپلنت فک بالایی چهار عدد با پودر استخوان انجام دادم بعد از چند ماه میتونم مراحل بعدی رو انجام بدم

دکتر شهاب محمدی

سلام بله بعد حدودا 5،6 ماه میتونید.

ستاره

درد دارین؟

ملیحه

راهنمایی هاتون مفید بود ممنون

آیسا هستم

سلام من بیست چهارسالمه دندونموروکش کردم روکشش میوفته ودندونام هم خیلی ریزشده میشه لطف کنیدبگیدچیکارکنم

دکتر شهاب محمدی

سلام روکش نباید بیوفته مشکل از تجربه دندونپزشکتونه احتمالا

کیا

من لثه فک پایینم تحلیل رفته وچون از پروتز مصنوعی استفاده میکنم دراین مورد به مشگل خوردم وبرای اینکه پروتز بتونه نشست خوبی داشته باشه باید پودر استخوان تزریق فک تحلیل رفته بکنم این مطلب رو لابراتواری که مسول درست کردن پروتز بودش گفته حالا میخواستم بدونم نظر تخصصی شما چیست وظاهرا راهی جز این ندارم راهنمایی بفرمائید واگرامکان داره هزینه احتمالی روهم قید کنید ممنون

دکتر شهاب محمدی

سلام بله احتمالا باید همین کار رو بکنین باید تشریف بیارین ویزیت تا ببینیم چقدر پودر استخوان نیازه ویزیت رایگانه

ایساهستم

ببخشیدمن دوسال پیش سه تادندون جلوییم روروکش کردم الان روکشش لقه هروقت بخوام درش میارم دندونم خیلی ریزشده میگن بایدپینگ بذارلطفاراهنماییم کنید

دکتر شهاب محمدی

سلام روکش نباید بیوفته مشکل از تجربه دندونپزشکتونه احتمالا

فرهاد ایزدی

سلام. روکش دندان برای ایمپلنت برای دو دندان بهتر است تکی باشد یا به صورت دوتای بهم چوش خورده؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بستگی به لثه تون و نظر دندونپزشکتون داره

زینب تقوی

سلام من ۱۷ساله یه دست دندان مصنوعی ڱذاشتم سنم ۴۵ساله لثه پایینم ازبین رفته ایاراه حلی برای ترمیم لثه یاایمپلنت هست خیلی ناراحتم فک پایینم بدجورشده باتشکر

دکتر شهاب محمدی

سلام باید پودر استخوان تزریق بشه و بعد ایمپلنت کنین

ایرج

سلام ببخشید من قبلا ایمپلنت کذاشتم اما بعد دوسال استخوان لثه ام تحلیل رفت وپیوند استخوان برام انجام دادن اما جواب ندا چون تحلیل استخوان فکم زیاد بود دکتر ایملنتو واسم کشیدن جایی دیگه ای گذاشتن ودوباره پودر استخوانی پیوند زدن ایا این پیوند استخوانی در لثه دوباره جواب میده یا خیر

دکتر شهاب محمدی

سلام اگه دندونپزشکتون با تجربه باشن جواب میده

Fatemeh

سلام من دیروز پودر استخوان و مرحله فیکسچر ایمپلنت رو انجام دادم میخواستم بدونم بعد از ۱ سال میتونم تاج دندان رو بزارم؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بله ولی شاید بهتر باشه سریعتر همون تاج رو بزارین.

سینا

سلام و عرض خسته نباشید پدر من شصت و هفت ساله هست و بیماری دیابت نوع دو دارن. خواستم بدونم برای فک تحلیل رفته ایشون کدوم نوع از پودر رو پیشنهاد می‌دین. به دلیل بیماری دیابت از انجام عمل جراحی نگرانی داریم. سپاس

دکتر شهاب محمدی

سلام باید تشریف بیارین ویزیت و معاینه بشن که دیابتشون کنترل شده باشه و بعدش پودر تزریق بشه. ویزیت رایگانه

مهدیه

سلام. من آذر ماه یک دندان ۶ بالا کشیدم و همان جلسه ایمپلنت گذاشتند و پودر استخوان. اما درد بافت نرم هنوز خوب نشده. سمت بیرون. یکم هم التهاب داره و یک تکه سفت مول پودر استخوان سفت شده هم کنارش هست. تو عکسی که ۱/۵ ماه بعد گرفته بودم همه چی خوب بود. اما التهاب بافت نرم که قبلا بخیه داشت، خیلی اذیت میکنه. البته من فقط پیچش رو گذاشتم و بقیه مراحل هنوز انجام نشده

دکتر شهاب محمدی

سلام بله تشریف بیارین ویزیت عکستون رو هم بیارین میتونه طبیعی باشه ولی نمیتونم نظر قطعی بدم اینجوری

وحید

ناذ

وحید

با سلام و عرض خسته نباشید در خصوص ایمپلنت چند تا از دندان های فک سوالی که داشتم اینه که ایا میشه بعد چندین سال تاج اونارو باز کرد و ایمپلنت کلی دندون انجام داد

دکتر شهاب محمدی

سلام بله میشه

دکتر شهاب محمدی

سلام بله میشه

شیوا

با سلام . برای من پیوند استخوان انجام دادند. یک هفته ازش گذشته اما هر روز به شدت درد دارم . آیا طبیعیه ؟ چرک نکرده ولی ورم داره ، سفته و دردناک . پودر استخوان دقیقا نمی دونم چه نوعی بود ولی شبیه پولک های خرد شده ریز بود . یعنی پودر نرم نبود بلکه قطعات ریزی مشابه دانه های برنج بود . ایا درد بعد از یک هفته نرماله ؟ از کانادا

دکتر شهاب محمدی

سلام در بسیاری موارد این درد نرماله.

حسن وارسته

سلام جناب دکتر بنده ۳۶سالمه که دندونام سرعفونت از بین رفته ومیخوام ایپلنت بزارم دکترم میگه که لثهات کلا تحلیل رفته نمیشه ایپلنت گذاشت بنظر شما راهی داره؟

دکتر شهاب محمدی

سلام احتمالا راهش اینه که تزریق پودر استخوان انجام بشه و استخوان سازی بشه.

مجتبی داودی

سلام من حدود ۱۲ سال پیش دندانهایم رو کشیدم و مصنوعی دارم خواستم بپرسم قیمت هر ایمپلنت چند میشه ممنون

دکتر شهاب محمدی

سلام هزینه های ایمپلنت رو میتونید در قسمت تعرفه ها مشاهده کنید.

وکیلی

سلام 15روز پیش تزریق پودر انجام دادم.مجددا بخیه زدند‌.گفت باز شد.بعد پزشک میگه سیگار می کش.جواب منفی.ولی چن وقته مشروب مصرف کردم مشکلی داره

دکتر شهاب محمدی

سلام بهتره کمتر از سیگار استفاده کنین. مشروب هم همیشه باید رعایت کنین.

میترا

سلام. من دوتا از دندونام رو ایمپلنت انجام دادم دندون ۴ بالا و ۶ پایین سمت راست ... سوال من اینه چطور میشه مطمئن شد ک دندانپزشک برای درمان از پودر استخوان استفاده کرده ... چون برای هر دندانم هزینه جدا برای پودر استخوان مبلغ ۶۰۰ تومان گرفتند و این سوای مبلغ ۴ میلیون سیصدی بوده ک قبلا پرداخت کردم ...ممنون میشم پاسخ بدید

دکتر شهاب محمدی

سلام باید عکس گرفت تا‌ یک دندونپزشک با عکس قبلی مقایسه کنه.

نسرین براتی

درود63سالمه من میخواستم ایمپلنت انجام بدهم اما دکتر دندانپزشک بعد دیدن عکس تزریق پودر استخوان را بوسیله جراح فک وصورت توصیه کردند آیا با توجه به سنم جواب میگیرم ؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بله تشریف بیارین ویزیت ویزیت رایگانه 88699227

رضا شیخی

ببخشید بنده منطقه سیستان بلوچستان زندگی میکنم

رضا شیخی

سلام،بنده ۵۳ساله ایمیلت کامل فک بالا وپایبن باتزیق پودراستخوان طی چهار هفته گذشته انجام دادم بااینکه مرتب خشک کننده استفاده کردم بیشتر درمحل تزریق پودرترشح سفیدرنگی البته بدون بوی خاصی دارم لطفا راهنمایی کنید دلیلش چه هست ومن بایدچکارکنم برای ادامه وکذاشتن روکش متشکرم

دکتر شهاب محمدی

سلام ترشح اون پودر بعد از تزریق پودر استخوان طبیعیه.

پرنسا

سلام خسته نباشید بندهدمشکل تحلیل لثه داشتم و دندونای جلوم لق شدن مجبور شدم یکیش رو بکشم بلافاصله ایمپلنت اما مدت کوتاهی بعد با روکش موقتیکه داشتم افتاد دکتر پودر استخوان گذاشتن و بعد ۶ماه با عکس سی بی سی تی گفتن نمیشه ایمپلنت کرد میخاستم بدونم ایا دوباره استخوان بزارم و همزمان ایمپلنت امکان داره جواب میده ممنونم زود جواب بدید

دکتر شهاب محمدی

سلام باید با عکس هاتون تشریف بیارین ویزیت ویزیت های ما رایگان هستن

سیما

سلام همسر من با اینکه جوان هستند ولی از حدودا ۱۷ سال پیش بیشتر دندونهاشو کشیده...و فقط دندونهای جلوشو داره....دندونهای فک بالا و پایینش رو میتونه ایمپلنت کنه؟آیا باتوجه به گذشت زمان زیادی از کشیدن نیاز به پیوند استخوان داره؟ایمپلنت برای همچین مواردی جواب میده؟

دکتر محمدی

سلام باید عکس های رادیولوژی تهیه شود تا از طریق ان مشخص شود به پیوند استخوان نیاز هست یا خیر و بهتر است برای ایمپلنت، مشاوره حضوری انجام شود ۰۲۱۸۸۶۹۵۸۶۴

نادیا

باسلام جراحی فک مصنوعی هزینه اش چقدره؟

دکتر محمدی

سلام برای هزینه ها باید با مطب تماس بگیرید ۰۲۱۸۸۶۹۵۸۶۴

الف .ب

سلام خدا قوت من اردیبهشت ماه دوتا از دندانهایم امپلنت کردم یکیش نگرفت یعنی زمانیکه دکتر میخاستند مرحله دوم امپلنت را انجام بدهند پین یکی از دندان ها رفت طرف سینوس وبا دستگاریها ک روی استخوان انجام شد استخوان فک تحلیل رفت البته این امر دریک کلینک انجام شده ومرحله کار ک دچار مشکل شدم یه دکتر دیگه انجام دادند دوتا سوال دارم ۱ اینک پیوند استخوان برا این دندان فایده داره؟ آیا اقدام قانونی میشه علیه این دندانپزشک انجام داد ممنون از حوصلتون

دکتر محمدی

سلام بله پیوند استخوان فایده داره برای شما در مورد اقدام قانونی اطلاع زیادی ندارم

رها

سلام من چهار پیش ایمپلنت انجام دادم و تابستان امسال ایمپلنتم عفونت کرد و بعد از چند روز یک توده سفید و سخت(پودر استخوان)از آن خارج شد و بعد از آن عفونت برطرف شد ولی الان دوباره از لثه پود استخوان خارج می شود،آیا این طبیعی است؟

دکتر محمدی

بله

فریبا

سلام خیلی متشکر از اطلاعات مفیدتون .بسیار عالی توضیح دادید. پودر استخوانی که در ایران موجوده و دندانپزشک ها استفاده می کنند از چه نوعی است؟

دکتر محمدی

خیلی برندهای مختلف هست و بسته به تحریم ها برند های کمتری وارد ایران میشه

شقایق

سلام من تحلیل استخوان وتحلیل لثه رادارم .همه دندانهارا دارم اما استخوانها تحلیل دارند.پیوند استخوان برای من هم قابل استفاده هست ?

دکتر محمدی

سلام بله

حسن

سلام سه ماه پیش ایمپلنت کردم البته استخوانش نازک بود حالا بعد سه ماه چرکی شده دکتر عکس گرفته میگه تحلیل رفته باید پودر استخوان استفاده کنیم تردید دارم اینکارو انجام بدم لطفا راهنمایی کنید

دکتر محمدی

سلام اگه پودر استخوان نیازه حتما باید انجام بدین

مهدی

سلام. میخواستم سوال کنم آیا ایمپلنت رو جراح فک و صورت هم انجام میده یا خیر. ممنونم میشم

دکتر محمدی

جراح ایمپلنت انجام میدن

محمدمهدی مرتجی

سلام و تشکر از دکتر عزیز نوشته ها نشان میدهد مطالب کاملا تخصصی است، ولی من که دبیر ریاضی هستم مقدار کمی از آنرا متوجه شدم ولی با این وجود باز هم خیلی مفید واقع شد چون زمینه اطلاعات بسیار خوب به من داد و باعث شد که من در ساوه که بعلت عفونت ریشه دو دندان 6 و7 تخت پائین را کشیدن همزمان دکتر مربوطه بعد از تمیز کردن کیستها پور استخوان استفاده کرد

بهار

آیا برای منی که دندانی از فک پایینم استخوان ندارد و چهل ساله هستم پیوند استخوان انجام می‌شود . دندانپزشکم تو اروپا فقط گفت چون استخوان فکت زیر آن داندان خوب نیست پیوند ایمپلنت انجام شدنی نیست و اشاره ای به پیوند استخوان نکرد . میخواهم برای عمل ایران بیام . تضمین چند در صد است ؟ من سیگار نمی کشم و ورزشکار هستم و هیچ بیماری ندارم و فقط یک عفونت لثه درمان ناحیه داشتم .

بهار

آیا برای منی که دندانی از فک پایینم استخوان ندارد و چهل ساله هستم پیوند استخوان انجام می‌شود . دندانپزشکم تو اروپا فقط گفت چون استخوان فکت زیر آن داندان خوب نیست پیوند ایمپلنت انجام شدنی نیست و اشاره ای به پیوند استخوان نکرد . میخواهم برای عمل ایران بیام . تضمین چند در صد است ؟ من سیگار نمی کشم و ورزشکار هستم و هیچ بیماری ندارم و فقط یک عفونت لثه درمان ناحیه داشتم .

بهار

آیا برای منی که دندانی از فک پایینم استخوان ندارد و چهل ساله هستم پیوند استخوان انجام می‌شود . دندانپزشکم تو اروپا فقط گفت چون استخوان فکت زیر آن داندان خوب نیست پیوند ایمپلنت انجام شدنی نیست و اشاره ای به پیوند استخوان نکرد . میخواهم برای عمل ایران بیام . تضمین چند در صد است ؟ من سیگار نمی کشم و ورزشکار هستم و هیچ بیماری ندارم و فقط یک عفونت لثه درمان ناحیه داشتم .

دکتر محمدی

سلام. باید از نزیدک ویزیت بشین و عکس های رادیولوژی و CBCT شما بررسی بشه. میتونین این عکس ها در همون کشور خودتون بگیرین و بفرستین ایران تا یکی از آشنایانتون این عکس ها رو به ما برسونن تا نظر بهتری بشه داد.