02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

تحلیل استخوان چیست و چه رابطه ای با ایمپلنت دندان دارد؟ - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1398/04/10

بروزرسانی شده در: 1403/01/30

تحلیل استخوان چیست و چه رابطه ای با ایمپلنت دندانی دارد؟ تحلیل استخوان که به آن آکا استئوپروسیس(Osteopetrosis aka) نیز میگویند موجب می شود که استخوان شما شکننده تر شود و احتمال آسیب دیدن آن نیز افزایش یابد. زمانی که تحلیل استخوان در ناحیه فک اتفاق می افتد می تواند تاثیر منفی روی عملکرد دندان های شما داشته باشد. بدیهی است که شما نمی خواهید چنین اتفاقی برایتان بیفتد. بنابراین بهتر است با دلایل تحلیل استخوان فک و اثرات آن آشنا شوید.
 
 
تحلیل استخوان
مطالب مرتبط: ایمپلنت دیجیتال

دلایل تحلیل استخوان فک

 دلایل متعددی می تواند تحلیل استخوان فک را ایجاد کند. به طور کلی می توان گفت هر زمانی که دندان یا لثه های شما آسیب‌دیدگی را تجربه کنند؛ در خطر تحلیل استخوان فک خواهید بود. بنابراین در صورتی که به هر کدام از مشکلات زیر دچار هستید باید با دندانپزشک خود در کلینیک دندانپزشکی مشورت کرده و جلسه‌ای را برای ترمیم و درمان تعیین کنید:

1. از دست دادن یک یا چند دندان 

مهمترین علت تحلیل استخوان از دست دادن یک یا چند دندان و جایگزین نکردن آن با ایمپلنت است. استخوان دندان فک از طریق فشار و نیرویی که هنگام جویدن از طرف دندان و ریشه آن به استخوان وارد می شود؛ تحریک شده و رشد می کند. زمانی که دندان خود را از دست می دهید؛ استخوان ها توسط بدن جذب می شوند. زیرا استخوان به تدریج حل شده و وارد جریان خون می شود. تقریباً می‌توان گفت یک سال پس از کشیدن دندان و جایگزین نکردن آن با ایمپلنت های دندانی، ۲۵ درصد است استخوان فک زیر ناحیه ای که دندان از دست رفته، تحلیل می رود و اگر درمان نشود این تحلیل استخوان همچنان ادامه خواهد یافت.
زمانی که هنوز دندان هایتان سالم است ریشه هایی که در استخوان فک قرار گرفته‌اند؛ اعصاب موجود در استخوان فک را با میکرو جابجایی هایی تحریک می‌کنند. این جابجایی‌ها، سیگنال هایی را به بدن می فرستند و به استخوان فک فرمان می دهند تا تراکم خود را برای حفظ و نگهداری دندان حفظ کند. اگر یک یا چند دندان خود را از دست بدهید؛ استخوان زیر آن ناحیه دیگر توسط ریشه های دندان حمایت نمی شود چون سیگنالی هنگام جویدن غذا به آن ارسال نمی شود به همین علت استخوان فک دیگر در آن ناحیه رشد نکرده و کم کم تحلیل می رود.
به همین علت استخوان فک معمولاً به محض اینکه آن را می کشید؛ شروع به جمع شدن میکند. پس از کشیدن دندان یک لخته خونی شکل می گیرد و سلول های سفید خون به محلی که دندان خود را کشیده‌اید وارد می شوند تا باکتری ها و بافت های آسیب دیده را از بین ببرند تا چند هفته بعد سلول های جدید در آن منطقه تمیز کردن را ادامه می‌دهند. اما پس از چند ماه سلولهایی به نام استئون (Osteon) که در حضور ریشه دندان موجب تقویت رشد استخوان می شدند تا دندان را ساپورت کنند؛ رشد خود را متوقف می کنند چون دیگر دندانی وجود ندارد و استخوان نیز وظیفه ای ندارد که چیزی را ساپورت کند. به همین علت این سلول ها دیگر استخوان جدید تولید نمی کنند و تحلیل استخوان فک پیشرفت می کند.
 اما با کاشت ایمپلنت همه چیز تغییر می کند. چون پایه ایمپلنت به عنوان ریشه داخل استخوان فک قرار می گیرد این سلول ها موظف می‌شوند که پایه ایمپلنت را به جای ریشه دندان ساپورت کنند. به همین علت مجددا شروع به رشد کردن میکنند از تحلیل استخوان جلوگیری می شود.

مطالب مرتبط: ایمپلنت فوری

2. تحلیل لثه

زمانی که لثه شروع به تحلیل رفتن می‌کند فاصله ای بین دندان و لثه ایجاد می‌شود در این فاصله پلاک‌ها گیر کرده و شروع به رشد کردن می کنند. در نتیجه با عفونت کردن لثه، دندان دچار آسیب های جدی شده و با پیشرفت بیماری استخوان فک تحلیل میرود. اگر این آسیب ها درمان نشود ممکن است تا جایی پیش رفت کند که دندان از دست برود.

3. عفونت در لثه

بیماری های لثه از جمله تحلیل استخوان یا ژنژوید، عفونت های بسیار جدی هستند و اگر درمان نشوند می توانند منجر به از دست دادن یک یا چند دندان فرد شوند. بیماریهای لثه که معمولا اطراف دندان ها خود را نشان می دهند با حضور باکتری در پلاک ها روی لثه فرد شروع شده و در لثه ایجاد التهاب می کنند. اگر این التهاب درمان نشود و باکتری ها بیشتر رشد کنند لثه و به‌تدریج استخوان فک عفونت کرده و این عفونت با پیشرفت بیشتر موجب تحلیل استخوان فک و افتادن دندان های دیگر می شود.

4. پیشرفت پوسیدگی و ایجاد التهاب لثه

اگر بیماری های دهان و دندان، منجر به التهاب شود و درمان نشود؛ التهاب و عفونت در طول خط لثه گسترش پیدا کرده و به استخوان فک که از ساختار دندان حمایت می کند می رسد و موجب تحلیل استخوان می شود.

5. عفونت های دندان

تحلیل استخوان فک معمولاً در اثر افتادن دندان و بیماری های مزمن لثه و دندان ها ایجاد می شود. در شرایطی که به بیماری های دهان و دندان دچار باشید؛ باکتریها به تدریج در لثه شما رشد کرده و در صورتی که عفونت ناشی از رشد باکتری درمان نشود به استخوان شما رسیده و باکتری ها شروع به تحلیل استخوان می کنند.

6. عفونت های باکتریایی ناشی از ایمپلنت ( Peri-implantitis )

تحلیل استخوان فک اطراف محل ایمپلنت تقریباً در ۵ تا ۱۰ درصد بیمارانی که کاشت دندان به روش ایمپلنت انجام داده اند؛ دیده می شود. التهاب لثه یا Peri-implantitis یک نوع عفونت در محل کاشت ایمپلنت است که فرایند التهاب در بافت های نرم اطراف ایمپلنت دندان را تسریع کرده و علاوه بر تحلیل استخوان فک در محل کاشت ایمپلنت، عملکرد آن را نیز با مشکل مواجه می‌کند.

7. پوکی استخوان

کاهش تراکم استخوان می تواند روی استخوان فک تاثیر گذاشته و آن را در معرض خطر تحلیل رفتن قرار دهد.

8. استفاده از دندان مصنوعی یا بریج دندانی

استخوانی که اطراف دندان ها را فرا گرفته به نام استخوان فک معروف است. استخوان فک لبه هایی دارد که ریشه های دندان در آن قرار گرفته اند و همین قرار گرفتن ریشه ها در لبه استخوان از پایدار ماندن دندان ها حمایت می کند. لبه های استخوانی به صورت عمودی و افقی از دندان حمایت می کنند.
اگر یک یا چند دندان خود را از دست بدهید و سپس آن را با روش بریج یا دندان های مصنوعی پر کنید؛ مشکل تحلیل رفتن استخوان حل نمی شود. چون بریج یا دندان مصنوعی فشار کمی هنگام جویدن در مقایسه با دندان طبیعی به استخوان زیر دندان وارد می کند. مطالعات نشان می‌دهد که این فشار حتی کمتر از ۱۰ درصد فشار وارد شده از طرف دندان طبیعی است. کشیدن دندان های آسیا در فک بالا نیز بسیار جدی تر است چون به سبب توسعه حفرات سینوسی تحلیل استخوان این ناحیه بسیار سریعتر اتفاق می‌افتد. با نبود دندان و جایگزین نکردن دندان از دست رفته با ایمپلنت، فشار هوای موجود در حفرات سینوسی می ‌تواند موجب جذب خط استخوانی به سینوس و افزایش تحلیل استخوان شود. 
از طرفی چون دندان های مصنوعی تاج استخوانی را که روی آن قرار گرفته اند می پوشانند تحلیل استخوان را تسریع می‌کنند. هر زمان که شما با دندان های مصنوعی خود چیزی را می جوید دندان ها فشار زیادی روی تاج استخوان فک وارد می کنند و در نتیجه موجب تحلیل رفتن آن می شوند. به همین علت گذاشتن دندان های مصنوعی پس از مدتی مشکل در جویدن و احساس درد را برای بیمار ایجاد می کنند.
افرادی که از دندان های مصنوعی استفاده می کنند ممکن است با تحلیل استخوان شدید که منجر به شکستن فک و ترک برداشتن یک سوم پایینی صورت آنها می‌شود را نیز تجربه کنند.

مطالب مرتبط: فرق کامپوزیت و لمینت

9. عدم تراز دندان ها

تحلیل استخوان فک می ‌تواند در اثر عدم تراز دندان ها ایجاد شود. چون در این حالت جویدن به طور نرمال انجام نمی گیرد. بدن و در نتیجه استخوان زیر دندان ها به درستی تقویت نشده و رشد نمی کنند.

10. تومور

وجود تومور در صورت می تواند دلیل دیگری برای تحلیل استخوان باشد بدیهی است که برای درمان تحلیل استخوان برداشتن این تومور ضروریست.

تحلیل استخوان فک چه علائمی دارد؟

 در صورتی که لثه ها به صورت قرمز روشن یا قرمز تیره یا حتی صورتی بسیار روشن دیده شود و احساس تورم هنگام لمس کردن لثه داشته باشید یا اگر لثه تان به راحتی خونریزی می کند یا حتی به راحتی تکه هایی از لثه از دهان خارج می شود و دندان ها بیش از حد طبیعی از لثه بیرون زده اند تمام این ها می تواند دلیل تحلیل استخوان فک باشد.

آیا با وجود تحلیل استخوان فک می توان عمل ایمپلنت را انجام داد؟

 بسیاری از جراحان دندان توصیه می کنند که کاشت ایمپلنت بلافاصله بعد از کشیدن دندان طبیعی یا حداکثر تا ۶ ماه پس از آن انجام گیرد تا از تحلیل استخوان پیشگیری شود. تحلیل استخوان فک می تواند عمل کاشت ایمپلنت را پیچیده کند. بسته به شدت تحلیل استخوان ممکن است پیش از عمل کاشت ایمپلنت نیاز به جراحی پیوند استخوان باشد.

چه عواملی موجب تحلیل استخوان اطراف ایمپلنت کاشته شده میشود؟

 در شرایطی به هر دلیل مانند عدم رعایت بهداشت دهان و دندان یا عدم درمان بیماری های دهان و دندان پیش از کاشت ایمپلنت، عفونت یا التهابی در لثه ها وجود داشته باشد؛ باکتری و عفونت به تدریج بافت های اطراف ایمپلنت و همچنین استخوان فک زیر آن را می خورد و تحلیل استخوان در ناحیه ماشت ایمپلنت اتفاق می افتد.

آیا انجام ایمپلنت از تحلیل استخوان فک جلوگیری میکند؟

امروزه ایمپلنت ها که به تاج های دندان مصنوعی متصل می شوند بهترین روش برای جایگزین کردن دندان از دست رفته هستند. چون عملکرد آنها دقیقاً شبیه دندان طبیعی است و ساختار فک را با جلوگیری از تحلیل استخوان و افزایش رشد و تقویت آن حفظ می کنند. درصورتیکه انجام بریج دندان سنتی یا استفاده از دندان مصنوعی فقط از لحاظ زیبایی جای دندان خالی را پر می کند اما تاثیری در جلوگیری از تحلیل استخوان فک در ناحیه که دندان کشیده شده ندارد.

تحلیل استخوان فک چه مشکلاتی برای بیمار ایجاد می کند؟

تحلیل استخوان فک نوعی پوکی استخوان نیز به حساب می آید. این استخوان که از رشد لثه و همچنین پایدار باقی ماندن دندان ها در فک حمایت می کند؛ سلامت دهان و دندان شما را تضمین می کند. در صورتی که استخوان فک تحلیل رود مشکلات متعددی از جمله مشکل هنگام جویدن و خوردن غذا، لق شدن و افتادن دندانها و همچنین بیماری های متعدد لثه و غیره برای شما ایجاد خواهد شد. یکی از شروط موفقیت ایمپلنت دندان کافی بودن تراکم استخوان فک است که از آن حمایت می کند. اگر بیمار دچار تحلیل استخوان شده باشد می تواند تاثیر قابل توجهی روی عدم موفقیت ایمپلنت دندان داشته باشند. بنابراین اگر دچار تحلیل استخوان شده‌اید بهتر است هرچه زودتر به دندانپزشک مراجعه کرده و اقدام به درمان آن کنید.

چرا در صورتی که به تحلیل استخوان فک دچار باشیم نمی توانیم ایمپلنت دندان انجام دهیم؟

 برای کاشت ایمپلنت با درصد موفقیت بالا باید استخوان کافی در محلی که قرار است پایه ایمپلنت قرار بگیرد؛ وجود داشته باشد تا بتوان فرایند سوراخ کردن استخوان و کاشت ایمپلنت را به طور کامل انجام داد. دلیل اصلی که ایمپلنت های دندانی می‌توانند به مدت طولانی و تقریباً دائمی در دهان شما باقی بمانند؛ جوش خوردن آنها با استخوان فک شماست. بنابراین اگر دچار تحلیل استخوان باشید امکان کاشت ایمپلنت در استخوان فک شما وجود ندارد البته راه حل هایی مانند پیوند استخوان در این شرایط می تواند به شما کمک کند.
مطالب مرتبط: قیمت ایمپلنت دندان

مشاوره رایگان دندانپزشکی

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

محمد صادق

سلام. بنده دو تا از دندونامو عصب کشی کردم و همچنین قسمتهای پوسیده هر دو تا دندونم با آمالگان پر شده. میخواستم بدونم بعد از عصب کشی هم استخوان فک دچار تحلیل میشه؟

محمد

سلام ببخشید من بیشتر از 8 ساله بیشتر دندونای فک بالا رو کشیدم و جاش خالی مونده الان تحلیل استخوان دارم و یه مقدار حس میکنم فکم پایین اومده اگه ایمپیلنت کنم درست میشه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام منظورتون رو دقیق متوجه نشدم اما ما میتونیم درستش کنیم و باید کاملا معاینه بشه

وحید‌ رنجبر

سلام‌ اقای‌ دکتر‌ .بنده‌ چند‌ وقت‌ پیش‌ ۱۲واخد‌ ایمپلنت‌ انجام‌ دادم‌ وگوفتند‌که‌ یه‌ خورده‌ تحلیل‌ داره‌ فکم‌ پیوند‌ استخانم‌ انجام‌ دادم.سوالم‌ از‌ شما‌ دکتر گرانقد‌راینه‌ ایا‌ چون‌ استخان‌ فکم‌ تحلیل‌ داشته‌ با‌ وجود‌ اینکه‌ کاشت‌ ایمپلنتم‌ انجام‌ دادم ایا‌ ممکنه‌روصورتم‌تاثیر‌‌بزاره‌ صورتم‌لاغرتر‌یا‌ حتی‌ به‌پیری‌ زودرسدچارشم‌ یا‌ مثل‌ قبلا‌که‌ دندونای‌طبیعی‌داشتم‌‌‌ صورتم‌ فرقی‌ نمیکنه؟ اقای‌ دکتر‌ ازتون‌ خواهش‌ میکنم‌ جوابسوالمو‌ بدید‌ خیلی‌ خیلی‌ واسم‌ مهمه..خیلی‌ ازتون‌ ممنونم‌ جناب‌ دکتر

وحید‌ رنجبر

سلام‌ اقای‌ دکتر‌ .بنده‌ چند‌ وقت‌ پیش‌ ۱۲واخد‌ ایمپلنت‌ انجام‌ دادم‌ وگوفتند‌که‌ یه‌ خورده‌ تحلیل‌ داره‌ فکم‌ پیوند‌ استخانم‌ انجام‌ دادم.سوالم‌ از‌ شما‌ دکتر گرانقد‌راینه‌ ایا‌ چون‌ استخان‌ فکم‌ تحلیل‌ داشته‌ با‌ وجود‌ اینکه‌ کاشت‌ ایمپلنتم‌ انجام‌ دادم ایا‌ ممکنه‌روصورتم‌تاثیر‌‌بزاره‌ صورتم‌لاغرتر‌یا‌ حتی‌ به‌پیری‌ زودرسدچارشم‌ یا‌ مثل‌ قبلا‌که‌ دندونای‌طبیعی‌داشتم‌‌‌ صورتم‌ فرقی‌ نمیکنه؟ اقای‌ دکتر‌ ازتون‌ خواهش‌ میکنم‌ جوابسوالمو‌ بدید‌ خیلی‌ خیلی‌ واسم‌ مهمه..خیلی‌ ازتون‌ ممنونم‌ جناب‌ دکتر

وحید‌ رنجبر

سلام‌ اقای‌ دکتر‌ .بنده‌ چند‌ وقت‌ پیش‌ ۱۲واخد‌ ایمپلنت‌ انجام‌ دادم‌ وگوفتند‌که‌ یه‌ خورده‌ تحلیل‌ داره‌ فکم‌ پیوند‌ استخانم‌ انجام‌ دادم.سوالم‌ از‌ شما‌ دکتر گرانقد‌راینه‌ ایا‌ چون‌ استخان‌ فکم‌ تحلیل‌ داشته‌ با‌ وجود‌ اینکه‌ کاشت‌ ایمپلنتم‌ انجام‌ دادم ایا‌ ممکنه‌روصورتم‌تاثیر‌‌بزاره‌ صورتم‌لاغرتر‌یا‌ حتی‌ به‌پیری‌ زودرسدچارشم‌ یا‌ مثل‌ قبلا‌که‌ دندونای‌طبیعی‌داشتم‌‌‌ صورتم‌ فرقی‌ نمیکنه؟ اقای‌ دکتر‌ ازتون‌ خواهش‌ میکنم‌ جوابسوالمو‌ بدید‌ خیلی‌ خیلی‌ واسم‌ مهمه..خیلی‌ ازتون‌ ممنونم‌ جناب‌ دکتر

تا لدو وو

سلام شهرستان اراک هستم دکتر متخصص زمینه ایمپلنت هستش معرفی کنین تشکر

کاظمی

من ۴۶ سالمه. ۴ سال پیش دو تا ایمپلنت کنار هم کردم.تو این مدت به دکتر مراجعه نکردم.یه مدته که ایمپلنتا لق شدن و عکس که گرفتم مشخص شد که کلن استخوان لثه تحلیل رفته.دکترم معتقده راهی برا درمان نیست و باید صبر کنم تا دندونا بیوفتن و بعد از یه مدت که استخوان سازی مجدد شد دوباره ایمپلنت بشه.نظر شما چیه ایا واقعا الان راه درمان نداره؟

محمد لطفی

سلام بعد از کشیدن دندان عقل الان بعد یه هفته متوجه شدم که استخوان فک اومده به سمت زبان و از بقیه دندان ها بیرون تر هست، چقدر طول میکشه تا استخوان فک جمع بشه و زبان اذیت نکنه ممنون میشم جواب بدین

دکتر شهاب محمدی

سلام ۲ تا چند هفته

خیری

سلام وقت بخیر ادرس دکتر متخصص لثه در کرج رو میخاستم

دکتر شهاب محمدی

سلام اطلاعی ندارم متاستفانه

فاطمه قربانی

سلام دکتر من ۳۰ سال دارم و مشکل من این هست که دندونام متمایل به جلو و بزرگ و فاصله دار هست یکیشون، قبلا ۶ سال پیش ارتودنسی کردم الان میخوام دوباره ارتودنسی کنم ولی چون جراحی لثه کردم میگن ممکنه تحلیل استخوان داشته باشی بنظرتون میتونم دوباره ارتودنسی کنم یا چند تا دندون جلو رو بصورت کوچیک و یه اندازه ایمپلنت کنم؟

دکتر شهاب محمدی

سلام باید معاینه بشید اینطوری مشخص نمیشه

معصومه

سلام آقای دکتر من 36 سالمه مدت هفت ساله دندونام و کشیدم ودندون مصنوعی گذاشتم بیماری تیرویید کم کار ودفع پتاسیم از راه کلیه دارم که پودر سیترات پتاسیم استفاده میکنم الان رفتم ایمپلنت کنم میگن استخوان فکت کاملا تحلیل رفته من میترسم که پیوند استخوان من هم نگیره آیا میشه اینطوری

دکتر شهاب محمدی

سلام خیر پیوند معمولا جواب میده

سلام‌فرشته‌هستم

یک‌سالی‌میشود‌که‌احساس‌‌لقی‌دندانم‌شدم‌ رفتم‌دنداپزشک‌گفتند‌دندانم‌تحیل‌‌رفته باید‌بکشم‌وپیوند‌استخوان‌کنم‌بعد‌از‌۷ماه‌هم‌ ایمپلنت‌‌.الان‌یک‌هفته‌هست‌کشیدم‌‌وپیوند استخوان‌هم‌انجام‌دادم‌گفتند‌بعداز۵ماه مراحل‌ایمپلنت‌میتونم‌انجام‌بدم. حالا‌من‌از‌شما‌سوال‌دارم‌؟به‌نظرتون‌این‌کار‌نتیجه‌ داره‌

سنا

ترو خدا ی دکتر خوب بفرستین آبادان ترو خدا مااز دکتر خوب محروم هستیم

سنا

سلام دکتر من ۳۳ سال دارم دندان جلوم لق شده دکتر رفتم میگه استخان دندان از بین رفته دارم میمیرم راحی هست داندانهایم را نکشم تروخدا راحنمایی کنید 😭🙏

دکتر شهاب محمدی

سلام باید ویزیت بشین اینطوری نمیشه چیزی گفت

افتخاری

ایا شما دکتر کارتون تو دندون مصنوعی هست

دکتر شهاب محمدی

پاسخ داده شد

افتخاری

ایا شما دکتر کارتون تو دندون مصنوعی هست

دکتر شهاب محمدی

سلام دندان مصنوعی نه ما ایمپلنت کار میکنیم

افتخاری

سلام من دندوانم نصف گشیده بودم قبلا ی سری تازه گشیدم نمیدونم مصنوعی بزارم یا ایمپلبت

دکتر شهاب محمدی

سلام بستگی ‌به شرایط لثه شما داره باید ویزیت بشین

ناشناس

سلام،آقای دکتر،من یه خانم ۳۶ ساله ام،۱۳سال پیش به مدت ۲_۳سال دندانپزشکی میرفتم۱۶تاازدندوناموپرکردم،۸تاشوروکش کردم،حدود۲ساله خیلی اذیت میشدم فشارم بالامیرفت وسردردشدید وفکم دردشدیدمیگرفت دندانپزشکم تواین ۲سال فقط آنتی بیونیک بهم میداد،درزمینه فشارم ازدکترقلب ومغزواعصاب وتمام بدنم کلاچکاب کردم همه چیزم سالم بود،تااینکه کرونااومدومطبها تعطیل شدن،بااینکه دارومصرف میکردم صورتم ورم ودرد شدیدمیکردبه چندمتخصص ریشه مراجعه کردم نظرشون این بودکه زیردندونام ضایعه شدیدی آوردن خلاصه همه ی دندوناموکشیدم،خیلی نگران اینم که لثه ام تحلیل بشه چی،چکارکنم تحلیل نشه یاآسیب کمتری به استخوان فکم برسه؟لطفا راهنماییم کنیدازاین نگرانی خلاص بشم.ممنونم

دکتر شهاب محمدی

سلام زودتر ایمپلنت بذارین تا سرعت تحلیل کم بشه

ناشناس

سلام من تو نوجوانی دندونمو کشیدم و الان نزدیک ۲۰روزه دندونمو کاشت کردم آیا نتیجه خوبی میده و مشکل برام ایجاد نمیکنه چون از کشیدن تا ایمپلنت نزدیک ۲۰سال میگذره ممنون میشم پاسخ بدین

دکتر شهاب محمدی

سلام اینجوری که نمیشه گفت باید عکس باشه و ویزیت بشین به هر حال نگران نباشین ایشالا مشکلی نیست

الهه

من کرمان هستم میتونید ی دکترخوب درکرمان بهم معرفی کنید ....ممنون میشم

دکتر شهاب محمدی

سلام متاستفانه اطلاعی ندارم

الهه

دکترجان میشه پاسخ بدین

دکتر شهاب محمدی

پاسخ داده شد

الهه

سلام.من 29سالمه وگفتن ک استخوان فکم تحلیل رفته و باید چنتا دندون از فک بالارو بکشم ب عصب رسیده وجراحی لثه انجام بدم .اگردندونمو بکشم میتونم ایمپلنت کنم لطف میکنید جواب بدین

دکتر شهاب محمدی

بله تشریف بیارین معاینه

وحیدد رنحبر

سلام.من استخوان دوتافکم تحلیل رفته بیشتر دندونامو کشیدم وصورتم یه کم جمع شده ایا با پرودد استخوان وایمپلنت صورتم به روز اول برمیگرده.ممنون

ناشناس

سلام دکتر جان پیشنهاد می کنم بجای ویزیت شوید بفرمایید باید دندان را ببینم،چون خیلی ها ویزیت را پول ویزیت درک می کنند و نه دیدار را

دکتر شهاب محمدی

سلام بله حتما

نیلوفر

سلام بیشتر از 10 سال هست که اکثر دندانهای فک پایینم رو کشیدم و چند عدد دندانی هم که از قسمت جلو مونده همه لق هستند و حتی یکی از دندانهای جلو به راحتی افتاد با توجه به بالا بودن هزینه های دندانپزشکی راهی هست که با قیمت مناسب بتونم یک فکری به حال دندانهام بکنم در ضمن 45 ساله و خانم هستم

دکتر شهاب محمدی

سلام هزینه ها رو میتونید به صورت قسطی در 3 مرحله پرداخت کنید. واسه راهنمایی های بیشتر با مطب تماس بگیرید.

مریم

باتشکر از متن بسیار عالی وحامع بودن اطلاعات سلامت باشید

شهره

ايا در سن شصت به بالا و تحليل استخوان ميتوان ايمپلنت كرد يا دندان مصنوعى گذاشت من خارج از ايران هستنم

علی رصایی

سلام باتشکر از شما اطلاعات کاملی بود من 5 سال پیش 4 واحد ایمپلنت و5 روکش متصل بهم در شهرستان گذاشتم امروز رفتم دکتر متخصص لثه گفت تحلیل استخوان دارید ولی ایم گلنت هایم محکم است فک پایین سمت راست است نصف ایمپلنت داخل استخوان است گفت چاره‌ای ندارد می توانیم دور پایه ها را جرم گی ی کنیم یا دوتای وسط را در بیاوریم وپیوند استخوان کنیم که صد در صد جناب نمی دهد یا اینکه بزارید بماند مدتی کار می کند وشل می شود نمی دانم کدام راه حل درست است عکس آن را برایتان می فرستم بگویید چکار کنم با این شرایط بیماری نمی توانم تهران بیایم

دکتر شهاب محمدی

سلام بذارید بمونه کار کنه.

رضا

سلام.تقریبا ۸ ماه میشه که دندونم رو عصب کشی کردم که ترمیمش کنم ولی حین عصب کشی کانالای دندونم رو دکتر باز کرد به دلیل نداشتن تجربه.الان ۸ ماه میشه که دندونم به این صورت هسش یعنی تاج دندونم رو دکتر برید که پست و روکش کنه برام ولی موفق نشد .یه دو ماهی هم میشه که عفونت کرده هی خواسم برم ایمپلنت کنم ولی ترسیدم.یه جورایی گفتم اون که میخواست ترمیم کنه دندونم رو این بلا رو سرم در اورد اگه بخوام ایمپلنت کنم چی میشه.در کل با این شرایط امکان داره استخون فکم تحلیل رفته باشه؟؟ممنون.اگه جواب بدید..

دکتر شهاب محمدی

سلام نه بعیده

مریم

باسلام من ۳۶سالمه وگفتن تحلیل استخوان لثه دارم اما هنوز هیچ کدوم از دندونام لق نشده برای پیشگیری چیکار باید بکنم

دکتر شهاب محمدی

سلام باید ببینمتون

نیلوفر

نمیدونم پیغام ام ارسال شد با خیر

نیلوفر

سلام زیادی وقت میشه رو دندان هام لکه های سیاه رنگ بوجود آمده هر کاری کردم از بین نرفتن . تو انترنت خواندم که اگر با سرکه سیب دندانهام را بشورم پاک میشوند، حالا مشکل اینجاست که میترسم اگر سرکه سیب دندانهام رو خراب بکند چه ؟ آیا شستن با سرکه سیب واقعا موثر است و به دندانهام ضرر نمیرساند؟

دکتر شهاب محمدی

سلام قطعا سرکه مینای دندون رو از بین میبره

رضا

سلام.موقه عصب کشی دندونم کانالاش باز شد و باید بکشم و ایمپلنتش کنم.الان ۶ ماه ازش میگذره و لی هنوز دندونم رو نکشیدم و یه مدتم عفونت کرده بود ولی با مصرف چرک خشک کن از بین رفت عفونتش.دندون شیش فک بالا هسش.با تو جه به این شرایط که گفتم و عفونتی که دندونم کرده بود ایا امکان داره استخون فکم تحلیل رفته باشه؟....و هزینه ایمپلنتم بیشتر بشه

دکتر شهاب محمدی

سلام بعید میدونم ولی میشه همزمان با کشیدن دندان پایه ایمپلنت رو قرار داد در یک جلسه

رضا

ممنون دکتر از اینکه سریع جواب دادید.

لیلا قاسمی

سلام بنظرتون برای دندان لق شده میتوان پیوند استخوان انجام داد ودندان روحفظ کرد؟

دکتر شهاب محمدی

سلام نه اخه پیوند استخوان اینجوری نیست که شما میفرمایین تشریف بیارین ویزیت شاید راه های دیگه ای برای حفظ دندونتون باشه

اشکان

سلام من یکی ازدندون های نیش بالا رو تو سن ۱۴سالگی کشیدم.الان همون طرف صورتم لاغرترازطرف دیگشه.صورتم کج شده..باید چیکار کنم؟

دکتر شهاب محمدی

سلام شاید نیاز به ارتودنسی باشه باید ویزیت بشین

نرگس مرادی

سلام فک پایین بیش از ۱۰ سال است ایمپیلنت کردم ولی مدتی جلوفک تحلیل رفته و بیان ت و س برایم مشکل شده البته ظاهرا عفونت ندارد چون درد و خونریزی ندارم . آیا راهی برای جبران هست؟ متشکرم

دکتر شهاب محمدی

سلام نیاز به عکس و ‌ویزیت میباشد

ایزدی

سلام.۴۶ سال سن دارم دوران نوجوانی یکی از دندانم شکست مجبور شدم ریشه هم بکشم شش ماه قبل می خواستم ایمپلنت کنم دکترم پودر اسختوان ریخت الان که مراجعه کردم هنگام ایمپلنت گفت استخوان خیلی ضعیف و نرم به نظر حضرتعالی علت از چه بوده آیا پودره مشکل داشته آیا روشی برای تقویت هست؟

دکتر شهاب محمدی

سلام باید معاینه بشید.

یاسر

هفت سال پیش دندانم را عصب کشی کردم حالا عفونت کرده وآبثه کرده علت چی می باشد

دکتر شهاب محمدی

سلام طبیعیه باید تشریف بیارین ویزیت و نیاز به چرک خشک کن دارین شاید هم باید دندون رو کشید

پوپک

سلام مادرم 44 سالشه از 8 سال پیش دندونای پیشینش بخاطر مشکل لثه افتادن، دندونا سالم بود، لثه مریضه، دندون سالم رو پس میزنه. بعد از اون کم کم دندوناش داره میریزه دندونای پایینش کاملا لقه. از دکتر میترسه هرکاری میکنم مراجعه نمیکنه. درد نداره ولی من خیلی میترسم خیلی نگرانشم. ازبین رفتن استخوان فک تا کجا پیش میره؟ 😭 اگر همینجوری هیچ کاری نکنه چیکار کنم؟ خیلی نگرانشم

دکتر شهاب محمدی

سلامپ لثه تحلیل میره و صورت جمع میشه

آرش

سلام،من دوتا از دندانهايم را كه شكسته بودن كشيدم،ولى بعد متوجه تكه دندان شدم،به دكتر مراجعه كردم،كهاظهار كردند دندان نيست استخوان بين دندانهاست،نظر شما جيست،كماكان دندان دردهم دارم

دکتر شهاب محمدی

سلام نمیشه بدون معاینه و عکس نظر داد.

نرگس

ده سال پیش در قسمت فک بالا ایمپلنت انجام دادم . وسال گذشته هم فک پایین را ایمپلنت کردم . یکماه قبل تیکه ای از روکش یکی از ایمپلنت ها در هنگام غذا خوردن شکسته شد . الان بعد از یک ماه متوجه ی ورم صورت وآبسه در طرف چپ دهانم شدم . با وجود شرایط کشور و کرونا دکتر از ایران رفته اند .فعلن بنا به نظر چند پزشک فامیل که دور هستند اموکسی ۵۰۰یکی و دوتا مترونیدازول هر ۸سا علت مصرف می کنم .سوال من این است آیا این کلینیک می تواند مشکلم را حل کند ؟ چه زمانی وبه کجا باید مرجعه کنم ؟

علی

سلام من تمام دندانهایش را کشیدم شهر ما غیر از دندان مصنوعی کار دیگری انجام نمی‌دهد. 35سال دارم هزینه دندان مصنوعی باپایه ایمپلنت چقدر میشود ممنون

دکتر محمدی

سلام قیمت ایمپلنت های تکی توی صفحه تعرفه ها موجوده ولی برای ایمپلنت کامل باید تشریف بیارین ویزیت بعد از ویزیت مشخص میشه

حسین فتحی فر

همایت اطلاعی بسیارروشن تمام کمال نوشته و تشکر من عالی متوجه شدم

محجوب

با سلام واحترام... استفاده کردم ممنونم چون دچار عارضه توهمین زمینه بودم و تازه دندون کشیدم وبرای ایمپلنت در فک تحلیل رفته اطلاعات میخواستم که تا حدود زیادی مناسب بود ... سپاس ویژه...

نازنین

ممنون، جواب سؤالم رو گرفتم.

علی

بهترین متن فارسی در مورد دهان و دندان، علت تحلیل رفتن لثه و استخوان فک ، که تا این لحظه در اینترنت یافته ام با سپاس فزاوان

وجید‌ رنجبر

سلام‌ .بنده‌ چند‌ وقت‌ پیش‌ ۱۲‌ واحد‌ایمپلنت‌همراه‌ باپیوند‌استخان‌که‌بخاطر‌یهکم‌تحلیل‌استخان‌داشتن‌انحام‌دادم‌وسوالم‌از‌شما‌اقادکتراینکه‌ایا‌باوجوداینکه‌ایمپلنت‌‌انجام‌دادم‌امکان‌داره‌روصورتم‌تاثیر‌منفی‌بزاره‌یا‌صورتمو‌لاغر‌ترکنه‌‌بخاطر‌اینکه‌یکم‌تحلیل‌داشته‌‌ .یا‌اینکه‌چون‌کاشت‌ایمپلت‌و‌انجام‌دادم‌وپیوند‌استخانم‌انجام‌دادم‌‌هیچ‌تاثیر‌منفی‌روصورتم‌نخاهد‌داشت‌.وصورتمومثل‌قبلاکه‌دندونای‌طبیعی‌خودم‌بود‌همون‌شکلی‌میشه‌اقا‌دکتر‌التماس‌میکنم‌جواب‌سوالمو‌لطف‌کنید‌بدین‌خیلی‌واسم‌مهمه