02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

عوارض کوتاه مدت یا بلند مدت ایمپلنت دندان و آسیب به لثه ها - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1398/04/09

بروزرسانی شده در: 1403/01/30

اگر میخواهید زیبایی لبخندتان را با پرکردن جای خالی دندانتان از طریق کاشت دندان به روش ایمپلنت دندان دوباره ببینید؛ اما در انتخاب روش کاشت ایمپلنت تردید دارید؛ مطمئناً دانستن ریسک ها و عوارض کوتاه مدت یا بلند مدت ایمپلنت دندانی برایتان خالی از لطف نیست. خوشبختانه مطالعات نشان می دهد که تاکنون کاشت دندان به روش ایمپلنت تقریباً برای ۹۵ درصد از بیماران با موفقیت کامل انجام شده و آنها هیچ گونه عوارض کوتاه مدت یا بلند مدت ایمپلنت دندان را تجربه نکرده‌اند. زمانی که فرایند کاشت ایمپلنت تمام می شود؛ بیماران با لبخندی رضایت آمیز کلینیک دندانپزشکی یا مطب دندانپزشک را ترک می کنند و سالها پس از آن نیز از دندان کاشته شده درست مانند روز اول راضی هستند.

 اما به هرحال کاشت دندان نیز مانند هر عمل جراحی دیگری ممکن است عوارض بلند مدت یا کوتاه مدت ایمپلنت دندانی را برای بیمار ایجاد کند. مهمترین مزیت ایمپلنت دندان این است که دقیقا عملکردی مانند دندان طبیعی دارد اما همین مزیت موجب بروز برخی مشکلات برای فرد می شود. چون ایمپلنت دندانی نیز درست مانند دندان طبیعی ممکن است دچار عفونت لثه شود. البته با حفظ بهداشت دهان و دندان و مراقبت هایی که از دندان های خود می ‌کنید؛ ایمپلنت دندان نیز عمر طولانی تری خواهند داشت.

آیا آسیب به لثه ها جزو عوارض کوتاه مدت یا بلند مدت ایمپلنت دندان است؟

می توان گفت بیماری لثه، جزو عوارض کوتاه مدت یا بلند مدت ایمپلنت دندانی است. اما نکته اینجاست که دلیل اصلی بروز بیماری های لثه، عدم رعایت بهداشت دهان و دندان و مراقبت از دندان هاست نه کاشت ایمپلنت. بنابراین ایمپلنت دندانی در کوتاه مدت یا بلند مدت به لثه آسیب نمی زند بلکه خود شخص موجب بروز این مشکل می شود. البته می توان به علائم دیگری مانند ایجاد عفونت لثه در محل کاشت ایمپلنت، التهاب لثه (Peri-implantitis , Peri-implant mucositis)، ترک خوردگی یا آسیب دیدن بافت های اطراف مانند دندان های دیگر یا رگ های خونی، آسیب به رشته های عصبی که منجر به ایجاد درد، بی حسی، یا احساس خارش در لثه، لب ها، چانه و دندانهای طبیعی دیگر می شود نیز به عنوان عوارض کوتاه مدت یا بلند مدت ایمپلنت دندان اشاره کرد. مشکلات سینوسی پس از کاشت ایمپلنت در فک بالا نیز در موارد نادری مشاهده شده است.

نشانه های بیماری لثه پس از کاشت ایمپلنت

نشانه های بیماری لثه که معمولاً در کوتاه مدت پس از کاشت ایمپلنت مشاهده می شود عبارتند از:

خونریزی لثه 

عفونت لثه 

التهاب لثه 

بیرون آمدن بیش از حد دندان در اثر تحلیل لثه

ایجاد فاصله بین دندان و لثه 

بوی بد دهان

مزه بد دهان

با مشاهده هر کدام از علائم بالا توصیه می‌شود که به سرعت به دندانپزشک مراجعه کنید. آنها می توانند ایمپلنت کاشته شده را بررسی کرده و در صورتی که دچار بیماری لثه شده باشید به سرعت آن را درمان کند. هر چه زودتر به دندانپزشک مراجعه کنید درمان بیماری‌های لثه راحت تر بوده و عوارض ناشی از آن نیز کمتر خواهد بود.

 


 مطالب مرتبط: مراحل ایمپلنت دندان

 

پس زدن ایمپلنت در کوتاه مدت توسط لثه

معمولا لثه افرادی که به مواد فلزی یا هرگونه ماده خارجی که در بدنشان قرار بگیرد آلرژی داشته باشد؛ ایمپلنت را پس می زند. در صورت بروز چنین شرایطی باید دندانپزشک لثه را بشکافد و از اینکه ایمپلنت به طور کامل با استخوان فک جوش خورده اطمینان پیدا کند. در غیر این صورت باید ایمپلنت را خارج کرده و پایه ای با جنس غیر فلزی برای فرد به کار ببرد.

پس زدن ایمپلنت در بلند مدت توسط لثه

 در شرایطی که بیمار از ایمپلنت های دندانی به خوبی مراقبت نکند و بهداشت دهان و دندان خود را رعایت نکند؛ احتمال ایجاد عفونت در ایمپلنت بسیار بالا می رود. بسیاری از عادات زندگی بیماران روی ایمپلنت‌های دندانی موثر است. برخی از این عادات موجب بروز بیماری های لثه پس از کاشت ایمپلنت می شود که در نتیجه روی خود ایمپلنت نیز اثر گذاشته و اطراف آن ایجاد عفونت لثه میکند. بیماری لثه پس از کاشت ایمپلنت ممکن است طی چند هفته یا پس از چندین سال بروز کند.

اگر  به علت التهاب لثه ایمپلنت دندان پس زده شود چه علائمی خواهد داشت؟

 در صورتی که ایمپلنت دندان در کوتاه مدت یا بلند مدت با عدم موفقیت مواجه شود و اصطلاحا پس زده شود؛ بیمار نشانه های زیر را تجربه خواهد کرد:

مشکل در جویدن 

التهاب ‌لثه 

تحلیل لثه

افزایش تورم اطراف ایمپلنت 

لق شدن یا افتادن ایمپلنت

احساس درد و ناراحتی شدید

بیماری لثه پس از کاشت ایمپلنت

مطالب مرتبط: کاشت دندان طبیعی

بیماری لثه که پس از کاشت ایمپلنت بروز می یابد به دو دسته تقسیم می شود:

1. التهاب لثه خفیف اطراف ایمپلنت (Peri-implant mucositis)

التهاب لثه خفیف اطراف ایمپلنت (Peri-implant mucositis) بیماری است که در آن التهاب لثه تنها اطراف بافت‌های نرم ایمپلنت ‌دندان مشاهده می‌شود و هنوز تحلیل استخوان ایجاد نشده است. معمولاً التهاب لثه خفیف زمانی که شدید شود به التهاب لثه شدید اطراف ایمپلنت (Peri-implantitis) تبدیل می شود.  مستندات موجود نشان می دهد در صورتی که التهاب لثه خفیف اطراف ایمپلنت (Peri-implant mucositis) در مراحل اولیه تشخیص داده شود می‌تواند به راحتی و با درصد موفقیت بالا درمان شود.

2. التهاب لثه شدید اطراف ایمپلنت (Peri-implantitis)

در التهاب لثه شدید اطراف ایمپلنت (Peri-implantitis)، التهاب ‌لثه در بافت نرم اطراف ایمپلنت گسترش پیدا کرده و به استخوان فک که حمایت کننده ایمپلنت دندان است؛ رسیده است. معمولا برای درمان التهاب لثه شدید اطراف ایمپلنت نیاز به انجام عمل جراحی است.

بیماری التهاب لثه شدید اطراف ایمپلنت یک بیماری عفونی است که دلیل آن عفونت کردن لثه و ساختار استخوان اطراف ایمپلنت دندان است. التهاب مضمن معمولا منجر به تحلیل استخوان و نهایتا لق شدن و افتادن ایمپلنت میشود. خطر عفونت لثه و التهاب لثه اطراف ایمپلنت های دندانی در مقایسه با دندان طبیعی بسیار بیشتر است. چون اتصال ایمپلنت با لثه نسبت به دندان طبیعی، ضعیف تر است. اگر لثه های اطراف ایمپلنت تحلیل روند؛ باکتری های مضر زیر لثه رشد کرده و تحلیل استخوان بروز می کند.

چرا بیماری التهاب لثه اطراف ایمپلنت بروز می کند ؟

التهاب لثه اطراف ایمپلنت یک اختلال چند عاملی است که باکتری نقش بسیار مهمی در ایجاد آن دارد. اما مهمترین دلیل پیشرفت بیماری التهاب لثه، باکتری نیست؛ بلکه عدم رعایت بهداشت دهان و دندان و همچنین دیر مراجعه کردن به دندانپزشک از مهمترین دلایل تشدید بیماری التهاب لثه است. به خاطر داشته باشید که ایمپلنت ها نیز دقیقا مانند دندان های طبیعی نیاز به مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم و همچنین چکاپ شدن مرتب نزد دندانپزشک دارند.

چون ایمپلنت مانند دندان طبیعی به راحتی به لثه ها متصل نمی شود؛ خطر عفونت لثه در پایه ایمپلنت بسیار بیشتر است. معمولا لثه اطراف ایمپلنت از پایه یا اباتمنت کمی فاصله دارد و بنابراین باکتری های مضر راحت‌تر می‌توانند در این ناحیه از لثه باقی مانده و رشد کنند. رشد باکتری نه تنها موجب التهاب لثه بلکه موجب تحلیل استخوان نیز می‌شود. معمولا ۴۰ درصد از بیمارانی که ایمپلنت انجام داده‌اند دچار التهاب اطراف ایمپلنت خود می شوند که به بیماری التهاب لثه اطراف ایمپلنت معروف (Peri-implantitis) است.

برخی از ریسک فاکتورهای بیماری التهاب لثه اطراف ایمپلنت عبارت است از:

سیگار کشیدن

مبتلا بودن به بیماری لثه پیش از کاشت ایمپلنت 

حساسیت ژنتیکی 

ابتلا به دیابت

کنترل ضعیف پلاک های دندانی

چطور می توان تشخیص داد که به بیماری التهاب لثه اطراف ایمپلنت دچار شده ایم؟

نشانه ها و علائم التهاب لثه اطراف ایمپلنت تقریبا شبیه بیماری لثه است. اگر ایمپلنت کاشته اید و یک یا چند مورد از علائم زیر را دارید توصیه می‌کنیم که زودتر به دندانپزشک مراجعه کرده و از او بخواهید که ایمپلنت را بررسی کند. چون بیماری التهاب لثه شدید  اطراف ایمپلنت(Peri-implantitis) معمولاً با علائم خفیف تری  که مربوط به بیماری التهاب لثه خفیف اطراف ایمپلنت (Peri-implant mucositis) است؛ شروع می شود در این شرایط که برخی از نشانه‌های آن در ادامه مطرح می شود؛ درمان بیماری التهاب لثه بسیار آسان است:

خونریزی لثه هنگام مسواک زدن

قرمزی و تورم اطراف ایمپلنت

بروز التهاب

احساس درد اطراف ایمپلنت دندان

لق شدن ایمپلنت و تکان خوردن آن هنگام جویدن غذا

تورم گره های لنفاوی

احساس مزه بد در دهان

خونریزی اطراف لثه

تحلیل استخوان اطراف ایمپلنت 

مطالب مرتبط: ایمپلنت ارزان

خطرات بیماری التهاب لثه اطراف ایمپلنت (Peri-Implantitis)

در صورتی که بیماری التهاب لثه اطراف ایمپلنت درمان نشود می تواند پیامدهای متعددی داشته باشد که تحلیل استخوان یکی از آنهاست. التهاب لثه شدید نهایتا منجر به از دست دادن ایمپلنت می شود. به همین دلیل، درمان سریع و کامل این مشکل بسیار مهم است.

چطور از ایجاد التهاب لثه اطراف ایمپلنت جلوگیری کرده و یا آن را درمان کنیم؟ 

جلوگیری از ایجاد التهاب لثه اطراف ایمپلنت (Peri-implantitis)

به طور کلی توصیه های زیر را برای جلوگیری از التهاب لثه اطراف ایمپلنت باید جدی بگیرید:

مسواک زدن دندانها دو بار در روز با خمیر دندان های ضد باکتری

قرقره کردن آب نمک یا دهان شویه های بدون فلوراید

استفاده از ژل های دهانی یک یا دو بار در روز زیر ایمپلنت 

استفاده از سرنگ های مخصوص برای تزریق ژل دقیقا زیر محل کاشت ایمپلنت

درمان التهاب لثه اطراف ایمپلنت (Peri-implantitis)

 در صورتی که پزشک تشخیص دهد که شما به بیماری التهاب لثه اطراف ایمپلنت دچار شده اید به احتمال زیاد باید ایمپلنت از جای خود خارج شده و سطح عفونی شده کاملاً برداشته شود. سپس جراحت ایجاد شده باید به طور کامل درمان شود. نحوه درمان جراحت پس از برداشتن بافت های عفونی شده و ملتهب نیز به شدت عفونت لثه بستگی دارد اما معمولاً دندانپزشکان از روش های زیر استفاده می کنند:

کنترل باکتریهای مضر اطراف ایمپلنت دندانی

تسریع کردن بهبود زخم و جراحت 

تسریع در بهبود خونریزی لثه

آیا پس از کاشت ایمپلنت، لثه اطراف آن رشد می کند؟

لثه به طور مداوم در حال رشد کردن است. در فرآیند کاشت ایمپلنت لثه شما از زمانی که دندان اصلی کشیده می‌شود شروع به رشد کردن کرده و جای خالی ایجاد شده را پر میکند. به همین علت کشیدن دندان باید به دقت انجام گیرد تا لثه تا حد ممکن کمتر برداشته شود. چون داشتن لثه سالم برای انجام موفق ایمپلنت دندان بسیار مهم است. همچنین پس از کاشت پایه ایمپلنت داخل استخوان فک، لثه اطراف آن به طور کامل رشد کرده و در مرحله بعد که اباتمنت باید روی پایه قرار بگیرد، پایه ایمپلنت به طور کامل با لثه پوشیده می شود. در صورتی که به بیماری لثه دچار باشید و عمل کاشت ایمپلنت انجام دهید نه تنها لثه نمی تواند به خوبی اطراف ایمپلنت را فرا بگیرد بلکه جوش خوردن ایمپلنت به استخوان فک نیز با مشکل مواجه شده و نهایتا عمل کاشت ایمپلنت با شکست مواجه می شود.

اگر بخواهم کاشت دندان انجام دهم چقدر باید نگران التهاب لثه اطراف ایمپلنت باشم؟

بیماری التهاب لثه در اطراف ایمپلت یک بیماری عفونی است که به کاهش تدریجی استخوان فک اطراف محل کاشت ایمپلنت منجر می شود. دلیل ایجاد بیماری التهاب لثه متعدد است اما به طور کلی یکی از موارد زیر می باشد:

عادت به سیگار کشیدن 

مراقبت بهداشت دهان و دندان بسیار ضعیف 

ساییده شدن دندان 

بزرگ بودن سایز ایمپلنت 

کافی نبودن استخوان فک و انجام ندادن پیوند استخوان پیش از کاشت دندان

چطور می توانم احتمال و ریسک ابتلا به بیماری التهاب لثه پس از کاشت دندان را کاهش دهم؟

اگر از دندان های خود خوب مراقبت می کنید جزو بیمارانی که ریسک بالای ابتلا به بیماری التهاب لثه اطراف ایمپلنت را دارند؛ نیستید. البته چکاپ منظم نزد دندانپزشک نیز مناسب بودن شرایط ایمپلنت های دندانی را تضمین می کند. چون گاهی اوقات تا زمانی که بیماری خیلی شدید نشده ممکن است علائم چندانی از خود نشان ندهد به همین علت مراجعه منظم هر شش ماه یک بار پس از کاشت ایمپلنت به دندان پزشک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. چون دندانپزشک می تواند حتی عفونت های بسیار جزئی را تشخیص داده و قبل از آنکه خیلی دیر شود؛ آن را درمان کند.

مطالب مرتبط: قیمت ایمپلنت دندان

مشاوره رایگان دندانپزشکی

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

فاطمه

بعدایمپلنت روی لثه یک زایده تشکیل شده علت چیست

دکتر شهاب محمدی

باید عکسش دیده بشه تا بگم چه زائده ای هست و باید چیکار کنید

زهرا

سلام من دوماهه ایمپانت برای آسیاب پایین انجام دادم ولی لثم هنور ملتهبه و دندونهای سمت ایمپلنت بی حس شدم به دکتر مراجعه کردم گفت شش ماه میکشه درست بشه آیا باید برم ایمپانت رو در بیارم یا واقعا خوب میشه چون واقعا دارم اذیت میشم

زهرا

سلام من دیماه ۹۹ ایمپلنت کردم( کشیدن دندان و قرار دادن پایه ایمپلنت) الان بعد از گذشت ۷ ماه هنوز لثه‌ام کمی ورم دارد البته درد ندارد. آیا طبیعی است یا ورم ربطی به ایمپلنت ندارد؟ خواهشا زود جواب دهید. سپاسگزارم

سمیرا باباجانی

سلام من ی هفته است مراحل اولیه ایملنت انجام دادم کناره بخیه ها افت زده ایا طبیعی

دکتر شهاب محمدی

سلام. طبیعی هست نگران نباشید

مر

سلام من دوماه هست دو ایمپلنت کنار هم دندان اسیاب پایین برام کاشته شده هفته گذشته متوجه شدم که لثه بین دو دندان که برای ایمپلنت باز شده و استخوان بین دو ایمپلنت مشخص هست. مراجعه به پزشک داشتم و فقط یک بخیه زدند. آیا قابل درمان هست ؟ آیا اقدام درمانی دیگه ایی لازم هست؟

دکتر شهاب محمدی

سلام و عرض ادب مشکل خاصی وجود ندارد اقدام لازم توسط دندانپزشکتان انجام شده

علیرضا

سلام دکتر جان یک سالی هست ایمپلنت کردم ولی لثه دور دندانی که ایمپلنت کردم تحلیل رفته باید چه کار کنم دکترم میگه مهم نیست ولی لثم خیلی تحلیل رفته ممنون میشم پاسخ بدید

اکرم رضایی

سلام خسته نباشید تقریبا سه ساله ایمپلنت داندان پنج بالا انجام دادم خیلی خوب بود اماتازگی متوجه شدم لثه همون دندان تحلیل رفته واون قسمت فکم کلا درد دارم چکار کنم اگه ممکنه راهنمایی کنید

دکتر شهاب محمدی

سلام احتیاج به عکس و معاینه دقیق هست

الهام

سلام جناب دکتر من دو سالهست که دو واحد ایمپلنت دندانهای اسیای چپ را انجام دادم ،،،و حدودا هشت ماه پیش روکش ها لقشدن و دکتر چسباندن وکمکم با وجود رعایت کردن بهداشت ولی لثه هایم تحلیل رفتند الان سه روز هست که درد فک دارم و حتی پایه ایمپلنتم تقریبا یک سال هست اززیر روکشها مشخص هست و از همان ابتدا ازارم داده نمیدانم ایااین تحلیل زیاد لثه برمیگردد یا نه کمکم کنید

هادی

سلام من پایه ایمپلنت دندونم بعد از چند سال در اومده آیا امکان داره محلش عفونت کنه چکار باید بکنم امکان کاشت مجدد داره

دکتر شهاب محمدی

سلام معمولا امکان کاشت مجدد با پیوند هست

سولماز

سلام وقت بخیر من ایمپلنت دندان انجام ولی احساس میکنم که کمی فاصله بین دندان و لثه پیدا شده که نظر دندان پزشکم این بود که مهم نیست به غیر از این فاصله نه لثه ی من تورم داره ونه مشکله دیگه خواهش میکنم راهنمایی کنید

دکتر شهاب محمدی

سلام مشکلی ایجاد نمیکنه

مريم

سلام من ايمپلنت انجام دادم و چند روزه مرحله اول رو انجام دادم. دكترم بسيار ماهره من حالم خوبه حسم خوبه. ولي اگر زمان ب عقب برگرده و حق انتخاب داشته باشم ابدا اين كاررو نخواهم كرد

پاییز

سلام چرا ابدا ایمپلنت نمیکنی اگربه عقب برگردم

پاییز

مگه نمیگی دکتر ماهری بوده الان مشکلت چیه؟

نیایش

سلام‌چرا انجام‌نمیدادین ......برام‌سواله

شيرين احمدي

سلام وق بخير دكترممنون ميشم زود جوابموبديد من چهارروزه كاشت انجام دادم دوواحد انجام دادم شب بعد كاشت يكي ازواحداي ايمپلنت لثه ام كاملا روي پايه روپوشونده خيلي نگرانم لطفا راهنمايي كنيد

دکتر شهاب محمدی

سلام جای نگرانی نیست

شيرين بابايي

اتمورز

شيرين

سلام دكترممنون ميشم زودجوابمو بديد من سه روزه دوواحد ايمپلنت انجام دادم شب بعد كاشت يكي ازواحدا لثه ام كامل اومده روي پايه رو گرفته بنظرتون طبيعيه؟؟؟به مطب هم زمگ زدم گفت نگران نباشيد ولي من نگرانم دردهم دارم لطفا راهنمايي كنيد ممنون

دکتر شهاب محمدی

سلام جای نگرانی نیست

فاطمه

سلام دکتر من تازه مرحله اول ایمپیلنت و انجام دادم نمیدونستم که اینقدرعوارض داره خیلی نگرانم هزینش به بدبختی جورکردم امکان عفونت لثه داره الانم ورم داره از دیشب ک انجام دادم همینطور داره زیاد میشه ورمش لطف کنید راهنمایی کنید

دکتر شهاب محمدی

سلام اصلا نگران نباشین عوارض خاصی‌ نداره. مراقب باشین ورم میخوابه

Spd

سلام. اردیبهشت ماه ایمپلنت دندان شماره یک راست را انجام دادم. برای ابان ماه مرحله بعدی کار رو انجام میدن. 2 ماه بعد از جراحی، دندان متحرک برای زیباییم دادن. از وقتی این دندان متحرک رو چسباندن، احساس تورم در قسمت لثه ی ایمپلنت شده رو دارم. با وجودی که دندان متحرک رو دراوردم هنوز تورم کاهش پیدا نکرده. لطف میکنین راهنماییم کنین...

دکتر شهاب محمدی

سلام باید عکس بگیرین و ویزیت بشین

مصطفی غفاری

سلام من فک بالاوپاین روفول اینپلنت کردم اماروکش انپلنتهاخیلی کوچکترازدندونهای خودم هستندوفکم یه مقدارجم شده بایدچکارکنم ممنون

دکتر شهاب محمدی

سلام باید تشریف بیارید معاینه

معصومه

سلام آقای دکتر ۲۰سال که ایمپلنت گذاشتم که حدودا ۶ماه پیش روی لثه عفونت کرد ورم که بادارو خوب شدم ودندونم و دکتر کشید البته ایمپلنت توی لثه موند بعدازمدتی دوباره صورتم به حدعجیبی ورم کرد که باامپول پنی سیلین و آموکسی کلاو ورمش خوابید ایمپلنت و دکتر درش آورد ولی هنوز جرک سفیدرنگی داخل لثه م هستش .کپسول هم‌ میخورم .وهمون سمت صورتم هم کمی ورم داره وبیحسه .لطفا راهنماییم کنین .ممنونم

دکتر شهاب محمدی

سلام باید معاینه بشین اینجوری چیزی نمی تونم بگم

محمدی

سلام وقتتون بخیر. من نزدیک یک ماه پیش مرحله دوم کاشت ایمپلنت رو انجام دادم و الان باید قالب گیری رو انجام بدم. ولی به تازگی احساس میکنم ایمپلنتم خیلی کم لقه. و لثه در اطراف دندون کناریش کمی تحلیل رفته. درد و خونریزی یا عارضه دیگه ای ندارم. لازمه که به دندونپزشک مراجعه کنم یا طبیعیه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام حتما مراجعه کنین

هاشمی

سلام ،من امروز کار ایمپلنت دوندون چهار ،سمت چپ بالام تموم شده ولی بین دندون ولثه کاملا فاصله هست ،دکترم گفت بعد از مدتی لثه میاد پائین آیا واقعا درست میگن اگر این این حرف درست هست ،چند وقت طول میکشه تا لثه کاملا با دندون فیکس بشه

دکتر شهاب محمدی

سلام ممکنه بسته بشه یا نشه بستگی به شرایط داره

علیرضا

باسلام حدود دوهفته پیش بعد از کشیدن دندان پنج پایین نسبت به کاشت ایمپلنت اقدام کردم. اما بعد از دو روز با نظر پزشک مجبور به جایگزینی محل پایه به دندان شش که قبلاً کشیده بودم شدم که احتمالا به دلیل عمق زیاد ریشه یا اشتباه دندانپزشک اتفاق افتاد. محل قبلی با پودر استخوان پر شد اما متاسفانه پوشش روی استخوان فک توسط لثه انجام نشده حتی الان لثه از مینای دندان چهارم هم فاصله گرفته و یا پاکت با ضخامت ۲ میلیمتری ایجاد شده به سوای بحث درد دائمی نگران وضعیت لثه هستم پایه ایمپلنت محکم و بدون پرده ممنون میشم راهنماییم کنید

دکتر شهاب محمدی

سلام نگران نباشین اجازه بدین چند وقت بگذره تا دقیق مشخص بشه بعد اگه مشکلی بود تشریف ببرین ویزیت

حمیدرضا ترابی

سلام من حدود یک ماه است ۴واحد دندان ایمپلنت گذاشتم سمت چپ بالا ۴.۵.۶.۷ ولی الان احساس میکنم دندانها کوتاه است و چیزهای کوچک را تم بگیره.لطفا راهنمایی کنید تشکر

دکتر شهاب محمدی

سلام باید معاینه بشین

علی رصایی

سلام دکتر من لپه دور یکی از پایه های ایمپلنت درد وخارش دارد چکار کنم امروز رفتم گیش دکترم واو پروتزها را در اتر شکایت درد بیرون در آورد ولی گفت نمی شود این پایه را در بیاورم چون با استخوان فک جوش خورده است وفک شما آسیب می بیند وگفت من آن پایه را حذف می کنم شما من مطالب سایت شما را مطالعه کردم خیلی کامل توصیح دادیم ولی امکان آمدن به تهران را ندارم آیا می توانید به من بگویید که دکتر من با این کارشان مشکل من را حل می کند فقط دور یک پایه خارش ودرد است ممنون را هنمایی کنید من در شهرستان ملایر هستم اینجا حتی متخصص لپه وایم پلنت ندارد ایمگلنت من کره ای دیو است از مدت پذاشتن آن 5 سال گذشته است آیا تصمیم دکتر من برای حذف پایه ایم پلنت بدون در آوردن آن تصمیم خوبی است

دکتر شهاب محمدی

سلام بله ممکنه مشکل شما حل بشه

شادی

سلام. دو هفته پیش همزمان با کشیدن دو تا دندان دکتر برام ایمپلنت کار گذاشتن اما هنوز محل ایمپلنت تورم داره و کمی درد. با اینکه آموکسی سیلین تجویز شده اما تاثیر خیلی کمی داشته. علت چی میتونه باشه؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

دکتر شهاب محمدی

سلام یه کمی صبر کنین بهتر نشد تشریف ببرین پیش دندونپزشکتون

علی

باسلام من سه ماهه(27 اسفند 98) ایمپلنت و روکش انجام دادم لثه هام(از روزی که دکتر روکش دندونامو گذاشت) هیچ رشدی نداشت و هنوز روی لثه هام قرار نگرفته. غذا بین ریشه روکش هام میره. لطفاً راهنمایی بفرمایید

دکتر شهاب محمدی

سلام مشکلی وجودنداره در زمان قالب گیری میتونین با دندونپزشکتون صحبت کنین