02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

چه افرادی نمی توانند ایمپلنت دندان انجام دهند؟ - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1398/04/01

بروزرسانی شده در: 1403/01/30

چه افرادی نمی‌توانند ایمپلنت دندانی انجام دهند؟ افرادی که بیماری‌های قلبی، بیماری‌های ایمنی، بیماری‌های خونی جدی، بیماری عفونت لثه و افرادی که قادر به تحمل جراحی عمومی نیستند قادر به اجرای ایمپلنت نخواهند بود. در کنار این موارد افرادی که استخوان فک ناکافی دارند و یا در دوره بارداری به سر می برند، نیز نمی‌توانند ایمپلنت دندان را انجام دهند.

از دیگر افرادی که نمی‌توانند ایمپلنت دندانی را انجام دهند می‌توان به افراد سیگاری، معتاد به مواد مخدر و الکل و افرادی با مشکلات پریودنتال و سابقه خونی اشاره کرد. تمامی این موارد به صلاحدید دندان‌پزشک می‌توانند اقدام به اجرای ایمپلنت کنند.

ایمپلنت دندان برای افراد با سابقه بیماری‌های خونی

از آنجایی که بیماری‌های خونی می‌توانند تأثیر قابل توجهی بر روی فرآیند بهبود و موفقیت ایمپلنت دندان داشته باشند انجام ایمپلنت دندان برای افراد با سابقه بیماری‌های خونی با توجه به صلاحدید دندانپزشک صورت خواهد گرفت.

چنانچه فرد موردنظر با بیماری‌هایی خونی مزمن دست‌وپنجه نرم می‌کند ممکن است در هنگام اجرای ایمپلنت خطراتی جان آن را تهدید کند. اما برخی از بیماری‌های خونی با استفاده از داروهای ضد انعقاد درمان می‌شوند. با استفاده از این نوع داروها به‌راحتی می‌توان برخی از مشکلات خونی را کنار گذاشت و ایمپلنت دندان را اجرا کرد.

افرادی که توانایی اجرای ایمپلنت دندان را ندارند!

در ادامه مطلب شما را به طور کامل با افرادی که نمی توانند ایمپلنت را انجام دهند آشنا کرده و مورد بررسی قرار خواهم داد.

دیابت کنترل نشده

 یکی از افرادی که نمی توانند ایمپلنت دندان انجام دهند مبتلایان به دیابت کنترل نشده اند. البته بسیاری از اشخاصی که مبتلا به دیابت نوع یک یا دو هستند و با مصرف دارو یا تزریق انسولین آن را کنترل می کنند و به عبارتی قند خون آنها تحت کنترل نیست و بالا و پایین می شود مشکلی برای انجام ایمپلنت ندارند.
فقط افرادی که بیماری دیابت خود را تحت کنترل ندارند یا جهت کنترل قند خونشان دارو مصرف نمی کنند؛ میتواند پس از کنترل قند خون عمل کاشت دندان به روش ایمپلنت را انجام دهند. توجه داشته باشید که انجام ایمپلنت دندانی نه تنها برای بیماران دیابتی هیچ خطری ندارد بلکه کاشت دندان می تواند به حفظ سلامت دهان و دندان و قلب آنها نیز کمک کند.
اما محدودیت برای انجام ایمپلنت دندانی در افرادی که به دیابت کنترل نشده دچار هستند وجود دارد چون می ‌تواند موجب بیماری لثه یا بروز عفونت پس از انجام ایمپلنت شود.

بارداری

بارداری جزو محدودیت برای انجام ایمپلنت دندانی است. در صورتی که یک یا چند دندان خود را در دوران بارداری از دست دادید؛ نباید در کاشت دندان عجله کنید. این شرایط بسیار میان زنان ‌باردار متداول است و ممکن است روی ظاهر و زندگی روزمره آنها تاثیر نامطلوبی داشته باشد؛ به همین علت اکثر آن ها تمایل دارند که هر چه زودتر جای خالی دندان های خود را پر کنند اما توصیه همه دندانپزشکان به زنان باردار به تعویق انداختن کاشت دندان به روش ایمپلنت تا به دنیا آمدن فرزندشان است.
به نکات زیر  می توان  به عنوان دلایل اصلی که زنان باردار نباید ایمپلنت دندان انجام دهند اشاره کرد:

احتمال بروز خطر  هنگام عمل جراحی:

بارداری به خودی خود محدودیتی برای انجام ایمپلنت ایجاد نمی کند اما چون حین کاشت ایمپلنت باید عمل جراحی انجام گیرد بهتر است جنین خود را در معرض خطر قرار ندهید. چون امکان دارد نیاز به دریافت داروهای اورژانسی پیدا کنید و احتمال بروز خطر برای جنین وجود داشته باشد.

قرار گرفتن در معرض اشعه ایکس:

حین بارداری باید از قرار گرفتن در معرض اشعه ایکس خودداری کنید. پیش از انجام کاشت دندان به روش ایمپلنت، عکس برداری با اشعه ایکس ضروریست. البته عکسبرداری با اشعه ایکس برای دندانها در زنان باردار خطری ندارد اما ممکن است ریسک زایمان زودرس را در پی داشته باشد. حتی تابش اشعه متمرکز ایکس در ناحیه دهان و دندان نیز بهتر است در دوران بارداری انجام نگیرد تا سلامتی مادر و جنین به خطر نیفتد.

استفاده از داروی بی حسی:

هرچند مطالعات نشان می دهند که درمان دندان ها با بی حسی موضعی طی بارداری ایمن است اما بهتر است در این شرایط خاص از دریافت هرگونه داروی بی حسی و بیهوشی که هوشیاری شما را تا حدودی کاهش می دهد؛ دوری کنید.

افزایش استرس:

افزایش نگرانی و اضطراب در زنان باردار می تواند روی رشد جنین تاثیر نا مطلوبی بگذارد. انجام هر نوع عمل جراحی، فشار و استرس زیادی در فرد ایجاد ‌می کند که موجب می‌شود هورمون‌های افسردگی در فرد ترشح شود که قابل کنترل نیست.
ریلکس بودن و تمرکز داشتن برای رشد بچه ضروریست نباید تحت هیچ شرایطی مانند انجام عمل های جراحی غیر ضروری در دوران بارداری استرس و اضطراب غیرقابل کنترلی برای زنان باردار ایجاد شود. بنابراین بهتر است ایمپلنت دندان را تا به دنیا آوردن فرزندتان به تعویق بیندازید.

قالبگیری بهتر تاج دندان:

پس از زایمان می توانید برای کاشت دندان به دندانپزشک مراجعه کنید و در صورتی که از لحاظ فیزیکی مشکلی نداشته باشید؛ بلافاصله مراحل کاشت ایمپلنت را شروع کنید. قالب گیری دندان ایمپلنت شده پس از زایمان بسیار کیفیت بهتری خواهد داشت چون ممکن است حین زایمان به علت پف آوردن یا چاقی ساختار چهره شما به هم ریخته باشد.
اما پس از زایمان و شیردهی ساختار چهره و صورت شما نیز به حالت اولیه بازگشته و تاج دندان قالبگیری شده برای قرار گرفتن روی ایمپلنت به خوبی در محل خود قرار می گیرد و نیازی نیست که نگران لق شدن آن باشید.

سکته قلبی

از دیگر موارد محدودیت برای انجام ایمپلنت دندانی سابقه سکته قلبی طی شش ماه گذشته است. در این صورت بهتر است فرد تا زمانی که شرایط جسمانی او به حالت طبیعی باز نگشته کاشت دندان به روش ایمپلنت را انجام ندهد. معمولاً افرادی که سابقه سکته قلبی دارند باید با پزشک قلب و عروق در خصوص انجام ایمپلنت دندان مشورت کنند. البته توجه کنید که ایمپلنت دندان روی اشخاصی که عمل بایپس یا جراحی قلب انجام داده‌اند و یا سکته قلبی را تجربه کرده‌اند نیز با موفقیت انجام گرفته است.
فقط این افراد باید شرایط جسمانی خود را بررسی و کنترل کرده و استرس و اضطراب یا نگرانی غیر قابل کنترلی نداشته باشند. ریلکس و آرام بودن حین مراحل انجام کاشت دندان به روش ایمپلنت تاثیر بسیار زیادی در میزان موفقیت آن دارد.

ضربان قلب نامنظم و غیرقابل کنترل

 از جمله افرادی که نمی توانند ایمپلنت دندان انجام دهند؛ بیمارانی هستند که ضربان قلب نا منظم و غیر قابل کنترل دارند. دلیل نامنظم بودن ضربان قلب ممکن است بارداری نیز باشد که در این شرایط نیز  بهتر است ایمپلنت دندان انجام نگیرد.

پوکی استخوان

بهبود استخوان در افرادی که دچار پوکی استخوان هستند به علت اینکه از داروهایی حاوی بیس فسفونات با دوز بالا به مدت چند هفته یا چند ماه استفاده می کنند؛ بسیار کند اتفاق می ‌افتد. مشهورترین داروی حاوی بیس فسفونات، فوزاماکس است و برای افرادی که میزان تراکم استخوان آنها کاهش یافته یا افرادی که مبتلا به سرطان  استخوان هستند؛ تجویز می شود.
بنابراین در صورتی که پایه ایمپلنت در استخوان افرادی که مبتلا به پوکی استخوان هستند؛ کاشته شود ممکن است به خوبی با استخوان جوش نخورد و همچنین بافت لثه آنها نیز به درستی ترمیم نشود. به همین علت کاشت دندان به روش ایمپلنت در افرادی که پوکی استخوان دارند یا به سرطان استخوان مبتلا هستند؛ توصیه نمی شود.

بیماران تحت‌ رادیوتراپی به‌خصوص در ناحیه فک و صورت

انجام رادیوتراپی می تواند محدودیت برای انجام ایمپلنت دندانی ایجاد کند و اثر نامطلوبی روی ایمپلنت های دندانی مخصوصاً  در قسمت عقب آرواره داشته باشد. بنابراین به افرادی که در حال انجام رادیوتراپی  به خصوص در ناحیه فک و صورت هستند  توصیه می شود ایمپلنت دندان را تا پایان رادیوتراپی به تعویق بیاندازند.
چون اشعه رادیوتراپی اثرات سمی روی بافتهای  دهان و دندان دارد و ممکن است موجب به تاخیر افتادن بهبود  بافت لثه پس از کاشت  ایمپلنت شود.

شیمی‌درمانی و پرتودرمانی 

بیمارانی که شیمی درمانی انجام میدهند ایمنی بدنشان پایین می آید به همین علت بیشتر در معرض عفونت کردن هستند. از همین رو به بیمارانی که شیمی درمانی یا پرتو درمانی انجام میدهند توصیه می شود که فقط در موارد خیلی ضروری به درمان دندان های خود بپردازند.
پزشکان به افرادی که قصد کاشت دندان به روش ایمپلنت دارند اخطار می کنند در صورتی که کمتر از سه ماه از پایان شیمی درمانی و کمتر از شش ماه از پایان پرتو درمانی آن ها میگذرد اقدام به ایمپلنت دندانی ننماید زیرا احتمال عدم موفقیت کاشت ایمپلنت و همچنین عفونت کردن بافت لثه آنها بسیار بالاست. البته پس از پایان شیمی‌درمانی، امکان گذاشتن ایمپلنت وجود دارد.

مصرف طولانی مدت بیس ‌فسفونات

بیس فسفوناتها داروهایی هستند که معمولا برای پیشگیری از پوکی استخوان تجویز می شوند و محدودیت برای انجام ایمپلنت دندانی ایجاد می کنند. این داروها فرایند تحلیل استخوان و کاهش تراکم استخوان را تا حد قابل توجهی کاهش می دهند. این دارو هم برای مردان و هم برای زنان تجویز می شود.
بیس فوسفوناتها در درمان بیماری پاگت نیز موثرند. داروهای قویتر حاوی بیس فسفونات نیز برای درمان سرطان استخوان که مشکلات متعددی در ساختار استخوان ایجاد می کند و بیمار دچار درد شدیدی است؛ نیز تجویز می شود.
داروهای بیس فسفونات طی شیمی درمانی، سرطان های پروستات، روده، سینه و استخوان در مدت زمان مشخصی به بیمار تزریق می شود. اخیراً مطالعات متعددی روی زنانی که از بیس فسفونات خوراکی استفاده می کنند و کاشت دندان انجام داده اند انجام گرفته نتایج نشان داده که میزان عدم موفقیت ایمپلنت دندان در این زنان بیشتر از زنانی بوده که داروهای بیس فسفونات مصرف نمی کردند.
علت اصلی عدم موفقیت ایمپلنت دندان احتمالاً عدم وجود استخوان کافی برای رشد کردن اطراف پایه ایمپلنت و جوش خوردن با آن است.

بیماری‌ در سیستم ایمنی بدن مانند لوسمی

 از دیگر افرادی که نمی توانند ایمپلنت دندان انجام دهند مبتلایان به بیماری های سیستم ایمنی مانند لوسمی هستند. تقریباً هر شخصی که سیستم ایمنی بسیار ضعیفی داشته باشد نمی تواند نتیجه خوبی از کاشت پایه ایمپلنت در استخوان فک خود بگیرد.
 بیماری های سیستم ایمنی بیماری هایی هستند که با مبتلا شدن به آنها سیستم ایمنی بدن به بافت های خود حمله کرده و آن ها را تخریب می کند. این بیماری ها که معمولا فرد را با درد شدید یا ناتوانی های گوناگون روبرو می کنند؛ یکی دیگر از موارد محدودیت برای انجام ایمپلنت دندانی هستند. لوسمی، ایدز و MS برخی از این نوع بیماری های سیستم ایمنی بدن هستند. زمانی که می ‌خواهید ایمپلنت دندان انجام دهید باید بدن شما و به خصوص استخوان هایتان از سلامت کافی برخوردار باشند.
همچنین حفظ بهداشت دهان و دندان و دارا بودن شرایط مناسب در دهان و دندان به خصوص بافت لثه و استخوان فک که باید پایه ایمپلنت را حمایت کند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برخی مطالعات نشان می دهد که خطر عدم موفقیت کاشت دندان به روش ایمپلنت در افرادی که به بیماری های سیستم ایمنی مبتلا هستند؛ بسیار بالاست.
ایجاد التهاب که یکی از عوارض جانبی بیماری سیستم ایمنی است؛ بهبود بافت لثه در این بیماران پس از کاشت ایمپلنت را مختل می کند. بنابراین بهتر است پیش از اقدام به ایمپلنت دندان در مورد شرایط خاص خود با دندانپزشک مشورت کنید.

کشیدن سیگار و قلیان

سیگار کشیدن یا استفاده از قلیان و پیپ نه تنها یکی از دلایل مهم از دست دادن دندان ها است بلکه می‌تواند محدودیت برای انجام ایمپلنت دندانی ایجاد کرده و اثر نامطلوبی نیز روی ایمپلنتهای دندانی داشته باشد.
مطالعات انجام گرفته روی افراد سیگاری نشان میدهد که درصد موفقیت کاشت دندان به روش ایمپلنت در این افراد ۱۵ درصد کمتر از افراد غیرسیگاری است. همچنین خطر ایجاد عفونت در لثه پس از انجام ایمپلنت برای افراد سیگاری بسیار بالاست. بنابراین توصیه می شود تا زمان بهبودی کامل ایمپلنت دندان و جوش خوردن آن از سیگار کشیدن خودداری کنید.
 
ممنوعیت ایمپلنت
 مطالب مرتبط: ایمپلنت فوری

محدودیت سنی 

از دست دادن یک یا چند دندان در هر سنی ممکن است اتفاق بیفتد. برای ایمپلنت کردن جای خالی دندان از دست رفته حداقل یا حداکثر سن مطرح نیست بلکه تمام افرادی که از سلامتی عمومی کافی برخوردار باشند و بافت لثه و استخوان فک سالمی داشته باشند؛ می ‌توانند ایمپلنت دندان انجام دهد.
اما نوجوانان و کودکان بهتر است انجام ایمپلنت دندان را تا پایان دوران رشد خود به تعویق بیاندازند تا فک آنها به اندازه کافی رشد کرده و رشد آن متوقف شود. به این ترتیب احتمال لق شدن ایمپلنت کاشته شده کاهش یافته و درصد موفقیت آن بیشتر می شود.
معمولاً ایمپلنت دندان روی افراد کوچکتر از ۱۸ سال انجام نمی شود و دندانپزشک توصیه می کند که فرد تا پایان رشد کامل فک خود منتظر بماند. همچنین حداکثر سن نیز برای ایمپلنت مطرح نیست به طوریکه بسیاری از سالمندان برای رهایی از دندان های مصنوعی دردسر ساز به کاشت ایمپلنت یا اوردنچر روی می آورند که میزان موفقیت آن نیز بیش از ۹۵ درصد است. با کلینیک دندانپزشکی محمدی خیال خود بابت ایمپلنت را راحت کنید.
مطالب مرتبط: قیمت ایمپلنت دندان

مشاوره رایگان دندانپزشکی

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

علیرضا

سلام دکتر ، من چند سالی هستش ارتریت روماتوییت دارم و کورتون مصرف میکنم ، نیزوپرد، میخورم ، ایا میتونم امپلنت انجام بدم ، ممنون میشم راهنمایی کنید

دکتر شهاب محمدی

کورتون هیچ تداخلی نداره میتونید انجام بدید

فاطمه

سلام آقای دکترآیا کسی که شبکیه نازک داره و عمل آب مروارید را هم انجام داده می تونه ایمپلنت فک بالا و پایین را انجام بده ؟ آیا روی دیدش تاثیر نمی گذاره ؟

علی

سلام دکتر واقعیتش جنس دندونای من از زمانی که یاد میدم خراب بوده بطوری که من زمانی که 20 سالم بود مجبور شدم تعدادی از دندونامو روکش کنم، خلاصه که وضعیت دندون های من اصلا جالب نیست و سوالم اینه که میتونم به ایمپلنت رو بیارم؟

فاطمه

سلام من بیماری لیکن پلان دهانی دارم که پزشک علت آن را نقص در سیستم ایمنی بدن اعلام کردن. با شرایط داشتن نقض سیستم ایمنی، می توانم ایمپلنت انجام دهم؟

احمد

سلام آقای دکتر با عرض خسته نباشید من هپاتیت B دارم میتونم اینپلنت آنجا بدم

آرشیدا

سلام،آیا کسی ک اضطراب،ترس،دلهره،افسردگی داره،و دارو مصرف میکنه میتونه ایمپلنت انجام بده؟

دکتر شهاب محمدی

معمولا قابل کنترل هستش اما باید لیست داروهاتون رو ببینیم

راثی

سلام من حدود ۲۵ سال هست که پیوند کلیه شده ام کورتون مصرف می کنم آیا میتونم ایمپلنت دندان انجام دهم.ممنون میشم جواب بدین 🙏

یوسف

آقای دکتر دمتون گرم کارت درسته

یوسف

آقای دکتر دمتون گرم کارت درسته

سلام من متادون مصرف میکنم البته کم رفتم چند روزی هست اینپلنت انجام دادم ایا مشکلی پیش نمیاد برام

سلام من متادون مصرف میکنم البته کم رفتم ایمپلنت کردم ایا توی فکم جا میگیر الان چند روز هست انجام دادم

دکتر شهاب محمدی

باید ببینم از نزدیک تا نظر بدم

محمد

سلام مادرم رو پیش دندانپزشکی بردیم گفتن استخوان لثه تحلیل رفته آیا میشه بدون اینکه جراحی فک و صورت بشه ایمپلنت انجام داد

دکتر شهاب محمدی

امکانش کمه اما باید ببینم تا نظر قطعی بدم

زهراابراهیم پور

من لیکن پلان لثه دارم ایا میتوانم ایمپلنت کنم

دکتر شهاب محمدی

بله

الهه

سلام آیا کسی که سرطانه سینه داره وبعدش شیمی درمانی بزنه وتمام کنه حدود ۵ سال تمام کرده شیمی درمانیشون ولی قرص مصرف میکنن می‌توانند دندان بزارند؟؟؟؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بله 5 سال بعد از شیمی درمانی میتونید

مریم

سلام من کلیه هام سنگ سازن و متاسفانه هفته پیش فهمیدم کلیه راستم رو کامل از دست دادم و کلیه چپم سنگ داشت که tulکردم آیا میتونم ایمپلنت کنم چون قبل از این اتفاق دکتر دندانپزشکم گفته بود نیاز به سه واحد ایمپلنت دارم ایا خطری برای من نداره

افروز

با سلام من بیماری پسوریازیس خفیف دارم آیا می توانم لیمپلنت انجام بدهم؟

دکتر شهاب محمدی

بله میتونید

ناشناس

سلام من 36 سالمه آسیب ها پایین از دست دادم آیا میتونم ایمپلنت انجام بدم

مریم موثقی

آقای دکتر من ده سال پیش جراحی سینه داشتم و آمپول زومتا تزریق. میکردند و حالا دوسال از آن گدشته ومشکلی هم ندارم میتونم ایمپلنت کنم اگه ممکنه فوری جواب بدید ممنون از شما

آسیه

سلام به مدت دوسال که ارتیید روماتویید دارم و داروهای موردنظر رو مصرف میکنم به مدت شش ماه که در اثر سرمایی که به سینوسهام خورده بود دندونی کهبه مدت ده سال عصب کشی شده بود درد شدیدی گرفت و باد کرد با مصرف قرص بهتر شد ولی بازم ماه به ماه درد میکرد و ملتهب بود لثم و موقع نخ انداختن خون می اومد دندون پزشک که مراجعه کردم گفتن به خاطر داروهای روماتیسممه و گفت که چاره ای نی و باید دندون رو کاملا بکشی .دندون رو کشیدم و الان رو به بهبوده الان میخام بدونم با توجه به این وضعیت من میتونم ایمپلنت کنم ؟ و بعدا دوباره مشکلی برای لثه ام پیش نمییاد ؟ چه کاری باید انجام بدم تا با توجه به بیماریم دندونام سالم بمونن .

دکتر شهاب محمدی

سلام نه مشکی نیست میتونید ایمپلنت کنید داروهای روماتیسم رو هم باید بگید چه داروهایی مصرف می کنید تا راهنماییتون کنم

مصطفی

سلام . همسرمن چندساله میگرن داره ایامیتونه ایمپلنت انجام بده یاخیر .ممنون

دکتر شهاب محمدی

سلام بله میتونید و تداخلی با میگرن نداره

بهادر

باسلام اینجانب به دلیل مصرف تریاک در گذشته الان مجبوری شربت متادپن مصرف میکنم آیا در امپلنت گذاری مشکلی دارد مصرف متادون؟

دکتر شهاب محمدی

سلام منعی نداره اما میتونه در جوش نخوردن ایمپلنت موثر باشه نه به اون صورتی که چشمگیر باشه

زهرا

سلام،من حدود 7 سال ریشه دندانمو نکشیده بودم و حالا چندروزی هست که کشیدم،ایا میتونم ایمپلنت کنم؟بعد از چه مدت از کشیدن دندانم میتونم؟

دکتر شهاب محمدی

سلام وقتتون بخیر بعد از گذشت دوماه از کشیدن دندان می توانید ایمپلنت کنید

زهرا

سلام،من حدود 7 سال ریشه دندانمو نکشیده بودم و حالا چندروزی هست که کشیدم،ایا میتونم ایمپلنت کنم؟بعد از چه مدت از کشیدن دندانم میتونم؟

زهرا

سلام خسته نباشین آیا کل دندانها را میشه ایمپلنت کرد

دکتر شهاب محمدی

سلام بله باید ‌ویزیت‌ بشین

مژده

سلام .‌من سرطان سینه بود که بعد از ۵ سال پارسال متوجه شدم که متاستاز استخوان داده وبعداز چندین ماه با تجویز پزشک داروی کادسیلا ۴۰۰ ویال مصرف کردم وخیلی خوب جواب داد .والان در فک پایین دندان چندتایی بیشتر ندارم که اونان خرابن .آیا میتونم ایمپلنت انجام بدم

سمیه

جناب داکتر سلام من دوامیخورم تا بار دار بشم عین زمان مشکل دندان برایم پیش شد ایا میتوانم امپلند کنم

سمیه

جناب داکتر سلام من دوامیخورم تا بار دار بشم عین زمان مشکل دندان برایم پیش شد ایا میتوانم امپلند کنم

سمیه

جناب داکتر سلام من دوامیخورم تا بار دار بشم عین زمان مشکل دندان برایم پیش شد ایا میتوانم امپلند کنم

زهره احمدی

من دوابرای پیش گیری به بارداری میخورم ایا میتوانم امپلندکنم

محمدی

سلام من دوساله بیماری لوپوس واسم تشخیص دادن سی ساله هستم و ۲۳سالگی بخاطر خرابی دندونام همه رو مجبورشدم کشیدم. الان میتونم ایمپلنت کنم یاخیر

ماندانا

سلام من حدود ۶سال ک آریتمی۴درصد دارم و قرص زباکر مصرف میکنم میتونم ایمپلنت انجام بدم

دکتر شهاب محمدی

سلام بله

علی اکبر

سلام خانمم ۶سال پیش دچار بیماری میاستنی گراو شدکه تحت درمان قرارگرفت وکنترل شدالان۱۰روزپیش ایمپلنت کرده ولی همچنان دردشدیدداره بررسی که کردم یکی از کسانی که نمیتونه ایمپلنت کنن کسانی که بیماری در سیستم ایمنی بدن دارن حال میشه این دردایمپلنت بخاطربیماری خانمم باشه و ممکن هست جواب نده واینکه الان بایدچکارکنیم تشکر

دکتر شهاب محمدی

سلام صبر کنید تا وضعیت معلوم بشه به پزشکتون هم مراجعه کنین ببینن

ایمنی

سلام من در سال 87 عمل قلب بسته انجام دادم و دو استنت گذاشتم، شرایط عمومی من خوب است، حدود هفتاد و یک سال سن دارم و داروهای قلبی مصرف نمیکنم، آیا می توانم ایمپلنت انجام دهم؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بله

ایمنی

سلام من در سال 87 عمل قلب بسته انجام دادم و دو استنت گذاشتم، شرایط عمومی من خوب است، حدود هفتاد و یک سال سن دارم و داروهای قلبی مصرف نمیکنم، آیا می توانم ایمپلنت انجام دهم؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بله

موسوی

سلام کسیکه 7 سال هست کولیت اولسروز داره و بیماری در وضع کنترل شده هست و مشکلی ندارد وحتی قرص های مزالازین را یک عدد در روز مصرف میکنند (سن 70) میتوانند ایمپلنت انجام دهند؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بله

سلجوقی هستم

جناب دکتر درتاریخ ۲۹ مرداد ماه امپلنت کردم در فک بلا دوکه ریشه بود دراورد جایان انجام داد گفت که برو پایان ابان بیا دریکی ازدندان کشیده شده انجام ناداده گفت عفونت داشته مقداری درد دارم راجع به دندانی که کشیده کارش خوببوده

دکتر شهاب محمدی

سلام باید ویزیت بشین نمیشه اینجوری نظر داد

احمد

سلام خواستم بدونم افرادی که بیماری خاص و هموفیلی هستند میتونن ایمپلنت انجام بدهند یا خیر ممنون میشم اگه جواب بدهید با تشکر.

دکتر شهاب محمدی

سلام بله میتونن

Ma

کسانی که قبلا ایمپلنت کاشته اند وحالاسرطان دارند می توانند برای نتیجه بهتر دارو ها ایمپلنت خود را دربیاورنددچار خونریزی لثه می شوند ؟

دکتر شهاب محمدی

سلام اگر شیمی درمانی می کنید صلاح نیست دربیارین

f a g

سلام ببخشید آیا افرادی که باتری قلبی دارند ، میتوانند ایمپلنت کنند ؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بله

عسدل

یک سال است دندان ندارم چه باید بکنم

دکتر شهاب محمدی

سلام میتونید ایمپلنت کنید.

سولماز

سلام کسی که مواد مصرف میکرده و دو سال ترک کرده، میتونه ایمپلنت کنه حدود30سال سن داره

دکتر شهاب محمدی

سلام بله

کبری رشیدی

سلام آیا کسی که روماتوئید دارند داروهای آرترید روماتوئید مصرف میکنند متوانند امپلند کنند

دکتر شهاب محمدی

سلام بله

فرزانه

سلام، برای معلولین شدید جسمی که دندونهاشونو از دست دادن، ایمپلنت میشه استفاده کرد؟ و در مشهد و تهران مرکزی که این خدمات رو برای معلولان داشته باشن وجود داره؟

مهسیما

بله مرکز تاف در تهران

خانم حقوردی

سلام همسر من به دکتر رفته برای ایمپلنت گفتند که لثه ساییده شده ونمی‌شه ایمپلنت کرد آیا کار دیگه‌ای برای این مشکل وجود داره

دکتر محمدی

سلام بله در واقع با تحلیلی استخوان فک مواجه هستن در این شرایط باید ابتدا پودر استخوان تزریق بشه و بعد از مدتی ایمپلنت انجام بشه

ساعدی

من دیابت نوع دو دارم A1C شش و نیم هستش برای ایمپلنت مشکلی نداره؟

دکتر محمدی

خیر فقط باید کنترل شده باشه دیابتتون

مریم

آیامصرف قرص تیرویید منعی برای ایمپلنت هست

دکتر محمدی

خیر

محمدرضا

سلام، ببخشید کسی که بیماری کولیت اولسروز چندین سال داره و کنترل شده است میتونه ایمپلنت انجام بده،ممنون میشم جوابم رو بدید.

دکتر محمدی

سلام بله

دکتر محمدی

سلام نه فعلا

کیوان

من قراره چند وقت ديگه عمل جراحی قلب باز بنتال انجام بدم مشکلی نداره دندانم بکشم

محمد

سلام ، آیا کسی که بیماری افتالموبلژی دارد میتونه از خدمات دندان پزشکی استفاده کنه؟

دکتر محمدی

سلام باید تشریف بیارین ویزیت ویزیت هامون رایگانه

صفیه الفت

تا چه مدت بعد از مصرف بیسفوسفونات نباید دندان کشید

دکتر محمدی

3 ماه