02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

درمان ریشه دندان چه مزایایی دارد؟

زمان مطالعه : 4 دقیقه | منتشر شده در: 1400/09/17

بروزرسانی شده در: 1401/12/15

درمان ریشه دندان یکی از روش های بسیار موثر برای نجات دندان بیمار است. این روش، برداشتن پالپ عفونی از کانال هایی را در بر می گیرد که در داخل ریشه دندان قرار داشته و پس از آن، دندانپزشک، کانال مورد نظر را به منظور جلوگیری از عفونت یا آسیب بیشتر مهر و موم می نماید.درمان ریشه دندان بسته به ناحیه تحت درمان در دهان و پیچیدگی شرایط ممکن است یک یا چند جلسه به طول انجامد. پس از اتمام درمان، دندان باید یا پر شود و یا با روکش ترمیم گردد تا عملکرد و زیبایی آن نیز احیا شود. زمان بهبودی نیز متفاوت است اما به طور معمول، هر نوع ناراحتی خفیف طی چندین روز برطرف خواهد شد. در ادامه این مطلب از سایت دکتر محمدی با مزایای درمان ریشه دندان آشنا خواهیم شد. با ما همراه بمانید.

درمان ریشه دندان چه مزایایی دارد؟

درمان ریشه دندان عفونی فواید طولانی مدتی را ارائه می دهد و می تواند سلامت دهان و دندان و کیفیت کلی زندگی فرد را تا حد زیادی بهبود بخشد. اگر دندان عفونی برای مدت زمان زیادی نادیده گرفته شود، ممکن است به جایی برسد که نتوان آن را نجات داد و کشیدن دندان ضروری باشد. با این حال، با درمان ریشه، می توانید دندان طبیعی خود را نجات دهید و از درد و عفونت رها شوید.

درمان ریشه دندان چه مزایایی دارد؟

مطالب مرتبط: کاشت دندان طبیعی

مهمترین مزایای درمان ریشه دندان عبارتند از:

- یک روش بدون درد

علیرغم تصورات غلط پیرامون این درمان، روش جدید درمان ریشه دندان در مقایسه با کشیدن دندان درد و ناراحتی بسیار کمی دارد. در واقع، بیمارانی که تحت درمان ریشه قرار می گیرند، در مقایسه با بیمارانی که دندان خود را کشیده اند، 6 برابر بیشتر احتمال دارد که این تجربه را بدون درد توصیف کنند.

اندودنتیست ها و دندانپزشکان از تکنیک های مدرن و بیهوشی موثر برای به حداقل رساندن درد و ناراحتی در حین و بعد از کانال ریشه استفاده می کنند.

- متوقف شدن گسترش عفونت

با درمان ریشه، باکتری هایی که باعث عفونت شده اند از بین خواهند رفت. این مسئله از گسترش عفونت به سایر نواحی دهان مانند استخوان فک، بافت های نرم و فضاهای صورت جلوگیری می کند. پس از برداشتن پالپ عفونی، کانال ریشه تمیز و ضدعفونی شده و از گسترش پوسیدگی دندان در مسیرهای آن جلوگیری می شود.

- جویدن بهتر غذا

آبسه دندان می تواند باعث درد و تورم شده و در نتیجه جویدن فرد را تحت تأثیر قرار دهد. یکی از مزایای درمان ریشه دندان، بهبود جویدن است. با این درمان، یک پر کردگی یا تاج روی دندان قرار می گیرد و می توان انتظار بهبود و راحتی بیشتری را در گاز گرفتن، جویدن و لبخند زدن داشت.

- مقرون به صرفه و کارآمد

در حالی که کشیدن دندان ممکن است در کوتاه مدت سریع ‌ترین و ارزان‌ ترین گزینه به نظر برسد، اما توجه داشته باشید که نتایج بلند مدت می‌ توانند به دلیل نیاز به کارهای مداوم دندانپزشکی از جمله پروتز، ایمپلنت یا بریج پر هزینه باشند.

- بهبود سلامت کلی بدن

بهبود سلامت کلی نیز یکی دیگر از مزایای مهم درمان ریشه دندان است. زمانی که دندان عفونی به درستی درمان نشود، نه تنها منجر به مشکلات سلامت دهان و دندان می شود، بلکه می تواند عوارض جدی را برای سلامتی در پی داشته باشد. در حقیقت، عواقبی نظیر عفونت های استخوانی و احتمال انتشار آبسه به سینوس ها یا بافت های نرم گردن و سر ممکن است دور از انتظار نباشند.

درمان ریشه دندان چه مزایایی دارد؟

مطالب مرتبط: روکش دندان چیست

- نتایج بصری جذاب

پس از اتمام درمان ریشه، دندانپزشک دندان شما را با پرکردن یا روکش ترمیم می کند و در نتیجه شما به یک لبخند ظاهری طبیعی و زیبا دست می یابید.

کلام آخر

وقتی صحبت از درمان ریشه می شود، ممکن است تردیدهایی نیز وجود داشته باشد. سوء تفاهم های زیادی در مورد هزینه ها، مزایای درمان ریشه دندان و سطح ناراحتی موجود وجود دارد. با این حال، اندودنتیست ها و دندانپزشکان بر این نظر هستند که درمان ریشه رایج ترین و ارجح ترین گزینه برای حفظ دندان است. اگر شما نیز فکر می کنید که به درمان ریشه دندان نیاز دارید، بهترین راه ارزیابی دندانپزشک یا متخصص ریشه است که بهترین برنامه درمانی را برای شما توصیه می نماید. کلینیک دندانپزشکی دکتر محمدی بهترین گزینه برای شماست.

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!