02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

درباره ی لیفت لثه با لیزر بیشتر بدانید - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/07/20

بروزرسانی شده در: 1402/10/11

لیفت لثه با لیزر خطوط ناهموار لثه یا لبخند لثه‌ای را ترمیم می‌کند. هزینه لیفت لثه با لیزر به عوامل مختلفی مانند میزان تجربه دندانپزشک، محل کلینیک و روش درمانی که نیاز دارید، بستگی دارد. درمان لیفت لثه با لیزر جزء درمان‌های زیبایی دندانپزشکی به شمار می‌آید و بیمه هزینه آن را پوشش نمی‌دهد.

لیفت لثه با لیزر

زمانی است که بافت لثه بیش از اندازه روی دندان‌ها را می‌پوشاند و باعث می‌شود دندان‌ها کوچکتر یا کوتاه‌تر دیده شوند. لیفت لثه با لیزر بافت اضافی روی دندان‌ها را برمی‌دارد و باعث می‌شود که دندان‌ها بهتر و بلندتر دیده شوند. همچنین لیفت لثه با لیزر کمک می‌کند تا خط لثه مسطح‌تر و صاف‌تر شود.

لیفت لثه با لیزر با آخرین تجهیزات و تکنولوژی لیزر دندانپزشکی انجام شده و ریسک خونریزی به حداقل می‌رسد. همچنین امکانات جراحی مجهز کلینیک باعث بهبودی سریع‌تر لثه پس از عمل جراحی می‌شود.

قیمت لیفت لثه با لیزر در مقایسه با عمل جراحی که تیغ در آن استفاده می‌شود، بسیار کم است و عوارضی مانند عفونت، احساس ناراحتی و درد را کاهش می‌دهد.

لیزر دندانپزشکی برای لیفت لثه

لیزر در دندانپزشکی کاربردهای بسیاری دارد، مثلاً برای نمونه برداری یا بیوپسی، بلیچینگ یا سفید کردن دندان‌ها، انجام جراحی‌های لثه و حتی برای برداشتن پوسیدگی‌های دندان از آن استفاده می‌کنند.

لیفت لثه با لیزر

لیزر دندانپزشکی یک ابزار دستی با نوک بسیار کوچک و ریز، شبیه نوک قلم است. این نوک ظریف و کوچک به دندانپزشک کمک می‌کند تا به صورت دقیق بافت لثه را بدون آسیب به نواحی اطراف لثه از بین ببرد. دقت لیزر به حدی بالاست که نتیجه مطلوبی را روی لثه‌ها و زیبایی دندان‌های بیمار به جا می‌گذارد. لیزر برای درمان خطوط ناهموار لثه خیلی عالی کار می‌کند و لبخندی متقارن را برای بیمار به ارمغان می‌آورد.

لیفت لثه با لیزر مثل روش سنتی لیفت لثه برای تغییر شکل خط لثه عمل می‌کند، با این تفاوت که به جای استفاده از اسکالپل دستی از لیزر استفاده می‌شود و هزینه لیفت لثه کمتر شده و دقت برداشتن بافت لثه بیشتر می‌شود.

چرا لیفت لثه با لیزر

  • لیفت لثه با کمک لیزر روشی غیر تهاجمی و تقریبا بدون درد است.
  • درمان کمتر از یک ساعت طول می‌کشد.
  • زمان بهبودی در مقایسه با سایر روش‌ها سریع‌تر است.
  • به محض پایان عمل بیمار می‌تواند نتایج درمان را بلافاصله مشاهده کند.
  • هزینه لیفت لثه با لیزر خیلی کمتر از سایر روش‌های درمانی از جمله تیغ جراحی است.
  • برای لیفت لثه با لیزر نیازی به بیهوش کردن بیمار نیست.

فرآیند لیفت لثه با لیزر

بعد از معاینه کامل دهان و دندان، دندانپزشک با اشعه ایکس سطح استخوان دندان را مشخص می‌کند. این کار به دندانپزشک کمک می‌کند تا مقدار دقیقی از بافت لثه را برش دهد. مقدار بافتی برداشته شده با این روش بسیار کم و در حدود 2 میلی‌متر یا کمتر است.

برای بی‌حس شدن ناحیه درمان از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود تا درد به حداقل برسد. یکی از مهمترین مزایایی که خطر و هزینه لیفت لثه با لیزر را کم می‌کند، نیاز نداشتن به داروی بیهوشی است.

دندانپزشک لیفت لثه را با کمک لیزر با بافت نرم انجام می‌دهد تا رگ‌های خونی را ببندد و خونریزی را به حداقل برساند و ریسک ایجاد عفونت را کاهش دهد. کل فرآیند کمتر از یک ساعت طول می‌کشد.

تغییر شکل لثه با لیزر وقتی با سایر روش‌های درمان زیبایی دندان نظیر ونیرهای پرسلن یا تاج دندان ترکیب شود، نتیجه دقیق‌تر داده و زیبایی لبخند را دو چندان می‌کند. اگر به لبخند لثه‌ای دچار شده‌اید، پیش از اصلاح بافت لثه، ونیرهای دندان نمی‌توانند کاری برای زیبایی شما انجام دهند.

لیفت لثه با لیزر روی ناحیه لبخند دندان های جلویی نتیجه خیلی بهتری می‌دهد و باعث زیباتر شدن لبخند شما می‌شود. البته در شرایطی که علاوه بر کانتورینگ بخواهید از سایر روش‌های اصلاح طرح لبخند استفاده کنید، هزینه لیفت لثه با لیزر بیشتر خواهد شد.

مزیت‌های لیفت لثه با لیزر

لیفت لثه با لیزر در مقایسه با سایر روش‌هایی که می‌توانند ظاهر لثه و لبخند شما را بهبود بخشند از مزایای زیادی برخوردار است. هزینه کم لیفت لثه یکی از اصلی‌ترین مزایای آن است، اما تنها مزیت آن نیست.

مزیت اصلی لیفت لثه با لیزر، استفاده از تکنولوژی پیشرفته‌ای است که برای این درمان استفاده می شود. با استفاده از لیزر، دندانپزشک برش‌های دقیقی روی لثه ایجاد می‌کند و خط لثه را فقط تا جایی که نیاز است، برش می‌دهد. پس عوارض جانبی بعد از لیفت لثه با لیزر کمتر شده و بیمار بلافاصله بعد از پایان جلسه درمانی می‌تواند به کارهای روزمره‌اش برسد.

لیفت لثه با لیزر

جراحی سنتی لیفت لثه هر چند کارآمد است، اما برش لثه‌ها با چاقوی جراحی باعث می‌شود زمان بهبودی طولانی و ناخوشایند شود، که بزرگترین عیب لیفت لثه با تیغ جراحی نیز همین است. با طولانی شدن زمان بهبودی، التهاب بعد از عمل هم شدیدتر شده و بیمار باید چند روز منتظر بماند تا عوارض جانبی از بین بروند.

در جراحی سنتی لثه خطر ابتلا به عفونت بیشتر است. اما با روش پیشرفته لیفت لثه با لیزر، احتمال عفونت بعد از جراحی خیلی زیاد پایین می‌آید.

از دیگر مزایای لیفت لثه با لیزر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• بهبودی سریع‌تر

در پروسه لیفت لثه با لیزر نیازی به بخیه زدن نیست و هیچ زخمی روی لثه‌های بیمار به جا نمی‌ماند. پس دوره بهبودی بسیار کمتر از جراحی سنتی است.

• خونریزی کمتر

لیفت لثه با لیزر در مقایسه با روش سنتی، تقریبا بدون خونریزی است. همزمان با برش لثه، بافت‌ها با لیزر سوزانده می‌شوند تا خونریزی به حداقل برسد.

• دقت بیشتر

خط لثه با لیزر نسبت به روش سنتی با دقت بسیار زیادی برش می‌خورد و شکل آن به درستی تغییر می‌یابد. دقت لیفت یا کانتورینگ لثه با لیزر در مقایسه با روش سنتی بسیار بیشتر است و نمی‌توان آن را با اسکالپل مقایسه کرد.

• حداقل درد

از آنجایی که لیزر لیفت لثه، عصب‌ها و بافت‌ها را می سوزاند، بیمار دردی را احساس نکرده و یا درد بسیار جزئی را تجربه خواهد کرد. برای کاهش درد و احساس راحتی در طول درمان می‌توان از بی‌حسی موضعی استفاده کرد.

• هزینه پایین‌تر

هزینه لیفت لثه با لیزر نسبت به روش سنتی کمتر است. با لیزر نیازی به داروی بیهوشی نیست، عمل جراحی در زمان کوتاه‌تری انجام می‌شود و کار دندانپزشک هم بسیار راحت‌تر است. همه این عوامل باعث کاهش قیمت لیفت لثه با لیزر می‌شود.

• زمان درمان کمتر

پروسه درمان لیفت لثه با لیزر یک ساعت و یا کمتر طول می‌کشد. اما در روش سنتی، زمان عمل بیشتر از این زمان است. دقت بالای لیزر به دندانپزشک کمک می‌کند که فقط نواحی مورد نیاز از لثه را با لیزر برش زده و بسوزاند. سرعت برش لیزر نیز در مقایسه با چاقوی جراحی بسیار بیشتر است و در نتیجه مدت زمان باا لیزر کمتر از روش سنتی است.

• عفونت کمتر

احتمال عفونت بافت‌های لثه با لیفت لثه با لیزر خیلی کمتر از روش سنتی است. چون لیزر علاوه بر برش لثه، بافت‌ها را می‌سوزاند و این کار احتمال عفونی شدن بافت‌ها را بعد از عمل کمتر می‌کند.

• نتایج ماندگار

نتایج درمان لیفت لثه با لیزر دائمی و ماندگاری بیشتری دارند. افرادی که یک یا دوبار این عمل را تجربه کنند می‌توانند تا آخر عمر از لبخند زیبای خود بدون بیرون زدن لثه‌ها لذت ببرند.

لیفت لثه با لیزر

کاندید مناسب درمان لبخند لثه‌ای با لیزر

کاندید مناسب لیفت لثه افرادی هستند که لثه‌های آنها از قبل سالم است و تنها نیاز به تغییر شکل دارند. افرادی که دچار بیماری‌های پریودنتال هستند باید برای لیفت لثه با لیزر، با دندانپزشک متخصص خود مشورت کنند.

محدودیت‌های انجام لیفت لثه با لیزر مربوط به میزان تغییر و فرم دهی بافت لثه است. چه مقدار از بافت لثه اطراف دندان‌های شما نیاز به برداشتن دارد تا تعادل بین لثه‌ها و دندان‌ها ایجاد شود بسیار مهم است.

بهترین راه برای فهمیدن اینکه لبخند لثه‌ای دارید یا نه، مراجعه به دندانپرشک متخصص است. در صورت تأیید، دندانپزشک می‌تواند لیفت لثه با لیزر را به عنوان یک روش سریع و موثر برای درمان و اصلاح لبخند لثه‌ای به شما پیشنهاد دهد و با یک لیزر مخصوص، با نهایت دقت بافت‌های اضافی لثه را از میان بردارد و لبخندی جذاب به شما هدیه بدهد.

البته هزینه لیفت لثه بب لیزر را هم هنگام انتخاب این روش درمانی در نظر بگیرید. برخی از بیمارها به جز لیفت لثه نیاز به درمان‌های زیبایی دیگری از جمله پیوند لثه، ترمیم پوسیدگی‌ها یا درمان ریشه دارند که بر هزینه این عمل جراحی تاثیر می‌گذارد.

مدت زمان ریکاوری لیفت لثه با لیزر چقدر است؟

زمان بهبودی لیفت لثه با لیزر بسیار کوتاه است. در طول درمان، بیمارها هیچ دردی را احساس نمی‌کنند. اما بعد از درمان، در اطراف لثه احساس ناراحتی یا حساسیت جزئی خواهند داشت که  طبیعی است و به سرعت فروکش می‌کند. بسیاری از بیمارها در همان روز عمل، می‌توانند غذا بخورند و به راحتی صحبت کنند.

مراقبت‌های پس از لیفت لثه با لیزر

لیفت لثه با لیزر عوارضی ندارد و بیمارها می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌های لازم دندانپزشک متخصص، درد و حساسیت را به راحتی کنترل کنند. بعد از انجام درمان لثه‌ها و شاید دندان‌ها حساس شوند، که بهتر است از خوردن غذاهای ترش، تند، پر ادویه و چسبناک دوری کنید تا لثه‌هایتان تحریک نشوند.

رعایت بهداشت دهان و دندان بعد از لیفت لثه با لیزر بسیار ضروری است و از عفونت لثه جلوگیری می‌کند. پس طبق دستور دندانپزشک مسواک بزنید و از دهانشویه‌هایی تجویزی استفاده کنید تا آسیبی به لثه‌ها وارد نشود.

مراقبت بعد از لیفت لثه با لیزر در 24 ساعت اول خیلی مهم است و بیمار در صورت تورم می‌تواند از کیسه یخ روی صورت استفاده کند. از انجام فعالیت‌های سنگین بدنی خودداری کنید و سعی کنید روزهای اول خوب استراحت کنند.

جمع بندی

لیفت لثه با لیزر خطوط ناهموار لثه یا لبخند لثه‌ای را ترمیم می‌کند. هزینه لیفت لثه با لیزر در مقایسه با روش سنتی بسیار کمتر است و به علت مزیت‌های بیشتری که نسبت به کانتورینگ با لثه دارد، به عنوان یکی از روش‌های درمانی زیبایی پرطرفدار شناخته می‌شود.

به این مقاله امتیاز دهید

1.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!