02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

کانتورینگ لثه چیست و هزینه ی لیفت لثه چقدر است؟ - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/07/07

بروزرسانی شده در: 1402/09/26

لیفت لثه (Gum Lift) نوعی جراحی زیبایی دندان ها است که در آن دندانپزشک بافت لثه را برمی دارد یا به آن شکل جدیدی می بخشد تا قسمت بیشتری از دندان ها پیدا باشند و در نتیجه دندان ها بلندتر به نظر برسند. 
برای بیمارانی که لثه های آنها بخشی از دندان ها را پوشانده و لبخند زیبایی ندارند لیفت لثه می تواند لبخند و اعتماد بنفس آنها را بازگرداند. لیفت لثه که به نام کانتورینگ لثه (Gum Contouring) نیز شناخته شده است می تواند خط ناهموار لثه را اصلاح نموده و لبخند رضایت بخشی به شما ببخشد.
کانتورینگ لثه یک روش درمانی ترمیمی سریع است که نتایج فوری را با خود به همراه دارد. در واقع دندانپزشک لبخند شما را تنها در یک ملاقات کوتاه تغییر می دهد. پس اگر شما نیز لبخند لثه ای دارید می توانید با یک دندانپزشک متخصص و باتجربه برای اصلاح طرح لبخند خود مشورت نمایید. 

لیفت لثه چیست؟

لیفت یا کانتورینگ لثه روشی است که در آن بافت لثه در بالای دندان ها را برمی دارند تا لبخند شما جلوی زیباتری پیدا کند. لثه ها ممکن است به گونه ای ساختار دندان را بپوشانند که دندان های شما کوتاه یا عریض به نظر برسند. در واقع زمانی که نسبت لثه به دندان نزدیک است، افراد دارای لبخند لثه ای (Gummy Smile) هستند و نمی توانند با اعتمادبنفس لبخند بزنند. از این رو دندانپزشکان در این وضعیت لیفت لثه را برای اصلاح لبخند لثه ای پیشنهاد می کنند.
از دیگر مشکلات رایج لثه که با لیفت یا کانتورینگ لثه قابل اصلاح هستند، لثه های ناصاف و عدم بافت میان دندان ها است. در صورتی که فرد به لیفت لثه نیاز داشته باشد، دندانپزشک متخصص خط لثه را بررسی می نماید تا ببیند که کدام نواحی به کانتورینگ نیاز دارند و اینکه چگونه می توان به تقارن دندان ها دست پیدا کرد. این روش سریع بوده و شما می توانید نتایج حاصل از آن را بلافاصله مشاهده نمایید.

مطالب مرتبط: اسنپ اسمایل

چه افرادی کاندیدای مناسب لیفت لثه هستند؟

بیمارانی که دارای بافت بیش از حد لثه هستند و آنهایی که خط لثه ناهمواری دارند می توانند کاندیداهای خوبی برای لیفت لثه باشند، البته به شرطی که سالم و غیر سیگاری بوده و بهداشت کلی دهان و دندان را به خوبی رعایت کنند. 
از این رو دندانپزشک معاینه کامل دهان و دندان را انجام داده و شرح حال پزشکی بیمار را برای اینکه آیا گزینه مناسبی برای لیفت لثه می تواند باشد یا خیر بررسی می نماید. 
سپس خط لثه با دقت کامل ارزیابی خواهد شد و مشخص می شود که کدام نواحی به کانتورینگ نیاز دارند و اینکه در نهایت چگونه می توان به بهترین نحو به تقارن لثه ها و دندان ها دست پیدا کرد. 

کدام افراد نمی توانند لیفت لثه انجام دهند؟

- بیماران مبتلا به بیماری ها و التهابات لثه
- بیمارانی که به بیهوشی حساسیت دارند
- افرادی که در سنین پایین قرار داشته و دندان های آنها هنوز به اندازه کافی رشد نکرده اند

مزایای لیفت لثه

افرادی که می خواهند خط لثه خود را کاهش داده یا تغییر شکل دهند می توانند شاهد مزایای متعددی باشند که با لیفت لثه همراه است:
بهبود ظاهر لبخند فرد از طریق کاهش بافت لثه و تنظیم خط آن
افزایش اعتماد بنفس
بهبود ظاهر کلی لبخند به دلیل توازن و تناسب آن
برخورداری از نتیجه دائمی و همیشگی
اصلاح لثه های نامتقارن
بهبود ظاهر دندان ها و بلندتر به نظر رسیدن دندان ها
نبود هیچگونه بخیه یا پیوند استخوان در این روش درمانی
نتیجه سریع و فوری

برای اصلاح لبخند لثه ای، لیفت لثه بهتر است یا بوتاکس؟

استفاده از بوتاکس برای اصلاح لبخند لثه ای این روزها جایگزین روش پرتهاجمی لیفت لثه شده است. اما برای اینکه بهتر بتوانید تصمیم بگیرید برای اصلاح لبخند لثه ای، لیفت لثه بهتر است یا بوتاکس بیایید با این روش اصلاح لبخند بیشتر آشنا شویم:

بوتاکس چیست؟

بوتاکس نوعی سم به نام نوروتوکسین (neurotoxin) است که می تواند به عضلات مختلف صورت تزریق شود و به طور موقت، حرکت عضله مورد هدف را متوقف می سازد. بوتاکس نیز مانند لیفت لثه می تواند برای درمان لبخند لثه ای استفاده شود. 
برای اصلاح لبخند لثه ای، زمانی که بوتاکس به عضلات پشت لب بالا تزریق می شود لب بالایی کمی پایین می آید و قسمت بیشتری از لثه را می پوشاند. از این رو می توان برای درمان لبخندهای لثه ای از بوتاکس استفاده نمود.
با این وجود بوتاکس برای لبخندهای لثه ای دارای معایبی نیز می باشد:
o اول اینکه این درمان موقت است. یعنی برخلاف لیفت لثه که دائمی بوده و با نتایج طولانی مدتی همراه است، برای درمان لبخند لثه ای با بوتاکس باید درمان های مکرر انجام شود. 
معمولا برای اینکه نتایج اصلاح لبخند لثه ای با بوتاکس به طور دائم باقی بماند باید هر شش ماه یکبار آن را تکرار کرد.
این روش نه تنها هزینه بسیار بیشتری را در طولانی مدت بر بیمار تحمیل می کند بلکه برای افرادی که وقت زیادی برای رفتن به مطب های دندانپزشکی یا کلینیک های زیبایی ندارند، اصلا مناسب نیست.
o ثانیا ممکن است تزریق باعث پایین آمدن بیش از حد لب فوقانی شود ودندان های فوقانی بیش از حد پوشانده شوند.
o یکی دیگر از معایب بوتاکس برای اصلاح لبخند لثه ای این است که پس از آن نمی توان شاهد لبخند زیبا و طبیعی مانند لیفت لثه بود. 
o بوتاکس هیچ تأثیری بر طول واقعی لثه ندارد و ظاهر تقریبا مصنوعی به ظاهر لبخند بیمار می دهد. دقیقا بر خلاف کاری که لیفت لثه انجام می دهد و طول لثه را تغییر می دهد. با روش لیفت لثه، اصلاح طرح لبخند به زیبایی و با ظاهری کاملا طبیعی انجام می گیرد.
 
 

 

مطالب مرتبط: ایمپلنت دیجیتال

مراحل انجام جراحی لیفت لثه

در مرحله اول پیش از شروع جراحی لیفت لثه، برای اینکه سطح استخوان شما نسبت به دندان هایتان مشخص شود، دندانپزشک تصویر رادیوگرافی شما را بررسی می نماید. در واقع با کمک این تصویر دندانپزشک تشخیص می دهد تا چه اندازه از بافت لثه شما را باید طی فرآیند کانتورینگ لثه بردارد.
در آغاز این جراحی، در ابتدا خط لثه تحت بیحسی موضعی قرار می گیرد. پس از اینکه این ناحیه بی حس شد، دندانپزشک با استفاده از فناوری لیزر لثه را برش داده و تغییر شکل می دهد. معمولا زمانی که برای هر دندان لازم است حدود دو دقیقه می باشد. 
استفاده از لیزر به دقت دندانپزشک کمک شایانی نموده و احتمال خونریزی نیز در این روش کاهش می یابد. برخی از مزایای لیزر دندانپزشکی برای لیفت لثه عبارتند از:
- عدم خونریزی یا خونریزی بسیار جزئی
- عدم وجود بخیه
- عدم ورم یا ورم بسیار کم
- برداشتن دقیق بافت با لیزر
- درد جزئی
- زمان ریکاوری یا نقاهت کوتاه مدت

نتایج حاصل از لیفت یا کانتورینگ لثه

بیماران می توانند نتایج فوری را بلافاصله پس از لیفت لثه مشاهده کنند. آنها می توانند از یک لبخند زیبا با یک خط لثه متقارن لذت ببرند. نتایج تا یک هفته پس از جراحی یا دوره نقاهت هر روز بهتر می شوند. زمانی که ورم اولیه فروکش کرد، شما شاهد یک اصلاح لبخند لثه ای فوق العاده خواهید بود. 

مطالب مرتبط: ایمپلنت یک روزه

دوره نقاهت لیفت لثه

زمان بهبودی پس از لیفت لثه برای اکثر بیماران بسیار کم است. پس از جراحی لیفت لثه، بیماران دچار کمی درد و تورم خواهند شد اما این اثرات به سرعت برطرف می شوند. همچنین استفاده از فناوری لیزر خونریزی را به حداقل می رساند اما هنوز هم احتمال کمی برای خونریزی اولیه در لثه وجود دارد. در صورتی که بیماران درد داشتند می توانند از مسکن استفاده نمایند. به طور کلی در صورتی که عوارض جانبی وجود داشته باشد طی چند روز کاهش می یابد.
طیق دستورات دندانپزشک، بیماران باید تا چند روز پس از جراحی رژیم غذایی خاصی را دنبال کنند. غذاهای افرادی که تحت این درمان قرار می گیرند معمولا غذاهای مایع و نرم می باشد. حساسیت اولیه نیز در روزهای اول نسبت به غذاهای گرم یا ترد وجود خواهد داشت که باید در روزهای اول از خوردن این نوع غذاها اجتناب نمایید. 
افرادی که پس از جراحی لیفت لثه به رعایت دستورالعمل های خاص و مراقبت های بهداشت دهان و دندان پایبند بوده و برای کاهش احتمال عفونت از مصرف برخی مواد غذایی اجتناب می کنند قطعا نتایج طولانی مدتی را مشاهده خواهند کرد و سالیان سال از لبخند زیبای خود لذت خواهند برد. اما در مقابل افرادی که بهداشت را به خوبی رعایت نمی کنند ممکن است به عفونت یا بیماری های لثه مبتلا شوند.

مراقبت های پس از جراحی لیفت لثه

پس از لیفت لثه با انجام امور زیر قطعا از بروز عوارض جانبی جراحی جلوگیری خواهد شد و همچنین شاهد نتایج طولانی مدتی خواهید بود:
پس از دریافت لیفت لثه، سیگار را کنار بگذارید. مانند هر جراحی دیگری، سیگار کشیدن روند بهبودی را به تاخیر می اندازد و درنتیجه احتمال اینکه نتیجه نهایی پس از اصلاح لبخند آنطور که انتظار داشتید پیش نرود، بسیار زیاد است.
حداقل دو بار در روز مسواک زده و از مسواک های نرم و نیز نخ دندان استفاده کنید. نحوه مسواک زدن و نوع مسواکی که انتخاب می کنید در بهبود سریعتر لثه شما موثر است. بنابراین در این خصوص حتما به توصیه های پزشک عمل کنید.
بهداشت ناحیه تحت درمان یعنی لثه ها را به خوبی رعایت کنید تا دچار عفونت لثه نشوید. این نکته می تواند در زیبایی لبخند شما موثر باشد. اگر در اثر مراقبت نادرست، لثه شما دچار عفونت شود، احتمال اینکه دندانپزشک مجبور شود مجددا شما را تحت عمل جراحی قرار دهد، بسیار زیاد است. 
از دهانشویه های غیر ساینده و فاقد الکل استفاده نمایید. دهانشویه های الکلی ممکن است بهبود لثه های شما را بعد از عمل لیفت لثه به تاخیر بیندازد.
پس از لیفت لثه یعنی در دوران نقاهت غذاهای سرد و نرم مصرف کنید. این کار به لثه های شما کمک می کند که سریعتر بهبود یابند و به سرعت شکل زیبا و جذاب خود را بدست بیاورد.
در دوران ریکاوری از خوردن غذاهایی که به دندان می چسبند یا غذاهای گرم خودداری کنید. خوردن غذاهای گرم، التهاب و تورم لثه های شما را بیشتر کرده و ممکن است دوره نقاهت شما را نیز طولانی تر کند.
دستورالعمل های دندانپزشک خود را با دقت اجرا نمایید. تمام توصیه های دندانپزشک از جمله جلسه بعدی که باید به مطب جهت معاینه مراجعه کنید اهمیت بسیار زیادی دارد پس برنامه ریزی دقیقی داشته باشید.

هزینه کانتورینگ لثه به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه لیفت لثه یا کانتورینگ لثه به اندازه ناحیه ای از لثه که روی آن درمان صورت گرفته است و همچنین مدت زمانی که برای جراحی صرف شده، بستگی دارد. در واقع نمی توان هزینه واحد و یکسانی برای تمامی افراد در نظر گرفت زیرا شرایط هر فردی با فردی دیگر متفاوت است. 
اگر قصد اصلاح لبخند لثه ای خود را دارید می توانید در جلسه مشاوره اطلاعات بیشتری در این زمینه بگیرید و از هزینه ی لیفت لثه با توجه به معیارهایی که هر متخصص لیفت لثه یا کلینیک تخصصی براساس آن قیمت را مشخص می کند، مطلع شوید.

مطالب مرتبط: ایمپلنت اقساطی

جمع بندی

لیفت لثه یکی از بهترین روش هایی است که برای اصلاح دائمی لبخند لثه ای به کار می رود. در روش کانتورینگ تمام زوایا و ارتفاع لثه ها برای ایجاد ظاهری زیبا در دندان ها بررسی شده و عمل جراحی با لیزر انجام می گیرد. این روش بسیار دقیق بوده و نتایجی بهتر از بوتاکس یا سایر روش های اصلاح لبخند لثه ای دارد.
هزینه ی لیفت لثه به عوامل مختلفی از جمله محل مطب، مهارت دندانپزشک، نوع لیزر و میزان نیاز لثه های شما به کانتورینگ بستگی دارد. بهتر است برای تعیین دقیق هزینه ی اصلاح لبخند لثه ای به مطب متخصص لیفت لثه مراجعه کنید.

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!