02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

شش برند برتر کامپوزیت دندان کدامند؟ - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/06/30

بروزرسانی شده در: 1402/09/26

شش برند برتر کامپوزیت دندان این امکان را برای دندانپزشکان و بیماران فراهم نموده تا بتوانند برای ترمیم دندان های خود بهترین و مناسب ترین گزینه را برگزینند. هر یک از این شش برند برتر کامپوزیت دندان دارای ویژگی های منحصربفردی هستند و افراد می توانند متناسب با شرایط دندان خود از آنان استفاده نمایند. ماندگاری بالا و ظاهری طبیعی دو ویژگی اصلی و مهم این شش برند برتر هستند.
کامپوزیت های دندان مواد خمیری هستند که از آنها در موارد گوناگونی استفاده می شود. به جز موارد زیبایی و اصلاح طرح لبخند، از کامپوزیت ونیر برای دندان های ترک خورده یا شکسته و یا دندان های بد رنگ استفاده می شود. 

اهمیت کاربرد شش برند برتر کامپوزیت دندان 

کاربرد شش برند برتر کامپوزیت دندان به دلیل کیفیت رزین، سایه های رنگ و انعطاف پذیری بالا حین فرم دهی دارای اهمیت زیادی می باشند. این برندهای برتر عمدتا در کشورهای ژاپن و آمریکا تولید شده و دارای ویژگی های زیر می باشند، به عبارتی اهمیت آنها به دلائل زیر است:

مقاومت بالای رزین کامپوزیت: 

شش برند برتر کامپوزیت دندان به دلیل اینکه از مواد مرغوب ساخته شده اند دارای کیفیت و مقاومت بالایی هستند. در واقع ترکیب مواد شیمیایی پر کننده که در آنها به کار رفته است با بهترین تکنولوژی ها ساخته شده اند.

انعطاف پذیری در فرم دهی کامپوزیت دندان: 

انعطاف پذیری رزین ها در زمان فرم دهی توسط دندانپزشک بسیار مهم است. برندهای برتر کامپوزیت ونیر با دلیل کیفیت بالایی که دارند توسط دندانپزشک به هر شکلی که مناسب باشد فرم داده می شود. 

سازگاری کامپوزیت با دهان و دندان: 

سازگاری با دهان و دندان بیمار یکی دیگر از خصوصیات مهم برندهای برتر کامپوزیت ونیرها است. به دلیل مرغوبیت این نوع کامپوزیت ونیرها، سازگاری خوبی توسط آنها با بافت های لثه و دندان های طبیعی حاصل می شود. 
مطالب مرتبط: فرق کامپوزیت و لمینت

شش برند برتر کامپوزیت دندان

با معرفی این شش برند برتر و آشنایی با ویژگی های منحصربفرد آنها می توانید برای انتخاب گزینه مناسب جهت ترمیم های دندان های خود بهتر تصمیم گیری نمایید:

1. کامپوزیت دندان TheraCal™ LC از شرکت Bisco

شرکت Bisco یکی از مشهورترین شرکت های آمریکایی در زمینه تولید کامپوزیت دندان است که در ساخت کامپوزیت از سیلیکات کلسیم به دلیل استحکام و ماندگاری بالاتر استفاده می کند.
TheraCal LC یکی از شش برند برتر کامپوزیت دندان از شرکت Bisco و یک ماده سبک و اصلاح شده حاوی رزین سیلیکات کلسیم و اولین لایت کیور (light-cured) از نسل جدید و محافظ پالپ بر مبنای رزین است. این ماده برای استفاده به عنوان لاینر در زیر ترمیم های کامپوزیت، انواع سمان و آمالگام مناسب است. 
فرمولاسیون آن حاوی ذرات سیلیکات تری کلسیم در یک مونومر هیدروفیلیک (hydrophilic) است که هیدروکسی آپاتیت و تشکیل بریج عاجی ثانویه را از طریق آزادسازی کلسیم و pH قلیایی تحریک می کند. TheraCal LC به رنگ سفید بوده و رادیواپک است. 

ویژگی های کامپوزیت TheraCal LC: 

TheraCal LC ماده ای با کاربری آسان جهت محافظت از پالپ است. این ماده به روش بالینی ادغام شده و مانند یک کامپوزیت روان قابل استفاده است. طبق نظر متخصصین، این ماده دارای خواص احیاکنندگی بوده و کمترین حساسیت را در مورد آن مشاهده نموده اند. به دلیل خواص بینظیر این ماده و رضایت بالای بیماران، استفاده از آن را به دوستان خود نیز توصیه می نمایند.

2. کامپوزین ونیر COMPONEER از شرکت Coltène

شرکت Coltene برای ساخت کامپوزیت از تکنولوژی جدید با ویژگی های نانوهیبریدی استفاده می نماید. COMPONEER از این شرکت و یکی از شش برند برتر کامپوزیت دندان، یک سیستم پلیمریزه شده و متشکل از ورقه های مینای کامپوزیت نانوهیبریدی است که همزمان دارای مزایای ترمیم کامپوزیت مستقیم و مزایای ونیرهای از پیش ساخته است. 
سیستم های کامپوزیت ونیر مستقیم یک بُعد جالب و جدید به گزینه های درمانی موجود اضافه می کند و دیدگاه های اقتصادی جدیدی را برای بیماران و دندانپزشکان ارائه می دهد. بیماران تنها در یک جلسه به یک لبخند طبیعی زیبا دست می یابند. 

مزایای کامپوزیت COMPONEER

COMPONEER به دلیل سیستم منحصربفرد خون دارای کاربری آسان بوده و کاملا کارآمد می باشد.
برخلاف ونیرهای پرسلن چینی، این برند برتر کامپوزیت ونیرها قابلیت ترمیم داشته و می توان به آسانی از آنان مراقبت نمود.
از آنجایی که COMPONEER فوق العاده نازک است مستلزم آماده سازی کمی هستند و باعث می شود که ای روش حداقل تهاجم را برای ساختار دندان ها داشته باشد. سطح داخلی ریز نگهدارنده جدید آن، رطوبت پذیری آن را افزایش داده و پیوندی پایدار را تضمین می نماید. 
این برند برتر کامپوزیت دندان در طیف گسترده ای از ترمیم های زیبایی و بالینی کاربرد دارد. 
 
 
شش برند برتر کامپوزیت دندان کدامند؟
مطالب مرتبط: اسنپ اسمایل

3. کامپوزیت دندان Ionosit Baseliner از شرکت DMG آمریکا

DMG یکی از شرکت های معروف آمریکایی در زمینه ساخت کامپوزیت دندان و از نوع میکرو است. یکی از برندهای برتر کامپوزیت دندان،Ionosit Baseliner متعلق به این شرکت بوده و علاوه بر ماندگاری بالای از ویژگی انقباض نیز برخوردار است. در واقع مقاومت آن در برابر ساییدگی یا ضربه در طولانی مدت بسیار زیاد است. 
Ionosit Baseliner دارای خصوصیات مطلوب یونومرهای گلس و کامپوزیت در یک ترکیب است. Ionosit Baseliner تقریبا دارای یک درصد انبساط بوده و این انبساط با فشار انقباضی پلیمریزاسیون کامپوزیت جمع می شود. این امر به گونه ای موثر از تشکیل فواصل حاشیه ای و نفوذ باکتری ها جلوگیری می نماید. توبول های عاجی سیلد شده (sealed) و پالپ از نفوذ باکتریایی محافظت می شود.
با ویژگی جمع شدگی پلیمریزاسیون Ionosit Baseliner، تنش ساختاری یا شکستگی ها در کامپوزیت به حداقل می رسند و در واقع این ترمیم های ماندگار و قابل اطمینان از لحاظ عملکردی را تضمین می نماید. 

ویژگی های کامپوزیت ونیر Ionosit Baseliner

Ionosit Baseliner، یکی از برندهای برتر کامپوزیت دندان از ویژگی های زیر برخوردار است:
- اتصال قوی با عاج دندان و کامپوزیت
- محافظت از پالپ
- ترشح فلوراید: خواص ضد باکتریایی
- جلوگیری از حساسیت پس از درمان
- لایت کیور برای زمان کاری زیاد
- رادیواپک

4. کامپوزیت  NanoCeram-Bright از شرکت DMP

کامپوزیت های شرکت DMP بسیار با کیفیت و از مقاومت بالایی برخوردارند. یکی از خصیصه های مهم این برند برتر کامپوزیت، داشتن تخلخل بسیار پایین و مقاومت بالا در برابر زردی است. NanoCeram-Bright یکی از محصولات با کیفیت این شرکت است که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهیم شد.
NanoCeram-Bright یک ماده ترمیمی کامپوزیت نانوهیبریدی و رادیواپک است که با ذرات معدنی فرموله شده و به طور مساوری در ماتریس رزین توزیع یافته است. این برند برتر کامپوزیت دندان به عنوان یک ترمیم کننده مستقیم برای تمامی کلاس های حفره در دندان های قدامی و خلفی و به عنوان یک ونیر مستفیم شناخته می شود. NanoCeram-Bright در یک آزمون بالینی توانست رضایت 87 درصد از بیماران را جلب کند.

ویژگی های لمینت کامپوزیتی NanoCeram-Bright

NanoCeram-Bright در تمامی نواحی دهان مورد استفاده قرار گرفته و با آن ترمیم های زیبایی انجام می شود. به دلیل جنس و کیفیت منحصربفرد آن به خوبی با مینای دندان مخلوط می شود و از اپاسیتی کافی برای پوشاندن تیرگی ها برخوردار است. همچنین فینیشینگ و پولیشینگ آن به آسانی انجام می شود. 

5. کامپوزیت Tetric EvoCeram Bulk Fill از شرکت Ivoclar Vivaden

یکی از شش برند برتر کامپوزیت دندان از شرکت Ivoclar Vivaden و تحت عنوان Tetric EvoCeram Bulk Fill می باشد. شرکت Ivoclar Vivaden یکی از شرکت های محبوب در زمینه تولید رزین کامپوزیت و از نوع نانوهیبرید می باشد. 
استفاده از Tetric EvoCeram Bulk Fill به عنوان یکی از برندهای برتر کامپوزیت دندان نتایج زیبایی عالی برای دندان های خلفی به ارمغان می آورد و دارای مزایای زیر می باشد:
- جایگزینی حجم مشابه با عاج یا مینای دندان
- صرفه جویی در وقت به میزان 47 درصد در مقایسه سایر کامپوزیت ها
- برخورداری از یک ترکیب سایه طبیعی
کامپوزیت های bulk-fill اغلب بسیار شفاف هستند. رزین های کامپوزتیتی Ivocerin به دلیل برخورداری از یک عمق قابل اطمینان درمان می توانند تا 4 میلی متر افزایش یابند و به یک شفافیت مشابه با عاج یا مینای دندان برسند.
مطالب مرتبط: روکش دندان چیست

اثرات کارآمد زیبایی شناختی ونیر کامپوزیت Tetric EvoCeram Bulk Fill

Tetric EvoCeram Bulk Fill بخشی از گروهی محصولات ترمیم های مستقیم را شامل می شود. محصولات این مجموعه، ترمیم مستقیم دندان ها را از آماده سازی تا مراقبت پس از آن دربر می گیرند. در واقع این محصولات با یکدیگر هماهنگی خوبی داشته و نتایج درمانی بسیار عالی با آنها همراه است.

6. کامپوزیت دندان SonicFill 2 از شرکت Kerr 

SonicFill 2  از برند مشهور Kerr، یکی دیگر از شش برند برتر کامپوزیت دندان می باشد که با بافت دندان ها و لثه سازگاری بسیار خوبی داشته و نیز قابلیت سفت شدن بسیار سریع نسبت به سایر انواع کامپوزیت ها دارد.
 Kerr در ابتدا کامپوزیت های پرکننده برای دندان های پوسیده تولید می کرد که کیفیت مرغوب و ماندگاری بالای آنها توجه بسیاری از دندانپزشکان را به خود جلب نمود. در سال های بعد این شرکت رزین های کامپوزیت با قابلیت انطباق رنگ و برخورداری مقاومت زیاد در برابر سایش تولید نمود که SonicFill 2  نمونه ای بارز از آنها است.
SonicFill 2 به دلیل اینکه شرایط لازم برای یک روش موفقیت آمیز جهت پر کردن حجم دندان ها را دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در واقع آن سازگاری و کاربری عالی دارد. عمق بالای درمان و مقاومت بالا نیز دو ویژگی منحصر بفرد آن است. سیستم کامپوزیت SonicFill 2 جایگزینی عالی برای ترمیم های خلفی ناکارآمد و تکراری بوده و نصب آن بسیار راحت می باشد. 
کامپوزیت SonicFill’s یک رزین با modifier ویژه است که نسبت به انرژی صوتی واکنش نشان می دهد. در واقع زمانی که انرژی صوتی از طریق هندپیس ساطع می شود، modifier باعث کاهش ویسکوزیته تا 84 درصد شده و جریان پذیری کامپوزیت را افزایش می دهد.
 این امر باعث قرارگیری سریع و سازگاری دقیق با دیواره های حفره دندان می شود. زمانی که انرژی صوتی قطع شد، کامپوزیت حالت چسبناک تری به خودگرفته که این یک ویژگی عالی برای کانتورینگ به شمار می رود. 
SonicFill 2 از یک ضریب شکست و یک مکانیسم کیور کارآمدتر استفاده نموده و پلیمریزاسیونی تا عمق 5 میلی متر ارائه می دهد. خصوصیات مطلوب تنش انقباضی آن نیز با غلظت بالاتری برای یک فرآیند درمانی موثرتر همراه هستند. 

چگونه می توان از برندهای برتر کامپوزیت دندان در درمان های زیبایی بهره گرفت؟

برندهای برتر کامپوزیت دندان کاربرد گسترده ای برای زیبایی و اصلاح طرح لبخند داشته و نتایج حاصل از آنها بسیار بهتر از کامپوزیت های معمولی می باشد:
- از بین بردن شکستگی یا ترک خوردگی های دندان
- ترمیم دندان های لب پر شده
- پر کردن فاصله میان دندان ها
- برطرف نمودن لکه یا بدرنگی 
- اصلاح بی نظمی و بهم ریختگی دندان ها

جمع بندی

ویژگی های زیر این شش برند برتر کامپوزیت دندان را به گونه ای از سایر برندهای معمولی متمایز ساخته است:
ماندگاری و مقاومت بسیار بالا
هندلینگ خوب کامپوزیت  
سایش پایین
از طرفی برخی از آنها با تکنولوژی نانو ساخته شده اند و تخلخل ندارند که سبب می شود رنگ پذیری آنها کم شود. 
اما با وجود تمام این ویژگی های منحصربفرد، افراد همچنان باید بهداشت دهان و دندان را رعایت کنند و برخی از عادات بد که موجب آسیب به این برندهای برتر کامپوزیت ونیر می شود را کنار بگذارند. 
نکته مهم دیگر مراجعه به یک دندانپزشک متخصص و با تجربه است. در واقع اگر از این شش برند برتر کامپوزیت دندان استفاده کنید اما کار به درستی توسط دندانپزشک انجام نشود نتایج مطلوبی برای شما حاصل نخواهد شد. 
پس نصب این برندهای برتر کامپوزیت دندان توسط یک دندانپزشک متخصص و رعایت مراقبت های لازم دهان و دندان پس از دریافت آنها می تواند طول عمر و ماندگاری بالایی را تضمین نماید.
مطالب مرتبط: کاشت دندان طبیعی
 
 

مشاوره رایگان دندانپزشکی

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!