02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

بهترین مارک ایمپلنت آمریکایی کدام است؟ - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/06/01

بروزرسانی شده در: 1403/01/21

شرکت زیمر از سال ۱۹۲۷ به عنوان تولید کننده ایمپلنت دندان آمریکایی شناخته می‌شود و محصولات آن تاکنون در بیش از ۱۰۰ کشور جهان عرضه شده است. طراحی و ساخت ایمپلنت دندانی زیمر آمریکا بسیار متنوع و با توجه به نیازها و شرایط روز بسیار خلاقانه و نوآورانه است. در سال ۲۰۰۵ شرکت زیمر و شرکت بیومت با یکدیگر ادغام شدند و از آن سال به بعد این سازنده ایمپلنت آمریکایی با نام زیمر بیومت شناخته شد.
اعتبار و قدمت ایمپلنت دندان زیمر آمریکایی آنقدر بالاست که بسیاری از تولیدکنندگان سایر کشورها سعی دارند استانداردها و کیفیت محصولات خود را به حد ایمپلنت های زیمر برسانند. ایمپلنت دندان زیمر آمریکا طی ۹۰ سال توسعه و پیشرفت به خوبی توانسته است رضایت جراحان و بیمار سراسر جهان از جمله ایران را جلب کند. جالب اینجاست که قیمت ایمپلنت های دندان آمریکایی زیمر بیومن به نسبت کیفیت فوق العاده آن در مقایسه با سایر برندهای ایمپلنت سوئیسی و آمریکایی کاملا مقرون به صرفه است و به علت تنوع بالایی که دارد؛ بیمار می تواند به نسبت بودجه محدود خود بهترین گزینه را انتخاب نمایند.
مشهور ترین ایمپلنت آمریکایی زیمر بیومت با مدل T3® شناخته می شود که از لحاظ زیبایی، نتایج بی نظیری پس از کاشت دندان به وجود می آورد. جنس سطح ایمپلنت از نوع هیبریدی و چند لایه متشکل از ذرات میکرو زبر و نرم است که با آخرین تکنولوژی روز دنیا ساخته می شود. بخش نوک تیز این نوع ایمپلنت به نحوی طراحی شده که با پایداری بسیار بالایی در استخوان فک کاشته می شود.

جنس ایمپلنت آمریکایی زیمر

از ویژگی های منحصر به فرد BIOMET 3I تنوع اباتمنت های مختلف ساخته شده برای آن است که به راحتی با هر نوع تاج دندانی ست میشود. جنس ایمپلنت بیومت 3i با ساختار میکرو به راحتی به استخوان فک جوش خورده و با بافت دهان و دندان سازگار است.
در حال حاضر Biomet 3i ساخت شرکت زیمر در دو مدل NanoTite  و OsseoTite به بازار عرضه شده است.
ایمپلنت آمریکایی NanoTite  از ساختار نانو در سطح فیکسچر بهره می برد که پیوند بین استخوان فک و فیکسچر را به طور قابل توجهی تسریع می بخشد. استحکام فوق العاده این نوع ایمپلنت حتی برای دندان های بسیار کوچک، ظاهری بی‌نظیر را به وجود می‌آورد. شرکت زیمر برای اطمینان از اینکه ایمپلنت آمریکایی نانوتیت به خوبی با بافت نرم و استخوان کرستال جوش میخورد از جنس ایمپلنت با فرمول خاصی استفاده می کند که مخصوص خود این شرکت است.
ایمپلنت آمریکایی OsseoTite نیز از استحکام قابل قبولی در استخوان فک برخور است. جنس ایمپلنت OsseoTite به نحوی است که احتمال عفونت بافت را به حداقل می رساند و سلامت بافت‌های نرم دهان و دندان را حفظ میکند.

قیمت ایمپلنت آمریکایی زیمر

قیمت ایمپلنت آمریکایی زیمر تا حدودی بالا است و شاید به همین علت کاربرد آن در ایران کمی محدود شده است. اما بسیاری از کلینیکها با ارائه پیشنهاداتی مثل ایمپلنت دندان قسطی این امکان را برای بیماران فراهم آورده اند که بتوانند از ایمپلنت های دندانی زیمر با کیفیت فوق العاده و با ماندگاری طولانی برای اصلاح طرح لبخند خود استفاده کنند.

ایمپلنت آمریکایی تری آی BIOMET 3i 

ایمپلنت آمریکایی بیومت تری آی (3i) محصول دیگر شرکت زیمر است . آنقدر مشهور شده که اکثر دندانپزشکان فقط از نام این مدل ایمپلنت آمریکایی به جای شرکت زیمر استفاده می کند. به همین علت بسیاری از بیماران تصور می‌کنند که بیومت نام یک شرکت آمریکایی تولید کننده ایمپلنت دندان است؛ در صورتیکه بیومت 3i از محصولات پرکاربرد شرکت زیمر به شمار می اید که علاوه بر انعطاف‌پذیری در کاشت و عمل جراحی ایمپلنت دندان، دوام و طول عمر بسیار بالایی دارد.

ایمپلنت آمریکایی آسترا تک – دنتس پلای سیرونا (Dentsply Sirona (Previously Astra Tech 

شعار شرکت ایمپلنت آمریکایی آسترا تک که به دنتس پلای سیرونا تغییر نام داده است از زمان تاسیس این بوده که "با هر مشکلی مواجه شوید؛ آسترا برای شما راه حلی دارد." از همین شعار پیداست که طراحان این شرکت به دنبال ساخت ایمپلنت های دندانی بودند که در سخت ترین شرایط به کمک دندانپزشک و بیمار بیاید و در این کار موفق نیز بودند. در حال حاضر ایمپلنت دندان آمریکایی آستراتک نامی آشنا برای تمام دندانپزشکانی است که به دنبال کاشت دندان با کیفیت در استخوان فک بیمارانی هستند که با مشکلات متعددی مثل کم بودن تراکم استخوان فک یا بافت لثه مواجه هستند.
دندانپزشک می تواند با اطمینان کامل از موفقیت آمیز بودن عمل جراحی کاشت دندان، ایمپلنت های آمریکایی دنتس پلای سیرونا را در هر موقعیتی در استخوان فک بیمار بکارد. بیشترین کاربرد انواع ایمپلنت دندان سیرونا برای استفاده در نرم افزارهای اصلاح طرح لبخند دیجیتالی مثل کردCAD/CAM است.
ایمپلنت دندان آمریکایی ساخت آسترا با نام Ankylos و Xive نه تنها از لحاظ زیبایی نتایج فوق‌العاده‌ای دارد بلکه ماندگاری و طول عمر آنها نسبت به سایر ایمپلنت های کره جنوبی یا اروپایی بسیار بیشتر است. طراحی هوشمندانه ایمپلنت آسترا تک عمل جراحی کاشت دندان را بسیار ساده و انعطاف پذیر کرده است.
تحقیقات مستمر مهمترین دلایل موفق بودن ایمپلنت آمریکایی آسترا به شما می آید. این شرکت هر ساله روی بیمارانی که از انواع ایمپلنت آسترا تک استفاده کرده‌اند؛ تحقیقاتی انجام می دهد تا از پایدار بودن و ماندگار بودن ایمپلنت های دندانی مطمئن شود. مستندات بسیار قوی در این شرکت از تمام شکایات احتمالی یا پیشنهاد هایی که به این شرکت داده می شود؛ وجود دارد و طراحان ایمپلنت آمریکایی دنتس پلاس سیرونا روی جزئیات طراحی خود کار می‌کنند تا تمام نواقص ساختاری ایمپلنت دندان آسترا تک را برطرف کنند. بر اساس تحقیقات انجام گرفته توسط تیم آسترا تک بیش از ۲۰۰۰ مقاله علمی معتبر در خصوص ایمپلنت های دندانی آمریکایی چاپ شده است.

مزایای ایمپلنت دندان آمریکایی آسیاتک

تنوع و انعطاف پذیری ایمپلنت های دندانی آسترا
طراحی منحصر به فرد شکل، اندازه و جنس ایمپلنت دندان برای شرایط خاص
کنترل فرآیند بهبود و جوش خوردن به استخوان فک با فرمولاسیون جنس فیکسچر 
رسیدن به نتایج فوق العاده از لحاظ زیبایی و عملکردی بعد از کاشت دندان
دوام و ماندگاری فوق العاده بعد از کاشت ایمپلنت آسترا تک
مطالب مرتبط: ایمپلنت فوری

ایمپلنت آمریکایی اینترالاک (Intralock)

شرکت ایمپلنت آمریکایی اینترالاک محصولات متنوعی را با استفاده از ذرات سایز نانو، لایه اکسید ضخیم، کلسیم فسفات در فیکسچر و افزایش میزان هیدروفیلیک بودن سطح پایه ایمپلنت و اصلاح سازی سطح آن به منظور بهبود فرایند اسئواینتگریشن به بازار عرضه کرده است. جنس خاص ایمپلنت دندان تولید شده در شرکت اینترالاک موجب شده فرآیند بهبود بعد از کاشت دندان قابل کنترل باشد و زمان کوتاه تری را نیز شامل شود.
اطلاعات مختلفی درباره انواع ایمپلنت دندان تولید شده در شرکت اینترلاک آمریکایی انجام گرفته که بیشتر آنها در خصوص ایمپلنت OSSEAN® بوده است. در تمام این تحقیقات، عملکرد فوق العاده سطح ایمپلنت در مقایسه با سایر برندها و کوتاه بودن زمان درمان در فاز اولیه مورد توجه قرار گرفته است.
طراحان ایمپلنت دندان آمریکایی اینترالاک معتقدند فرایند بهبود در عمل جراحی کاشت ایمپلنت مهمترین مرحله برای تضمین موفقیت کاشت دندان است. به همین علت آن ها فرمولاسیون خاصی را برای جنس ایمپلنت دندان تهیه کرده‌اند تا فرایند اولیه بهبود طی یک هفته به سرعت پیش برود و پایداری و استحکام پایه ایمپلنت در استخوان فک در همان هفته اول تثبیت شود. این نوع طراحی، طول عمر ایمپلنت دندان را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد و از لحاظ ظاهری نیز بسیار زیبا تر از سایر ایمپلنت های دندانی به نظر می رسد.

انواع ایمپلنت امریکایی اینترالاک(Intralock)

Ossean Sun
BLOSSOM
L-PRF
INTRAHEX
MDL
MILO
FLANONE
FLATTOP

جنس ایمپلنت آمریکایی اینترالاک(Intralock)

ایمپلنت آمریکایی اینترالاک از جنس میکرو بلاست برای سطح فیکسچر استفاده کرده تا دندانپزشک کنترل دقیق ترین روی کاشت آن در استخوان فک داشته باشد مهندسی رزوه موجود روی بدنه فیکسچر و میزان تمیز بودن آن ها با دقت بسیار زیادی توسط طراحان و مهندسین این شرکت بررسی شده است تا بیشترین کارایی را حین عمل جراحی ایمپلنت دندان داشته باشد.
 جنس سطح  OSSEAN® عاری از هرگونه آلودگی است و از موادی مثل کلسیم فسفات در آن استفاده شده تا جوش خوردن فیکسچر با استخوان فک را با بیشترین سرعت ممکن امکانپذیر سازد.
جنس ایمپلنت آمریکایی اینترالاک کاملا با بافت لثه و استخوان فک و دندانهای بیمار سازگار است. تمام ساختار فیکسچر به صورت نانو متریک ارزیابی شده و از لحاظ کارایی و عملکرد مورد تایید قرار گرفته است. نحوه طراحی مهندسی پایه ایمپلنت به نحوی است که رشد استئوبلاست ها را به طور قابل توجهی در مرحله اولیه تکمیل فرآیند اسئواینتگریشن افزایش می دهد.
 
بهترین مارک ایمپلنت آمریکایی کدام است؟
  مطالب مرتبط: ایمپلنت دیجیتال

ایمپلنت دندان آمریکایی نوبل بیوکر (Nobel Biocare)

نوبل بیوکر را میتوان پیشروترین شرکت در زمینه ساخت پروتز های دندانی و ایمپلنت های به روز و مدرن دانست. از زمانی که  Brånemark فرآیند استودیو اینتگریشن را در سال ۱۹۵۲ کشف کرد؛ شرکت نوبل بیوکر، کار ساخت ایمپلنت دندان را آغاز نمود و با بیست بیش از ۶۰ سال سابقه انواع مختلفی از ایمپلنت‌های دندانی آمریکایی را با کیفیت بسیار بالا و مواد اولیه مرغوب به بازار عرضه کرد.
با اینکه دفتر فروش اصلی شرکت نوبل بیوکر در شهر زوریخ سوئیس قرار دارد؛ کارخانه سازنده ایمپلنت های دندانی این شرکت در سه کشور آمریکا، ژاپن و سوئد مستقر شده اند و به همین علت، نوبل بیوکر ایمپلنت دندان آمریکایی شناخته می شود و محصولات و خدمات آن به بیش از ۸۰ کشور جهان صادر می شود.
از مهم ترین ویژگی ایمپلنت های دندانی شرکت نوبل بیوکر امکان استفاده از پایه ایمپلنت برای قرارگیری دو یا سه تاج دندان روی آن است. 

انواع ایمپلنت دندان آمریکایی نوبل بیوکر 

NobelActive 
NobelParallel 
NobelPearl
NobelReplace

جنس ایمپلنت آمریکایی Nobel Biocare

جنس ایمپلنت آمریکایی ساخت نوبل بیوکر در مدل های مختلف آن متفاوت است به همین علت قیمت ایمپلنت امریکایی این شرکت نیز تفاوت زیادی با هم دارند. در دو مدل  NobelActive و NobelParallel از تیتانیوم خالص برای ساخت پایه ایمپلنت استفاده شده است؛ در حالی که NobelPearl از نوع  ایمپلنت سرامیکی به شمار می آید.  NobelReplace® طراحی سیستم بسیار ساده ای دارد که پس از کاشت از لحاظ زیبایی نسبت به سایر ایمپلنت ها ظاهر بهتری دارد و عملکرد آن نیز بهینه شده است.

ایمپلنت آمریکایی بیکون (BICON)

ایمپلنت های ساخت بیکون از حدود 35 سال پیش با تکنیک های موثری که در طراحی سطح آنها به کار برد؛ تحول جدید در صنعت ایمپلنت آمریکایی ایجاد کرد. این شرکت سه نوع ایمپلنت با مدل های SHORT®، NARROW™،  Bicon MAX 2.5™ و SynthoGraft را طراحی کرده که هرکدام مزایای خاص خود را دارد.

ایمپلنت آمریکایی SHORT

جنس ایمپلنت SHORT از تیتانیوم است. پایه ایمپلنت SHORT حدود 5، 6 و 8 میلیمتر طراحی شده و نسبت به سایر ایمپلنت ها که بین 12 تا 20 میلیمتر هستند؛ واقعا کوتاه به نظر می رسد. این نوع ایمپلنت برای بیمارانی که ارتفاع استخوان فک کافی ندارند؛ بسیار مناسب است. 

ایمپلنت آمریکایی Bicon MAX 2.5™

ایمپلنت بیکون مکس برای کاشت دندان در استخوان فک بالا از جنس تیتانیومی طراحی شده است. این ایمپلنت 4 سایز مختلف دارد که بسته به محل دندانی که از دست رفته توسط دندانپزشک انتخاب می شود. قیمت ایمپلنت آمریکایی بیکون مکس نسبت به انواع دیگر مناسب تر است و کاربرد بیشتری دارد.

ایمپلنت آمریکایی SynthoGraft

جنس ایمپلنت سینتوگرفت بیکون از سرامیک است خالص یا بتا-تری کلسیم فسفات (Ca3(PO4)2) است که در احیا و تولید مجدد استخوان فک نیز تاثیر بسیار زیادی دارد. استفاده از ساختار نانو و میکرومتخلخل در این نوع ایمپلنت، سرعا اسئواینتگریشن را افزایش داده و پایداری آن را نیز در استخوان فک بهبود بخشیده است. البته با توجه به طراحی منحصر به فردی که دارد قیمت ایمپلنت آمریکایی ساخت بیکون کمی بالاتر از هم رده های خود می باشد. 

ایمپلنت آمریکایی بایوهورایزن (BioHorizons) 

بایوهورایزن بیش از ۲۵ سال است که به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده ایمپلنت دندان آمریکایی در جهان شناخته می‌شود. طی این ۲۵ سال تمرکز این شرکت روی توسعه دانش، نوآوری و ارائه خدمات با کیفیت به دندانپزشکان و بیماران بوده است. محصولات ایمپلنت آمریکایی بایوهورایزن از لحاظ زیبایی و عملکردی بی رقیب است. از مهم ترین ویژگی های ایمپلنت آمریکایی BioHorizons می توان به پایداری فوق العاده آن در استخوان فک و دوام و طول عمر بالای ایمپلنت دندان اشاره کرد.
BioLok, International, ILS, Vulcan محصولات پرطرفدار بایوهورایزن هستند که طبق آخرین استانداردها و تکنولوژی های ایمپلنت دندانی ساخته شده اند. از این ایمپلنت ها می توان در ابزارهای اصلاح لبخند دیجیتالی نیز استفاده کرد.

مزایای ایمپلنت آمریکایی بایوهورایزن

فیکسچر نوک تیز با بدنه رزوه دار جهت افزایش پایداری در استخوان فک
طراحی منحصر به فرد، برش نهایی جهت کنترل محل قرارگیری ایمپلنت در شرایط خاص
میکروکانال های لیزری منحصر به فرد جهت ایجاد اتصال به بافت و استخوان کرستال

جمع بندی

انواع ایمپلنت دندان آمریکایی با برندهای مشهوری از جمله زیمر، بایوهورایزن و بیکون دارای ماندگاری و طول عمر بسیار بالایی هستند و تکنولوژی به کار رفته در آنها آنقدر بالا است که تقریبا جز ایمپلنت های دندانی بی رقیب به شما می ایند. با توجه به اینکه قیمت ایمپلنت دندان آمریکایی نسبت به سایر برندهای سوئیسی یا آلمانی بالاتر است، همه بیماران امکان پرداخت هزینه ایمپلنت را ندارند و نمی توانند از کیفیت بالای کاشت دندان برخوردار شوند. 
اگر فقط به این علت که بودجه محدودی دارید هنوز اقدام به کاشت ایمپلنت نکرده اید؛ شرایط ایمپلنت قسطی کلینیک دکتر شهاب محمدی می تواند به شما کمک کند تا از مزایای کاشت دندان با کیفیت و مقرون به صرفه برخوردار شوید. برای اطلاعات بیشتر می توانید به قسمت تعرفه های وب سایت مراجعه کنید یا با ما تماس بگیرید. 
 مطالب مرتبط: ایمپلنت ارزان
 
 

مشاوره رایگان دندانپزشکی

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!