02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

با انواع عکس طرح لبخند در نرم افزار طراحی لبخند دیجیتالی آشنا شوید - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/05/07

بروزرسانی شده در: 1402/09/26

گرفتن عکس طرح لبخند برای طراحی با نرم افزار اصلاح طرح لبخند ضروری است. بنابراین اگر وارد مطب یک دندانپزشک شدید و او با یک دوربین عکاسی بسیار پیشرفته به استقبال شما آمد؛ تعجب نکنید. این روزها دوربین های عکاسی برای گرفتن عکس طرح لبخند به یکی از ابزارهای ضروری دندانپزشکان تبدیل شده اند و زمانی که برای کاشت لمینت سرامیکی به مطب دندانپزشک مراجعه می‌کنید؛ احتمالاً می بینید که یک دوربین عکاسی از گردن او آویزان است. دندانپزشکان با گرفتن عکس طرح لبخند و وارد کردن آن به نرم‌افزار طراحی لبخند می توانند به راحتی پیش از اقدام به اصلاح دندانها نتیجه نهایی را به شما نشان بدهند.

انواع عکس طرح لبخند

برای اینکه دندانپزشک بتواند از نرم‌افزار طراحی لبخند به درستی استفاده کند باید از شش زاویه مختلف طرح لبخند شما را بگیرد. در تصاویر زیر ۶ زاویه صحیح برای گرفتن عکس طرح لبخند دیجیتالی را می بینید:
 البته نباید انتظار داشته باشید که دندان پزشک در همان شات اول به عکس مطلوبی که می‌خواهد برسد و معمولاً دندانپزشکان برای هر بیمار بیش از ۵۰ یا ۶۰ عکس طرح لبخند ثبت می‌کنند و از بین آنها بهترین شات ها را انتخاب کرده و وارد نرم‌افزار می‌کنند. به نظر می‌رسد این روزها باید شاخه عکاسی نیز به دروس تحصیلی دندانپزشکان زیبایی اضافه شود چون هرچه آنها بتوانند عکس باکیفیت تر و از زاویه درست تری از شما بگیرند؛ نرم افزار طرح لبخند اصلاح دندانهای شما را با کیفیت بهتری انجام می دهد.
البته خود شما هم باید صبر و حوصله زیادی داشته باشید چون احتمالا دندان پزشک از شما می خواهد که سرتان را به جهات مختلفی بچرخانید یا حتی روی صندلی جابجا بشوید؛ دهانتان را باز کنید و ببندید یا از ابزارهای مخصوصی برای باز نگه داشتن دهان تان استفاده کنید تا او بتواند عکس های مورد نظر را برای نرم‌افزار طرح لبخند بگیرد. هر چقدر شما بهتر با دندانپزشک همکاری کنید؛ کیفیت طراحی لبخند دیجیتال شما نیز بالاتر می رود.
مطالب مرتبط: روکش دندان چیست

1. عکس تمام رخ طرح لبخند

در عکس تمام رخ طرح لبخند شما باید کاملاً به دیوار تکیه دهید و سر خود را ثابت نگه دارید. سپس دندانپزشک با ابزار مخصوصی دهان شما را باز نگه میدارد و از شما می خواهد که ثابت سر جای خود بنشینید و از تمام رخ شما چندین عکس میگیرد. عکس تمام رخ طرح لبخند اولین تصویری است که وارد نرم‌افزار طرح لبخند می‌شود تا اصلاح لبخند دیجیتالی شروع شود. برای گرفتن عکس تمام رخ نیازی نیست که لبخند بزنید بلکه لبهای شما باید به حالت عادی روی هم قرار گرفته باشند.
 

2. عکس کامل دندان ها برای اصلاح طرح لبخند دیجیتالی

 
ابتدا دندانپزشک ابزاری را روی لبهای شما قرار می دهد تا آنها به طور کامل از روی دندان ها کنار بروند سپس از شما می خواهد که این ابزار را برای چند دقیقه ثابت سر جای خود نگه دارید تا تمام دندان‌های شما به وضوح نشان داده شوند. شما باید مستقیماً به دوربین نگاه کنید و سرتان را به طور کامل بالا بگیرید تا جایی که می توانید لب های خود را از هم باز کنید و ابزار را سر جای خود نگه دارید.

3. عکس لبخند تمام رخ

برای گرفتن عکس لبخند تمام رخ دندان پزشک از شما میخواهد تا جایی که می‌توانید لبهایتان را از هم باز کنید و لبخند بزنید تا مشخص شود چه تعداد از دندان های شما هنگام لبخند زدن نمایان می شوند. سپس در این حالت چندین عکس از شما گرفته می شود. یادتان باشد که باید سر خود را ثابت نگه دارید.

4. عکس نیم رخ برای طراحی لبخند دیجیتال 

عکس نیم رخ برای مشاهده اجزای مختلف چهره شما و بررسی آن توسط نرم‌افزار طرح لبخند گرفته می شود. البته نیازی نیست دندانپزشک تنظیمات خاصی روی دوربین عکاسی انجام دهد فقط شما باید نیمرخ بنشینید و در حقیقت زاویه قرار گیری شما نسبت به لنز دوربین تغییر میکند.

5. عکس نیمرخ طرح لبخند 

عکس نیم رخ طرح لبخند از همان زاویه عکس قبلی گرفته می شود با این تفاوت که شما باید لبخند بزنید و تا جایی که لب های تان اجازه می دهد؛ آنها را از هم باز کنید تا نحوه لبخند زدن شما در نیم رخ نمایان شود. احتمالاً دندانپزشک از هر دو زاویه چپ و راست از شما عکس نیم رخ و طرح لبخند را خواهد گرفت تا وارد نرم‌افزار طرح لبخند دیجیتالی کند.

6. تصویر ساعت ۱۲ از طرح لبخند شما

دندانپزشک به دو روش عکس ساعت ۱۲ طرح لبخند شما را می گیرد. در روش اول دندانپزشک از شما می خواهد که روی صندلی دندانپزشک نشسته و سرتان را بالا بگیرید. سپس دوربین را به نحوی تنظیم می‌کند که وقتی به لنز دوربین نگاه می کنید و لبخند میزنید؛ عکس ساعت ۱۲ شما گرفته شود. باید دقت کنید که حین گرفتن عکس سر خود را تکان ندهید.
در روش دوم می توانید روی تخت یا صندلی دندانپزشکی دراز بکشید. سپس دندانپزشک دوربین را نزدیک پیشانی شما تنظیم می کند و از شما می خواهد که به سمت بالا نگاه کنید. در این حالت نیز نباید سر خود را تکان بدهید تا دندانپزشک بتواند عکس ساعت ۱۲ طرح لبخند شما را گرفته و وارد نرم افزار طرح لبخند دیجیتال کند.

7. عکس فک بالا برای طراحی لبخند دیجیتال

عکس فک بالا باید به طور کامل از داخل دهان شما گرفته شود. گرفتن این عکس کمی مشکل است. دندانپزشک باید به طور کامل لنز را داخل دهان شما ببرد تا بتواند تمام دندان‌های فک بالا را در عکس جا بدهد. برای گرفتن عکس فک بالا، دندانپزشک از شما می خواهد که روی صندلی دندانپزشکی دراز بکشید و سپس با ابزار مخصوصی دهان خود را باز نگه دارید. به این ترتیب، دندانپزشک می‌تواند به راحتی عکس فک بالای دهان شما را گرفته و وارد نرم‌افزار طرح لبخند دیجیتال کند.

طراحی لبخند با نرم‌افزار طراحی لبخند دیجیتال چه مزایایی دارد؟

اگر تا اینجای مقاله را خوانده اید و با خودتان فکر می‌کنید آیا طراحی لبخند دیجیتال واقعاً به دردسرش می ارزد یا نه باید به شما بگوییم روش اصلاح طرح لبخند دیجیتالی جزو دقیق ترین، زیباترین و پیشرفته ترین نوع لمینت دندان است که نتایج آن مطمئنا بسیار فوق العاده و جذاب تر از لمینت استاندارد خواهد بود. طرح لبخند دیجیتالی از لحاظ تقارن، یک دست بودن و جذابیت هیچ عیب و نقصی ندارد. چون نرم افزار طرح لبخند می تواند پیش از طراحی و ساخت لمینت های سرامیکی، طرح لبخند شما را به صورت سه بعدی با تکنولوژی های پیشرفته طراحی کرده و با استفاده از پرینتر سه بعدی لمینت ها را دقیقا مطابق با  دندان های شما و به صورت سفارشی شده تولید کند.
 
با انواع عکس طرح لبخند در نرم افزار طراحی لبخند دیجیتالی آشنا شوید
مطالب مرتبط: کاشت دندان طبیعی

مراحل استفاده از نرم‌افزار طرح لبخند دیجیتالی چگونه است؟

پس از اینکه دندانپزشک عکس طرح لبخند را از زوایای مختلف گرفت؛ تصاویر را وارد نرم‌افزار طرح لبخند می کند. نرم افزار به طور کاملاً اتوماتیک تصاویر را به شکل سه بعدی در می آورد و دستورالعمل ها یا راهنماهایی را به دندانپزشک نشان می دهد تا او بتواند با کمک آنها دندانها را شکل بدهد.
در نرم افزار طرح لبخند، ابزارهای متعددی وجود دارد که دندانپزشک می تواند از شکل های سه بعدی یا ابزار های دو بعدی برای تغییر زاویه، یکدست کردن دندان ها، تغییر اندازه، شکل و حتی رنگ آنها استفاده کند. نرم‌افزار CAD/CAM برای طراحی لبخند دیجیتال جزوه پیشرفته ترین نرم افزارهای طراحی و اصلاح لبخند است که کار دندانپزشک و بیمار را برای انتخاب نحوه اصلاح دندان ها راحت کرده است.

آیا مهارت دندانپزشک در اصلاح طرح لبخند دیجیتالی موثر است؟

حتماً تا به حال متوجه شدید که اصلاح طرح لبخند دیجیتالی یک روش هنرمندانه است و دندانپزشک علاوه بر اینکه باید مهارت و تجربه کافی در انجام فرآیند کاشت لمینت دندان داشته باشد؛ نیاز استعداد و مهارت های هنری در زمینه های مختلف مثل عکاسی نیز دارد. از طرف دیگر، برای کار با نرم‌افزار طرح لبخند نیز آموزش‌هایی لازم است و دندان پزشک باید با تکنولوژی طراحی لبخند دیجیتال به طور کامل آشنا باشد.

نرم افزار طرح لبخند چطور می تواند برای ترمیم دندان ها مورد استفاده قرار گیرد؟

پس از اینکه دندانپزشک عکس لبخند شما را گرفت تمامی تصاویر را وارد نرم‌افزار طرح لبخند می کند. طراحی لبخند دیجیتالی یا دیجیتال اسمایل دیزاین (DSD) تحول فوق‌العاده‌ای در روش لمینت دندان ایجاد کرده است. با ابزارهای برنامه‌ریزی تعبیه شده داخل نرم‌افزار، دندانپزشک می‌تواند به طور سفارشی نحوه ترمیم و اصلاح طرح لبخند شما را با جزئیات کامل در نرم افزار طراحی کرده و نتیجه نهایی کار را به شما نشان دهد و شما می توانید بر اساس سلیقه خود نحوه قرار گیری لمینت دندان ها، شکل اندازه، رنگ و تمام جنبه های دیگر آن را به صورت سه بعدی بررسی کرده و تغییر دهید. دندانپزشک می‌تواند از تکنولوژی دیجیتال اسمایل دیزاین برای ایجاد تناسب بهتر بین لمینت ونیر، لثه، لب ها و به طور کلی تمام اجزای صورت شما بهره بگیرد.
طراحی لبخند دیجیتال یک تجربه کاملا شخصی و سفارشی شده برای هر بیمار است و می‌تواند طرح لبخند را به نحوی تغییر بدهد که رضایت کامل بیمار جلب شود. در روش طراحی لبخند دیجیتالی بیمار می تواند به طور کامل تمامی مراحل و فرآیند طراحی لبخند را همراه با دندانپزشک طی کند و نظر خود را با او در میان بگذارد.

مزایای اصلاح طرح لبخند دیجیتالی چیست؟

مشارکت کردن بیمار با دندانپزشک در تمام مراحل طراحی لبخند
نتایج زیبا تر، دقیق تر و متقارن تر برای اصلاح طرح لبخند
مشاهده نتیجه نهایی و پیش‌بینی کامل نحوه اصلاح دندان ها پیش از ساخت ونیر دندانی
کمک به دندانپزشک برای طراحی لمینت هایی که با چهره بیمار تناسب کامل داشته باشند
کاهش احتمال لمینت دندان ناموفق
دستیابی به بیشترین هماهنگی بین لبها، دندان‌ها و لثه با لمینت ونیر
ساخت لمینت سرامیکی دقیقاً مطابق با سلیقه بیمار و افزایش رضایتمندی او
انتخاب دقیق رنگ و سایه لمینت دندان

فرایند طراحی لبخند دیجیتال چگونه است؟

برای شروع فرایند طراحی لبخند دیجیتال، ابتدا دندانپزشک، عکس طرح لبخند را از زوایای مختلف از بیمار میگیرد. معمولاً گرفتن‌عکس توسط دوربین‌های دیجیتالی پیشرفته و همچنین اسکنر سه بعدی داخل دهانی نجام می‌گیرد که به دندانپزشک اجازه می‌دهد با استفاده از وارد کردن عکس ها داخل نرم‌افزار طرح لبخند بتواند نحوه اصلاح دندانهای بیمار را پیش بینی کند. پس از اینکه عکسهای طرح لبخند وارد نرم‌افزار شد؛ بیمار و دندانپزشک می‌توانند با مشورت یکدیگر عکس های روی صفحه نمایش کامپیوتر را بررسی کرده و عیوب ظاهری دندان ها را با استفاده از ابزارهای دو بعدی و سه بعدی موجود در نرم افزار به صورت مجازی اصلاح کنند تا به نتیجه مطلوب برسند.
دندانپزشک با استفاده از نرم‌افزار طرح لبخند می تواند طرح لبخند شما را به شکلی کاملاً دقیق و با جزئیات کامل ارائه کند. شما نیز این فرصت را دارید که طرح لبخند را پیش از ساخته شدن لمینیت ونیر روی صفحه نمایش ببینید و از دندان پزشک بخواهید که مطابق با سلیقه شما رنگ، شکل یا ظاهر ونیر ها را تغییر بدهد. با استفاده از تکنولوژی دیجیتال اسمایل دیزاین، بیمار نقش فعالی در فرایند اصلاح طرح لبخند خود دارد و تمام مراحل را در کنار دندانپزشک طی می کند.
پس از تایید نهایی، لمینت های سرامیکی توسط پرینتر سه بعدی از روی طرح ایجاد شده در نرم‌افزار طرح لبخند تولید می شود و دندانپزشک می‌تواند به راحتی آنها بر روی دندانهای بیماران نصب کرده و اصلاح طرح لبخند دیجیتالی را تکمیل کند.

جمع بندی

گرفتن عکس طرح لبخند، اولین مرحله برای شروع اصلاح طرح لبخند دیجیتالی است. این روش به دندانپزشک اجازه می دهد که بتواند طرح لبخند را به صورت سفارشی شده و کاملاً مطابق با نظر بیمار طراحی کند. امروزه دیجیتال اسمایل دیزاین نقش بسیار مهمی در ترمیم و اصلاح عیوب ظاهری دندانهای بیماری ایفا می کند. با این روش اصلاح طرح لبخند و نتیجه کار برای بیمار کاملا رضایت بخش خواهد بود.
 
 مطالب مرتبط: ایمپلنت دیجیتال
 

مشاوره رایگان دندانپزشکی

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!