02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

چطور لمینت دندان سحر قریشی به اندازه چند عمل زیبایی، چهره او را تغییر داد؟ - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/05/07

بروزرسانی شده در: 1402/09/26

لمینت دندان سحر قریشی به گفته خود او تنها عمل زیبایی است که برای تغییر چهره انجام داده است. چهره سحر قریشی از زمانی که در سال ۱۳۹۶ برای اولین بار بازی در تئاتر را تجربه کرد؛ آنقدر تغییر کرده که اکثر صفحات شبکه‌های مجازی شایعه کردند "صورت قریشی عملی" است. در صفحات مجازی شایعات متعددی  در خصوص اینکه سحر قریشی بینی اش را عمل کرده، ژل لب تزریق کرده و گونه گذاشته؛ پخش شده؛ در حالی که خودش همه را تکذیب کرده و در مصاحبه‌ای گفته :"به جز لمینت دندان هیچ عمل زیبایی و تزریق ژل نداشته‌ام و تنها برای زیبایی، دندان هایم را لمینت کرده‌ام."
این اظهارنظر نشان می دهد لمینت دندان سحر قریشی تا چه اندازه روی زیبایی چهره او تاثیر گذاشته است. به حدی که همه طرفدارانش به این نتیجه رسیده اند که عمل جراحی متعددی روی صورت خود انجام داده است. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده که چطور کاشت لمینت ونیر می تواند تا این حد روی چهره افراد تاثیر بگذارد؟ اگر با مزایای لمینت دندان آشنا شوید حتماً خودتان هم وسوسه می شوید که از این روش درمانی زیبایی برای اصلاح طرح لبخند تان بهره بگیرید.

چرا همه هنرپیشه ها دندان‌هایشان را لمینیت می کنند؟

تقریباً تمام بازیگران برای زیباتر و جذاب تر کردن چهره خود جلوی دوربین و همچنین در بین هواداران، از روش های اصلاح طرح لبخند برای ترمیم دندان خود استفاده می کنند. البته نمی توان گفت که همه هنرپیشه ها ،دندان‌هایشان را لامینت می‌کنند. چون روش های مختلفی برای اصلاح طرح لبخند بازیگران ایرانی وجود دارد که در ادامه به چند روش اشاره می کنیم و توضیح مختصری درباره آنها می‌دهیم:
مطالب مرتبط: فرق کامپوزیت و لمینت

1- لمینت سرامیکی 

دندان های زیبا برای هر انسانی یک آرزو به شمار می رود و لمینت دندان که معجزه دندانپزشکی است؛ این آرزو را تقریباً برای همه افراد به خصوص بازیگران که ظاهرشان اهمیت بسیار زیادی دارد؛ برآورده کرده است. لمینت های سرامیکی متداولترین روش اصلاح طرح لبخند و همچنین با دوام ترین آن ها به شمار می آیند.
بازیگران ایرانی برای تغییر چهره خود معمولاً از همین روش اصلاح طرح لبخند استفاده می کنند. چون می توانند طی مدت زمان کوتاهی طرح لبخند خود را اصلاح کرده و به طور دائم بدون نیاز به اصلاح یا ترمیم و مراجعه مکرر به دندان پزشک از آنها بهره ببرند. لمینت دندان نه تنها چهره افراد را تغییر می دهد بلکه برخی از عیوب ظاهری دندان ها مثل زرد شدن، لب پریدگی، فاصله زیاد، کجی، دندان خرگوشی و و نواقص جزئی دیگر را می پوشاند.
طراحی و ساخت لمینت های سرامیکی با توجه به سلیقه بیمار توسط لابراتوار انجام میگیرد. یکی از دلایل تغییر چهره بازیگران که با مشاهده لمینت دندان سحر قریشی کاملاً به وضوح دیده می شود؛ انتخاب رنگ بسیار روشن، درخشان و سفید لمینت دندان است که به طرح لبخند هالیوودی مشهور است. این رنگ سفید و درخشان جذابیت خاصی به چهره می بخشد و حتی روی رنگ پوست و رنگ چشم بازیگران نیز تاثیر گذار است.

۲-کامپوزیت ونیر 

کامپوزیت ونیر یکی از سریعترین روشهای اصلاح طرح لبخند است که می تواند در مدت کوتاهی چهره افراد را به طور کامل تغییر دهد. هرچند دوام و طول عمر کامپوزیت ونیر به اندازه لمینت سرامیکی نیست اما همین مدت زمان کوتاه برای لذت بردن از چهره های متفاوت برای بسیاری از افراد کافی به نظر می‌رسد.
کامپوزیت دندان برخلاف لامینت سرامیکی نیازی به سفارشی سازی در لابراتوار ندارد و دندانپزشک به راحتی طی یک جلسه درمانی، رزین های کامپوزیت را روی دندان بیمار فرم داده و صیقل می دهد. برخی از بازیگران ایرانی که فقط قصد روشن تر و سفید تر نشان دادن دندان های شان را دارند؛ از کامپوزیت ونیر استفاده میکنند.

انواع کامپوزیت دندان بازیگران ایرانی

۱-کامپوزیت نانوهیبرید:
اکثر بازیگران برای قسمت های جلویی دندان که دچار فاصله یا ترک شده‌اند؛ کامپوزیت نانوهیبرید استفاده می‌کنند. در این روش بدون اینکه تراشی روی دندان انجام شود و آسیبی به دندان برسد؛ رنگ دندان ها سفید شده و یکدست می شوند.
۲-کامپوزیت ماکروفیل:
ذرات کامپوزیت ماکروفیل نسبت به سایر انواع کامپوزیت درشت تر هستند و دوام و مقاومت بیشتری دارند.
۳-کامپوزیت میکروفیل:
این نوع کامپوزیت دارای ذرات بسیار ریزی هستند (کوچکتر از ۱۰۰ نانومتر) که باعث راحت تر شدن کار بر روی دندان می شود اما نسبت به کامپوزیت ماکروفیل به دوام کمتری دارد.
۴-کامپوزیت میکروهیبرید:
مزیت این نوع از کامپوزیت ها افزایش مقاومت آنها در برابر ساییدگی و دوام و استحکام بالاست.

لمینت دندان سحرقریشی کدام عیوب ظاهری دندان های او را پوشانده است؟

با مقایسه تصاویر قبل و بعد لمینت دندان سحرقریشی کاملاً مشخص است که نواقص ظاهری دندان های او از جمله کوتاه و بلند بودن و وجود فاصله بین دندانها به طور کامل با ونیر پرسلین پوشانده شده است. به طوری کلی با اصلاح طرح لبخند به روش لامینت می ‌توان نواقص جزئی دندان ها از جمله موارد زیر را به طور کامل پوشش داد:

۱- برطرف کردن لکه های ایجاد شده روی دندان 

با کاشت لمینت ونیر، تمام لکه های زرد یا سیاه روی دندان ها پوشش داده میشود. در صورتی که لکه های بسیار تیره روی دندان وجود داشته باشد؛ توصیه می‌شود که از لمینت سرامیکی استاندارد استفاده کنید. هرچند لومینیرز یا لمینت بدون تراش نیز گزینه های مناسبی هستند اما در شرایطی که دندان بسیار زرد باشد یا لکه های سیاه رنگ روی آن وجود داشته باشد؛ توصیه نمی شوند.

۲-رفع انحراف تاج دندان  

لمینت ها گزینه بسیار مناسبی برای پوشاندن کجی دندان یا دندان خرگوشی هستند. با استفاده از ونیر های لمینت دیگر نیازی به نصب براکت های فلزی دردسرساز و اصلاح دندان ها به روش ارتودنسی نیست. این پوسته های نازک فقط طی چند ساعت تمام دندان های کج یا شکسته را یکدست و صاف می نمایند.

۳-بستن فاصله بین دندان ها

تا قبل از معرفی روش لمینت ونیر تنها راه از بین بردن فاصله بین دندان ها استفاده از روش ارتودنسی بود. هرچند امروزه روش ارتودنسی شفاف نیز جزوه پرکاربردترین روشهای دندانپزشکی به شمار می آید اما لمینیت دندان به علت سرعت عمل و دوام طولانی مدتی که دارد؛ کم‌کم جای ارتودنسی را پر کرده است.

۴- رفع زرد شدن و تغییر رنگ دندانها

با توجه به اینکه دوام و طول عمر لمینت دندان بیش از ۱۰ سال است؛ سلبریتی ها که قصد دارند رنگ دندان های خود را روشن تر کنند؛ به جای بیلیچینگ که نتیجه آن کمتر از یک سال دوام می آورد؛ از اصلاح طرح لبخند با ونیر سرامیکی بهره می‌گیرند. بازیگران می‌توانند طی دو هفته به طرح لبخند هالیوودی سفید و درخشانی دست پیدا کنند که با هیچ روش دندانپزشکی دیگری امکان پذیر نیست.

۵-رفع پریدگی لبه دندان ها 

لب پریدگی و سائیدگی یکی از عیوب ظاهری دندان است که موجب می شود دندان ها نامرتب به نظر برسند. کوتاه یا بلند بودن برخی از دندانها نسبت به یکدیگر، چهره بازیگران ایرانی را جلوی دوربین یا در تصاویر ناخوشایند می کند. لمینت ها به سرعت و با بهترین کیفیت می‌توانند اندازه، شکل و فرم دندان ها را به نحوی که بازیگران ایرانی ترجیح می‌دهند؛ اصلاح کنند.
 
چطور لمینت دندان سحر قریشی به اندازه چند عمل زیبایی، چهره او را تغییر داد؟
مطالب مرتبط: چرک خشک کن دندان

چرا سحر قریشی و دیگر بازیگران لمینت دندان را به سایر روش های اصلاح طرح لبخند ترجیح می دهند؟

 لمینت سرامیکی یک لایه نازک هم رنگ دندان هاست که برای هر فرد به صورت سفارشی ساخته شده و روی دندان قرار می گیرد. این نوع لمینیت ویژگی‌هایی دارد که آن را از سایر روش های اصلاح طرح لبخند متمایز می کند:

1. زیبایی شفافیت و نمای طبیعی

مهمترین مزیت لمینت دندان طبیعی بودن ظاهر آن است. زمانی که ونیر پرسلین بعد از تراش دندان روی آنها کاشته می شود و با مینای دندان پیوند می خورد؛ هیچ کس نمی تواند تفاوت بین لمینت ونیر و دندان طبیعی را تشخیص دهد. 
طراحی و ساخت لمینت پرسلین در لابراتوار با تکنولوژی پیشرفته انجام می‌گیرد و چون جنس آن از سرامیک است؛ مثل مینای دندان شفاف و درخشان به نظر می‌رسد. اگر رنگ ونیر شبیه سایر دندانهای طبیعی انتخاب شود؛ هیچ گونه تفاوتی از لحاظ ظاهری با دندان های طبیعی نخواهد داشت. این مسئله برای بازیگران ایرانی اهمیت بسیار زیادی دارد. چون آن‌ها نمی‌خواهند چهره‌شان جلوی دوربین یا در بین طرفدارانشان مصنوعی و غیر طبیعی به نظر برسد.

2. عدم رنگ پذیری: مقاومت نسبت به تغییر رنگ  

لامینت ونیر مقاومت بسیار بالایی در برابر رنگ پذیری دارد و به راحتی با خوردن یا نوشیدن مواد رنگی زرد نمی شود. با این حال دندانپزشک به شما توصیه می کند که بعد از کاشت لمینت سرامیکی حتماً بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنید. در صورتی که بعد از هر وعده غذایی، مسواک بزنید یا از دهانشویه های غیر الکلی استفاده کنید؛ ونیر های پرسلین بدون تغییر رنگ برای مدتی طولانی دوام خواهند آورد.

3. سازگاری بیشتر با لثه نسبت به سایر روش ها

لمینت پرسلین سازگاری بسیار خوبی با لثه‌های بیمار دارد. به طوری که نتایج تحقیقات انجام گرفته نشان داده اند که احتمال پوسیدگی دندان های زیرین لمینت نسبت به کامپوزیت، اینویزیلاین و اسنپ آن اسمایل بسیار کمتر بوده است.

4. مقاومت بسیار بالاتر نسبت به کامپوزیت دندان

مقاومت لمینت ونیر در برابر ضربه و ساییدگی بسیار بیشتر از کامپوزیت دندان است. اگر به عارضه دندان قروچه دچار باشید و بخواهید از یکی از روشهای اصلاح طرح لبخند استفاده کنید؛ قطعاً دندانپزشک به شما کاشت لمینت پرسلین را پیشنهاد می دهد. البته بهتر است از محافظ های شبانه نیز استفاده کنید تا لامینت ها دیرتر دچار ساییدگی شوند.

5. ماندگاری بالا بین ۱۰ تا ۱۲ سال

هیچکدام از روش‌های دندانپزشکی زیبایی به اندازه لمینت ماندگاری ندارد. هر چند ایمپلنت های دندانی می توانند تا پایان عمر بدون تغییر جای خالی دندان بیمار را پر کنند اما قیمت ایمپلنت دندان در مقایسه با لمینت دندان بسیار بالا است. لمینت ها تنها روشی هستند که میتوانند روی دندان های جلویی بیمار را پوشانده و بیش از ۱۰ سال بدون نیاز به اصلاح یا ترمیم، زیبا و درخشان باقی بمانند. به همین دلیل است که افراد پرمشغله از جمله بازیگران ایرانی ترجیح می دهند از لامینت دندان برای اصلاح طرح لبخند خود استفاده کنند تا نیازی نباشد برای مدتی طولانی به طور مکرر به دندانپزشک مراجعه کنند.

علت انتخاب لمینت دندان به عنوان روش اصلاح طرح لبخند توسط سحر قریشی چه بود؟

سحرقریشی نیز مانند اغلب بازیگران برای موفقیت و داشتن اعتماد به نفس در زندگی شخصی و مخصوصاً حرفه بازیگری به علت مزایای فراوان ترجیح داده از لمینت دندان استفاده کند. هر بازیگری که احساس می‌کند فاصله بین دندانهایش مناسب نیست یا رنگ دندان هایش تیره شده است یا دچار لب پریدگی و پوسیدگی شده می تواند با مراجعه به کلینیک دکتر شهاب محمدی نسبت به لمینت کردن دندان خود اقدام کند.

هزینه لمینت دندان بازیگران :

محاسبه هزینه لمینت دندان به عوامل بسیار متعددی مانند شرایط دندانی فرد، نوع آسیب، تعداد دندانهای تحت درمان، مقدار لایه در نظر گرفته شده در لمینت و…..بستگی دارد. شایعه دیگری که وجود دارد بالا بودن هزینه لمینت دندان بازیگران ایرانی است.
واقعیت این است که مهمترین نکته برای هنرپیشه‌ها، انتخاب دندانپزشک و محیط دندانپزشکی میباشد و آنها چندان به هزینه لمینت دندان توجه نمی کنند. بلکه به دنبال پیدا کردن کلینیکی با محیطی آرام، ابزارهای پیشرفته و دندانپزشک ماهر و با تجربه می گردند.
لمینت دندان بازیگران باید از کیفیت مناسبی برخوردار باشد و چون آنها معمولاً طرح لبخند هالیوودی را انتخاب می‌کنند؛ هزینه طراحی و ساخت لمینت دندان بازیگران نسبت به افراد معمولی بسیار بیشتر است. با این وجود دلیلی ندارد که شما هم نتوانید مثل لمینت دندان سحر قریشی لبخند زیبا و جذاب داشته باشید. در کلینیک دکتر شهاب محمدی هزینه های اضافی از مردم اخذ نمی گردد و هزینه های منصفانه و متناسب با مواد و کیفیت لمینت در نظر گرفته می شود.
در کلینیک دکتر شهاب محمدی که دارای محیطی حرفه‌ای می باشد؛ با استفاده از ابزار پیشرفته و تجربه و مهارت بالا، لمینت دندان برای بسیاری از چهره‌های مشهور مثل خانم مرجانه گلچین و سلبریتی های دیگر انجام شده و رضایت آنها را به دنبال داشته است. 
مطالب مرتبط: روکش دندان چیست
 
 
 

مشاوره رایگان دندانپزشکی

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

شکوه

سلام من دندانهای فک بالارو روکش کردم اما دندانهای جلو بالا با خط لب من مساوی نیست راه چاره داره یا نه دکترم گفته اناتومی فکت اینطوریه😔

دکتر شهاب محمدی

سلام اتودنسی تنها راه چاره برای شماست

سلیمانی

سلام هزینه اش چقدر میشه؟

مازریا

هزینه ۸ دندان بالا لمینت جنس عالی چقدر میشه

دکتر شهاب محمدی

سلام حدود 24 میلیون تومان

دکتر شهاب محمدی

سلام حدود 24 میلیون تومان

سارینا‌رومیانی

میشه‌جوابم را‌زود‌‌تو‌واتساپ‌بدید.

دکتر شهاب محمدی

سلام سوالتون چیه متوجه نشدم

سارینا رومیانی

سلام‌خوبید؟

فاصمه

همدان