02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

بروساژ دندان چیست؟

زمان مطالعه : 4 دقیقه | منتشر شده در: 1400/04/27

بروزرسانی شده در: 1401/12/15

بروساژ دندان یک روند درمانی زیبایی در دندانپزشکی است که طی آن زردی و جرم های موجود روی دندان ها از بین می رود. با بروساژ، دندان های شما به طور قابل توجهی سفید و براق خواهند شد. برخورداری از دندان های سفید و درخشان در میان تمامی افراد چه خانم ها و چه آقایان مشترک بوده و از این رو برای رسیدن به این هدف اقدامات زیادی را انجام می دهند از جمله بروساژ دندان. بروساژ دندان معمولا پس از جرم گیری انجام می شود. در این مقاله قصد داریم در مورد اینکه بروساژ دندان چیست، مزایا، عوارض و معایب آن، تفاوت آن با بلیچینگ صحبت کنیم. تا پایان با کلینیک دندانپزشکی دکتر محمدی همراه بمانید.

بروساژ دندان چیست و با چه هدفی انجام می شود؟

بروساژ دندان روشی است که در آن پس از جرم گیری، دندانپزشک با استفاده از مواد سفید کننده مخصوص و برس های چرخشی، مینای دندان ها را صیقلی می کند. به طور معمول، بروساژ می تواند تمامی لکه ها و جرم هایی را که به دلیل غذا خوردن روی لثه ها و دندان ها به وجود آمده اند از بین ببرد. در بسیاری از کلینیک های دندانپزشکی، بروساژ دندان بخشی از جرم گیری و تمیز کردن دندان ها محسوب می شود. پس از اینکه بروساژ انجام شد نه تنها دندان ها در سلامت بالاتری خواهند بود بلکه آن می تواند نفس شما را نیز تازه کرده و رنگ اصلی دندان ها شفاف تر و روشن تر دیده شود.

بروساژ دندان چیست؟

مطالب مرتبط: قیمت لمینت دندان 

نحوه انجام بروساژ دندان

بروساژ دندان به طور کلی شامل سه مرحله بوده و همانطور که در بالا نیز ذکر شد، آخرین مرحله از تمیز کردن و جرم گیری دندان ها می باشد:

  1. در ابتدا دندانپزشک، دندان های فرد را از نظر پوسیدگی و نیز نقاط ضعف مینای دندان بررسی می کند.
  2. پلاک ها و جرم های موجود در خط لثه و لابلای دندان ها به طور کامل برطرف در فرآیندی به نام جرم گیری برطرف می شوند.
  3. در مرحله آخر، دندانپزشک از یک مواد خمیری و ابزار یا برس های چرخشی مخصوص استفاده می نماید تا لکه ها و زردی باقیمانده را از بین ببرد. در آخر دندان های فرد با یک لایه محافظ فلوراید روکش می شوند.

مزایای بروساژ دندان

بروساژ دندان به دلیل کاهش جرم و پلاک می تواند سلامتی مینای دندان را حفظ کرده و در نتیجه احتمال پوسیدگی و فرسایش دندان را کاهش دهد. علاوه بر این با بروساژ، باکتری ها از روی دندان ها زدوده خواهند شد. به جز مزایای درمانی، با بروساژ دندان شما می توانید از نظر زیبایی نیز تا حد زیادی بهره مند خواهید شد. در واقع این درمان، دندان ها را تا حد زیادی جلا داده و زیبایی بینظیری به آنها خواهد بخشید. با ظاهر درخشان دندان ها، اعتماد بنفس شما نیز بالاتر خواهد رفت.

عوارض و معایب بروساژ دندان

از آنجایی که بروساژ یا جرمگیری دندان به دلیل مکانیسمی که دارد نمی تواند سطح دندان ها را تراش دهد پس نمی تواند با عوارضی همراه باشد. اما این روش درمانی ممکن است برای کسانی که پوسیدگی و فرسایش دندان های آنها بسیار است با خونریزی لثه همراه باشد.

علاوه بر این اگر شخص دندان های بسیار حساسی داشته باشد و یا به طور مکرر با عفونت و التهاب لثه مواجه می شود ممکن است با مشکلاتی مواجه شود. از این رو، دندانپزشک به او توصیه خواهد نمود که قبل و پس از بروساژ دندان از آنتی بیوتیک استفاده کند.

تفاوت بروساژ و بلیچینگ دندان

همانطور که در بالا اشاره کردیم، بروساژ دندان یک اقدام تکمیلی برای جرمگیری دندان ها بوده و کمک می کند تا هرگونه لکه و زردی که روی دندان ها باقیمانده است رفع شود. در مقابل، بلیچینگ یک روش تخصصی است و در آن از مواد سفیدکننده قوی مبنی بر پراکسید هیدروژن استفاده می شود. در واقع، این ماده سفیدکننده با فرآیندهای خاصی به مینای دندان نفوذ کرده و دندان ها را تا چند درجه سفیدتر می کند.

بروساژ دندان چیست؟

مطالب مرتبط: قیمت ایمپلنت دندان

هزینه بروساژ دندان

هزینه بروساژ دندان بسته به نیازها و شرایط بیمار، میزان زردی و لکه های دندان او، موقعیت جغرافیایی کلینیک و مهارت دندانپزشک متفاوت است. به طور کلی، هزینه بروساژ دندان پس از معاینه دندان ها توسط دندانپزشک مشخص می شود.

سخن آخر

همانطور که از مطالب بالا متوجه شدید، بروساژ یا پولیشینگ دندان ها می توانند به جز زیبایی، یک اقدام مراقبتی یا پیشگیرانه نیز برای سلامتی دندان ها باشند. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که پس از بروساژ و جرمگیری، شما باید به خوبی از دندان های خود مراقبت کنید تا مجدد خیلی زود به این اقدامات نیاز پیدا نکنید. بخصوص اگر دندان هایی حساس دارید.

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!