02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

ایمپلنت چه عوارضی را با خود به همراه دارد؟!

زمان مطالعه : 6 دقیقه | منتشر شده در: 1399/12/23

بروزرسانی شده در: 1401/12/16

ایمپلنت یکی از بهترین روشی هایی است که برای جایگزینی دندان های طبیعی در چندین سال اخیر مورد توجه افراد مختلف قرار گرفته است. ایمپلنت دندان همان کارایی دندان های طبیعی را دارند و بهترین جایگزین برای فضای خالی دهان و دندان شما به حساب می آیند. برای اجرای ایمپلنت دندان نیاز به جراحی خواهید داشت. از آن جایی که این جایگزینی به کمک جراحی صورت می گیرد، باید منتظر عوارض بعد از اجرای آن باشید. برخی افراد از آشنایی با عوارض ایمپلنت دچار واهمه می شوند. در این مطلب از وب سایت دکتر محمدی قصد داریم تا برخی از مهم ترین عوارض بعد از ایمپلنت را برایتان بیان کنیم تا با دیدی بازتر نسبت به اجرای ایمپلنت اقدام کنید. با ما همراه باشید.

5 مورد از عوارض بعد از ایمپلنت

بروز عارضه پس از جراحی امری طبیعی است به شرطی که این عوارض، سلامتی ما را به خطر نیندازد. عوارض بعد از ایمپلنت نیز به عوارضی گفته می شود که شما پس از جراحی آن را در خود مشاهده خواهید کرد. حال قصد داریم تا 5 مورد از شایع ترین این عوارض را برای شما معرفی کنیم.

عوارض بعد از ایمپلنت

مطالب مرتبط: ایمپلنت دیجیتال

احساس درد

حس درد و ناراحتی یکی از اصلی ترین عارضه هایی است که پس از هر نوع جراحی بروز می کند. از اصلی ترین عوارض بعد از ایمپلنت نیز می توان به رسیدن حس ناراحتی و درد اشاره کرد. اما به نظر شما چه راهکار هایی را می توان مورد استفاده قرار داد تا درد کمتری حس کنیم؟

اگر احساس درد به صورتی بود که آرامش شما را مختل کرد، می توانید با دستور پزشک از مسکن استفاده کنید. البته شما باید پس از جراجی ایمپلنت دندان، یک سری از باید و نباید ها را رعایت کنید. برای مثال، باید از خوردن غذای خیلی گرم و یا خیلی سرد خودداری کنید.

بروز کبودی در نواحی جراحی شده

یکی دیگر از پیش پا افتاده ترین عوارض بعد از ایمپلنت که در اکثر بیماران بروز می کند، کبودی های اطراف نواحی جراحی شده است. در روز های نخستین پس از جراحی، به احتمال زیاد بیماران، کبودی هایی را در اطراف نواحی بافت لثه مشاهده خواهند کرد. این کبودی ها که به رنگ های آب و مشکی هستند از عوارض طبیعی جراحی ایمپلنت می باشند، پس لازم نیست نگران باشید.

این عارضه تا چندین روز باقی خواهد ماند، اما رفته رفته و با ترمیم یافتن بافت لثه، این کبودی نیز کم کم ضعیف خواهد شد و در آینده اثری از آن نخواهد ماند.

عوارض بعد از ایمپلنت

مطالب مرتبط: قیمت ایمپلنت دندان

خونریزی

معمولا اکثر فعالیت های دندان پزشکی با درد و خونریزی همراه است. ایمپلنت دندان نیز از این قاعده مستثنا نیست. معمولا بیشترین میزان خونریزی در ساعات اولیه پس از جراحی است. این خونریزی تا چندین روز ادامه خواهد داشت. اما لازم است تا در این دوره شما مراقبت های بهداشتی را از محل جراحی شده انجام دهید تا میزان خونریزی روند نزولی به خود بگیرد.

در صورت بی توجهی به این مسئله و عدم رعایت بهداشت باعث بروز عفونت می شود. این مشکل می تواند دوره درمان شما را طولانی تر و سخت تر کند. با این اوصاف باید به تمامی توصیه های پزشک گوش کنید.

بروز تورم در نواحی صورت و لثه

تورم در قسمت هایی از صورت بخصوص گونه ها یکی دیگر از شایع ترین عوارض بعد از ایمپلنت است که معمولا پس از جراحی برزو خواهد کرد. این عارضه نیز مانند سایر عوارض ذکر شده طبیعی است و لازم نیست نگران این موضوع باشید، چرا که این تورم به وجود آمده با گذر زمان کاهش پیدا خواهد کرد.

اما شما می توانید با استفاده از روش هایی مانند قرار دادن کمپرس یخ، این تورم را کاهش دهید و سرعت درمان را بهبود ببخشید. البته برای این کار نیز باید دقت کنید تا کمپرس سرما را مستقیما روی محل جراحی شده قرار ندهید زیرا این کار باعث آسیب دیدن دندان شما و افزایش خونریزی می شود.

عوارض بعد از ایمپلنت

مطالب مرتبط: مراحل ایمپلنت دندان

لق شدن دندان کنار ایمپلنت

اجرای ایمپلنت باعث می شود تا شما احساس لق شدن دندان کنار ایمپلنت را احساس کنیم. باید بگوییم که این حس و عارضه به خاطر قرار گیری ایمپلنت است. این عارضه به هیچ عنوان دائمی نخواهد بود و شما فقط برای مدت کوتاهی این احساس را خواهید داشت. پزشکان بازه زمانی 20 تا 30 روزه را برای برطرف شدن این عارضه تخمین زده اند.

اما اگر در این برهه مراقبت های لازم را انجام ندهید با مشکلات اساسی مواجه خواهید شد. پیشنهاد می کنیم از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی صرفه نظر کنید. با اولویت قرار دادن بهداشت و محافظت از فضای جراحی شده می توانید سرعت بهبودی خود را افزایش دهید.

چند جمله ای با مخاطبان

در این مطلب از وب سایت دکتر محمدی سعی کردیم تا 5 مورد از مهم ترین عوارض بعد از ایمپلنت که معمولا در اکثر بیماران بروز می کند را به شما معرفی کنیم. سعی کنید در این دوره به توصیه های پزشک توجه کنید تا دوره بهبودی شما سریع تر و بدون دردسر به اتمام رسد.

شما می توانید در انتهای این مطلب، سوالات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید تا پشتیبانان ما در اسرع وقت نسبت به پاسخ سوالاتتان اقدام کنند.

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!