02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

آیا ایمپلنت خطرناک است؟

زمان مطالعه : 5 دقیقه | منتشر شده در: 1399/12/23

بروزرسانی شده در: 1403/01/30

در ذهن بسیاری از افراد، قبل از اجرای خدمات دندانپزشکی، سوالات گستره ای شکل می گیرد. چند سالی است که اجرای ایمپلنت دندانی ، بیشتر از قبل شده و مردم تمایل بیشتری برای اجرای ایمپلنت دندان نشان داده اند. اما یکی از متداول ترین سوالاتی که در ذهن آن ها شکل می گیرد مربوط به خطرات ناشی از ایمپلنت دندان است. به نظر شما آیا ایمپلنت دندان خطرناک است؟

ایمپلنت دندان نیز مانند سایر کار ها دارای دو جبهه مثبت و منفی است. در این روش نیز عوارضی پس از جراحی بروز خواهد کرد. در این مطلب از وب سایت دکتر محمدی قصد داریم تا در مورد عوارض پس از جراحی ایمپلنت و روش های کاهش این عوارض با شما صحبت کنیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا به پاسخ سوال خود: آیا ایمپلنت خطرناک است یا خیر؟ برسید.

چرا ایمپلنت خطرناک است؟

کاشت نامناسب ایمپلنت دندان می تواند عوارضی را با خود به همراه داشته باشد. عوارض کاشت ایمپلنت دندان می تواند هم به صورت موقتی و هم به صورت دائمی باشند. در ادامه قصد داریم تا شما را با چند مورد از شایع ترین این عوارض آشنا کنیم. ابتدا به چند مورد از این عوارض که موقتی و قابل بازگشت هستند توجه کنید.

مطالب مرتبط: مراحل ایمپلنت دندان

عوارض موقتی ایمپلنت

عوارض موقتی ایمپلنت معمولا بیشتر از عوارض دائمی خود را نشان می دهند. برخی از این عوارض از 1 تا هفته و برخی دیگر از 6 تا 5 ماه باقی خواهند ماند. حال با چند مورد از این عوارض موقتی آشنا شوید.

درد

اگر بخواهیم اولین عارض ناشی از ایمپلنت را به شما معرفی کنیم باید به سراغ بروز درد بپردازیم. درد یک امر اجتناب ناپذیر در اجرای خدمات دندان پزشکی به خصوص ایمپلنت است. البته میزان درد از دو امر نشات می گیرد. اولین موضوع بسته به سختی یا آسانی اجرای آن و یا همان تخصص پزشک مربوط می شود و دومین مسئله میزان حساسیت افراد است.

اما به نظر شما چگونه می توان درد ناشی از ایمپلنت را تا مقدار کاهش داد. بهترین راه برای کاهش درد ایمپلنت، مصرف مسکن قبل از جراحی است. سعی کنید ساعاتی قبل از جراحی یک عدد مسکن مانند ژلوفن مصرف کنید تا درد ناشی از جراحی را کنترل کند. معمولا عارضه درد، کمتر از 4 روز باقی خواهند ماند و معمولا در 48 ساعت پس از جراحی دردی حس نخواهید کرد.

مطالب مرتبط: ایمپلنت فوری

لق شدن دندان

لق شدن دندان کناری ایمپلنت یکی دیگر از عوارضی است که می تواند با ایمپلنت دندان بروز کند. این امکان وجود دارد که انجام ایمپلنت باعث لقی ریشه دندان های اصلی شود. البته لازم نیست نگران این عارضه باشید چرا که این امر یک امری موقتی بوده و پس از مدتی بهبود می یابد.

معمولا این عارضه، در کمتر مواردی مشاهده می شود. اما ممکن است با فشار به ریشه دندان های اصلی تا مدتی باعث آزار و اذیت شما شود. لق شدن دندان های اصلی را شما معمولا تا سه هفته احساس خواهید کرد. پس از گذشت سه هفته، رفته رفته این احساس از بین خواهد رفت.

تورم

تورم نیز یکی دیگر از شایع ترین عوارضی است که می تواند پس از انجام فرایند ایمپلنت دندان، در شما رخ دهد. معمولا همه جراحی های ایمپلنت تورم را با خود به همراه ندارند. این عارضه از روز پس از کاشت ایمپلنت شروع خواهد شد و پس از 72 ساعت به اوج خود خواهد رسید. اما این تورم نیز عارضه ای مقطعی و گذراست. معمولا درمان این عارضه یک هفته بیشتر طول نخواهد کشید.

البته نباید فراموش کنید در مواردی که پیوند استخوان برای انجام ایمپلنت انجام می شود، ممکن است به همراه تورم، کبودی نیز حاصل شود. اما جای نگرانی نیست چرا که کبودی نیز همانند تورم از بین خواهد رفت.

آیا ایمپلنت خطرناک است؟

مطالب مرتبط: ایمپلنت دیجیتال

عوارض دائمی ایمپلنت دندان

در قسمت بالا،  با سه مورد شایع ترین عوارض ایمپلنت دندان که موقتی هستند آشنا شدید. اکنون باید یکی از عارضه هایی که در طولانی مدت گریبانتان را خواهد گرفت، به شما معرفی کنیم.

ایمپلنت دندان های جلویی و قسمت بالا پس از گذشت سال هایی، دچار عارضه می شوند. این عارضه پس از گذشت 10 تا 15 سال بروز خواهد کرد و شما را به ترمیم وادار می کند. معمولا این عارضه خود را با پایین آمدن دندان های بالایی نشان می دهد. به این صورت که دندان های بالایی شما 1 تا 3 میلی متر پایین خواهند امد. اما جای نگرانی نیست و شما می توانید با ترمیم این مشکل را برطرف کنید.

چرا ایمپلنت را انتخاب کنیم؟

اما به نظر شما چرا از بین راهکار های موجود، انتخاب ایمپلنت مناسب ترین راه است؟ دلایل زیادی وجود دارد که برتری ایمپلنت را نشان می دهد. برای مثال شما با استفاده از ایمپلنت می توانید به راحتی غذا های سفت و سخت مانند میوه ها و آجیل را بخورید. ایمپلنت می تواند در مدت بسیار طولانی و تا پایان عمر باقی بماند زیرا باعث سایش اضافی بر روی دندان های مجاور نمی شود.

علاوه بر این موارد، اجرای ایمپلنت می تواند زیبایی دهان و دندان شما را به شما بازگرداند و چهره ای شاداب تر داشته باشید. فراموش نکنید که اگر در این کار را در شرایط مطلوب و در زمان مناسب انجام دهید می توانید عوارض پس از اجرا را تا حد زیادی کاهش دهید.

آیا ایمپلنت خطرناک است؟

مطالب مرتبط: قیمت ایمپلنت دندان

چند جمله ای با مخاطبان

سعی کنید چند روز پس از اجرای ایمپلنت از انجام فعالیت های مخرب مانند مصرف سیگار و مشروبات الکلی و همچنین خوردن غذاهای سفت و سخت خودداری کنید. در این مطلب از وبسایت دکتر محمدی سعی کردیم تا شما را به پاسخ آیا ایمپلنت خطرناک است برسانیم. شما می توانید در انتهای این مطلب، دیدگاه ها و سوالات خود را به اشتراک بگذارید تا پشتیبانان ما در اسرع وقت نسبت به پاسخ سوالاتتان اقدام کنند.

 

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!