02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

آیا لمینیت دندان برای من دیر نشده است؟ - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1398/07/18

بروزرسانی شده در: 1402/09/26

داشتن لبخندی زیبا و جذاب موجب می‌شود در مرکز توجهات دیگران قرار داشته باشید و اعتماد به نفس، موفقیت و روابط اجتماعی موثر را برای شما به ارمغان خواهد آورد. درست است که همه با دندان هایی زیبا و بدون عیب و نقص به دنیا نیامده اند اما امروزه ونیرهای پرسلین توانسته تا حد زیادی به افرادی که از ظاهر دندان های خود راضی نیستند؛ کمک کند.
لمینت های سرامیکی تکه های نازکی از جنس پرسلین هستند که توسط تکنسین در آزمایشگاه ساخته شده و برای پوشش دادن دندان های طبیعی با هدف یکدست تر شدن، منظم شدن و اصلاح طرح لبخند به کار می روند. این لمینت های سرامیکی به منظور اصلاح عیوب ظاهری دندان های طبیعی به آنها پیوند می خورند.
از زمانی که ونیر های لمینت سرامیکی به عنوان راه حل مناسبی به منظور اصلاح طرح لبخند افرادی که دندان هایشان زرد شده یا شکسته بود یا وجود ترک و عدم تراز یا فاصله زیاد بین دندان هایشان، آنها را آزار می داد؛ نصب این لمینیت های سرامیکی به منظور برگرداندن زیبایی به دندانهای بیمار هر روز با استقبال بیشتری مواجه شد.
لمینت های سرامیکی می توانند تغییر بزرگی در زندگی فرد ایجاد کنند. تجربه داشتن چهره ای زیبا و متفاوت که که هرگز از لبخند زدن آن خسته نمی شوید اعتماد به نفس فوق العاده ای برای شما ایجاد خواهد کرد و تاثیر بسزایی در روابط اجتماعی شما خواهد داشت.
با توجه به مزایای بسیار زیادی که لمینت سرامیکی به عنوان یک روش زیبایی دندان پزشکی نتیجه می دهد؛ تعجب آور نیست که در میان جوانان عمومیت پیدا کرده است. در حال حاضر جوانان بیشتر از از افراد مسن به دنبال استفاده از تکنولوژی های جدید برای بهبود ظاهرشان هستند اما آیا محدودیت سنی برای نصب ونیر های دندانی وجود دارد؟
دکتر شهاب محمدی - ایمپلنتولوژیست و جراح دندان - پاسخ می دهد: "ونیر های پرسلین را می توان روی دندان های افراد جوان نیز نصب کرد. معمولاً نصب ونیر های لمینت برای بیمارانی مورد استفاده قرار می گیرد که سن بلوغ و رشد خود را رد کرده باشند."
اگر به دنبال کلینیک تخصصی در تهران به منظور نصب ونیر پرسلین می گردید و نمی دانید که آیا نصب ونیر دندانی در حال حاضر بهترین انتخاب برای شماست یا خیر می توانید با کلینیک دندان تماس گرفته و طی یک جلسه مشاوره به پاسخ های مناسب خود برسید.
تصمیم‌گیری در خصوص نصب ونیرهای دندانی کمی مشکل است چون لمینت های سرامیکی به عنوان بخشی از بدن شما به دندان های تان پیوند می خورند و باید تا پایان عمر از آن ها استفاده کنید. البته مطمئنا تغییر قابل توجهی که در ظاهر و لبخند شما خواهند داشت ارزش آزمودن این روش را دارد.
اما بهتر است برای کاشت لمینت های سرامیکی خیلی عجله نکنید نکته مهم این است که باید تا زمانی که دندان ها و استخوان فک شما به طور کامل رشد کنند منتظر بمانید. اگر لمینت های سرامیکی را خیلی زودتر از پایان یافتن رشد دندان ها و استخوان فک نصب کنید؛ احتمال دارد که با رشد دندان، لمینت ها از خط لثه خارج شده و در نتیجه ظاهر مطلوب را هنگام خندیدن برای شما ایجاد نکنند. همچنین با افزایش سن، فاصله بین دندان ها و همچنین ارتفاع دندان و لثه ها تغییر می یابد بنابراین تا زمانی که این تغییرات به ثبات کامل نرسیده بهتر است از انجام لمینت سرامیکی خودداری کنید.
به طور معمول دندان پزشکان توصیه می کنند که نصب لمینت های دندانی بعد از ۱۸ سالگی برای مردان و بعد از شانزده سالگی برای زنان انجام گیرد. البته توجه به این نکته مهم است که این یک دستورالعمل عمومی است و بستگی به شرایط هر فرد ممکن است تغییر کند. بنابراین بهتر است برای بررسی شرایط خود و این که کاندید ایده آلی برای لمینیت کردن هستید یا خیر به دندانپزشک زیبایی مراجعه کنید.
درست است که ونیرهای پرسلین می توانند ظاهر دندان های بیمار را اصلاح کنند و به آنها اعتماد به نفس بالایی ببخشند اما معمولاً این روش برای جوانان بیشتر توصیه می‌شود تا افراد مسن.
 
 
لمینیت دیر نشده
مطالب مرتبط: کاشت دندان طبیعی

آیا لمینت دندان برای کودکان نیز انجام می شود؟

اکثر دندان پزشکان ونیروهای دندانی را برای نوجوانان بالای ۱۴ سال توصیه می کنند. حتی در این سنین نیز والدین باید برای استفاده از ونیرهای لمینت پرسلین احتیاط کنند. درصورتی که کودکان هنوز دندان‌های شیری خود را از دست نداده اند و یا استخوان فک و دندان های آن ها به طور کامل رشد نیافته بهتر است برای نصب ونیر های دندانی عجله نکنید.
چون برای نصب لمینیت پرسلین باید بخشی از مینای دندان تراشیده شود؛ حتی زمانی که افراد به سن بلوغ رسیده اند نیز برای انتخاب این روش باید تحقیقات لازم را انجام دهند. گاهی اوقات سالم نگه داشتن یک دندان مهمتر از اصلاح زیبایی آن با نصب لمینت است. در صورتی که سن فرزند دختر شما زیر ۱۷ سال و پسر شما زیر ۲۰ سال است بهتر است از روش کامپوزیت به جای لمینت دندان استفاده کنید و پس از اینکه به رشد کامل رسیدند؛ کامپوزیت ها را برداشته و از لمینت های سرامیکی استفاده کنید.
مطالب مرتبط: فرق کامپوزیت و لمینت

آیا لمینت سرامیکی برای من دیر نشده است؟

بیماران بسیاری به دنبال روشهای دندانپزشکی زیبایی هستند اما مهمترین سوالی که برای آنها پیش آمده این است که بهترین سن برای نصب لمینت های سرامیکی چه سنی است؟ این سوال در میان جوان ها بیشتر مطرح می‌شود چون تصور می‌کنند که لمینت های سرامیکی فقط برای افراد مسن مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخلاف این تفکر اکثر افرادی که از لمینت های سرامیکی استفاده می کنند در سنین جوانی هستند و دلیل آن نیز کاملا مشخص است. در این سن این افراد بیشتر به زیبایی ظاهری خود اهمیت می دهند و می خواهند جذاب ترین چهره را داشته باشند.
اما باید بدانید که نصب لمینت سرامیکی محدودیت سنی ندارد و حتی افراد خیلی پیر یا مسن در صورتی که شرایط دندان های آنها برای نصب ونیر های لمینت مناسب باشد می توانند از این روش دندانپزشکی زیبایی برای بهبود چهره و اصلاح طرح لبخند خود استفاده کنند. بنابراین نگران نباشید هیچ وقت برای نصب لمینت های سرامیکی دیر نیست. پس در هر سنی که هستید اگر فکر می کنید ظاهر دندان هایتان شما را راضی نمی کند؛ با کلینیک دندان تماس بگیرید.

نصب ونیرهای پرسلین در سنین خیلی پایین چه پیامدهایی دارد؟

اگر دندان های شما هنوز به طور کامل رشد نیافته نصب لمینت های سرامیکی ممکن است پیامدهایی برای تان داشته باشد. خطر جابجایی لمینت ها از روی خط لثه با رشد دندان و در نتیجه ظاهر نامناسب دندان ها یکی از پیامدهای آن است. از دیگر پیامدها می توان به ایجاد فاصله بین ونیر های دندانی و همچنین بین دندان و لثه با رشد دندان ها و استخوان فک اشاره کرد. با به وجود آمدن فاصله بین ونیرهای دندانی و لثه یا خود دندان ها احتمال بروز بیماری های لثه و دهان و دندان نیز افزایش می یابد.
مطالب مرتبط: اسنپ اسمایل

آیا نصب لمینت های سرامیکی محدودیت سنی دارد؟

نوجوانانی که علاقه دارند با نصب لمینت های سرامیکی به لبخند هالیوودی دست پیدا کنند باید نسبت به مزایا و معایب نصب ونیر لمینت سرامیکی در سنین پایین آگاه شوند.
لمینت ها قطعات پلاستیکی و از جنس پرسلین هستند که به دندان های جلویی شما سیمان می شوند تا ظاهر دندان ها را تغییر دهند و آنها را میتوان برای پوشش دادن دندان های ترک خورده، شکسته، تغییر رنگ داده یا نامنظم و اصلاح طرح لبخند به کاربرد. بیشترین کاربرد ونیر ها در بهبود ظاهر دندانها و پوشاندن عیوب و نواقص دندانهای پیشین آرواره است.
در پاسخ به این سوال که آیا سن مشخصی برای نصب لمینت های سرامیکی وجود دارد؟ باید گفت خیر. هر فردی باید به طور جداگانه توسط دندانپزشک زیبایی بررسی شود. اما به طور ایده آل مناسب ترین کاندیداها برای نصب لمینت های سرامیکی جوانان هستند. دندانپزکان زیبایی دندان های نوجوانان را نیز بررسی می کنند و تشخیص می دهند که آیا نصب لمینت های سرامیکی برای آنها مناسب است یا خیر.
دندانپزشکان برای ارزیابی شرایط دهان و دندان نوجوانان فاکتورهایی را را بررسی می کنند که عبارتند از:
سلامت دهان و دندان
دندانپزشکان زیبایی دندان، لثه و استخوان فک نوجوانان را به طور کامل بررسی می‌کنند. در صورتی که آنها مطمئن شوند که دندان‌ها و فک بیمار به طور کامل رشد کرده و دیگر جابجا نخواهند شد؛ نصب لمینت ها را تایید می کنند.
بررسی نواقص و عیوب دندان ها
دندانپزشکان زیبایی نواقص و عیوب ظاهری دندان‌ها و همچنین عدم تراز آنها را چک خواهند کرد. درصورتیکه تشخیص دهند این عیوب با رشد فک یا دندانها اصلاح نخواهد شد؛ لمینت کردن دندان های نوجوانان را پیشنهاد می دهند.
حفظ بهداشت دهان و دندان
 دندانپزشکان همچنین نحوه مراقبت شما از دهان و دندان را نیز بررسی خواهند کرد و در صورتیکه توصیه ای داشته باشند پیش از اقدام به نصب لمینت های سرامیکی برای شما مطرح خواهند کرد. همچنین آنها معایب این روش را برای شما توضیح خواهند داد. لمینت های سرامیکی دائمی هستند و زمانی که آنها را روی دندان‌هایتان نصب کنید دیگر راه برگشتی وجود ندارد. اگر لمینت ها را پیش از اینکه دندان ها به طور کامل رشد کنند نصب کنید ممکن است با رشد لثه ها، دندانهای طبیعی ظاهر نامناسبی پیدا کنند و لبخند شما دیگر مانند قبل نباشد. اگر در سنین نوجوانی می خواهید لمینیت های سرامیکی را نصب کنید باید بدانید که احتمالاً مجبور می شوید پس از بلوغ کامل دندان ها، مجددا لمینیت های سرامیکی را جایگزین کنید.
مطالب مرتبط: چرک خشک کن دندان

آیا بیماران ۶۰ یا ۷۰ ساله نیز می توانند ونیر لمینت سرامیکی روی دندان هایشان نصب کنند؟

بله. برای نصب ونیر های لمینت سرامیکی محدودیت سنی وجود ندارد. لمینت های سرامیکی در سنین پیری می توانند تاثیر فوق العاده ای روی ظاهر لبخند شما داشته باشند. می توانید از آنها برای سفید نشان دادن دندان هایتان استفاده کنید. معمولا افراد در سنین ۶۰ یا ۷۰ سالگی پرسلین ها را با درجه روشنی A-1 انتخاب کنند. درجه B-1 کمی روشن تر است و بسته به نوع پوست، نوع رنگ مو و سفیدی چشم های تان ممکن است دندانپزشک این رنگ را برایتان انتخاب کند.
دکتر شهاب محمدی در خصوص این سوال که آیا کهنسالان نیز می توانند از لمینت های سرامیکی استفاده کنند؛ پاسخ داده است: "مسن ترین شخصی که لمینت سرامیکی روی دندانهای او نصب کردم یک خانم ۸۴ ساله بود که واقعاً زندگی او را تغییر داد. زمانیکه او به مطب مراجعه کرد با تردید از من پرسید که آیا نصب لمینت های سرامیکی گزینه مناسبی برای اوست؟ با بررسی دندان هایش متوجه شدم که دندانهای پیشین او مینای دندان کافی برای نصب لمینت های سرامیکی را دارد. بنابراین به ایشان پیشنهاد دادم که برای تغییر چهره خود؛ اقدام به نصب لمینت های پرسلین نماید و نتیجه کار واقعا فوق العاده شد. ظاهر جدید دندان ها، این خانم ۸۴ ساله توانست با اعتماد به نفس مجددا به زندگی برگردد. با توجه به اینکه لمینت سرامیکی تا حدود ۵ سال بعد نیز برای این بیمار با همان کیفیت اولیه کار می کرد به نظر می رسد که نصب لمینت های سرامیکی برای افراد پیر و کهنسال مشکلی ایجاد نکند. بنابراین توصیه من به تمام کهنسالان این است که این روش را برای اصلاح طرح لبخند خود انتخاب کنند."

مشاوره رایگان دندانپزشکی

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!