02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

ایمپلنت یک روزه یا ایمپلنت فوری چیست؟ - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1402/12/09

ایمپلنت فوری روشی است که در آن ایمپلنت و جایگزین نمودن دندان ها به طور همزمان انجام می شوند و نه اینکه همانند ایمپلنت معمولی بین مرحله اول و دوم، سه تا شش ماه فاصله باشد. این فرآیند در اصطلاح دندانپزشکی به عنوان "بارگذاری فوری (immediate loading)" شناخته میشود و بدین ترتیب می توانید دندان های جدید خود را در مدت تقریبا یک ساعت تهیه کنید.
بیمارانی که دندان های آنها شکسته اند یا در معرض از دست دادن دندان هستند، جایگذاری فوری ایمپلنت می تواند یک گزینه مناسب باشد. ما درک می کنیم که هیچ کس نمی خواهد بدون دندان باشد و در نتیجه ایمپلنت فوری می تواند یک راه حل سریع، مقرون به صرفه و با دوام باشد. 
پس از ارزیابی دقیق و در صورتی که شرایط بیمار برای این کار مناسب باشد، متخصص دندانپزشکی می تواند بلافاصله پس از کشیدن دندان ها، ایمپلنت را قرار دهد.

آیا ایمپلنت را می توان یک روزه انجام داد؟

این سوال که آیا ایمپلنت را می توان در یک روز انجام داد بارها مطرح شده است. ایمپلنت های سنتی ممکن است چندین ماه طول بکشد تا به طور کامل تکمیل شده و در واقع نیاز به چندین مراجعه به کلینیک دارند. یعنی کشیدن اولیه دندان و دو تا چهار ماه انتظار برای بهبود کامل حفره است.

در مرحله بعدی فرآیند کاشت ایمپلنت و سه تا شش ماه دیگر قبل از استئواینتگراسیون کامل یا پیوند استخوان روی ایمپلنت وجود دارد. در نهایت می توان تاج را روی ایمپلنت قرار داد. کل فرآیند ممکن است حدود نیم تا یک سال کامل طول بکشد.

خوشبختانه، کاشت ایمپلنت یک روزه در کوتاه ترین زمان ممکن امکان پذیر بوده و می تواند به شما این امکان را بدهد که از فرآیند طولانی و دشوار کاشت دندان سنتی اجتناب کنید. همچنین مجبور نیستید روند طولانی مدت ترمیم استخوان و ترمیم زخم و منیز چندین ماه انتظار در این بین را تحمل کنید.

البته برای ایمپلنت یک روزه، دندانپزشک باید با دقت وضعیت شما را ارزیابی نموده تا ببینید کاندید مناسبی برای این روش هستید یا خیر.

هزینه ایمپلنت فوری چقدر است؟

قیمت ایمپلنت فوری به دستمزد دندانپزشک، قیمت پایه ایمپلنت و قیمت پروتز دندان بستگی دارد. بهتر است برای کاشت ایمپلنت دندان به یک متخصص متبحر و باتجربه مراجعه کنید تا ایمپلنت شما با موفقیت انجام شود و متحمل هزینه های اضافی مثل تعویض پایه ایمپلنت به علت جوش نخوردن با استخوان فک نشوید. برای آگاهی بیشتر در این باره به صفحه هزینه ایمپلنت دندان مراجعه کنید.

مزایای ایمپلنت فوری و یک روزه

کاهش زمان درمان: مهم ترین مزیت ایمپلنت فوری، کاهش قابل توجه زمان درمان است. به جای ماه ها، کل فرآیند کاشت و نصب روکش، تنها در یک روز انجام می شود.
کاهش تعداد جلسات: با انجام ایمپلنت فوری، نیاز به جلسات متعدد در طی ماه های مختلف برطرف می شود. این امر برای افرادی که مشغله کاری زیادی دارند و یا به دلایل شخصی تمایل به جلسات مکرر ندارند، بسیار مفید است.
بهبود ظاهر: با قرار دادن روکش موقت بر روی ایمپلنت، فرد دیگر در طی دوره بهبود، با ظاهر بدون دندان مواجه نخواهد شد. این امر در افزایش اعتماد به نفس فرد و بهبود روابط اجتماعی او تاثیرگذار است.
افزایش اعتماد به نفس: داشتن لبخندی کامل و زیبا، در افزایش اعتماد به نفس و بهبود کیفیت زندگی فرد نقش بسزایی دارد. ایمپلنت فوری باعث افزایش اعتماد به نفس شما خواهد شد.

معایب ایمپلنت فوری و یک روزه

نرخ موفقیت پایین تر: به طور کلی، نرخ موفقیت ایمپلنت فوری در مقایسه با ایمپلنت سنتی، کمی پایین تر است. این امر به دلیل عدم ثبات کافی فیکسچر در استخوان فک در زمان کوتاه است.
برای همه افراد مناسب نیست: ایمپلنت فوری برای همه افراد مناسب نیست. شرایط استخوان فک و سلامت عمومی بیمار، از جمله فاکتورهای مهم در تعیین مناسب بودن این روش برای فرد هستند.
هزینه بالاتر: به دلیل پیچیدگی و زمان بر بودن فرآیند، هزینه ایمپلنت فوری و یک روزه، معمولا از ایمپلنت سنتی بیشتر است.

 

ایمپلنت فوری

 

کاندیدای مناسب برای ایمپلنت فوری و یک روزه

افراد سالم: کاندیدای مناسب برای ایمپلنت فوری، باید از نظر سلامتی عمومی در وضعیت مطلوبی باشند.
استخوان فک قوی: استخوان فک باید به اندازه کافی قوی باشد تا بتواند فیکسچر را در خود نگه دارد.
عدم وجود عفونت: لثه ها و محل کاشت باید عاری از هرگونه عفونت باشند.
تعهد به مراقبت های بعد از کاشت: بیمار باید متعهد به رعایت دقیق مراقبت های بعد از کاشت ایمپلنت باشد.

ایمپلنت یک روزه چقدر طول می کشد تا بهبود یابد؟

زمان بهبودی ایمپلنت دندان یک روزه به نوع روند کار و سلامت کلی دهان مانند تعداد دندان‌هایی که کشیده اید، یعنی تک، چندتایی یا کامل دندان بستگی دارد. به طور کلی، بسته به کیفیت استخوان و اندازه ایمپلنت ها، بهبود اولیه ممکن است 7 تا 10 روز طول بکشد،

علاوه بر این، سبک زندگی ممکن است به طور قابل توجهی بر زمان بهبود ایمپلنت دندان شما تاثیر بگذارد. برای مثال، سیگار کشیدن می‌تواند منجر به مشکلات و شکست ایمپلنت شود، همچنین زمان بهبودی را طولانی‌تر می‌کند و می‌تواند به روند بهبودی شما آسیب برساند.

کدام بیماران برای ایمپلنت فوری مناسب نیستند؟

هنگام استفاده از این نوع سیستم ایمپلنت، برای کاشت موفقیت آمیز بسیار مهم است که ایمپلنت دندانی باید پس از عمل جراحی ثابت باشد.

اما آیا می دانید اگر استخوان ناکافی داشته باشم چه اتفاقی می افتد؟ شما نمی توانید کاندید ایمپلنت یک روزه باشید و به همین دلیل، این سیستم فقط در مورد بیماران با استخوان متراکم اعمال می شود.

بنابراین، اگر کیفیت و کمیت استخوان خوب یا به اندازه کافی قوی تلقی نشود، ممکن است لازم باشد درمان های پیش ساز مانند پیوند استخوان در نظر گرفته شود.

 

ایمپلنت فوری

مطالب مرتبط: ایمپلنت ارزان

 

ایمپلنت فوری

مطالب مرتبط: ایمپلنت اقساطی

انواع مختلف دندان ایمپلنت یک روزه

ایمپلنت‌های دندانی یک روزه از فناوری روز استفاده می‌کنند، فناوری که اجازه می‌دهد تا همجوشی میله‌ای که اباتمنت را به استخوان فک متصل می‌کند، کاملاً بهبود پیدا کند. پر کردن ناحیه‌های خالی شده با ایمپلنت در اسرع وقت روند بهبودی را تسریع می‌کند. بهترین بخش در مورد این ایمپلنت‌ دندان زمان درمان کوتاه‌تر است که به لثه‌ها اجازه می‌دهد تقریباً بلافاصله در اطراف ایمپلنت شروع به رشد کنند.

ایمپلنت یک روزه به شما لبخندی طبیعی‌تر می‌دهد و همچنین از ورود ذرات غذا به برش جراحی باز باقی مانده پس از کشیدن جلوگیری می‌کند. احتمال عقب‌نشینی لثه‌ها و استخوان‌های شما نیز کمتر است، این مورد شاید نیاز به درمان‌های بیشتر در آینده را کاهش دهد.

انواع مختلفی از ایمپلنت دندان یک روزه وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

ایمپلنت‌های بارگذاری فوری  (ILI)

با این نوع ایمپلنت، می‌توانید در همان روزی که ایمپلنت‌تان را انجام می‌دهید، یک دندان موقت (یا تعداد زیادی دندان) داشته باشید. ایمپلنت‌های تکی و بریج‌های دندانی مبتنی بر ایمپلنت معمولاً به صورت ترکیبی استفاده می‌شوند.

اگر استخوان طبیعی شما به اندازه کافی قوی است که دندان جدید را فوراً در جای خود نگه دارد و درمان‌تان نیازی به لیفت سینوس، بزرگ کردن استخوان یا انبساط برجستگی ندارد، این نوع ایمپلنت بهترین گزینه برای شما است.

مینی‌ایمپلنت‌های دندانی  (MDI)

این نوع ایمپلنت با قطر "کوچک" یا "باریک" جایگزین دیگری برای دندان‌های افتاده و از بین رفته است. مینی‌ایمپلنت‌های دندانی به اندازه یک خلال دندان بوده و باریک‌تر از میله‌های ایمپلنت دندان معمولی هستند. این درمان ایمپلنت دندانی معمولا زمانی استفاده می‌شود که از دست دادن استخوان مانع از گذاشتن کامل ایمپلنت می‌شود. شایان ذکر است که این نوع ایمپلنت نسبت به سایر انواع ایمپلنت‌ها، میزان شکست بیشتری دارد .

All-on-4

یکی دیگر از انواع ایمپلنت یک روزه، و احتمالاً محبوب‌ترین آنها، درمان All-on-4 است. ایمپلنت‌های دندانی در استخوان فک قرار می‌گیرند و از اباتمنت‌های منحصربه‌فرد استفاده می‌شود تا امکان گذاشتن مجموعه‌ای از دندان‌های موقت را فراهم کند.

درمان با چهار ایمپلنت در بالا و چهار ایمپلنت در پایین تکمیل می‌شود و در یک روز به بیماران دندان‌های جدید می‌دهد. مهمترین تفاوت این است که بیماران باید به مدت شش ماه از یک رژیم غذایی محدود پیروی کنند تا استخوان بهبود یابد، اما پس از بهبودی کامل، دندان‌هایی سفید و جدیدی خواهید داشت که تقریباً هر چیزی را گاز می‌گیرند!

مراحل کاشت ایمپلنت یک روزه چگونه است؟

نحوه کاشت پایه ایمپلنت یک روزه دقیقا مانند ایمپلنت ‌دندان و سنتی است و پایه به هر حال باید به استخوان فک شما جوش بخورد. تفاوت ایمپلنت دندان یک روزه با سنتی این است که یک تاج موقتی در همان روز کاشت پایه برای شما ساخته شده و تا آماده شدن تاج دندان اصلی روی پایه ایمپلنت سوار می شود.
به منظور کاشت ایمپلنت یک روزه، پیش از هر چیز دندانپزشک در کلینیک دندانپزشکی ابتدا چند تست تشخیصی مانند اشعه ایکس CT اسکن و عکسبرداری از دهان و دندان های شما انجام می دهد. نتایج این تست ها به دندانپزشک این امکان را می دهد که نحوه عمل جراحی شما را برنامه ریزی کنند.
سپس ابتدا لثه شما را بی حس کرده و یا از بیهوشی کامل استفاده می کند. پس از بی‌حسی کامل مرحله کاشت عمل جراحی شروع می شود. جراح با داشتن یک راهنما، پایه ایمپلنت را در استخوان فک شما می کارد که یک عمل جراحی سریع است. پس از اتمام عمل جراحی، تاج دندانی موقتی که با استفاده از طراحی های کامپیوتری آماده شده روی پایه سوار می شود.

ایمپلنت یک روزه در مقابل ایمپلنت‌های سنتی

ایمپلنت یک روزه شامل قرار دادن یک یا چند ایمپلنت دندانی است که ممکن است در همان روز استفاده شوند. ایمپلنت‌های دندانی سنتی قبل از گذاشتن تاج نیاز به یک دوره بهبودی دارند، اما ایمپلنت یک روزه به شما این امکان را می‌دهد که تنها با یکبار مراجعه، لبخندی زیبا و بی‌نقص داشته باشید.

این فناوری ایمپلنت با روش استاندارد ایمپلنت متفاوت است، زیرا نیازی به منتظر ماندن برای قرار دادن یک روکش کاملاً کارآمد نیست.

ممکن است بیمار در همان جلسه با دندانی که به خوبی کار می‌کند و طبیعی به نظر می‌رسد مطب دندانپزشک را ترک کند. این به بیمار این امکان را می‌دهد که تنها پس از یک بار جراحی ایمپلنت دندان، نتایج فوری را در دندان خود ببیند.

دندان موقت تا زمانی که آزمایشگاه دندانپزشکی یک دندان سفارشی و دائمی را تکمیل کند در محلش باقی می‌ماند. این درمان همچنین کمک می‌کند تا دندان‌های همسایه‌ی شکاف دندانِ از دست رفته نریزند.

هنگامی‌که دندانی از بین می‌رود، دندان‌های هر طرف شروع به حرکت به سمت ناحیه خالی می‌کنند تا جایگزین آن شوند. این کار ممکن است در مورد دندان مصنوعی معمولی اتفاق بیفتد. گذاشتن یک دندان مصنوعی با عملکرد کامل در همان روز تضمین می‌کند که سایر دندان‌ها در جای خود باقی بمانند و به محل دندان افتاده وارد نشوند.

آیا ایمپلنت های دندانی فوری را می توان همزمان با عمل پیوند استخوان کاشت؟

یکی از دغدغه های بزرگ بیماران هنگام انتخاب روش کاشت ایمپلنت یک روزه این است که باید مدت زیادی منتظر بهبود و گذراندن دوره درمان باشند. مخصوصاً اگر پیش از کاشت پایه نیاز به پیوند استخوان داشته باشند. طی سالهای اخیر پیشرفت های زیادی در خصوص انجام روشهای عمل جراحی ایمپلنت  انجام گرفته است و در حال حاضر بسیاری از قوانین موجود در کتاب راهنمای کاشت ایمپلنت دیگر الزام آور نیست. دندانپزشک باید با توجه به شرایط هر بیمار، زمانبندی عمل جراحی پیوند استخوان و کاشت پایه ایمپلنت و سوار کردن پروتز دندانی را انجام دهد که بستگی به مهارت، تجربه و محدودیتهای محل قرار گیری پایه ایمپلنت دارد.
با توجه به این شرایط پاسخ دادن به این سوال که چقدر پس از انجام عمل پیوند استخوان باید منتظر کاشت پایه بمانید؛ کمی مشکل است. این انتظار ممکن است از ۳۰ روز تا یک سال یا حتی بیشتر زمان ببرد. درست است که این محدوده زمانی بسیار متغیر است اما واقعاً بستگی به شرایط جسمانی بیمار و محل قرار گیری و کاشت پایه ایمپلنت دارد.
گاهی اوقات می‌توان پایه‌ها را همزمان با انجام پیوند استخوان در فک بیمار کاشت. مهمترین عامل تاثیر گذار روی تصمیم گیری دندان پزشک در خصوص انجام عمل های جراحی پیوند استخوان و کاشت ایمپلنت همزمان با هم، پایداری اولیه پایه کاشته شده داخل استخوان فک است. هدف اصلی از کاشت پایه این است که به طور کامل با استخوان فک جوش بخورد.
پایه ایمپلنت یک پیچ تیتانیومی است که داخل استخوان فک کاشته می شود. استخوان فک بافت یکنواختی ندارد ممکن است به صورت متراکم و یا متخلخل باشد. برخی بیماران استخوان های متخلخل تری دارند. معمولا استخوان فک بالا نسبت به فک پایین تراکم کمتری دارد. اما تمام این ها احتمالات کلی است و نسبت به شرایط اصلی بیمار تغییر می کند. به همین علت انجام تست های مختلف پیش از اقدام به کاشت ایمپلنت فوری بسیار مهم است.

آیا پیش از ایمپلنت یک روزه یا ایمپلنت فوری نیاز به عمل پیوند استخوان یا لیفت سینوس است؟

پیوند استخوان زمانی انجام می گیرد که حجم استخوان فک برای کاشت ایمپلنت کافی نباشد. البته خود پیوند استخوان موجب تغییر در تراکم استخوان موجود نمی شود. در صورتی که استخوان موجود به اندازه کافی متراکم باشد که بتواند صرفنظر از پیوند استخوان پایه ایمپلنت را در خود نگه دارد.
می توان کاشت پایه ایمپلنت و عمل جراحی پیوند استخوان را همزمان با هم انجام داد .در چنین شرایطی عمل پیوند استخوان با هدف پایداری مکانیکی اولیه پایه انجام نمی‌شود و فقط به منظور افزایش ارتفاع استخوان حمایت کننده انجام می گیرد.
اما در صورتی که استخوان فک متخلخل یا بسیار نازک باشد باید به پیوند استخوان زمان داد تا تراکم کافی را در استخوان فک ایجاد کند و پس از طی شدن دوره درمان اقدام به کاشت نمود. بسته به اینکه چه نوع ماده ای برای پیوند استخوان مورد استفاده قرار می گیرد؛ زمان بهبود آن نیز متفاوت است.
بهترین حالت زمانی است که استخوان پیوند شده از بدن خود بیمار گرفته شود. در این شرایط سریع ترین زمان ممکن برای اقدام به کاشت پایه ایمپلنت حدود ۳ تا ۴ ماه است.
بین زمان کاشت فوری و استاندارد همراه با عمل جراحی پیوند استخوان حدود یکسال تفاوت زمانی وجود دارد. اما نمی توان به صورت یک قانون کلی مشخص کرد که ایمپلنت فوری برای تمام بیماران کاربرد دارد. هرچند که کاشت فوری در زمان بسیار کوتاهی طی یک روز انجام می گیرد اما شرایط جسمی بیمار به منظور انجام موفقیت ‌آمیز ایمپلنت یک روزه از اهمیت بالایی برخوردار است.
به عنوان مثال در صورتی که ریشه دندان توسط جراحی لثه خارج شود؛ حدود ۲ تا ۸ هفته زمان لازم است تا بتوان کاشت فوری را انجام داد. چون بافتهای نرم در حفرات دندان باید بهبود یابند؛ مخصوصاً در صورتی که یکی از دندان های فک بالا و در نواحی جلوی دندان نیاز به کشیدن داشته باشد که کاشت ایمپلنت نقش مهمی در زیبایی و اصلاح طرح لبخند فرد ایجاد می کند.
در این شرایط نوک پایه ایمپلنت که با استخوان فک در حفره درگیر شده، پایداری اولیه را ایجاد می‌کند که برای موفقیت آمیز بودن کاشت ایمپلنت یک روزه ضروری است. در چنین شرایطی معمولاً نیازی به پیوند استخوان پس از خارج کردن ریشه دندان نمی باشد اما برخی از دندانپزشکان به منظور به حداقل رساندن انقباض استخوان فک این عمل را انجام می دهند.
اما برای کاشت فوری در ناحیه عقب استخوان فک بالا، تراکم استخوان معمولاً برای نوک پایه ایمپلنت کافی نیست و از عمل لیفت سینوس یا پیوند استخوان پیش از کاشت ایمپلنت استفاده می شود. اینکه زمان کاشت همزمان با لیفت سینوس و یا پس از بهبود آن باشد؛ بستگی به نظر پزشکی دارد.
پزشک نیز با توجه به محل کاشت پایه ایمپلنت، مقدار و کیفیت استخوان فک موجود در این خصوص تصمیم گیری می کند. نکته کلیدی این است که پایه ایمپلنت زمانی که در استخوان فک قرار می گیرد؛ صرف نظر از نوع پیوند استخوان یا لیفت سینوس انجام گرفته باید از پایداری اولیه کافی برخوردار باشد. در غیر این صورت پزشک منتظر می ماند تا دوره بهبود پیوند استخوان طی شود و سپس اقدام به کاشت ایمپلنت می نماید.
پس از افزایش میزان تراکم استخوان، دندانپزشک می تواند استفاده از روش کاشت فوری را به بیمار پیشنهاد دهد. با وجود اینکه راهنماهای متعددی برای عمل پیوند استخوان و کاشت وجود دارد اما نمی‌توان گفت که یک قانون کلی و سریع برای تمام بیماران وجود دارد. بلکه دندانپزشک باید برای هر بیمار به طور جداگانه نحوه درمان را تشخیص دهد.
دندانپزشکی و ایمپلنتولوژی ترکیبی از علم و هنر است. بنابراین هرچه پزشک با تجربه تر باشد و مهارت بیشتری در انجام ایمپلنت دندان و عمل جراحی پیش از آن مانند لیفت سینوس و پیوند استخوان داشته باشد؛ نتیجه کار از هر لحاظ بهتر خواهد بود.

آیا میتوان عمل لیفت سینوس و کاشت فوری را همزمان با هم انجام داد؟

 معمولاً عمل لیفت سینوس پیش از کاشت انجام می گیرد و دندانپزشک دوره درمانی حدود ۲ تا ۴ ماه را به منظور رسیدن به نتیجه مطلوب منتظر می ماند. در شرایط خاصی نیز که پایداری اولیه کافی در استخوان فک بیمار وجود داشته باشد می توان کاشت را همزمان با عمل لیفت سینوس انجام داد. اما در صورتی که هر گونه عفونتی در ناحیه عمل مشاهده شود؛ دانپزشک عمل کاشت را به تعویق می‌اندازد تا پیوند استخوان یا لیفت سینوس به طور کامل بهبود یابد و عفونت نیز برطرف شود.

جراحی ایمپلنت دندان فوری چه مدت طول می کشد؟

به طور معمول، متخصص دندانپزشک در کمتر از 30 دقیقه یک کاشت دندان را انجام می دهد و ایمپلنت های متعدد ممکن است یک ساعت به طول انجامند. درمان فک کامل نیز ممکن است دو تا سه ساعت زمان ببرد.

ماندگاری ایمپلنت دندان یک روزه چقدر است؟

ایمپلنت‌های دندان یک روزه دارای طول عمر بالای 10 سال هستند که با روش‌های سنتی قابل مقایسه است. این گفته تا زمانی درست است که شما به خوبی از آنها مراقبت کنید.

شما باید به طور منظم بهداشت دندان‌تان را رعایت کنید. دو بار در روز مسواک بزنید و نخ دندان بکشید.

شما باید از گاز زدن و خوردن غذاهای سفت دوری کنید و اهمیت زیادی به سلامتی و سبک زندگی بعد از گذاشتن ایمپلنت خود نشان دهید.

آیا در روز جراحی من با دندان های دائمی خود خداحافظی می کنم؟

این سوال در مورد ایمپلنت فوری یا یک روزه کمی مبهم می شود. در روز جراحی شما با دندان های موقت یا یک لبخند کامل مطب را ترک خواهید کرد. اکثر متخصصین بر این باورند که فک شما قبل از اینکه بتواند تاج را تحمل کند به زمان کافی برای بهبودی نیاز دارد و از این رو دندانپزشکان می خواهد که از ایمنی و موفقیت ایمپلنت دندان اطمینان حاصل کنند.
برای روش All on 4، در واقع دندان های موقت جدید نصب می شوند و شما باید تا زمانی که این دندان های موقت در دهان شما قرار دارند، دستورالعمل های غذایی مرتبط با ایمپلنت را به خوبی رعایت کنید. لازم به ذکر است که این پروتز موقت هم لبخندی طبیعی برای شما به ارمغان می آورد. زمانی که فک شما به طور کامل بهبود یافت شما صاحب پروتز دائمی خواهید شد و هر نوع غذایی را مجددا می توانید میل کنید.

 

ایمپلنت فوری

مطالب مرتبط: ایمپلنت دیجیتال

آیا ایمپلنت فوری روش درمانی ایمنی است؟

ایمپلنت یک روزه یا فوری اگر توسط دندانپزشک ماهر و معتبر انجام شود قطعا یک گزینه ایمن برای جایگزینی دندان ها است. برخی از این متخصصین معتقدند که هر چند ممکن است مشکلات نادری رخ دهند اما آنها جزئی بوده و به راحتی قابل درمان می باشند. نکته ای که در این مورد مهم است، مراجعه به یک متخصص با تجربه و با مهارت است تا بتواند به خوبی سلامت دهان و دندان های شما را تضمین نماید.

ایمپلنت فوری یا معمولی؟ کدام یک بهتر است؟

یک روش ایمپلنت یا کاشت دندان معمولی معمولا به چهار تا شش ماه زمان برای بهبودی بین قرار دادن ایمپلنت تیتانیوم و قرار دادن تاج نیاز دارد. در طی این چند ماه، استخوان با ایمپلنت تیتانیوم ادغام می شود تا ثبات را تضمین نماید.

در حالی که بهبودی حاصل می آید، بیماران مجبور هستند بدون دندان باشند و یا از دندان های مصنوعی یا بریج استفاده کنند. در مقابل، با ایمپلنت فوری، بیماران دیگر مجبور نیستند که چندین روش جراحی و زمان بهبودی طولانی مدت را تحمل کنند زیرا ایمپلنت بلافاصله جایگزین می شود.

ایمپلنت فوری برای چه افرادی به خوبی عمل می کند؟

ایمپلنت فوری برای تمامی بیماران به خوبی عمل می کند اما برای کسانی بهتر است که دندان های جلویی یا تمامی دندان های خود را از دست داده اند و یا در کل فک پایین، ایمپلنت دارند.

لازم به ذکر است که موفقیت این روش درمانی تا حد زیادی بستگی به سلامت دهان و دندان بیمار بستگی دارد و همچنین تعهد او برای داشتن رژیم غذایی در سه ماه اول. طی این سه ماه است که ایمپلنت به استخوان پیوند می خورد و از این رو بهتر است که بیمار از خوردن غذاهای بسیار سفت تا حد امکان خودداری کند تا این کار منجر به نارسایی ایمپلنت نشود.

 

ایمپلنت فوری

 

جمع بندی

ایمپلنت فوری یکی از روش های جراحی موثر و کارآمد کاشت دندان است و برای افرادی که دندان های آنها شکسته یا از دست رفته دارند خوب عمل می کند. ایمپلنت ها به طور کلی مانند ریشه های دندان عمل کرده و پایه ای ثابت برای اتصال تاج های با دوام و ظاهر طبیعی ایجاد می نمایند. با این حال، ایمپلنت معمولی نیاز به یک دوره بهبودی برای قرار دادن ایمپلنت و اتصال تاج دارد.
اما ایمپلنت فوری که روش منحصربفرد بوده و شما می توانید فورا صاحب دندان هایی جدید و زیبا شوید. در واقع شما شاهد نتایج فوری این روش درمانی خواهید بود. با این روش شما می توانید با اطمینان لبخند زده، صحبت کنید و غذا بخورید. علاوه بر این ایمپلنت به ایجاد ثبات و حفظ استخوان فک کمک کرده و از تحلیل رفتن استخوان در آینده جلوگیری می نماید. در نظر داشته باشید که ایمپلنت های دندانی یک جایگزین محبوب  برای پروتزهای مصنوعی هستند، زیرا پروتزها می توانند دردسر ساز شده و در آینده باعث از بین رفتن استخوان شوند.

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

مصطفی اسدی

با سلام بنده تمامی دندان هایم جز چهار دندان فک پایین جلو بقیه دندان ها از بین رفته اند کاملاً البته ریشه آنها سالمه و نکشیدم و اکنون میخواهم از دندان مصنوعی ایمپلنت یا همان کاشت ثابت استفاده کنم و اینکه زمان زیادی هم ندارم تا یکماه فرصت دارم آیه امکانش هست ؟

دکتر شهاب محمدی

باید عکس ها دیده شود بعد نظر بدیم

محمد

سلام عرض ادب جناب دکتر از داندانپزشکی میترسم بابت همین در سن ۵۰سالگی همی داندان بجز ۴داندان نیش پایین دیگه چیزی ندارم اقای دکتر چطور میتوانم بااین روش از دندان مصنوعی راحت شم میدانم باید بیایم مایعنه لثه وفکم مشکلی نداره حداکثربرایم بگو چقدر هزینه میشه شما پر پرش بگو خواهشن

دکتر شهاب محمدی

سلام اگر بخواهید ایمپلنت را به صورت تکی بگذارید بین 140 تا 150 البته بستگی به فک شما نیز دارد ممکن است بتوان با 80 تا 90 تومن نیز این عمل را به پایان رساند

خالق پرست

سلام وقت شما بخیر . دندان شماره ۶ پایین سمت راستم رو آندو(عصب کشی) کردم و متاسفانه روکش نکردم دندانم شکست . دو سال تو همین وضعیت هستش . و دندانم شکسته ولی رو دندانم هست خیلی اذیت میکنه. گفتن باید ایمپلنت کنم من دختر ۲۷ سالمه و نمیخوام از لحاظ زیبایی مشکل دار بشم یه مدتی بدون دندون نباشم . میخواستم بپرسم چه جوریه شرایطتون و هزینه ها به چه صورتیه و چقدر طول میکشه ؟

ماکان

سلام اقای دکتر من کلا دندان ها مو کشیدم یک ماه گذشته قرار بود۸تا ایمپلنت برام به عنوان پایه بزاره که روکش بزارم ولی الان میگه سه ماه طول میکشه امکانش هست یک روزه بزارم ممنون میشم جواب بدید

دکتر شهاب محمدی

سلام باید عکس سه بعدی شما دیده بشه ببینیم استخوان کافی دارید یا نه

زری

سلام ۴۰ ساله هستم ۴ تا دندان کج دو تا بالا ودو تا پایین دارم حوصله ارتودنسی ندارم میشه ایمپلنت کنم ؟

دکتر شهاب محمدی

سلام و عرض ادب یعنی قصد کشیدن دندانهارو دارید ؟ متاسفانه سوالتون واضح نیست

رضا

سلام وقت بخیر آقای دکتر من ۴ تا از دندان های فک بالامو کشیدم و دوتا دیگه هم عصب کشی کردم ولی ادامه معالجه رو نرفتم و دندان هام افتاده و ریشه مونده آیا لازمه برای تک تک دندان ها پایه گذاری بشه چون کنارهم هستن یا نه مثلا ۲تا پایه میشه گذاشت سنم ۳۰ ساله

دکتر شهاب محمدی

سلام ۲ پایه برای ۳ دندان کافیه.

نجمه

سلام ۱۴ساله دندوناموکشیدم وفک بالامتحرک وپایین با۴پایه ایمپلنت پروتزثابت کردم :::اگه بخوام ایمپلنت کنم :::پیونداستخوان لازمه؟؟؟فک پایین ۳ساله پروتزه:::قبلاهمینم متحرک بود :۳۶سالمه

دکتر شهاب محمدی

سلام باید تشریف بیارید معاینه اینطوری مشخص نمیشه اما احتمالا بله

ع شررخواه

با سلام قیمت یک دست کامل ایمپلنت چقدر در میاد و همچنین آیا احتمال عفونت و پس زدن هست یا خیر

ع شررخواه

با سلام قیمت یک دست کامل ایمپلنت چقدر در میاد و همچنین آیا احتمال عفونت و پس زدن هست یا خیر

سیروس شهبازی

قیمت هردندان چقدر است

دکتر شهاب محمدی

سلام هزینه ها تو سایت موجوده.

کاظم صدیق

تمام دندانهایم بجز5دندان لثه پایین همه ازبین رفته حدود12عددریشه ناسالم ماده وفک پایین کمی جلوامده وارواره قوی دارم

دکتر شهاب محمدی

سلام سوالتون رو متوجه نمیشم اگه میخواین ایمپلنت کنین باید تشریف بیارین معاینه

رضایی

سلام آقای دکتر چند ساله ۴ دندان عقب فکم را کشیدم و دندان متحرک دارم آیا پس از این سالها امکان اایپلنت را دارم عکر کنم لثه هام خیلی تحلیل رفته آیا راهکاری دارین برای لثه های تحلیل رفته سن ۴۸ ساله

دکتر شهاب محمدی

سلام بله با تزریق پودر استخوان میشه. اما قبلش باید معاینه بشید.

وحیدیان

سلام آقای دکتر میشه لطف کنید آدرس بدید یا آدرس یک دکتر خوب تو مشهد معرفی کنید

دکتر شهاب محمدی

سلام مشهد کسی رو نمیشناسم متاستفانه. آدرس و شماره ی مطب تو قسمت "ارتباط با ما موجوده"

ابراهیم

باسلام من۶۴ ساله دندانهای فک بالاوپایین به استثنای ۵ تای میانی فک پایینی۵ سال پیش کشبدم وحالابه جای دندون مصنوعی مورداستفاده ام میتونم از کاشت ایپلنت استفاده کنم ازراهنمایی تشکر

دکتر شهاب محمدی

سلام بله اول تشریف بیارید معاینه استخوان فکتون بررسی بشه

داریوش

سلام ۴۱ سال سن دارم فک بالام بجز ۴ واحد روکش پیوسته، بقیه مصنوعی هستن فک پایین دندانهام همه سالم هستن چند واحد پایه میخام برا فک بالاییم.ممنون

دکتر شهاب محمدی

سلام اینطوری مشخص نمیشه باید تشریف بیارید معاینه بشید.

بهاره

باسلام ریشه دندونهام کشیدم ازبالابادندون عقل آیا عمل ایمپلینت میشه همون فرداش انجام بدم یا باید صبرکنم چندهفته

دکتر شهاب محمدی

سلام بهترین زمان ایمپلنت بعد از کشیدن دندونه در غیر اینصورت باید حدودا 2 ماه صبر کنید.

امیر

سلام دکتر...بنده ۵۰سال سن ودندانهای فک بالا تمام پوسیده اما ریشه ها سالم است..ازجهتی درشهرستان زندگی میکنم که تاتهران خیلی دوره...آیا امکان کاشتن دندان فقط ردیف جلو درمدت چندروزوکوتامدت امکان پذیراست؟اگربله..چندروز؟

دکتر شهاب محمدی

سلام تا معاینه نشین نمیشه دقیق گفت چند جلسه وقت لازم دارین

ناصر عباسی

سلام اقای دکتر اگر دیابت داشته باشیم امکان اینپلنت فوری هست اگر نمیشه روشی هست که پیشنهاد بدین ممنون میشم

دکتر شهاب محمدی

پاسخ داده شد

ناصر عباسی

سلام اقای دکتر اگر دیابت داشته باشیم امکان اینپلنت فوری هست اگر نمیشه روشی هست که پیشنهاد بدین ممنون میشم

دکتر شهاب محمدی

سلام اگه کنترل شده باشه بله میشه

جعفری

سلام آقای دکتر برای دندانی که کشیده شده و عفونت دارد چند روز بعد میتوان کاشت ایمپلنت انجام داد ممنون میشم پاسخ بفرمایید

دکتر شهاب محمدی

سلام تا وقتی که عفونت از بین بره باید صبر کنید.

امیر

سلام از داندان پزشکان کرمان سوال کردم گفتن شو تبلیغاتی هست ایمپلنت فقط با جراحی انجام میشه

م بیدخام

سلام دکتر جان 44سال دارم دندانهایم خراب شده الان هم بعضی هاش پرواز هست میتونم از اایمپیلنت استفاده کنم چقدر هزینه داره ممنونم

دکتر شهاب محمدی

پاسخ داده شد

م بیدخام

سلام دکتر جان 44سال دارم دندانهایم خراب شده الان هم بعضی هاش پرواز هست میتونم از اایمپیلنت استفاده کنم چقدر هزینه داره ممنونم

دکتر شهاب محمدی

سلام بله میتونید تشریف بیارید معاینه هزینه ها تو سایت موجوده

دکتر شهاب محمدی

پاسخ داده شد

حمیرا مهدوی

از اطلاعاتتون ممنون .ببخشید من با یکی از کارشناسان کلینیک در حال چت بودم که صفحه خارج شد چطور میتونم با ایشان ادامه گفتگو داشته باشم

اصغر

سلام آقای دکتر بنده سیگار مصرف میکنم امکان ایمپلنت فوری برای من هست و اینکه بعد از ایمپلنت میشه سیگار مصرف کرد.سپاس.

دکتر شهاب محمدی

سلام باید تشریف بیارید معاینه بشید سیگار روی ایمپلنت تاثیر منفی داره

مرجان

سلام وقت بخیر؛آقای دکتر به یک دست کامل دندان وایمپلنت احتیاج دارم.آدرس و شماره که ویزیت شوم راخواهشالطف کنید.

دکتر شهاب محمدی

سلام تو سایت تو قسمت ارتباط با ما موجوده

رقیه معراجی گیلان

منتطرپاسخ میباشم

دکتر شهاب محمدی

سلام اگه تحلیل فک زیاد نباشه بله امکانش هست باید تشریف بیارین ویزیت

رقیه

باسلام!آیاباوجود لثه آسیب پذیر وهمه دندانهای مصنوعی انجام این عمل برای همه دندانها میسر میباشد؟ازدندانها نسبتاراضیم اما از ترکیب ناهمگون لبها وفک خیر،قبلاازراهنمایی شما متشکرم

دکتر شهاب محمدی

سلام نیاز به ویزیت فرم دندون ها ست

رقیه معراجی گیلان

باسلام وعرض ادب خدمت جناب دکترمحمدی!باتوجه به این موضوع ک متاسفانه ازنظر ارثی دارای لثه ودندانهای بسیار ضعیف وآسیپ پذیری هستیم،بنده چندسالی است ک همه دندانهایم پروتزی میباشد تقریبا راضیم منتها ازنظر ظاهرترکیب فک ولبها بنظرم خیلی ناخوشایند میباشد،باعنایت به این موارد آیا ایمپلنت همه دندانها میسر می باشد؟قبلااز پاسخگویی شما بسبار متشکرم.متولد۴۲

دکتر شهاب محمدی

سلام اگه تحلیل فک زیاد نباشه بله امکانش هست باید تشریف بیارین ویزیت

پیمان

اقای دکتر دندون جلوی از بالا قبلا روکش با پین بود الان افتاده میخواستم ببینم ایمپلنت فوری جواب میده در ضمن سیگاری هستم

دکتر شهاب محمدی

سلام ایمپلنت فوری به ضخامت استخوان فک خیلی بستگی داره باید ویزیت بشین

ندا ناصری

سلام من دندون نیش مادر زاد ندارم با اورتودنسی فضا باز کردم یکبار جوش نخورد یکبار با جراحی کردن باز کل پیش پس زد چیکار کنم

دکتر شهاب محمدی

سلام به عکس و معاینه نیازه

احمد

داری بیماری دیابت پیشرفته هستم ایمپلنت فوری واسم جواب میده

دکتر شهاب محمدی

سلام خیر متاستفانه

سوسن

سلام هزینه یه داندان ایمپلنت انجام بدین چقدره خیلی ممنون❤

دکتر شهاب محمدی

سلام هزینه ها تو سایت موجوده

توحید شفقت

سلام من دندان های جلو از بالا در یک حادسه از وسط کمی شکسته میشه نکشید درستش کرد جواب بدین ممنون میشم

سلمانیان

سلام من از خوزستان تماس میگیرم دوتا دندون یک بالامو یکیشو ده سال پیش کشیدم دومی فقط ریشه مونده .میشه همزمان با کشیدن ریشه ایمپلنت کنم؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بله

رضا

بسیار عالی ،ممنون از توضیحات آقای دکتر

امید

درود برشما.من همه دندانهامو تو یه سانحه ازدست دادم.چندتارو کشیدم چندتاهم سالم مونده ولی اسمش دندان نیست بقیه هم فقط ریشه ها باقی مانده.آیا میشه کاری برام انجام داد؟ممنون میشم راهنمایی بفرمائید

دکتر شهاب محمدی

سلام تشریف بیارید ویزیت.

زهرا حاجی‌زاده

ممنون عالی بود

قلی یدی بیرق

سلام قیمت ایمپلنت کامل دهان چنده

دکتر شهاب محمدی

سلام هزینه ها تو سایت موجوده. برای تعین هزینه ی کلی هم باید تشریف بیارین ویزیت که ضخامت استخوان فک بررسی بشه

علیرضا غائب

سلام حدود هزینه های هر یک از دندان های یک دهان را چطور میشود برآورد کنیم؟

دکتر شهاب محمدی

سلام هزینه ی ایمپلنت هر دندان کامل تو قسمت "تعرفه ی ایمپلنت" موجوده.

ع

عالی بود من خودم تو خونه انجام دادم تشکر

رز

چجوری؟

فرزانه

خیلی خوب بود .متشکرم

حمید

خوب بود

جمال خدایی

سلام خوب بود مچکرازشما