02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

اسنپ آن اسمایل - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

منتشر شده در: 1399/09/10

بروزرسانی شده در: 1403/05/24

اسنپ آن اسمایل (snap on smile) در واقع یک روکش دندان متحرک است که روی دندان‌های شما قرار می‌گیرد و ظاهر آن‌ها را بهبود می‌بخشد. این روکش از جنس رزین دندانپزشکی ساخته شده و به گونه‌ای طراحی می‌شود که کاملا با فرم دهان شما مطابق باشد.

تفاوت اصلی اسنپ آن اسمایل با روش‌های دیگر زیبایی دندان مثل ایمپلنت دندان، لمینت دندان یا کامپوزیت این است که نیازی به تراشیدن دندان ندارد. همچنین، اسنپ آن اسمایل قابلیت جابه‌جایی دارد و می‌توانید آن را هر زمان که خواستید بردارید.

از اسنپ اسمایل می‌توان برای پوشاندن دندان‌های زرد یا لک‌دار، پر کردن فاصله بین دندان‌ها، پوشش دندان‌های شکسته یا لب‌پریده و حتی جایگزینی دندان‌های از دست رفته استفاده کرد.

جنس اسنپ آن اسمایل (snap on smile) از چیست؟

اسنپ آن اسمایل (snap on smile) از ماده ای به نام استیل رزین کریستالیزه تولید می شود. از این ماده در ساختن کابین هواپیما نیز استفاده می شود. دلیل استفاده از این ماده، مقاومت بالای آن در عین سبکی و ضخامت کم است.

اسنپ آن اسمایل (snap on smile)

مزایای اسنپ آن اسمایل (snap on smile)

یکی از بزرگترین مزایای اسنپ آن اسمایل، سرعت و سهولت استفاده از آن است. شما می‌توانید بدون نیاز به چندین جلسه دندانپزشکی، در مدت زمان کوتاهی به لبخند دلخواه خود برسید. همچنین، هزینه اسنپ آن اسمایل نسبت به روش‌های دیگر زیبایی دندان مانند لمینت و کامپوزیت، مقرون به صرفه‌تر است.

از آنجایی که اسنپ آن اسمایل (snap on smile) قابل جابه‌جایی است، می‌توانید آن را به راحتی تمیز کنید و در هنگام خواب یا خوردن غذا از دهان خارج کنید.

یکی دیگر از مزایای مهم اسنپ آن اسمایل (snap on smile)  این است که برای استفاده از آن نیازی به تراشیدن دندان ندارید. بنابراین، به ساختار دندان‌های شما آسیبی وارد نمی‌شود.

معایب اسنپ آن اسمایل (snap on smile)

البته اسنپ آن اسمایل هم مانند هر روش دیگری، دارای معایبی نیز است. یکی از این معایب، دوام کمتر آن نسبت به روش‌های دائمی مانند لمینت و کامپوزیت است. اسنپ آن اسمایل معمولاً بین یک تا دو سال عمر مفید دارد.

همچنین، ممکن است در ابتدا احساس ناخوشایندی داشته باشید و اسنپ آن اسمایل به خوبی در دهان شما جا نیفتد. اما این مشکل معمولاً پس از چند روز استفاده برطرف می‌شود.

مهمترین نکته این است که اسنپ آن اسمایل برای همه افراد مناسب نیست. افرادی که مشکلات لثه‌ای شدید دارند یا تعداد زیادی از دندان‌های خود را از دست داده‌اند، نمی‌توانند از این روش استفاده کنند.

نحوه استفاده از اسنپ آن اسمایل

استفاده از اسنپ آن اسمایل بسیار ساده است. ابتدا باید قالب دقیقی از دندان‌های شما گرفته شود تا اسنپ آن اسمایل بر اساس آن ساخته شود. پس از آماده شدن اسنپ آن اسمایل، کافی است آن را روی دندان‌های خود قرار دهید و کمی فشار دهید تا محکم شود.

برای مراقبت از اسنپ آن اسمایل، باید آن را پس از هر وعده غذایی با مسواک نرم و خمیر دندان تمیز کنید. همچنین، بهتر است شب‌ها اسنپ آن اسمایل را از دهان خارج کنید و در جای مخصوص خود نگهداری کنید.

اسنپ آن اسمایل (snap on smile)

اسنپ آن اسمایل برای چه کسانی مناسب است؟

همانطور که گفتیم، اسنپ آن اسمایل برای افرادی که دندان‌های زرد یا لک‌دار دارند، فاصله بین دندان‌هایشان زیاد است، دندان‌هایشان شکسته یا لب‌پریده است و یا حتی افرادی که چند تا از دندان‌هایشان از دست رفته است، مناسب است.

اسنپ آن اسمایل (snap on smile) برای مواقع و مراسمات خاص کاربرد بسیار مناسبی دارد. اما توجه داشته باشید که این یک روش موقت است و برای درمان و استفاده طولانی مدت طراحی نشده و نباید در دراز مدت از آن استفاده کرد. 

برای درمان مشکلات دندان به صورت دائمی باید از انواع پروتزهای ثابت و یا لمینت دندان که خود نیز به دو صورت وجود دارد ( لمینت بدون تراش و با تراش)، کامپوزیت، ونیر، انواع روکش ها و ایمپلنت ها که درمان طولانی مدت میدهند استفاده کرد.

هزینه اسنپ آن اسمایل (snap on smile) چقدر است؟

 هزینه ای که باید برای اسنپ آن اسمایل (snap on smile) پرداخت کنید با توجه به دندانپزشکی که انتخاب میکنید متفاوت است. همچنین بسیار مهم است که دندانپزشک شما را چه موادی برای ساخت آن استفاده می کند. 

باید توجه کنید که کیفیت و قیمت با هم در تناسب کامل قرار بگیرند. پیشنهاد ما به شما استفاده از خدمات دکتر شهاب محمدی می باشد.

بهتر است برای پیدا کردن دندانپزشکی که بتواند بهترین خدمات را به شما ارائه دهد، قبل از اقدام به انجام هر پروسه درمانی ابتدا کامل تحقیق کنید و سپس پروسه درمان را آغاز کنید.

از اسنپ آن اسمایل (snap on smile) برای درمان و اصلاح چه عیوبی می توان استفاده کرد؟

از اسنپ آن اسمایل (snap on smile) در موارد بسیاری می توان استفاده نمود که در به چند مورد از آنها اشاره می کنیم:

  • افرادی که دارای فاصله بین دندان هایشان هستند
  • افرادی که دارای کراودینگ دندان هستند یا به عبارت ساده تر دندان های بهم ریخته و روی هم دارند که ظاهر زیبایی ندارد
  • افرادی که دندان های تغییر رنگ یافته دارند و یا دندان هایشان دارای لکه هایی بر سطح خود هستند
  • افرادی که دندان های ساییده شده دارند که خود میتواند به دلایل مختلف پیش آمده باشد. برای مثال این افراد دچار بیماری دندان قروچه هستند و توانایی کنترل این عمل را در خواب ندارند
  • افرادی که یک یا چند دندان خود را از دست داده اند و به هر دلیل نمی خواهند از ایمپلنت استفاده کنند، این روش بسیار کاربردی و مناسب برایشان می باشد
  • افرادی که میخواهند دندان های ردیف و صافی داشته باشند و دندان هایشان به این شکل به نظر برسد
  • استفاده برای افرادی که ارتفاع دندان هایشان به دلایل مختلف از جمله ساییدگی کاهش یافته است و یا دندان ها دارای بدفرمی هستند و زیبا به نظر نمی رسند.

اسنپ آن اسمایل (snap on smile)

نحوه ساخت و نصب اسنپ آن اسمایل (snap on smile) به چه شکل است؟

برای انجام این روش بیمار در یک جلسه که معمولا نیم ساعت الی 45 دقیقه به طول می انجامد برای قالب گیری به مطب دندانپزشک مراجعه می کند. در اسنپ آن اسمایل (snap on smile) نیاز به هیچ گونه تراش دندان و یا کار جاگذاری خاص نمی باشد. بعد از اینکه از دندان ها قالب گرفته شد، قالب گرفته شده برای لابراتوار فرستاده می شود و حدود یک هفته الی ده روز بعد، اسنپ آن اسمایل (snap on smile) آماده استفاده می باشد. در این حالت باید برای جلسه دوم به مطب دندانپزشک مراجعه کرد تا نحوه استفاده، آموزش نگهداری و مراقبت های لازم به فرد داده شود.

چگونه باید از اسنپ آن اسمایل (snap on smile) مراقبت کرد؟

برای اینکه بتوانید از اسنپ آن اسمایل (snap on smile) استفاده صحیح از بکنید باید بدانید چگونه از آن مراقبت کنید. در ادامه به نکاتی که باید به آنها توجه کنید اشاره می کنیم:

  • برای افزایش عمر اسنپ آن اسمایل باید پس از هر دفعه استفاده، آن را به طور کامل تمیز کنید.
  • شب ها بهتر است آنها را از دهان خارج کرده و تمیز کنید.
  • اسنپ آن اسمایل دارای محلول ویژه برای تمیزکردن است که باید حتما با آن تمیز گردد
  • به دلیل اینکه با اسنپ آن اسمایل (snap on smile) باید غذا بخورید و ممکن است حین غذا خوردن باقی مانده ای در دهان و دندان شما گیر کند و باعث پوسیدگی دهان و دندان شما شود، پس باید از سلامت دهان و دندان خود به بهترین حالت ممکن محافظت کنید.
  • حداقل روزی دوبار باید دندان هایتان را با فلوراید شستشو دهید و به طور معمول یک بار نخ دندان بکشید.
  • استفاده از انواع نوشیدنی های دارای شکر و رنگدانه را قطع کنید یا مصرف آنها را به حداقل کاهش دهید.
  • به طور مداوم ارتباط خود را با دندانپزشکتان حفظ کنید و برای چکاپ دندان ها و اسنپ آن اسمایل (snap on smile) و عدم پوسیدگی دندان ها به مطب مراجعه کنید.

خوردن و نوشیدن با اسنپ آن اسمایل (snap on smile) در دهان ممکن است؟

وقتی اسنپ آن اسمایل (snap on smile) در دهان شما قرار دارد می توانید غذا بخورید و نوشیدنی بنوشید اما توصیه دندانپزشکان این است که بهتر است آدامس نجویید و غذاهای چسبنده به دهان و دندان مصرف نکنید.

 همچنین بهتر است از نوشیدن نوشیدنی های دارای رنگدانه مانند قهوه، نوشابه های مختلف گازدار استفاده نکنید تا باعث پوسیدگی دندان شما نشود.

البته قابل ذکر است که بعضی از دندانپزشکان  مصرف غذا و نوشیدن نوشیدنی را اکیدا تکذیب می کنند و به بیمارانشان اجازه مصرف نمی دهند. زیرا مصرف این موارد باعث آسیب رساندن به اسنپ آن اسمایل (snap on smile) می شود و پوسیدگی دندان را در پی دارد. اسنپ آن اسمایل به دلیل نازک بودن، برای صحبت کردن اختلالی ایجاد نمی کند. 

اسنپ آن اسمایل (snap on smile) به طور کامل به دندان ها متصل می شود و به همین دلیل از دهان نمی افتد و شل نمی شود و با خیال راحت میتوان از آن استفاده کرد.

اسنپ آن اسمایل (snap on smile)

تفاوت اسنپ آن اسمایل (snap on smile) با ونیر لمینت چیست؟

یکی از مهمترین تفاوت هایی که اسنپ آن اسمایل (snap on smile) با لمینت ونیر دارد این است که این دو به دو شکل مختلف بر روی دندان قرار می گیرند.

لمینت های سرامیکی نوعی از سرامیک نازک هستند که بر روی دندان قرار می گیرند و به طور دائم دارای ارتباط با مینا دندان می باشند و برای مدت طولانی و برای سالهای زیاد بر روی دندان قرار بگیرند و تمامی مشکلات و ایرادات دندان ها را بپوشانند؛ ایراداتی مانند ساییدگی، فاصله دار بودن، زردی، کجی، ترک و غیره.

ونیر لمینت پس از تهیه قالب از دندان شما به صورت سفارشی و شخص سازی شده برای شما ساخته می شود.

 این روش نتایج فوق العاده ای دارد و شما میتوانید سایه رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید تا ونیر لمینت موردنظر شما بر روی دندان هایتان قرار بگیرد. این لمینت ها دارای قابلیت پوشانندگی بالایی هستند و می توانند انواع عیوب را کاور کنند.

اسنپ آن اسمایل (snap on smile) برخلاف لیمیت زمان کمی میتواند روی دندان شما قرار بگیرد و معمولا شخصی سازی نمی شود و به طور کلی دارای سایز بندی است.

موادی که برای ساخت اسنپ آن اسمایل (snap on smile) استفاده شده است دارای مقاومت کمتری در برابر فشار وارده و زرد شدن می باشد.

سوالات متداول

آیا اسنپ آن اسمایل دردناک است؟

خیر، استفاده از اسنپ آن اسمایل هیچ دردی ندارد.

آیا اسنپ آن اسمایل روی صحبت کردن تاثیر می‌گذارد؟

در ابتدا ممکن است کمی مشکل داشته باشید، اما پس از چند روز به آن عادت می‌کنید.

آیا می‌توانم با اسنپ آن اسمایل غذا بخورم؟

خیر، اسنپ آن اسمایل برای خوردن غذا مناسب نیست. باید قبل از غذا آن را از دهان خارج کنید.

چقدر طول می‌کشد تا اسنپ آن اسمایل آماده شود؟

زمان ساخت اسنپ آن اسمایل معمولاً بین یک تا دو هفته است.

آیا اسنپ آن اسمایل دائمی است؟

خیر، اسنپ آن اسمایل یک روکش متحرک است و دوام آن حدود یک تا دو سال است.

 

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

احمد

با سلام از شهر ساری مزاحم شدم من دچار ساییدگی شدید دندان هستم میتونم از این روش استفاده کنم برا نوبت گرفتن چه کار باید بکنم

ابراهیم

درود بر شما. آیا استفاده از اسنپ آن اسماعیل اصل با چه مشخصاتی در بازار وجود دارد‌.تشکر

دکتر شهاب محمدی

فعلا در بازار وجود نداره

ابراهیم

درود بر شما. آیا استفاده از اسنپ آن اسماعیل اصل با چه مشخصاتی در بازار وجود دارد‌.تشکر

علی رستگار

سلام اقای دکتر من دندانهای بالا رو اضلا ندارم پایین دو یا سه تا دارم نمیتونم استفاده کنم

وحید

سلام آقای دکتر شما کار اسنپ اسمایل هم انجام میدید

وحید

سلام آقای دکتر هزینه اسنپ اسمایل چقدر است؟

شماره موبایل شما جایی منتظر نمی شود و فقط برای پاسخگویی بهتر است