02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

ایمپلنت‌ دندان ایرانی با طراحی و برند داخلی - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1398/04/27

بروزرسانی شده در: 1403/01/30

با توجه به اینکه کاربرد ایمپلنت دندانی روز به روز گسترده تر می شود؛ شرکت های سازنده ایمپلنت دندانی در تلاش اند تا کیفیت و کارآیی ایمپلنت دندانی را با استفاده از جدیدترین تکنولوژی های ساخت و مواد اولیه مرغوب افزایش دهند. طبق آمار سازمان دندانپزشکی آمریکا، ۱۰ درصد از مردم جهان نیاز به کاشت ایمپلنت دارند اما به علت هزینه بالای آن تنها 2 درصد از آنها کاشت ایمپلنت را انجام می دهند. در صورتی که شرکت های سازنده ایمپلنت دندان بتوانند ایمپلنت های مقرون به صرفه‌ تر با کیفیت مناسب تولید کنند افراد بیشتری می توانند از مزایای کاشت دندان به روش ایمپلنت بهره ببرد.
در حال حاضر ایمپلنت دندانی با محدودیت هایی از لحاظ سازگاری با شرایط فیزیکی بیماران مختلف وضعیت دهان و دندان آنها مواجهند اما در صورتی که سازندگان بتوانند ایمپلنت هایی که دقیق تر، ظریف تر، زیباتر و سازگارتر با پروفایل emergency افراد باشند؛ تولید کنند؛ استقبال از ایمپلنت دندانی بسیار بیشتر خواهد شد.

مهمترین چالشی که سازندگان ایمپلنت دندانی با آن روبرو هستند

مهمترین چالشی که سازندگان ایمپلنت دندانی با آن روبرو هستند ماشینکاری قطعات و اجزا ایمپلنت دندان است. چون اجزاء که از جنس تیتانیوم ساخته می شوند باید خصوصیات پیچیده‌ای داشته باشند تا نیازهای بیمار را پس از قرار گرفتن در فک کاملا برطرف کنند. تحمل فشار و نیروی وارد شده هنگام جویدن، دوام و طول، عمر جوش خوردن مناسب با استخوان فک از جمله فاکتورهایی است که سازندگان باید هنگام ساخت و تولید ایمپلنت دندانی در نظر بگیرند.به همین علت سازمان غذا و داروی آمریکا FDA استاندارد هایی را به منظور تایید کیفیت ایمپلنت های دندانی تهیه کرده است. 
در حال حاضر بیش از ۱۰۰ شرکت سازنده ایمپلنت در جهان مشغول به کار هستند هرچند که اکثر آنها تمام تلاش خود را می کنند کیفیت محصولاتشان حتی بالاتر از استانداردهای FDA باشد اما برخی از شرکتهای تولید کننده ایمپلنت دندان نیز فقط با هدف دریافت سود بیشتر به تولید این محصولات می پردازند.
به همین علت گاهی اوقات بیماران با استفاده از این ایمپلنت نامرغوب متحمل هزینه های اضافی می شوند. به همین علت به دندانپزشکان توصیه می‌شود فقط ایمپلنت دندانی را تهیه کنند که تاییدیه FDA را داشته باشند و فقط به تبلیغاتی که در خصوص ایمپلنت های ارزانتر نمایش داده می شود؛ اکتفا نکنند.
 
 
ایمپلنت ایرانی
 مطالب مرتبط: ایمپلنت فوری

ساخت ایمپلنت دندان ایرانی

ساخت ایمپلنت های دندانی در هر کشوری علاوه بر اینکه هزینه‌های بیمارانی که نیاز به ایمپلنت کردن دندان دارند؛ پایین می آورد می ‌تواند بازار خوبی برای صادرات نیز ایجاد کند. با گسترش تکنولوژی ایمپلنت های دندانی، این روش به عنوان جایگزین روش‌های بریج و دندان مصنوعی در اکثر کشورهای جهان مطرح شده است. کشور ایران نیز به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در زمینه تولید محصولات دندانپزشکی از سال ها پیش در زمینه تولید ایمپلنت های دندانی تحقیقات گسترده ای را انجام داده است.
اکثر ایمپلنت های مورد استفاده در ایران، ساخت کشور های سوئیس و کره است. برخی از شرکت‌های آمریکایی نیز ایمپلنت های خود را به ایران صادر می کنند اما با وجود تحریم ها وارد کردن محصولات دندانپزشکی از جمله ایمپلنت دندان از کشورهای آمریکایی و اروپایی با مشکلات متعددی روبرو شده است و در حال حاضر بیشترین ایمپلنت های دندانی مورد استفاده در ایران ایمپلنت های کره ای هستند.
آمارها نشان می دهد سالانه بیش از ۷۰۰ هزار ایمپلنت دندان در ایران کاشته می شود. این آمار بالا در استفاده از ایمپلنت های دندانی در ایران نشان دهنده بازار مناسبی است که زمینه را برای تولیدات داخلی ایمپلنت های دندان فراهم آورده است به همین علت شرکت های مختلفی در تلاش اند که بتوانند با بومی کردن تکنولوژی ساخت ایمپلنت در داخل کشور بازار را از واردات ایمپلنت های خارجی بی ‌نیاز کنند.

مطالب مرتبط: قیمت ایمپلنت دندان

1. شرکت کیمیا کاشت اطبا

یکی از شرکتهایی که از سال ۱۳۹۳ شروع به تحقیق در خصوص ساخت و تولید ایمپلنت دندان ایرانی تولید داخل کرد؛ شرکت کیمیا کاشت اطبا در استان کردستان بود. تجهیزات این کارخانه تا سال ۱۳۹۵ با توجه به پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا و طبق استاندارد های معتبر جهان تهیه شدند. تیم تخصصی متشکل از دندانپزشکان و مهندسان نیز فعالیت خود را همزمان با تجهیز کارخانه شروع کردند. امکانات و تسهیلات مختلفی در آزمایشگاه‌ های این شرکت در اختیار تیم تخصصی قرار گرفت تا بتوانند ایمپلنت دندان ایرانی را با بهترین کیفیت طبق استاندارد های جهانی تولید کنند.
پس از دو سال تحقیق و توسعه کارخانه کیمیا کاشت اطبا توانست ایمپلنت های ایرانی تولید داخل را با کیفیت بالا به بازار عرضه کند. ایمپلنت های دندانی با ۳ کیفیت تحت نامهای کیمیا1، کیمیا ۲ و کیمیا ۳ به بازار عرضه شدند. ایمپلنت های دندانی با دستگاههای CNC که دقت بسیار بالایی در ساخت ایمپلنت های دندانی در ابعاد مختلف دارند؛ در این کارخانه تولید می شوند.
در حال حاضر کیفیت ایمپلنت دندانی کیمیا ۱ با ایمپلنت های کره ‌ای برابری می کند در حالی که هزینه نهایی آن حدود نصف ایمپلنت های کره ای موجود در بازار است. ایمپلنت دندانی کیمیا ۲ نیز مطابق با استانداردهای ساخت کشورهای اروپایی مانند سوئیس، آلمان و فرانسه تولید می شود. خط سوم تولید این کارخانه به نام کیمیا ،۳ کیفیت ایمپلنت های دندانی را تا حدی بالا برده که استانداردهای آن از ایمپلنت‌های دندانی تولید شده در شرکت زیمر آمریکا نیز بالاتر است. تولید انواع مختلف ایمپلنت های دندان با سطوح کیفی مختلف، امکان استفاده بیماران با هر بودجه ای را از این ایمپلنت  های دندانی فراهم آورده است.
یکی از مهمترین مزیت های ایمپلنت ایرانی علاوه بر قیمت مناسب، گارانتی مادام العمر محصولات این کارخانه است. در صورتی که حتی بهترین شرکت های سازنده ایمپلنت دندان در جهان مانند زیمر یا اشترومن نیز ایمپلنت های دندانی خود را به صورت مادام العمر گارانتی نمی کنند. از دیگر مزایای ایمپلنت های ایرانی ساخت این شرکت می توان به تنوع بالای سایز آنها اشاره کرد که از ۸ میلیمتر تا ۱۴ میلیمتر به بازار عرضه شده اند.
مطالب مرتبط: ایمپلنت دیجیتال

2. شرکت مهندسی تولیدی کوشا فن پارس

پس از موفقیت شرکت کیمیا کاشت اطبا در تولید ایمپلنت های دندانی سایر شرکت های سازنده محصولات دندانپزشکی تشویق شدند تا ایمپلنت های دندانی تولید داخلی را افزایش دهند تا جایی که دیگر نیازی به وارد کردن ایمپلنت های دندان از که کشورهای خارجی نباشد. یکی دیگر از این شرکت ها، شرکت  مهندسی و تولیدی کوشا فن پارس است که توانست با عقد قرارداد با گروه شرکت‌های اشترومن از تکنولوژی پیشرفته این شرکت نام آور جهانی برای تولید ایمپلنت های دندانی داخل کشور استفاده کند.
شرکت مهندسی تولیدی کوشا فن پارس یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات دندانپزشکی در ایران است که محصولاتی با کیفیت را با قیمتی مناسب به بازار عرضه می کند. این شرکت توانسته است با تجهیز کارخانه خود به لابراتوار ها و آزمایشگاههای پیشرفته به تحقیق و توسعه در زمینه تولید محصولات دندانپزشکی کمک شایانی کند. در حال حاضر این کارخانه قادر است پروتز های دندانی، لمینت ها، روکش ها و مواد دندانپزشکی ، رزین ها و محصولات دندانسازی را که از جنس پورسلین یا زیرکونیا باشند با کیفیت بالا تولید کند.
بسیاری از نخبگان در رشته های مهندسی مواد، مهندسی پزشکی، مهندسی مکانیک، دندانپزشکی، ایمپلنتولوژی، جراحی، پروتو دنتیست ها و متخصصان ساخت تجهیزات و انجام تست های مختلف آزمایشگاهی در شرکت کوشا فن پارس مشغول به کارند وسعی در تولید ایمپلنت دندان ایرانی با بهترین کیفیت تحت لیسانس اشترومن آلمان را دارند.
 شرکت اشترومن آلمان بیش از ۶۰ سال است که در زمینه تولید محصولات دندانپزشکی و بخصوص ایمپلنت های دندانی فعالیت دارد. در حال حاضر این شرکت به عنوان یکی از برندهای مطرح دنیا، محصولات خود را به بیش از ۱۲۰ کشور جهان صادر می‌کند. تکنولوژی و نوآوری های بکار رفته در ایمپلنت های دندانی ساخت این شرکت موجب شده کیفیت محصولات آن مورد تایید تمامی ایمپلنتولوژیست ها باشد طبق قراردادی که  توسط ولفگانگ بکر، قائم‌مقام مدیرعامل شرکتStraumann Group  سوئیس و دکتر مجید روحی مدیرعامل شرکت کوشا فن پارس امضا شد؛ این شرکت تعهد کرده که سرمایه لازم برای تولید ایمپلنت های دندانی تحت لیسانس اشترومن را در اختیار شرکت کوشافن پارس قرار دهد تا این شرکت بتواند ایمپلنت‌های دندانی تولید داخل را تحت لیسانس اشترومن بسازد.
هرچند به علت جدید بودن تولید ایمپلنت های دندانی در ایران هنوز آمار درستی در خصوص کیفیت، دوام و عوارض جانبی احتمالی آن ها در دسترس نیست اما تا کنون استفاده از ایمپلنت های دندانی ساخت ایران مشکلات خاصی را برای بیماران ایجاد نکرده است. همچنین با توجه به هزینه پایین تری که استفاده از ایمپلنت دندان ایرانی نسبت به برندهای خارجی دارد؛ به نظر می رسد طی چند سال آینده استقبال بیشتری از ایمپلنت های تولید شده در داخل ایران شود. امیدواریم این مطلب از کلینیک دندانپزشکی دکتر محمدی را پسندیده باشید.
مطالب مرتبط: ایمپلنت ارزان

مشاوره رایگان دندانپزشکی

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

محمد شهبازی

سلام. میخواستم بپرسم هزینه ایمپلنت برای دندان 5بالا با برند ایرانی خوب همراه روکش ان و هزینه کشیدن دندان را بفرمایید.

دکتر شهاب محمدی

من ایمپلنت ایرانی کار نمیکنم

مسعود

چرا ایمپلنت ایرانی در مطب ها موجود نیست؟ مشهد از هر مطبی که میپرسم میگن نداریم کسی رو در مشهد معرفی میکنید که داشته باشند

هادی

سلام ایمپلنت 3a کیفیتش چطوره ؟ممنون میشم راهنمایی کنید

دکتر شهاب محمدی

سلام کیفیت و انتخاب ایمپلنت ها سلیقه ای هستش

محمد ترکاشوند

سلام چه مراکزی از اینپلنت ایرانی استفاده میکنند لطفآ ادرس و شماره تلفن انها رو محبت نمائید.

سلمان

دکتر محمدی هزینه هرواحد ایمپلنت ایرانی چقده کیمیا کاشت اطبا؟؟؟

دکتر شهاب محمدی

سلام وعرض ادب متاسفانه در مرکز ما انجام نمیشود.

ابراهیم صفاری

لطفا هرینه کاشت دو ایمپلنت ایرانی برای دندانهای ۵و ۶ پایین سمت چپ پس از کشبدن ریشن چقدر است

ابراهیم صفاری

لطفا هرینه کاشت دو ایمپلنت ایرانی برای دندانهای ۵و ۶ پایین سمت چپ پس از کشبدن ریشن چقدر است

علی کریمی

با سلام و خسته نباشید .....هزینه ایمپلنت واسه یک دندان چقدر میشه و آیا در مرکز شما ایمپلنت ساخت ایران هم کاشت میشه .......ممنون میشم پاسخ بدهید .

معصومه

سلام من از بندر عباسم میشه ب دکترمون بگیم ایمپلنت رو از شما سفارش بدن اینطوری امکانش هست

اسکندری

سلام من میخواستم دندونهای ۴و ۵ ۶ رو ایمپلنت کنم بالا سمت چپ. چه مدت طول می‌کشه.

دکتر شهاب محمدی

سلام باید تشریف بیارید ویزیت تا دقیق مشخص بشه. حدودا 3 4 ماه اگه دیجیتالی باشه کمتر.

حسین

سلام ماهم میتونیم ایمپلنت رو درست کنیم ایا خریدار وجود دارد

عباس

سلام آیا ایمپلنت ایرانی بعد دچار مشکل نمیشه وقیمت ایمپلنت ایرانی آمریکایی چند تفاوت دارد.

دکتر شهاب محمدی

سلام ایمپلنت ایرانی خوب کیفیت در حد اروپایی نداره قیمت ها تو صفحه تعرفه موجوده https://bit.ly/3dnxJ01

عباس

سلام آیا ایمپلنت ایرانی بعد دچار مشکل نمیشه وقیمت ایمپلنت ایرانی آمریکایی چند تفاوت دارد.

سادات

سلام اقای دکتر مطالب و همچنین پاسخاتون رو خوندم در مطالب گفتبد که کیفیت کیمیا از برندای خارجیم بهتره اما توی پاسختون گفتید خوب ایمپلنت معتبرتر که خارجیه بهتره و همچنین در مورد لق شدنشون پرسیدن گفتید امکانش هست شرمنده بنده متوجه نشدم در کل شما کیمیای ایرانی رو چندسال ضمانت میکنید

دکتر شهاب محمدی

سلام هیچ ایمپلنتی ضمانت نداره به جز ایمپلنت سوئیسی کیفیت کیمیا شاید از بعضی برندهای چینی بهتر باشه ولی برندهای اروپایی بهترن

علی

آقای دکتر امکان داره ایمپلنت بشکنه یا مثل دندون اصلی هستش؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بله ایمپلنتهای بی کیفیت احتمال شکستنشون بالاست

علی

سلام اقای دکتر لطف میکنید بگید بهترین ایمپلنت جهان کدومه و بین ایمپلنت آمریکایی و ایمپلنت سوئیسی کدوم بهتره؟ و اینکه هزینه یک واحد ایمپلنت آمریکایی و یک واحد ایمپلنت سوئیسی هر کدوم چقدره؟ و در اخر اینکه راست میگید که کیفیت کیمیا 3 حتی از استاندارد های امریکایی هم بهره؟

دکتر شهاب محمدی

سلام ایمپلنت سوئیسی خیلی کیفیت بالایی داره قیمت ها یا از مطب بپرسین یا توی صفحه تعرفه ایمپلنت موجود میباشد

نازنين اديبي

جناب آقاي دكتر محمدي با سلام ضمن تشكر از اينكه درزمينه ساخت ايمپلنت هاي داخلي اطلاع رساني ميكنيد اما ٣ نكته در خصوص متن فوق نياز به بازنگري دارد ١-شركت اشترومن سوييسي هست ٢- كليه ايمپلنت هاي شركت اشترومن گارانتي مادام العمر دارند و ضمنا ايمپلنت هاي روكساليد گارانتي پلاس هستند يعني در صورت شكست هزينه درمان هم تا سقف دو هزاريورو پرداخت ميشود ٣- شركت اشرومن قرارداد و ليسانسي به شركت كوشافن براي توليد ندارد واين قضيه در حد يك پيشنهاد اوليه منتفي شد. پيشاپيش از اينكه متن فوق را بروزرساني ميكنيد ، بي نهايت سپاسگزارم

رضا ابراهیمی

سلام وقت بخیر من شیش تا از دندون های فک بالام رو میخام ایمپلنت کنم چقد میشه هزینش

دکتر شهاب محمدی

سلام هزینه های توی صفحه تعرفه ایمپلنت موجوده یا میتونید با مطب تماس بگیرین

مهدی امرائی

آیا واقعا ایمپلنت ایرانی هم رده با ایمپلنت های وارداتی استاندارد هستش یا بعد یه مدت لق میشن و از جاشون در میان.

دکتر شهاب محمدی

سلام به هرحال ایمپلنت های معتبرتر کیفیت بالاتری دارن.

غلام طائفه رشیدی

سلام دکتر شهاب من ی سرویس دندان مصنوعی با۸انپیلت پایه نیاز دارم خواهشاچون راهم دوره لطف کنید.کره ای چنددرمیاد.وایرانیش چند.بم.کرمان تشکر

دکتر شهاب محمدی

سلام در کامنت قبلی پاسخ داده شد.

غلام طائفه رشیدی

سلام از شهرستان بم استان کرمان لطفا قطعابگیدمن فکم قویست و.ی سرویس دندان مصنوعی با۸پایه اینپلت لازم دارم فقط قیمت دقیق۸ انپیلت ایرانی بهترین چندرمیاد.وکوره ای چند.باسرویس کامل مصنوعی توضیح.تشکر

دکتر شهاب محمدی

سلام ایرانی هر واحد دندان (پایه و روکش) 1میلیون و 700 و کره ای هر واحد 1میلیون و 500 تومن هستش.

عیسی بختیاری

چقدر خوب میشد قیمت اجناس رو خیلی راحت بیان میشد تا تصمیم بگیریم از اجناس ایرانی استفاده شود یا خارجی

دکتر شهاب محمدی

سلام میتوانید هزینه های ایمپلنت را در قسمت "تعرفه ایمپلنت" مشاهده کنید.

علی رهبر

سلام آیا واقعا تعاریفی که از کیمیا 3 کردید درسته . قیمتی که مرقوم فرمودید برای کدوم جنسشه بهترین یا خط کره ای ؟ قیمت بهترین جنس ایرانی هم بفرمایید چقدره در تعرفه یک جنس قیمتش هست. و اینکه چند جلسه کار داره ؟

دکتر شهاب محمدی

سلام خوب کیفیتش خیلی بالانیست ولی برای بعضی موارد مناسبه ایمپلنت معمولی ۳ ماه طول میکشه.

افشین جباری

من که از خدامه ایمپلنت کنم ولی پولم نمیرسه.

محمد حیدری

با سلام بفرمائید کاشت 20 عدد دندان هر دو فک چقدر هزینه دارد و در چند روز کارش تمام میشود با تشکر

دکتر محمدی

برای تعداد زیاد ایمپلنت حتما باید تشریف بیارین ویزیت تا قیمت مشخص بشه ویزیت رایگانه

محمدی

سلام. آیا جنس اینپلنت با جنس ومواد پلاتین ارتوپدی یکی هست. آیا خریدار پلاتین ارتوپدی نو هستین

دکتر محمدی

خیر

شابختی

سلام هر واحد قیمتش چقدر هست؟

دکتر محمدی

سلام قسمت ها توس صفحه تعرفه ایمپلنت موجوده https://www.drmohammadi.com/pricing با مطب هم میتونین تماس بگیرین 02188695864

دکتر واحدی نیا از خوی

قیمت هر فیکسچر با اباتمنت چقدر در ماید

دکتر شهاب محمدی

سلام هزینه ی هر دندان کامل تو سایت موجوده

وحید

سلام امیدوارم واردکنندگان احازه رشد به تولید کننده داخلی بدهند جالب بود که به چندین دندانپزشک مراجعه نمودم اصلا اطلاعی نداشتند. ایمپلنت کیمیا3 باروکش و پودر استخوان همراه با کشیدن دندان 2 بالا چقدر هزینه دارد. Vahid.azimi51@gmail.com

دکتر محمدی

قیمت های توی پیج زیر هستن https://www.drmohammadi.com/pricing با مطب هم میتونین تماس بگیرین 02188695864

بهرامی

امیدوارم که اینطور باشه. پای عمل به سه میلیون نرسه

دکتر محمدی

نه قیمت ایمپلنت ایرانی به ۳ میلیون نمیرسه در حال حاضر