02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

لیفت سینوس چیست و چه ارتباطی با کاشت ایمپلنت دارد؟ - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1398/04/15

بروزرسانی شده در: 1402/10/14

لیفت سینوس طی ۱۵ سال اخیر بسیار متداول شده است چون اکثر افرادی که یک یا چند دندان خود را از دست می دهند تمایل دارند که آن را با کاشت ایمپلنت دندان جایگزین کنند و اگر استخوان کافی در فک بالا برای کاشت ایمپلنت وجود نداشته باشد یکی از راه حل های موجود لیفت سینوس است.
لیفت سینوس عمل جراحی است که به فک بالایی شما استخوانی اضافه می کند که دندانهای آسیا و دندانهای نیش را در بر می گیرد و گاهی اوقات به آن پیوند سینوس نیز می گویند. استخوان پیوندی بین استخوان فک و سینوس های آرواره بالا که در دو طرف بینی قرار گرفته اند؛ قرار می گیرد. برای اینکه برای استخوان جا باز شود؛ غشای سینوسی باید کمی به سمت بالا حرکت کرده یا کشیده شود. لیفت سینوس معمولا توسط جراح فک و صورت یا پریودنتیست انجام شود.
 
لیفت سینوش
 مطالب مرتبط: مراحل ایمپلنت دندان

کاربرد لیفت سینوس 

لیفت سینوس زمانی انجام میگیرد که ارتفاع استخوان کافی در فک بالا وجود نداشته باشد یا سینوس ها بسیار به فک نزدیک باشند؛ بنابراین عمل کاشت ایمپلنت را نتوان انجام داد. در کنار لیفت سینوس دوست داشتید بدانید پودر استخوان چیست کلیک کنید.

چرا لیفت سینوس

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که موجب می شود لیفت سینوس ضروری باشد:
بسیاری از افرادی که یک یا چند دندان خود را در فک بالا از دست داده‌اند؛ مخصوصا دندان های عقب یا آسیا استخوان کافی که بتوان پایه ایمپلنت را در آن کاشت ندارند چون به علت آناتومی و استخوان بندی فک آنها، قسمت عقب فک بالا استخوان کمتری نسبت به فک پایین دارد.
ممکن است استخوان فک به علت بیماری های دهان و دندان مخصوصا تحلیل لثه یا عفونت لثه از بین رفته باشد.
از دست دادن یک یا چند دندان می تواند به تحلیل استخوان منجر شو.د زمانی که دندان را می کشید استخوان شروع به جذب شدن توسط بدن می کند. اگر دندان برای مدت زیادی خالی بماند و جایگزین نشود معمولاً استخوان کافی برای کاشت ایمپلنت دندان در آن ناحیه وجود نخواهد داشت.
سینوس فک بالا ممکن است به استخوان فک بسیار نزدیک باشد بنابراین ارتفاع استخوان فک برای کاشت پایه ایمپلنت کافی نیست. شکل و سایز سینوس در هر فرد متفاوت است و همچنین ممکن است با افزایش سن بزرگ‌تر شود. پودر استخوان در این مواقع به کمک لیفت سینوس خواهد آمد. پودر استخوان چیست؟ برای آشنایی با این سوال کلیک کنید.
 
 
تحلیل استخوان و ایمپلنت
 
 مطالب مرتبط: ایمپلنت دیجیتال

آماده سازی پیش از انجام لیفت سینوس

 استخوانی که در لیفت سینوس مورد استفاده قرار می گیرد ممکن است از بدن خود فرد گرفته شود که به آن استخوان اتوژن (Autogenous bone grafts)میگویند یا ممکن است از یک فرد متوفی برداشته شود که استخوان آلوژنیک (allogeneic bone graft)  نام دارد و یا ممکن است استخوان گاو باشد که زنوگرفت (Xenograft) نامیده می شود.
اگر از استخوان خودتان در عمل لیفت سینوس استفاده شود مقداری از استخوان ناحیه دیگری از بدن یا دهانتان بریده شده و برای پیوند زدن به استخوان فک مورد استفاده قرار می گیرد در برخی موارد نیز جراح استخوان را از ران یا یا استخوان کشکک زانو میگیرند.
شاید نیاز به عکسبرداری با اشعه ایکس از لیفت سینوس باشد تا دندانپزشک بتوانند آناتومی بدن شما را بررسی کنند. همچنین ممکن است از سی تی اسکن خاصی برای بررسی استخوان و سینوس استفاده شود. این اسکن دندانپزشک را قادر می سازد تا به طور دقیق ارتفاع و پهنای استخوان موجود را ارزیابی کرده و از سلامت سینوسهای شما مطمئن شود.
اگر به آلرژی فصلی دچار باشید حتما باید زمانی را برای عمل لیفت سینوس در نظر بگیرید که آلرژی فعال نباشد. همچنین در صورتیکه سینوس چرکی باشد یا به بیماری‌های دیگری دچار باشید که روی سلامت سینوس شما موثر است ابتدا باید بیماریها را درمان کرده و سپس عمل لیفت سینوس را انجام دهید.

عمل لیفت سینوس چگونه انجام میگیرد؟

جراح در محلی که دندان عقب خود را از دست داده اید؛ بافت لثه را می برد. پس از بلند کردن بافت لثه، استخوان زیر آن بیرون می اید. سپس جراح یک حفره کوچک در استخوان ایجاد می کند و غشای بین سینوس در طرف دیگر حفره که سینوس را از استخوان فک جدا کرده مشاهده می شود. این غشا توسط ابزار مخصوصی به عقب هل داده می‌شود تا از استخوان فک شما فاصله بگیرد.
گرانولهای ماده گرفت استخوان سپس در این فضای خالی که قبلا سینوس قرار داشت جا داده می شوند. مقدار استخوانی که مورد استفاده قرار می گیرد؛ در هر فرد متفاوت است. اما معمولاً از حد چند میلی متر استخوان فراتر نمی رود. زمانی که استخوان جاگذاری شد؛ بافت سر جای خود قرار داده می شود. سپس ایمپلنت حدود ۴ تا ۹ ماه بعد در فک کاشته می شود. این زمان اجازه می دهد که ماده گرفت استخوانی با استخوان فک شما به طور کامل پیوند بخورد. زمان انتظار پس از لیفت سینوس برای انجام کاشت ایمپلنت بستگی به میزان استخوان مورد نیاز دارد.
 
 
ایمپلنت
 مطالب مرتبط: ایمپلنت فوری

عوارض بعد از جراحی لیفت سینوس

بعد از انجام عمل جراحی لیفت سینوس احتمالاً تا حدودی در آن ناحیه تورم ایجاد می‌شود. خونریزی از دهان یا بینی نیز طبیعی است. البته نباید بینی خود را فین کنید یا با شدت زیاد عطسه و سرفه کنید. چون ممکن است مواد گرفت استخوانی جابجا شده و بخیه ها شل شوند. البته پودر استخوان که به لیفت سینوس کمک می کند نیز عوارض خواهد داشت. پودر استخوان چیست و چه کاربردی دارد را در این مطلب گفته ایم.
احتمالا دندانپزشک به شما اسپری‌های نمکی می دهد تا داخل بینی خود را مرطوب نگه دارید. همچنین داروهایی تجویز می شود تا از عفونت و ایجاد خلط جلوگیری کند. احتمالا برای تسکین درد مسکن نیز تجویز می شود. آنتی بیوتیک ها نیز همراه با دهان شویه های ضد میکروبی برای کمک به جلوگیری از عفونت در دهان و دندان توصیه می‌شوند. معمولاً بیماران ناراحتی کمی پس از انجام عمل جراحی لیفت سینوس دارند.
احتمالاً پس از ۷ تا ۱۰ روز باید به دندانپزشک در کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید تا محل عمل را بررسی کرده و بخیه ها را در صورتی که جذبی نباشند یا خودشان نیافتند؛ بکشند. البته ممکن است دندانپزشک از شما بخواهد که چند روز دیگر صبر کنید تا از بهبود یافتن سطحی محل عمل مطمئن شود و سپس بخیه ها را بکشند.
پس از انجام عمل لیفت سینوس باید چند ماه منتظر بمانید تا مواد استخوانی کاملاً سفت شده و با استخوان فک شما یکی شود.. بسته به اینکه چه نوع ماده گرفتینگ مورد استفاده قرار گرفته عمل کاشت ایمپلنت بین ۴ تا ۹ ماه بعد می تواند انجام گیرد.
برخی از متخصصان شروع به استفاده از پروتئین هایی که فاکتورهای رشد نامیده می‌شوند کرده‌اند که به سخت شدن استخوان جدید و سریع تر شدن آن کمک می کند پلاسمای غنی از پلت که حاوی فاکتورهای رشد است از خون خود بیمار پیش از انجام عمل جراحی گرفته شده و با گرفتی که می خواهد زیر سینوس شما قرار بگیرد؛ مخلوط می شود. پروتئین مورفوژنتیک ترکیب شده با استخوان انسان یک پروتئین مهندسی شده است که در حال حاضر برای این کار در دسترس است. این ماده تشکیل استخوان بدون گرفت را تحریک می کند. در حال حاظر سازمان غذا و داروی آمریکا یا همان FDA استفاده از آنرا حین دستورالعمل لیفت سینوس تایید کرده است.
 
 
تحلیل استخوان فک
 مطالب مرتبط: ایمپلنت ارزان

خطرات لیفت سینوس

عمل جراحی لیفت سینوس به منظور افزایش میزان استخوان در فک بالا انجام می گیرد و معمولاً پیش از کاشت ایمپلنت در دندان های عقب فک بالا نیاز به عمل لیفت سینوس است. بیماران معمولا باید ۶ ماه منتظر بمانند تا گرافت استخوانی با استخوان فک یکی شده و سپس اقدام به کاشت ایمپلنت کند.
اصلی ترین خطر لیفت سینوس این است که ممکن است غشای سینوسی آسیب دیده و یا پاره شود. اگر طی عمل جراحی، سینوس پاره شود؛ جراح باید سینوس پاره شده را بخیه بزند و اگر ترمیم سینوس موفقیت‌آمیز نباشد احتمالاً جراح عمل جراحی را متوقف کرده تا بخش آسیب دیده به طور کامل بهبود یابد.
دندانپزشک می‌تواند پس از اینکه سینوس کاملاً بهبود یافت مجدداً عمل لیفت سینوس را انجام دهد. اما بهبودی سینوس آسیب دیده  معمولا چند ماه زمان می برد. غشای بهبود یافته؛ ضخیم تر و قوی تر است بنابراین عمل جراحی دوم به احتمال زیاد موفقیت آمیز خواهد بود. البته فاکتورهای دیگری نیز روی موفقیت عمل اثرگذار است.
عفونت یکی از خطرات عمل جراحی لیفت سینوس است اما معمومولاً به ندرت اتفاق می‌افتد که محل جراحی لیفت سینوس عفونی شود.
در موارد نادری استخوان موجود به استخوان گرفت پیوند نمی‌خورد و ناحیه گرفت، خون رسانی نمی شود. در چنین مواقعی اگر کاشت ایمپلنت انجام بگیرد؛ موفقیت آمیز نخواهد بود چون استخوان زنده برای حمایت کردن آن وجود ندارد و ایمپلنت نمی‌تواند به آن جوش بخورد. در این صورت باید عمل لیفت سینوس شما مجدداً انجام گیرد.

با مشاهده چه علائمی پس از لیفت سینوس باید به متخصص مراجعه کرد؟

 اگر پس از انجام عمل لیفت سینوس علائم زیر را مشاهده کردید؛ بلافاصله به متخصص مراجعه کنید:
هرگونه تورم یا دردی که با گذشت زمان بدتر می شود. تورم و درد یک تا دو روز پس از انجام عمل سینوس باید بهبود یابد.
خونریزی بعد از یک تا دو روز متوقف نشود. رنگ خون قرمز روشن باشد و پیوسته ادامه یابد. خونریزی نرمال بعد از عمل جراحی لیفت سینوس معمولا به رنگ قرمز تیره است و لخته هایی نیز در آن مشاهده می‌شود.
ممکن است حس کنید که مواد استخوانی از جای خود خارج شده و موجب خونریزی بینی شما شده اند. در این صورت حتما با پزشک مشورت کنید.
اگر درد با گذشت زمان کاهش پیدا نکرد و همچنین اگر تب کردید حتما باید به متخصص مراجعه کنید.
 
استخوان فک
 مطالب مرتبط: مراحل ایمپلنت دندان

آیا بعد از انجام لیفت سینوس می توان پرواز کرد؟

 بعد از عمل جراحی لیفت سینوس در فک بالا اسکوبا دایوینگ و پرواز کردن با هواپیما می تواند فشار روی سینوس را افزایش داده و موجب آسیب دیدن آن شود. بنابراین بهتر است تا یک ماه پس از انجام عمل جراحی لیفت سینوس از پرواز کردن خودداری کنید.

بعد از لیفت سینوس چه غذاهایی میتوان خورد؟

رژیم غذایی پس از انجام لیفت سینوس شامل مایعات کامل برای ۲۴ ساعت که شامل نوشیدنی‌های بدون الکل، آبمیوه‌ها، سوپ، شیکها، اسموتی، ماست، پودینگ و آب است. از روز دوم بهتر است رژیم غذایی نرم مثل نودل، تخم مرغ، گوشت پخته به مدت ۳ روز رعایت شود. پس از آن رژیم غذایی معمولی مانعی ندارد.

آیا کاشت ایمپلنت میتواند مشکلاتی برای سینوس ایجاد کند؟

پس از کاشت ایمپلنت، برخی بیماران گاهی اوقات در قسمت سینوس خود احساس فشار می کنند یا حس می کنند بینی شان گرفته است. دلیل آن ممکن است عفونت سینوس باشد که برای حل کردن این مشکل باید ایمپلنت دندان از جای خود خارج شده و قسمت عفونی شده ترمیم شود و ایمپلنت جدید مجدداً کاشته شود. معمولاً با انجام سی تی اسکن می توان بررسی کرد که آیا سینوس دچار مشکل شده است یا خیر.
 
تحلیل فک
 مطالب مرتبط: قیمت ایمپلنت دندان

آیا از دست دادن دندان می‌تواند برای سینوس مشکل ایجاد کند؟

 اگر یکی از چند دندان فک بالای خود را مخصوصا در قسمت عقب از دست داده‌اید و مدت زیادی است که پس از کشیدن دندان با روش ایمپلنت آن را جایگزین کرده اید؛ احتمالاً استخوان فک شما در آن ناحیه تحلیل رفته است. این تحلیل استخوان می تواند در اثر بیماری های لثه مانند عفونت، گسترش یافته و حتی سینوس شما را نیز عفونی کند. به همین علت دندانپزشکان توصیه می‌کنند که بلافاصله پس از کشیدن دندان به خصوص دندان های آسیا، در صورت نیاز عمل لیفت سینوس انجام داده شود و کاشت ایمپلنت انجام گیرد.

عمل جراحی لیفت سینوس چقدر دردناک است؟

آیا نگران هستید که پس از عمل جراحی لیفت سینوس باز چه اتفاقی می افتد. درست است که عمل جراحی لیفت سینوس یک عمل تهاجمی است و چون بخش اعظمی از لثه و استخوان شما در این عمل دستکاری می شود درد آن نیز معمولاً زیاد است چون هنگامی که استخوان و لثه شما بریده میشود احتمالاً احساس درد خواهید کرد و پس از آن نیز تورم و کبودی در ناحیه عمل و روی گونه دیده می شود که شما را آزار می دهد اما باید آنها را تحمل کنید چون سلامتی شما واقعا ارزشش را دارد. 

چطور می توان تورم بعد از لیفت سینوس را کاهش داد؟

برای کاهش تورم و کبودی پس از لیفت سینوس بهتر است یک کیسه یخ یا حوله ای که از یخ پر شده روی گونه خود در محل عمل قرار دهید. بهتر است هر بار کیسه یخ را به مدت ده دقیقه روی محله نگهداشته و طی ۴۸ ساعت پس از عمل هر چند ساعت یکبار این عمل را تکرار کنید. پس از ۴۸ ساعت اگر هنوز تورم داشتید بهتر است از کیسه آب گرم خارج از ناحیه عمل لیفت سینوس استفاده کنید.
 
جراحی سینوس لیفت
 مطالب مرتبط: کاشت دندان طبیعی

آیا می توان عمل لیفت سینوس و ایمپلنت را همزمان انجام داد؟

 عمل لیفت سینوس معمولا توسط متخصص آن انجام گیرد که معمولاً متخصص فک و دهان یا پریودنتیست است درصورتیکه عمل کاشت ایمپلنت توسط ایمپلنتولوژیست انجام میگیرد. به هر حال پس از انجام عمل جراحی لیفت سینوس نیاز به ۴ تا ۹ ماه زمان است تا محل جراحی به طور کامل بهبود یافته و استخوان گرفت با استخوان فک یکی شود. پیش از این زمان نمی توان کاشت ایمپلنت را انجام داد.
 
 مطالب مرتبط: فرق کامپوزیت و لمینت

مشاوره رایگان دندانپزشکی

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

سودا داودی

با سلام و عرض احترام من دوازده روز پیش جراحی سینوس لیفت و تزریق پودر استخوان و ایمپلنت همزمان انجام دادم ب ای دندان‌های چهار تا شش فک چپ بالا و البته یک دندان تقریبا سالم رو هم ازدست دادم چون چهار و پنج را همان روز کشیدم و کواموکسی کلاو و ژلوفن تجویز شد بهمراه دهانشویه، جراحی توسط جراح فک و صورت انجام شد و قبل از عمل در گوشم احساس گرفتگی اندکی داشتم که به همین علت تشخیص سینوس لیفت داده شده بود چون همزمان با آبسه اندک روی گونه به سمت بینی متورم میشد و احساس گرفتگی گوش مانند زمان پرواز داشتم، تقریبا عمل بی عارضه ای بود و دستورات پزشک را مو به مو رعایت کردم و حتی یکی دوبار عطسه با دهان کاملا باز بود،بعد از هشت روز دوباره احساس گرفتگی گوش را به همراه درد استخوان پشت گوش که انگار به اعصاب آن ناحیه فشار می آورد داشتم و به پزشک مراجعه کردم و ایشان قطره فنیل آفرين و قرص سیتریزین برای چهار روز تجویز کردند و بخیه ها کشیده شد، امروز روز سوم استفاده است و درد کاهش یافته و احساس گرفتگی اندکی کم شده اما از بین نرفته است، به تجربه چندباری بخور انجام دادم و درد بسیار کاهش یافت؟ آیا این درد ناشی از التهابات تهاجمی ناشی از کشیدن، جراحی و ایمپلنت در یک جلسه است و به مرور زمان رفع می‌شود یا مورد تخصصی دیگری وجود دارد؟ کمک و راهنمایی شما موجب امتنان است سپاس فراوان

سیران

دکتر من کشیدن دندان و لیفت سینوس و ایمپلنت رو یکجا انجام دادن من روز هفتم هست و درد دارم چرا؟

ليانا

سلام ممنون از اطلاعات مفيدتون ، متخصص لثه و ايمپلنت سينوس ليفت و ايمپلنت منو همزمان گذاشته ، آيا مشكلي داره و پبش مياد

دکتر شهاب محمدی

سلام نه معمولا مشکلی نداره.

فرشيد

من قبلا ٣ واحد ايمپلنت گزاشتم و جراحى سينوسم انجام دادم ولي به دليل مصرف سيگار ايمپلنتها فيلد شد و ٢باره ايمپلنت كردم باز بايد پول جراحى سينوس بدم

دکتر شهاب محمدی

سلام بستگی به شرایط داره

احمدی

سلام دکتر خسته نباشید من سینوس لیفت ۱۰ روز انجام دادم از رو ۸ یه دردی پیچیده سمت راست سرم قسمت گیج گاه مثل میگرن من قبلا از این سردرد ها نداشتم امکان داره برا سینوس لیفت باشه یا وجود عفونت باشه چطور میشه تشخیص داد

دکتر شهاب محمدی

سلام اگه تا 2 هفته برطرف نشد باید تشریف ببرین معاینه بشین.

رحمانی

سلام آقای دکتر ممنون بابت راهنمایی های مفیدتان. من همزمان سینوس لیفت و ایمپلنت را انجام دادم. بعد از یک هفته وقتی دهانم را به جمع میکنم احساس میکنم مانتد زمانی است که دندان هوا میکشد . امروز هنگام قرقره آب نمک آب را با فشار در دهانم چرخاندم دیدم آب نمک از بینی من خارج شد. آیا این طبیعی است؟ ضمتا احساس بوی بدی دارم که با بیرون آمدن آب نمک از بینی آترا شدیدا احساس کردم. با تشکر از شما. ببخشید طولانی شد.

دکتر شهاب محمدی

سلام معمولا مشکلی نداره

امين

با سلام و تشكر از شما در صورت داشتن بيماري قند (بيمار تزريق انسولين ندارد) ليفت سينوس مشكلي اينجاد ميكند؟ با تشكر و احترام مجدد

دکتر شهاب محمدی

سلام عدد قند رو بفرمایید

جعفری

سلام خسته نباشید من دو هفته است که دندان هفت بالایم را کشیدم اگه ایمپلنت بزارم نیاز به لیفت سینوس داره ؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بعد کشیدن دندون باید 2 هفته صبر کنید برای ایمپلنت. واسه سینوس لیفت هم دکترتون باید ببیننتون

رضا

با سلام من ۲ روز دیگه عمل جراحی بینی دارم به نظر شما چه مدت بعد می توانم سینوس لیفت و ایمپلنت را انجام بدهم ؟

دکتر شهاب محمدی

سلام 45 روز

فرزانه

دندان بالا شش سمت چپ نیاز به پنج واحد پودر استخوان داره ،آیا کیفیت نوع ایرانی مواد با خارجی خیلی فرق داره ؟؟و حدود تفاوت قیمت چقدر هست

دکتر شهاب محمدی

پاسخ داده شد.

فرزانه

لطفا بفرمایید ،کجا پاسخ داده شده ؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بله فرق داره برای قیمت ها باید تشریف بیارین ویزیت

فرزانه

دندان بالا شش سمت چپ نیاز به پنج واحد پودر استخوان داره ،آیا کیفیت نوع ایرانی مواد با خارجی خیلی فرق داره ؟؟و حدود تفاوت قیمت چقدر هست

دکتر شهاب محمدی

پاسخ داده شد

فرزانه

دندان بالا شش سمت چپ نیاز به پنج واحد پودر استخوان داره ،آیا کیفیت نوع ایرانی مواد با خارجی خیلی فرق داره ؟؟و حدود تفاوت قیمت چقدر هست

دکتر شهاب محمدی

سلام بله برای قیمت ها باید تشریف بیارین ویزیت

ناشناس

سلام خسته نباشید من سوال در مورد دندان دارم ولی در شهرم هیچ کس را نمی شناسم که باهاشون مشاوره کنم اگر بخواهم با شما مشاوره کنم چه جوری می تونم

دکتر شهاب محمدی

سلام میتونید با مطب تماس بگیرید راهنماییتون میکنن.

محمدی

سلام سینوس لیفت و‌پیوند و‌ایمپلنت ۳واحد انجام دادم چند روز پیش ،،مصرف سیگار مانعی داره و دلیلش از نظر فنی چیه

دکتر شهاب محمدی

سلام بهتره سیگار نکشید. ممکنه عمر ایمپلنتو کم کنه و یا حتی باعث عفونت بشه.

مریم

سلام‌من عمل لیفت سینوس و پودر استخوان و ایمپلنت برا انجام داده شده برا دندان ۶ بالا سمت چپ بعد از ۲ روز لرز کردم و الان حس بویایی ندارم ایا ممگنه مربوط به لیفت سینوس باشه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام خیر

فرامرز

شما تست کرونا بدید

پروانه حسین زاده

مدت ده روز است عمل لیفت ایمپلنت انجام داده ام همه چیز به خوبی بوده ولی امروز احساس می کنم مایع تند در گلویم احساس میشود و بالای بینیم احساس کمی فشار دارم تب و درد هم ندارم لطفا راهنمایی کنید متشکرم

سعید

سلام الان۴ماه هست که دکتر برام سینوس لیفت انجام داده ‌و پایه ایمپلنت رو هم کاشت و روش بخیه کرد چند روزی هست که دارم پایه ایمپلنت رو مشاهده میکنم قبلا مشخص نبود ممکنه عمل سینوس لیفت درست و کافی انجام نشده باشه یا اصطلاحا پس زده باشه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام نه ربطی نداره اصلا نگران نباشین

ابراهیم داورپناه

سلام.من میله خورده زیر گونه وسه تالار دندان های بالایی احساس کم حس دارن عکس گرفتم دکتر گفت سینوسم شکسته ولی نیاز به عمل جراحی نداره الان موندم چکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنید باتشکر

دکتر شهاب محمدی

سلام با عکستون تشریف بیارین ویزیت ویزیت رایگانه

بهزاد

سلام.خسته نباشید.من جراح برایم لیفت سینوس انجام داده.الآن چند روز گذشته.ولی وقتی آب رو جرعه‌جرعه مینوشم یا حتی آب دهانم رو قورت میدم احساس خارج شدن حبابهایی از محل عمل دارم و صدای قل‌قل اون رو حس میکنم.انگار راهی از آنجا به سینوسم وجود دارد.میترسم ممبران پاره شده‌باشه.ممنون میشم من رو راهنمایی فرمایید.

دکتر شهاب محمدی

سلام نگران نباشین. حتی اگر ممبران پاره شده باشه اون ناحیه معمولا خودش ترمیم میشه.

مریم

سلام دکتر من عمل لیفت سینوس رو انجام دادم پودر استخوان برام گذاشتن ولی نفهمیدم ایپملت همزمان انجام شده یا نه؟ بنظر شما پودر استخوان ۵ واحدی که گذاشتن برای ایمپلت بوده و اگر بوده همزمان مشکلی نداره؟ ممنون

دکتر شهاب محمدی

سلام سوالتون خیلی واضح نیست. ولی برای جواب دقیق تر باید از نزدیک ویزیت بشین و عکس رادیولوژی گرفته بشه.

هاله

سلام میشه بعد تزریق پودر استخوان و لیفت سینوس عمل کاشت دندان یعنی جاگذاری پروتز هم همزمان صورت بگیره.ممنون

دکتر شهاب محمدی

سلام شما نیاز به تهیه عکس و مشاوره با دکتر دارید. در صورت مساعد بودن شرایط دندان شما، امکان تزریق پودر استخوان و لیفت سینوس و کاشت پایه ی ایمپلنت به طورهمزمان وجود دارد. ویزیت رایگان است. 88699227

سالم

سلام من عمل پروتز دارم دکتر میگه کشیدن دندان و لیفت سینوس و تزریق پودر استخوان و جایگزاری پروتز در یک جلسه شاید صورت بگیره میشه؟!

دکتر شهاب محمدی

سلام بله بستگی به تشخیص دندانپزشکتون داره.

کامرانی

با سلام چرا گاهی عمل لیفت و پودر استخوان انجام میگیره و بعد از چند ماه عمل پروتز انجام میشه ولی گاهی هر سه مورد در یک زمان صورت میگیره یعنی لیفت و پودر استخوان و پروتز. ممنون از راهنمایی ارزنده و کاملتون

دکتر شهاب محمدی

سلام چون باید پایه ایمپلنت در ضخامت استخوان ثابت شود

یوسفیان

با سلام و درود آیا میشود وقتی عمل لیفت سینوس و تزریق پودر استخوان که صورت میگیره همزمان جایگزاری پروتز هم انجام شود؟

دکتر شهاب محمدی

سلام نه متاسفانه

طوسی هستم

حدودا دوماه عمل همزمان سینوس لیفت ایمپلنت کردم احساس سفتی درگونه میکنم کبودی هم کمی مونده

دکتر محمدی

احتمالا به خاطر پیونده میتوینن با عکس قبلتون تشریف بیارین ویزیت

سلام ؛ موسوی هستم

ممنون از اطلاعات جامع و خوب تون ما برای ایمپلنت به چنددکتر مراجعه کردیم متاسفانه هرکدام نظرات متفاوت در مورد لیفت سینوس دادند باید از کجا بفهمیم که نیاز به لیفت سینوس دارد یا نه باتوجه به اینکه عکس هم گرفتیم.

دکتر محمدی

برای افراد عادی کار سختیه باید به پزشکتون اعتماد کنین

حسینی

من باید لیفت سینوس انجام بدم ممکن هزینه بفرمایید البته فقط جراحی لیفت را میخواهم

دکتر محمدی

هزینه لیفت سینوس بعد از ویزیت مشخص میشه ویزیت رایگانه

افسانه

بسیار مفید بود من دوروزه لیفت وایمپلنت همزمان انجام دادم وامروز از بینی م خون آمد علتش چیه؟ جای نگرانی هست؟

دکتر محمدی

نه جای نگرانی نیست

پریسا

سلام .وقت بخیر . دندون من نیاز به لیفت سینوس و پیوند استخوان داره و با توجه به اینکه من سینوزیت دارم ،آیا انجام این جراحی در آینده برای من مشکل ساز نمیشه؟

دکتر محمدی

سلام ابتدا باید سینوزیت درمان و کنترل بشه

سلاممن مهناز شصت ساله

حدودا سه هفته از اینجا نت وظیفه سینوسی گذشته اما بعضی مواقع کمی درد دارم این طبیعیه?

دکتر محمدی

باید عکس تهیه کنید و به دندونپزشک مراجعه کنین تا بشه نظر داد

میرواحدی ۳۷ ساله

بنده برای کاشت ایمپلنت رفتم همزمان سینوس لیفت و کاشت ایمپلنت را انجام دادند. آیا مشکلی پیش نمیاد؟

دکتر محمدی

خیر مشکلی نیست

من امروز هم ایفت وهم ایمپلنت روانجام دادم واین مطالب خیلی خوب ومفیدبود برام باتشکر

ولی اینکه همزمان بوده هم پیوند ولیفت سینوس هم ایمپلنت امیوارم مشکلی نباشه

مسعود امیدی،،۶۰ساله

از اطلاعات ارائه شده کمال استفاده را بردیم...عالی بود

سارا امینی

از مطالب مفیدتان بسیار ممنونیم مطالب کامل و جامع که جواب تمام سوالاتم و از این سایت پیداکرده وبهره بردم با تشکر

مهناز

چه مدت بعد از ایمپلنت میتوان از استخر استفاده کرد

دکتر محمدی

بعد از افتادن درد دندون

نازنین سلیمانی

بسیار مفید وکاربردی تشکر اما سوالم در مورد پیوند استخوان هست اینکه برای سینوس لیفت از پیوند استخوان یا همان پودر استخوان میشود استفاده کرد؟؟

دکتر محمدی

بله احتمالا نیاز میشه