02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

مزایای کاشت دندان به روش ایمپلنت - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1398/03/21

بروزرسانی شده در: 1403/01/30

اگر به منظور پرکردن جای خالی یک یا چند دندان خود به کاشت دندان به روش ایمپلنت دندان فکر می کنید؛ احتمالا سوالات زیادی ذهنتان را به خودش مشغول کرده است. آیا ایمپلنت، بهترین راه حل است؟ ایملنت چه مزایایی دارد که ارزش هزینه کردن داشته باشد؟ آیا ایمپلنت دندانی این مزیت را دارد که جای دندان طبیعی را بگیرد؟ 
اگر بخواهیم به این سوالات، پاسخ درستی بدهیم و اطلاعات کاربردی در اختیارتان قرار دهیم؛ بهتر است مزایا و منافعی که کاشت دندان به روش ایمپلنت برای شما دارد را برایتان توضیح دهیم. البته مزایای کاشت ایمپلنت آنقدر زیاد است که می توان چندین مقاله در مورد آن نوشت اما ما در این مطلب کوتاه به اصلی ترین مزایای آن می پردازیم.
ایمپلنت دندان از سه قسمت تشکیل شده اند: یک پایه که تقریبا به شکل پیچ است، یک تاج سرامیکی و یک اباتمنت که این دو قسمت را به هم متصل می کند. جراحان دندان، پایه ایمپلنت را درون استخوان فک می کارند که به جای ریشه دندان پروتزی عمل می کند و به طور دائم در فک باقی می ماند. به همین علت معمولا هیچکس نمی تواند ادعا کند که ایمپلنت مثل دندان طبیعی نیست. در عمل جراحی بعدی، پس از اینکه استخوان فک با ایمپلنت دندانی جوش خورد و بهبود یافت، تاج دندان همراه با اباتمنت روی پایه قرار می گیرد. چون پایه ایمپلت کاملا به استخوان فک متصل می شود؛ بسیار مستحکم تر از ریشه دندان طبیعی است.
درحقیقت ایمپلنت دندانی به این منظور طراحی شدند که هم ظاهری شبیه به دندان طبیعی داشته باشند هم عملکرد آنها در دهان مانند دندان طبیعی خود بیمار باشد. پس از کاشت ایمپلنت دندانی، بیمار می تواند به راحتی هرچه را می خواهد بجود، با اعتماد به نفس لبخند بزند، بدون احساس خجالت در فعالیت های اجتماعی شرکت کند و دیگر نگران این نباشد که اگر دندان مصنوعی از دهانش بیرون بیفتد چه ظاهر ناخوشایندی پیدا خواهد کرد. ایمپلنت دندان و ضمائم آن موجب حفظ جوانی و ساختار چهره می شود و از بروز بیماریهای لثه و تحلیل استخوان نیز جلوگیری می کنند. 
آیا راه حلی را می شناسید که به اندازه کاشت دندان به روش ایمپلنت ارزش هزینه کردن داشته باشد؟ اگر همچنان در انتخاب ایمپلنت دندانی به عنوان بهترین جایگزین دندان طبیعی تردید دارید، در ادامه مقاله مزایای بیشتری از آن را برای شما برشمردیم تا مطمئن شوید.
 
مزایای ایمپلنت
 مطالب مرتبط: ایمپلنت فوری

یک تجربه منحصر بفرد از زیبایی

ایمپلنت دندانی در نهایت ظاهری شبیه به یکی از دندان های طبیعی خودتان پیدا می کنند.
یکی از مهمترین مزایای کاشت ایمپلنت، عدم نیاز به تراش دادن دندانهای طبیعی اطراف آن است. درنتیجه علاوه بر اینکه خود ایمپلنت دقیقا از لحاظ ظاهری و رنگ شبیه سایر دندانهای طبیعی شماست، زیبایی ظاهری دندانهای دیگر شما را نیز از بین نمی برد تا مجبور باشید برای آنها روکش بگذارید. رنگ، جنس و اندازه تاج دندانی ایمپلنت استفاده شده در کلینیک دندانپزشکی با تصاویر سه بعدی و با تکنولوژی بسیار پیشرفته، دقیقا شبیه دندان طبیعی شما طراحی می شود؛ پس زمانی که لبخند می زنید، هیچکس نمی تواند تفاوت بین دندان ایمپلنت شده و دندان های طبیعیتان را تشخیص دهد. این ظاهر بی نظیر، یک تجربه منحصر بفرد از زیبایی را به شما هدیه خواهد داد.

طبیعی تر از آنچه تصورش را می کردید

طراحی ایمپلنت، به جای ریشه و پروتز دندان، به جای تاج، حس یک دندان طبیعی را هم از لحاظ ظاهری و هم کاربردی به شما می دهد.
از مزایای ایمپلنت های دندانی این است که درست مانند دندان طبیعی شما عمل می کنند. زمانیکه پایه ایمپلنت در فک کاشته می شود و تاج دندان نیز همسطح با لثه روی آن سوار می شود، اصلا نمی توان تشخیص داد که کدامیک از دندانهایتان ایمپلنت شده است. عملکرد دندانهای ایمپلنت شده نیز دقیقا همانند دندان طبیعی خودتان است، پایه ایمپلنت با همان استحکام ریشه طبیعی، تاج دندان پروتزی را در جای خود نگه می دارد چون کاملا به استخوان فک جوش خورده و جزئی از فک شما شده است. پس از کاشت ایمپلنت، هیچگونه حسی از وجود جسم خارجی در دهان خود نخواهید داشت. دندانهای ایمپلنت شده، طبیعی تر از آنچه که تصورش را می کردید با شما همراه می شوند طوریکه پس از مدتی حتی خودتان هم فراموش می کنید که یک دندان ایمپنت شده در دهانتان دارید.

خودتان را برای سخنرانی های طولانی آماده کنید

با کاشت دندان به روش ایمپلنت دیگر نگران بیرون افتادن دندانهای مصنوعی در حین صحبت نباشید.
یکی دیگر از مزایای کاشت ایمپلنت علاوه بر تلفظ راحت تر کلمات با پر شدن جای خالی دندان، از بین رفتن اضطراب ناشی از احتمال خارج شدن دندان یا بیرون افتادن دندان از دهان است. همان تجربه ای که اکثر افرادی که از دندان مصنوعی استفاده می کنند معمولا حین صحبت های طولانی با آن مواجه شده اند. بنابراین با کاشت دندان خودتان را برای سخنرانی های طولانی آماده کنید و دیگر نگران خارج شدن بی موقع آن از دهانتان نباشید.

راحت باشید و از زندگی لذت ببرید

ایمپلنت جزئی از بدن شما خواهد شد، بنابراین دیگر نیازی نیست دندانهای مصنوعی متحرک را تحمل کنید.
طبق مطالعات انجام گرفته، بیشتر اشخاصی که ایمپلنت کرده اند مخصوصا افرادی که قبلا از دندان مصنوعی یا بریج سنتی استفاده می کردند؛ احساس راحتی بعد از کاشت دندان را از اصلی ترین مزایای آن می دادند. به گفته بیشتر آنها چون ایمپلنت دندان، ثابت است و هیچگونه حرکت یا جابجایی در دهان ندارد، بیمار کاملا با آن احساس راحتی می کند. درصورتیکه متحرک بودن دندان مصنوعی، برای همه افرادی که از آن استفاده می کنند همواره ناخوشایند است و احساس وجود یک جسم خارجی در دهان را به آنها می دهد. پس با ایمپلنت دندانی راحت باشید و از زندگی لذت ببرید.

هر چه دوست دارید بجوید

با کاشت ایمپلنت هیچ محدودیتی در خوردن و جویدن مواد غذایی نخواهید داشت.
عملکرد دندان ایمپلنت شده کاملا شبیه دندان طبیعی است و به همین علت می توانید هر آنچه میخواهید با آن بجوید. تکنولوژی پیشرفته ایمپلنت این مزیت بزرگ را نسبت به دیگر روشها مانند دندان مصنوعی یا بریج دارد که به شما اجازه می دهد هرچه دوست دارید بجوید بدون اینکه نگران شکستن یا از بین رفتن ایمپلنت باشید. تاج دندان که روی ایمپلنت جوش خورده به استخوان فک، سوار شده به هیچ وجه از جای خود تکان نمی خورد بنابراین می توانید بدون نگرانی با آن مثل دندان طبیعی خود رفتار کنید. با ایمپلنت دندانی توانایی خوردن، جویدن و گاز زدن به طور طبیعی برای شما فراهم می شود و دیگر نیازی به استفاده از چسب برای ثابت نگهداشتن دندان مصنوعی ندارید. با وجود دندان مصنوعی یا روکش بریج، مجبورید همواره مراقب غذاهایی که می خورید باشید. زیاد سفت نباشند، زیاد چیپسی نباشند، زیاد به دندانها نچسبند و..... . اما چون ایمپلنت های دندانی کاملا پایدار هستند هیچ محدودیتی در خوردن مواد غذایی نخواهید داشت. 

اعتماد به نفس را تجربه کنید

کاشت ایمپلنت حس بهتری نسبت به زندگی و خودتان ایجاد خواهد کرد.
این مزیت که ایمپلنت دندان، زندگی افراد بسیاری را متحول کرده است، کاملا حقیقت دارد. اکثر بیمارانی که یک یا چند دندان خود را مخصوصا در جلوی آرواره  از دست داده اند؛ از حضور در جمع و شرکت در فعالیت های اجتماعی خودداری می کنند. آنها از اینکه در جمع صحبت کنند یا بخندند خجالت می کشند و به تدریج اعتماد به نفس خودشان را از دست می دهد. بسیاری از روانپزشکان ریشه بوجود آمدن افسردگی و منزوی بودن شخص را در عدم وجود اعتماد به نفس کافی در آنها می دانند که دلیل اصلی آن، ترس از تمسخر دیگران نسبت به ظاهر خودشان است. بنابراین اصلا عجیب نیست که چطور کاشت ایمپلنت می تواند حس بهتری نسبت به زندگی و خودتان ایجاد کند. با ایمپلنت دندانی اعتماد به نفس خود را مجددا بدست می اورید و این فرصت را پیدا می کنید که دوباره در فعالیت های اجتماعی شرکت کنید. 
 
ایمپلنت مزایا
 مطالب مرتبط: ایمپلنت دیجیتال

دیگر نگران رشد باکتریها نباشید

کاشت دندان به روش ایمپلنت موجب حفظ سلامت سایر دندانهای طبیعی شما خواهد شد.
حفظ بهداشت دهان و دندان از دغدغه های مهم هر فردی است. چون در روش ایمپلنت، نیازی به تراشیدن دندانهای کناری نیست، دندانهای سالم شما دست نخورده باقی می مانند و درنتیجه سلامت آنها حفظ می شود. همچنین چون دندانهای ایمپلنت شده را می توان درست مثل دندانهای طبیعی مسواک کرد و نخ دندان کشید؛ تاثیر بسزایی در حفظ بهداشت دهان و دندانهای طبیعی شما دارد. چون ایمپلنت، جای خالی بین دندانهای شما را پر می کند، از تجمع باکتری در آن قسمت جلوگیری کرده و درنتیجه هیچگونه عفونتی در لثه شما ایجاد نمی شود.

به استخوانتان جان تازه ای ببخشید

کاشت ایمپلنت از تحلیل استخوان جلوگیری می کند.
یکی از مهمترین مزایای کاشت ایمپلنت، جلوگیری از تحلیل استخوان فک در ناحیه ای است که دندان طبیعیتان را کشیده اید. چون پایه ایمپلنت در استخوان فک کاشته می شود و به استخوان اجازه می دهد که اطراف آن  رشد کرده و با آن جوش بخورد، استحکام استخوان فک را به طور چشمگیری افزایش می دهد. درصورتیکه با استفاده از دندان مصنوعی، چون هیچ چیزی جای ریشه دندانتان در فک را نمی گیرد، استخوان آن ناحیه به تدریج تحلیل رفته و شکل طبیعی خود را از دست می دهد. 

لبخندی زیباتر با دندانهایی منظم تر

کاشت ایملنت دندانی، نظم و پایداری دندانهای شما را تضمین می کند.
پر کردن جای دندان خالی با ایمپلنت این مزیت را دارد که از جابجایی دندانهای کناری و به هم خوردن نظم دندانها جلوگیری می کند. درحقیقت زمانی که دندان خود را از دست می دهید به طور طبیعی دندانهای کناری از جای خود حرکت می کنند تا به نحوی جای دندان خالی را پر کنند. اما این جابجایی روی جویدن و گاز زدن و حتی حرف زدن شما تاثیر ناخوشایندی میگذارد. گاهی اوقات این به هم ریختگی در ساختار منظم دندانها، موجب احساس درد هنگام غذا خوردن و یا ایجاد سردرد می شود. پس با کاشت ایمپلنت نه تنها از داشتن دندانهایی منظم لذت ببرید بلکه سلامتی خود را نیز تضمین می کنید.

خداحافظ بیماری لثه

با ایمپلنت دندان دیگر به بیماری های لثه دچار نمی شوید.
جلوگیری از ابتلا به بیماریهای لثه را می توان به عنوان مزیت دیگر ایمپلنت دندانی برشمرد. زمانیکه جای یک یا چند دندان شما خالی باشد، باکتریها به راحتی در آن ناحیه تجمع کرده و رشد پیدا می کنند. به همین علت شما به طور مداوم دچار بیماریهای لثه می شوید. هرچه انجام ایمپلنت دندانی را به تعویق بیندازید نفوذ این باکتریها به لثه شما بیشتر شده و می تواند به سایر دندانهایتان نیز آسیب وارد کند. همچنین درصورتیکه ایمپلنت روی لثه ای که بیمار است کاشته شود ممکن است دندان کاشته شده را نیز مانند دندان طبیعی دچار مشکل کند. بنابراین سالم بودن استخوان فک و لثه شما هنگام ایمپلنت کردن بسیار مهم است پس اگر دندان خود را از دست دادید هرچه زودتر اقدام به کاشت دندان کنید.

مستحکم و قابل اطمینان

ایمپلنت های دندانی از تیتانیوم مستحکم ساخته شده اند پس نمی شکنند.
ایمپلنت از تیتانیوم ساخته می شود که جزو یکی از محکم ترین فلزات موجود در جهان است. این آلیاژ به هیچ وجه خورده نمی شود و قابلیت جوش خوردن با استخوان بدن انسان را دارد. ایمپلنت های دندانی کاملا سازگار با بدن انسان هستند و احتمال پس زدنشان توسط استخوان فک یا لثه بسیار کم است. تیتانیوم دندانی، کاملا در مقابل شکستگی مقاوم است حتی می توان گفت که ایمپلنت و اباتمنت از خود ریشه دندان طبیعی نیز مستحکم تر هستند. البته ممکن است تاج دندانی که معمولا از سرامیک ساخته می شود درصورتیکه درست از آن مراقبت نشود؛ درست مثل دندان طبیعی دچار مشکل شود یا بشکند. اما خوشبختانه جایگزین کردن تاج دندان ایمپلنت بسیار ساده است و حتی راحت تر از جایگزین کردن دندان طبیعی است. اگر از دندان ایمپلنت شده نیز مثل دندان طبیعی مراقبت کنید و از آن به عنوان دربازکن یا برای شکستن پوست پسته و مواد سخت دیگر استفاده نکنید به این راحتی ها نمی شکند.
 
ایمپلنت
 مطالب مرتبط: قیمت ایمپلنت دندان

مقاوم و بی رقیب

جنس تیتانیومی ایمپلنت های دندانی از پوسیدگی آنها جلوگیری می کند.
برخلاف دندان طبیعی که معمولا دچار پوسیدگی می شود، باکتری روی دندان ایمپلنت شده تاثیری ندارد. باکتری با وجود مواد قندی، اسیدی تولید میکند که می تواند به مینای دندان حمله کرده و موجب پوسیدگی آن شود و درصورتیکه پوسیدگی برطرف نشود؛ دندان از بین می رود. اما مزیت ایمپلنت های دندانی این است که دچار پوسیدگی نمی شوند چون تیتانیوم و همینطور سرامیک نسبت به اسید موجود در دهان مقاوم هستند. بنابراین دوام ایمپلنت های دندانی حتی از دندان طبیعی هم بیشتر است.

دوام طولانی برای تمام عمر

ایمپلنت ها بسیار بادوام هستند و طول عمر بالایی دارند.
مهمترین مزیت ایمپلنت ها این است که دوام بسیار بالایی دارند و اکثر مواقع درصورتیکه به درستی از آنها مراقبت شود؛ بیش از 20 سال یا حتی تا پایان عمر بدون هیچ مشکلی در دهان باقی می مانند. چون درصد موفقیت کاشت دندان بیش از 98% است و نیاز به مراقبت پیچیده ای نیز ندارد؛ روشی بسیار مقرون به صرفه است و موجب صرفه جویی در هزینه های بلند مد
 
 مطالب مرتبط: مراحل ایمپلنت دندان

مشاوره رایگان دندانپزشکی

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!