02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

رفتار ایمپلنت در کنار دندان طبیعی - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1397/12/15

بروزرسانی شده در: 1402/09/26

ایمپلنت دندان شما در کنار دندان های طبیعی چگونه رفتار می کند؟

یکی از مزیت های مهم ایمپلنت دندان هماهنگی و قرار گرفتن مناسب در کنار دندان است و دیگر نیاز نیست که دندان کشیده شود یا در تاج دندان طبیعی کناری، تراشی ایجاد شود تا بتوان تاج ایمپلنت دندان را جایگذاری کرد. 
با عمل جراحی ایمپلنت، ریشه مصنوعی ایمپلنت دندان که از جنس تیانیوم است، درون استخوان فک کار گذاشته می شود تا هم از ایمپلنت دندان مراقب کنید و هم اینکه از تخریب دیواره خالی ایجاد شده در فک جلوگیری کند. 
خب مزیت قرار دادن ریشه ایمپلنت دندان چیست؟
برای این ریشه با دوام و مستحکم می توان سه مزیت اصلی را نام برد:
1. استحکام استخوان فک بالا و پایین و جلوگیری از تخریب آن
2. ایجاد بستر محکم  و ثابت برای قرار گیری ایمپلنت دندان
3. عدم نیاز ایمپلنت به اتصال به سایر دندان های طبیعی که این از وارد شدن فشار و بار اضافی بر دندان های دیگر جلوگیری می کند و عمر مفید دندان های طبیعی را کاهش نخواهد داد.
کاری که در روش های دیگر مانند بریج (bridge) انجام نمیگیرد و حتما باید پروتز دندان را به دندان های طبیعی کناری متصل کرد و این باعث تحمیل بار اضافی و آسیب به دندان های کناری می شود.

زیبایی  و عملکرد ایمپلنت دندان

درباره زیبایی و عملکرد ایمپلنت دندان باید به این نکته اشاره کرد که با توجه به تجهیزات پیشرفته دندانپزشکی که امروزه در مطب و کلینیک های دندانپزشکی تهران وجود دارد، این امکان وجود دارد که روکش یا همان تاج ایمپلنت دندان را مطابق با رنگ و ظاهر سایر دندان های طبیعی طراحی و آماده کرد.به طوری که وقتی به یک ایمپلنت دندان نگاه می کنید انگار که یک دندان عادی است. 
نکته دیگر درباره نحوه عملکرد ایمپلنت دندان است که رفتار این ایمپلنت با کیفیت، کاملاً مشابه با دندان طبیعی است و خیلی راحت می توانید عمل جویدن و گاز گرفتن لقمه غذا را بدون نگرانی از شکستن تاج ایمپلنت دندان، یا ایجاد درد و خونریزی در لثه تان انجام دهید. در ضمن زمانی که از ایمپلنت دندان استفاده می کنید با اضافه شدن یک واحد دندان به سایر دندان های موجود در دهان، بار وارد بر سایر دندان ها برای عمل جویدن غذا کم تر می شود و با تقسیم فشار بین تعداد دندان های بیشتر، کار سایر دندان ها سبک تر می شود و در نتیجه عمر طبیعی آن ها نیز افزایش خواهد یافت.
هزینه ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان با کیفیت بر دندان طبیعی اثر مثبت دارد

مطالب مرتبط: ایمپلنت دیجیتال

آیا ایمپلنت دندان بر ساختار و چینش سایر دندان ها تاثیر می گذارد؟

به هیچ وجه ایمپلنتی که دندان پزشک متخصص در دهان شما قرار می دهد به سایر دندان ها و نحوه قرار گیری آن ها آسیبی وارد نخواهد کرد. شما می توانید در استخوان فک بالا و پایین خود به طور جداگانه چندین ایمپلنت کار گذاری کنید، بدون آن که به دندان هایتان آسیبی وارد شود و دندان ها در لثه فاصله پیدا کنند یا بیش از حد به یکدیگر نزدیک شوند و فشار اضافی بر آن دندان های طبیعی وارد شود.
مطالب مرتبط: ایمپلنت فوری

چگونه یک دندانپزشک زیبایی و لمینت و ایمپلنت می تواند رنگ و خطوط دندان ایمپلنت را کاملاً مشابه با دندان های طبیعی کنند؟

در مرکز ایمپلنت، لمینت و کامپوزیت و دندانپزشکی زیبایی ما در کلینیک دندانپزشکی ، پس از سال ها فعالیت تخصصی لمینت دندان و ایمپلنت و کامپوزیت دندان، به ظرافت های لازم برای ساخت یک دندان کاملاً مشابه دندان طبیعی پی برده ایم. رنگ ، شکل و موقعیت ایمپلنت هر کدام به سهم خود نقش بسزایی را در ایجاد دندان های یکپارچه و هدیه لبخندی زیبا به شما بازی می کنند.
برای اطمینان از طبیعی شدن ایمپلنت دندان ما همواره نکات مربوط به سایه و رنگ را در نظر می گیریم تا مطمئن شویم که بهترین و مناسب ترین رنگ را برای دندان های شما در نظر گرفته ایم. ما در ضمن محل قرار گیری واحد ایمپلنت دندان را در نظر می گیریم و اینکه این ایمپلنت چگونه و با چه زاویه در کنار دندان های طبیعی قرار گیرد که کاملاً با آن ها ادغام شده و جزیی از دندان های طبیعی در دهان شود.

مراقبت های لازم برای نگهداری و حفظ ایمپلنت دندان

ما در بخش مقالات سایت، مطالب کاملی درباره ایمپلنت دندان و مراقبت های قبل و بعد از ایمپلنت دندان برای شما فراهم کرده ایم. به عنوان مثال قبل از ایمپلنت دندان باید لثه شما بررسی شود که آیا یک لثه عفونی است یا خیر؟ در مرحله بعد باید با استفاده از تصویر برداری سه بعدی از استخوان فک مطمئن شویم که استخوان فک شما ضخامت کافی را برای کاشت ریشه ایمپلنت دارد و می تواند ریشه تیتانیومی ایمپلنت را محکم در جای خود نگهداری کنید. 
همچنین برای مراقبت بعد از عمل جراحی ایمپلنت نیز باید تا حد امکان از کشیدن سیگار پرهیز کنید و در دوران نقاهت از جویدن غذاهای سفت و گازگرفتن لقمه غذا پرهیز کنید و تنها غذاهای آبکی مانند سوپ میل نمایید تا دوران نقاهت عمل ایمپلنت را پشت سر بگذارید. اما بعد از آن می توانید بدون محدودیت تمامی غذاها را میل کنید و اصلاً محدودیتی در این باره نخواهید داشت و تنها باید مانند دندان طبیعی، از ایمپلنت خود مراقبت کنید و همواره آن را مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده کنید تا غذا در بین آن گیر نکند و از عفونت لثه جلوگیری کند و همین طور باعث خرابی و پوسیدگی دندان های کناری نشود.
مطالب مرتبط: قیمت ایمپلنت دندان

مشاوره رایگان دندانپزشکی

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!