02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

عوارض کاشت نگین بر روی دندان‌

زمان مطالعه : 3 دقیقه | منتشر شده در: 1403/01/21

عوارض کاشت نگین بر روی دندان اجتناب ناپذیر است!  آسیب به مینا‌ی دندان، افزایش خطر پوسیدگی، مشکلات بهداشت دهان و دندان، ترک خوردن و لب پر شدن نگین، حساسیت لثه از عوارض کاشت نگین بر روی دندان ها به شمار می روند. نگین‌های درخشان و ریزی که روی دندان چسبانده می‌شوند، می‌توانند لبخندی متفاوت و البته خیره‌کننده برای شما به ارمغان بیاورند. اما آیا این درخشش همیشگی است؟ در این مطلب از معتبرترین کلینیک دندانپزشکی غرب تهران قصد داریم به بررسی عوارض احتمالی کاشت نگین بر روی دندان بپردازیم. با ما همراه باشید.

چرا کاشت نگین روی دندان محبوب شده است؟

محبوبیت کاشت نگین روی دندان، دلایل مختلفی دارد. در وهله‌ی اول، این نگین‌ها درخشش و زیبایی خاصی به دندان‌ها می‌دهند و می‌توانند توجه‌ها را به لبخند شما جلب کنند. از طرف دیگر، کاشت نگین به ظاهر، روشی ساده و کم‌درد است و به همین دلیل، برخی افراد بدون توجه به عوارض احتمالی، سراغ این روش می‌روند. اما آیا سادگی ظاهری کاشت نگین، به معنای بی‌خطر بودن آن است؟

عوارض احتمالی کاشت نگین بر روی دندان

واقعیت این است که کاشت نگین بر روی دندان، می‌تواند عوارض مختلفی برای شما به همراه داشته باشد. در ادامه، به برخی از این عوارض اشاره می‌کنیم:

آسیب به مینای دندان

 برای چسباندن نگین بر روی دندان، لازم است سطح دندان کمی تراشیده شود. این تراشیدن، می‌تواند به مینای دندان آسیب بزند و آن را ضعیف کند. مینه‌ی دندان، اولین خط دفاعی در برابر پوسیدگی است و آسیب به آن، دندان را مستعد پوسیدگی می‌کند.

افزایش خطر پوسیدگی

نگین‌های چسبانده شده روی دندان، سطح ناهمواری ایجاد می‌کنند که پلاک و جرم بیشتری را به خود جذب می‌کند. تمیز کردن کامل زیر نگین نیز کار ساده‌ای نیست و همین موضوع، خطر پوسیدگی دندان را افزایش می‌دهد.

مشکلات بهداشت دهان و دندان

همان‌طور که گفتیم، تمیز کردن زیر نگین دشوار است. باقی ماندن پلاک و جرم در این ناحیه، می‌تواند باعث التهاب لثه و بیماری‌های دهان و دندان شود.

ترک خوردن و لب پر شدن نگین

نگین‌های تزیینی، ممکن است در اثر جویدن غذاهای سفت یا ضربه ترک بخورند و لب پر شوند. در این صورت، مجبور به تعویض نگین و احتمالاً تراشیدن دوباره دندان خواهید بود.

حساسیت لثه

چسبی که برای نگین دندان استفاده می‌شود، می‌تواند باعث حساسیت لثه شود. این حساسیت، می‌تواند هنگام جویدن غذا یا مسواک زدن، درد و ناراحتی به همراه داشته باشد. به جای کاشت نگین برای زیبایی دندان از لمینت دندان استفاده کنید.

عوارض کاشت نگین بر روی دندان‌

چگونه عوارض کاشت نگین را به حداقل برسانیم؟

اگرچه کاشت نگین بر روی دندان عوارض مختلفی دارد، اما با رعایت برخی نکات می‌توان احتمال بروز این عوارض را به حداقل رساند:

انجام کاشت نگین نزد دندانپزشک متخصص

برای کاشت نگین، حتماً به یک دندانپزشک متخصص و باتجربه مراجعه کنید. دندانپزشک با مهارت و تجربه خود، می‌تواند تراشیدن دندان را به حداقل برساند و از مواد باکیفیت برای چسباندن نگین استفاده کند.

انتخاب مواد باکیفیت و چسب مخصوص دندان

از دندانپزشک خود بخواهید از نگین و چسب باکیفیت و مخصوص دندان استفاده کند. نگین‌های بی‌کیفیت، ممکن است به سرعت ترک بخورند و یا از روی دندان جدا شوند.

رعایت بهداشت دهان و دندان به صورت مرتب

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به طور مرتب، برای حفظ سلامت دندان‌ها و لثه‌ها ضروری است. بعد از کاشت نگین، باید مراقبت‌های بهداشت دهان و دندان را با دقت بیشتری انجام دهید تا از تجمع پلاک و جرم در زیر نگین جلوگیری کنید.

جایگزین‌های مناسب برای کاشت نگین

اگر به دنبال زیبایی دندان‌ها هستید، روش‌های جایگزین و البته بی‌خطرتر از کاشت نگین نیز وجود دارد. بلیچینگ دندان، روشی موثر برای سفید کردن دندان‌ها و داشتن لبخندی درخشان است. همچنین، کامپوزیت دندان می‌تواند برای اصلاح طرح لبخند و رفع مشکلات ظاهری دندان‌ها مانند شکستگی، لب پر شدن و تغییر رنگ، مورد استفاده قرار گیرد.

نتیجه‌گیری

کاشت نگین بر روی دندان، تصمیمی همراه با ریسک برای زیبایی دندان است. قبل از انجام این کار، حتماً با یک دندانپزشک متخصص مشورت کنید و از عوارض احتمالی آن آگاه باشید. روش‌های جایگزین بی‌خطر و مؤثری مانند بلیچینگ و کامپوزیت دندان نیز برای زیبایی دندان‌ها وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

سوالات متداول

1. آیا کاشت نگین به دندان آسیب می‌رساند؟

بله، کاشت نگین می‌تواند به مینه‌ی دندان آسیب برساند و خطر پوسیدگی را افزایش دهد.

2. نگین دندان چقدر عمر می‌کند؟

عمر نگین دندان به کیفیت مواد و چسب، مراقبت‌های فردی و عواملی مانند جویدن غذاهای سفت بستگی دارد. به طور متوسط، نگین دندان بین 2 تا 5 سال عمر می‌کند.

3. آیا کاشت نگین برای همه افراد مناسب است؟

خیر، کاشت نگین برای افرادی که مشکلات دهان و دندان مانند پوسیدگی، جرم و التهاب لثه دارند، مناسب نیست.

4. هزینه کاشت نگین دندان چقدر است؟

هزینه کاشت نگین به نوع نگین، مواد و چسب مورد استفاده و مهارت دندانپزشک بستگی دارد.

5. چگونه می‌توان نگین دندان را برداشت؟

برداشتن نگین دندان باید توسط دندانپزشک انجام شود. دندانپزشک با استفاده از ابزار مخصوص، نگین را از روی دندان جدا می‌کند و سطح دندان را صاف و صیقلی می‌کند.

 

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!