02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

بهترین سن برای ارتودنسی چه سنی است؟

زمان مطالعه : 5 دقیقه | منتشر شده در: 1399/11/04

بروزرسانی شده در: 1401/12/17

ارتودنسی، دهان و دندان را در شرایط مناسب و ایده آل قرار می دهد. انجام ارتودنسی در بهترین سن با مزایای زیادی همراه خواهد بود. از جمله مزایای ارتودنسی در سن مناسب می توان به تاثیرات روانی مثبت، جلوگیری از بیماری های لثه ای، گوارشی و پوسیدگی دندان اشاره کرد. علاوه بر 4 مورد ذکر شده، ارتودنسی در سن مناسب مزایای بسیار دیگری خواهد داشت.

اگر شما هم در پی این هستید تا از این مزایا بهره ببرید در این مطلب با سایت دکتر شهاب محمدی همراه باشید. چه کسی می تواند نیاز دندان ها به ارتودنسی را تشخیص دهد؟ بهترین سن برای ارتودنسی چه سنی است؟ آیا سن تاثیری بر کیفیت ارتودنسی خواهد داشت؟ از جمله سوالات پر تکراری است که در این مطلب به آنها پاسخ خواهیم داد. سوالات مطرح شده جز پرتکرارترین سوالاتی است که متقاضیان در ذهن خود دارند. برای اطلاعات در این زمینه با کلینیک دندانپزشکی دکتر محمدی همراه باشید. برای خواندن این مقاله به 5 دقیقه زمان نیاز دارید.

مطالب مرتبط: اسنپ اسمایل

بهترین سن برای ارتودنسی چه سنی است؟

تشخیص نیاز به ارتودنسی برای دندان ها بر عهده دندانپزشک است. اما مناسب ترین دوره ای را که اکثر دندانپزشکان برای ارتودنسی پیشنهاد می کنند، دوره کودکی می باشد. اولین مشاوره ارتودنسی معمولا باید در سن 7 سالگی انجام شود. برای دندان پزشک مهم است که سلامت دهان و دندان کودک در این سن را ارزیابی کند. 7 سالگی زمانی است که دندان های بزرگسالی کودک شروع به بیرون آمدن کرده و جایگزین دندان های شیری آن ها می شوند. در همین سنین باید اولین مشاوره و چکاپ دهان و دندان توسط دندانپزشک انجام شود.

چرا متخصصان ارزیابی اولیه ارتودنسی را پیشنهاد می کنند؟

دلیل اینکه متخصصان هفت سالگی را برای ارزیابی اولیه ارتودنسی پیشنهاد می دهند این است که دندان ها جدید در این سن شروع به رویش می کنند. با مشاهده و بررسی دهان و دندان کودکان در این سن می شود با استفاده از جزئی ترین کارها نیاز به ارتودنسی را تشخیص داد.

رفع مشکل ناهمگونی دندان ها در سنین پایین تر راحت تر از افراد بزرگ سال است زیرا استخوان فک کودکان در حال رشد و استخوان فک افراد بزرگسال متراکم می باشد. متراکم بودن استخوان فک افراد بزرگسال، باعث سخت شدن آرایش مجدد دندان های آن ها می شود. کام فوقانی انسان ها تا 9 سالگی قابل گسترش است. این مسئله مهم تر شدن چکاپ در کودکی را به خوبی نشان می دهد. با وجود چنین عواملی می توان پاسخ دوره کودکی را مناسب ترین جواب، برای سوال بهترین سن برای ارتودنسی چه سنی است؟ دانست.

مطالب مرتبط: ایمپلنت اقساطی

مزایای انجام ارتودنسی در سنین مناسب

همانطور که دانستید دوره کودکی و بازه زمانی 7 تا 12 سالگی بهترین زمان برای مراجعه به دندانپزشک است. اگر شما در سنین پایین به درمان ارتودنسی بپردازید نتیجه ایده آل تری را مشاهده خواهید کرد. علاوه بر نتیجه مناسب، ارتودنسی در این سنین هزینه کمتری برای شما خواهد داشت. ارتودنسی کودکان ممکن است از 6 ماه تا 2 سال طول بکشد تا درمان کامل شود اما در بزرگسالان از 10 مال تا 2 سال مقدار بازه پیش بینی شده برای درمان دهان و دندان از طریق ارتودنسی است. علاوه بر این مزایای ذکر شده، درمان به موقع ارتودنسی می تواند درد ناشی از این کار را برای کودکان کاهش دهد.

انجام ارتودنسی در سنین پایین می تواند اعتماد به نفس را به کودکان در سن بالاتر هدیه دهد. کودکانی که فک و دندان های نامرتبی در دوران کودکی دارند، معمولا در دوره نوجوانی مورد تمسخر هم نوعان و همسن های خود قرار می گیرند. انجام ارتودنسی اعتماد به نفس را در کودکان ایجاد می کند که بتوانند در سنین بالاتر با روحیه بیشتری در جمع همکاران و دوستان خود قرار بگیرند.

عمل جویدن درست از دیگر عواملی است که می تواند با ارتودنسی در دوره کودکی محقق شود. شاید عمل جویدن را بسیار ساده بپندارید، اما اگر این عمل به درستی انجام نشود موجب بیماری گوارشی خواهد شد. درست جویدن باعث هضم سریع تر غذا می شود. به تمامی مزایای ارتودنسی در سن مناسب کاهش پوسیدگی دندان را اضافه کنید. برخی از دندان ها به دلیل همپوشانی باعث خرابی دیگر دندان ها می شوند. با وجود مزایای این چنینی باز هم در پی جوابی مناسب برای سوال بهترین سن برای ارتودنسی چه سنی است؟ می گردید؟ قطعا بهترین سن برای استفاده از ارتودنسی 7 تا 12 سالگی یا همان دوران کودکی است.

مطالب مرتبط: قیمت لمینت دندان 

مشکلات دهانی که با ارتودنسی در سنین کودکی برطرف خواهد شد؟

  1. مرتب شدن دندان های نامرتب
  2. رفع جلوزدگی و عقب رفتگی فک ها
  3. پر شدن فضای خالی بین دندان ها
  4. از بین رفتن دندان های اضافه

سوالات خود را از ما در قسمت نظرات بپرسید

چنانچه سوالی در زمینه سن مناسب برای ارتودنسی داشتید، می توانید آن را در قسمت نظرات با دکتر شهاب محمدی در میان بگذارید. دکتر محمدی جواب سوالات شما را در کمترین زمان خواهد داد تا بتوانید بهترین تصمیم را برای سلامت دهان و دندان خود بگیرید. لازم به ذکر است، منابع و رفرنس های خارجی همپوشانی و تشابه بسیار زیادی در مطرح کردن این موضوع داشتند. مطلب نگارش شده از بررسی سایت های خارجی در این زمینه به نگارش درامده و تلفیقی از تمامی این سایت ها می باشد.

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!