02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

مرحله بعد از قالبگیری ایمپلنت چیست و چقدر زمان می‌برد؟

زمان مطالعه : 4 دقیقه | منتشر شده در: 1402/12/10

بروزرسانی شده در: 1403/01/30

مرحله بعد از قالبگیری ایمپلنت چیست و چقدر زمان می‌برد؟ مرحله بعد از قالب‌گیری، ساخت ایمپلنت دندان سفارشی برای شماست. بعد از قالب‌گیری، باید 4 تا 8 هفته منتظر بمانید تا لابراتوار باهنر و دقت مثال‌زدنی، روکش‌های سفارشی‌تان را بسازد. متریال‌های باکیفیت و تکنولوژی‌های مدرن به کمک آن‌ها می‌آیند تا دندان‌هایی زیبا و محکم برایتان خلق کنند. درنهایت، روز موعود فرامی‌رسد، پروسه‌ی تحویل ایمپلنت دندانی و روکش انجام می‌شود و گوهرهای جدید لبخندتان را چیده و محکم می‌کنند.

نگهداری بعد از قالبگیری بسیار مهم است

مراقبت و نگهداری یک از مهمترین کارهایی است که باید بعد از قالبگیری ایمپلنت دندانی انجام دهید. مسواک زدن منظم، استفاده از نخ دندان و مراجعه دوره‌ای به دندانپزشک برای چکاپ کارهایی است که باید در الویت شما باشند.

مرحله بعد از قالبگیری ایمپلنت چیست و چقدر زمان می‌برد؟

مرحله‌ بعد از قالب‌گیری ایمپلنت

پس از کاشت پایه‌های ایمپلنت، نوبت به قالب‌گیری دقیق از لثه و موقعیت پایه‌ها می‌رسد. این قالب، نقشه‌ی راه درست کردن روکش‌های جدید را به لابراتوار می‌دهد. تصور کنید این قالب نقشه‌ی معمار برای ساختن خانه‌ی جدید لبخندتان را بازی می‌کند!
قالب‌گیری اهمیت زیادی دارد، چون باعث می‌شود روکش‌ها کاملاً بر اساس شرایط دهان شما ساخته شوند و به‌خوبی روی پایه‌ها سوار شوند. درواقع، همین دقت و ظرافت باعث می‌شود دندان‌های جدیدتان کاملاً طبیعی به نظر برسند و عملکردی درست مثل دندان‌های اصلی داشته باشند. توصیه ما به شما استفاده از ایمپلنت فوری در این مواقع است.

مرحله بعد از قالبگیری ایمپلنت چقدر زمان می‌برد؟

مرحله بعد از قالبگیری ایمپلنت 4 تا 8 هفته زمان می‌برد.

نتیجه‌گیری

با گذراندن این مراحل و صبر و حوصله، می‌توانید به لبخندی ایده‌آل دست پیدا کنید. لبخندی که اعتمادبه‌نفس و کیفیت زندگی‌تان را به‌طور چشمگیری ارتقا می‌دهد. پس اگر به دنبال راه‌حلی دائمی برای مشکل دندان‌های ازدست‌رفته‌تان هستید، ایمپلنت دندان بهترین انتخاب برای شماست.
همین امروز با یک دندانپزشک متخصص ایمپلنت مشورت کنید و قدم اول را برای آغاز این سفر لبخند آفرین بردارید.

سؤالات متداول

قالب‌گیری درد دارد؟

خیر، با استفاده از بی‌حسی موضعی هیچ دردی احساس نخواهید کرد.

آیا می‌توان دندان‌ها را بلافاصله بعد از قالب‌گیری استفاده کرد؟

نزدیک به زمان تحویل روکش، دندانپزشک برایتان دندان‌های موقت قرار می‌دهد

چه مراقبت‌هایی بعد از قالب‌گیری لازم است؟

رعایت بهداشت دهان و دندان، عدم مصرف غذاهای سفت و جویدنی و مراجعه به‌موقع به دندانپزشک برای معاینه، ازجمله مراقبت‌های لازم بعد از قالب‌گیری هستند.

هزینه‌های قالب‌گیری چقدر است؟

هزینه‌های این مرحله به عوامل مختلفی مثل تعداد ایمپلنت‌ها، جنس روکش و دستمزد دندانپزشک بستگی دارد. برای اطلاع دقیق از هزینه‌ ایمپلنت دندان و قالب گیری، باید با دندانپزشک خود مشورت کنید.

آیا راهی برای کوتاه‌تر کردن این مدت‌زمان وجود دارد؟

با استفاده از روش‌های جدیدتر مثل ایمپلنت دیجیتال، می‌توان تا حدودی این مدت‌زمان را کوتاه‌تر کرد. اما انتخاب روش مناسب به شرایط شما و نظر دندانپزشک بستگی دارد.

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!