02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

رفع سیاهی دندان بزرگسالان

زمان مطالعه : 3 دقیقه | منتشر شده در: 1402/10/27

رفع سیاهی دندان بزرگ‌سالان بسیار آسان و بدون دردسر خواهد بود. لمینت دندان ، کامپوزیت دندان و بلیچینگ دندان از روش‌هایی هستند که با استفاده از آن‌ها می توانید در کسری از ثانیه رفع سیاهی دندان بزرگسالان را انجام دهید. این روش ها با صلاحدید پزشک می توانند برای بازه سنی مختلفی انجام شوند.

سیاهی دندان، از کجا می‌آید؟

اولین قدم برای رفعِ هر مشکلی، شناختنِ دلیلِ آن است. عوامل مختلفی می‌توانند باعثِ سیاهیِ دندان‌های بزرگ‌سالان شوند که مهم‌ترینِ آن‌ها عبارت‌اند از:

پوسیدگی

پوسیدگیِ دندان، یکی از شایع‌ترین عواملِ سیاهیِ دندان است. وقتی پلاکِ روی دندان‌ها برداشته نمی‌شود، باکتری‌ها قند موجود در غذا را تجزیه کرده و تولید اسید می‌کنند. این اسید باعثِ از بین رفتنِ مینای دندان و ایجادِ حفره‌هایی می‌شود که می‌توانند به‌مرورزمان، سیاه شوند.

لکه‌ها

لکه‌های روی دندان می‌توانند ناشی از مصرفِ غذاها و نوشیدنی‌های رنگی مثلِ قهوه، چای، نوشابه‌های گازدار، سس سویا و میوه‌های تیره باشند. سیگار کشیدن نیز می‌تواند باعثِ ایجادِ لکه‌های تیره روی دندان‌ها شود.

رفع سیاهی دندان بزرگسالان

ضربه‌های محکم و آرام به دندان

ضربه‌های شدید به دندان می‌توانند باعثِ آسیب دیدنِ عصبِ دندان و سیاه شدنِ آن از داخل شوند.

عادات غلط دهان و دندان

مسواک نزدنِ مرتب، استفاده نکردن از نخ دندان و تمیز نکردنِ زبان، باعثِ تجمعِ پلاک و جرم روی دندان‌ها می‌شود که به‌مرورزمان، می‌تواند منجر به سیاهیِ آن‌ها شود.

روش‌های مناسب برای رفع تیرگی سیاهی دندان بزرگسالان

خبرِ خوب این است که برایِ برگرداندنِ سفیدیِ دندان‌هایتان و خداحافظی با سیاهی، روش‌های مختلفی وجود دارد:

جرم‌گیری حرفه‌ای

 یکی از بهترین راه‌ها برای از بین بردنِ جرم‌های سرسخت و لکه‌های روی دندان‌ها، جرم‌گیریِ حرفه‌ای توسطِ دندان‌پزشک است. در این روش، دندان‌پزشک با استفاده از ابزارهای مخصوص، پلاک و جرم روی دندان‌ها را از بین می‌برد.

رفع سیاهی دندان بزرگسالان

بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان ، روشی است که با استفاده از موادِ سفیدکننده، رنگِ دندان‌ها را روشن می‌کند. این روش، یکی از محبوب‌ترین روش‌های سفید کردنِ دندان‌ها است و نتایجِ سریعی دارد.

لمینت دندان

لمینت دندان روکش‌های نازکی هستند که روی دندان‌ها چسبانده می‌شوند. این روکش‌ها، می‌توانند سیاهیِ دندان‌ها را به‌طور کامل، بپوشانند و لبخندی هالیوودی به شما هدیه دهند.

آیا سیاهی دندان قابل‌درمان است؟

بله، سیاهیِ دندان قابل‌درمان است. با استفاده از روش‌های مختلف، می‌توان لکه‌های سیاه روی دندان‌ها را از بین برد و به آن‌ها درخشش و سفیدی سابق را بازگرداند.
 

 

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!