02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

هیلینگ ایمپلنت، کاربردها و قیمت آن

زمان مطالعه : 4 دقیقه | منتشر شده در: 1402/08/30

بروزرسانی شده در: 1403/01/30

آیا می‌خواهید برای دندان‌های خود هیلینگ ایمپلنت دندانی انجام دهید، برای اینکه این کار را به درستی انجام دهید باید آن را تحت نظارت و مشورت دندانپزشک‌ خود پیش ببرید. این روش ایمپلنت که به هیلینگ اباتمنت نیز معروف است، دربرگیرنده نصب خود ایمپلنت دندان و چسباندن هیلینگ اباتمنت و تاج بر روی ایمپلنت می‌باشد. در هیلینگ اباتمنت مدت زمان بهبودی شما کوتاه‌تر می‌شود. برای اینکه بیشتر با روش و مزایای هیلینگ اباتمنت آشنا شوید در این مقاله با ما همراه باشید.

هیلینگ ایمپلنت چیست؟

کاشت ایمپلنت مراحل مختلفی دارد. یکی از مراحل مهم ایمپلنت مربوط به قرار دادن هیلینگ ایمپلنت است. هیلینگ ایمپلنت از پلی اکسید متیلن، تیتانیوم و زیرکونیا ساخته شده و به شکل سیلندرهایی گنبدی شکل است. طول هیلینگ ایمپلنت 2 الی 10 سانتی‌متر است و اندازه‌اش با توجه به ضخامت لثه تعیین می‌شود.

مواد و متریال استفاده شده در فرآورده هیلینگ ایمپلنت بیشترین هماهنگی را با بدن دارد و منجر به بالا رفتن هماهنگی هیلینگ با بافت لثه و کم شدن عوارض آن می‌شود.

اباتمنت هیلینگ برای ایمپلنت دندان

اباتمنت هیلینگ که با نام‌های هیلینگ کپ یا جینجیوال فورمر نیز شناخته می‌شود، می‌تواند به بهبود بافت نرم و سخت اطراف ایمپلنت کمک کند. هیلینگ یکی از مهم‌ترین بخش‌های ایمپلنت است که از تجمع پلاک و آلودگی‌ها در اطراف ایمپلنت محافظت می‌کند. هیلینگ در روی بالای ایمپلنت نصب می‌شود.

هیلینگ کمی پهن‌تر از ایمپلنت است و به فرم‌دهی خط لثه کمک می‌کند. جراح دهان می‌تواند اباتمنت هیلینگ را در دو روش یک مرحله‌ای یا دو مرحله‌ای روی ایمپلنت دندان قرار دهد.

نحوه نصب هیلینگ در روش یک مرحله‌ای

در روش یک مرحله‌ای، جراح ایمپلنت و هیلینگ را به صورت همزمان قرار می‌دهد. ایمپلنت ابتدا در استخوان قرار می‌گیرد، سپس هیلینگ به آن متصل می‌شود. اباتمنت هیلینگ از سطح لثه بیرون زده و تا زمانی که ایمپلنت دندان بهبود می‌یابد در جای خود باقی می‌ماند.

هنگامی که ایمپلنت و استخوان فک به طور کامل یکپارچه‌ شده و پیوند خوردند، کلاهک هیلینگ برای دسترسی به ایمپلنت برداشته می‌شود. سپس اباتمنت جایگزین کلاهک هیلینگ می‌شود و در نهایت تاج روی اباتمنت قرار می‌گیرد. ما در مقاله .

اگر فکی که قرار است ایمپلنت دندان بروی آن قرار بگیرد استخوان کافی نداشته باشد، چه باید کرد؟ در مورد زمانی که استخوان فک نباشد در این مورد نوشته‌ایم.

نحوه نصب هیلینگ در روش دو مرحله‌ای

در روش دو مرحله‌ای، پس از اینکه جراح، ایمپلنت را روی استخوان قرار داد، آن را با بافت لثه پوشانده و به حال خود رها می‌کند تا بهبود یابد. پس از بهبودی، ایمپلنت طی چند ماه در فرآیند انسداد استخوانی با استخوان جوش می‌خورد.

مرحله دوم شامل ایجاد یک برش برای ظاهر شدن ایمپلنت قبل از پیچاندن کلاهک هیلینگ روی آن است. اباتمنت هیلینگ به بهبود اطراف لثه کمک می‌کند. پس از چند هفته، کلاهک هیلینگ قبل از اتصال اباتمنت برداشته می‌شود و در نهایت تاج در محل خود قرار می‌گیرد.

 

تفاوت هیلینگ و اباتمنت ایمپلنت دندان

تفاوت اصلی هیلینگ و اباتمنت ایمپلنت دندان مربوط به مرحله استفاده از این دو قطعه در فرآیند کاشت دندان است.  دومین تفاوت هیلینگ و اباتمنت ایمپلنت در این است که اباتمنت قطعه‌ای بسیار ضروری‌تر در کاشت ایمپلنت است، ولی هیلینگ هر چند استفاده می‌شود، چندان قطعه ضروری و مهمی نیست.

سومین تفاوت در این است که اباتمنت در درون ایمپلنت کار گذاشته می‌شود و برای همیشه در محل خود محکم و ثابت می‌ماند. اما هیلینگ بعد از گذشت زمان از روی کاور اسکرو برداشته می‌شود. کاور اسکرو پیچ و قطعه کوچکی است که روی ایمپلنت وصل می‌شود تا مواد غذایی و لثه یا بافت نرم به داخل مرکز ایمپلنت که سوراخ شده، نفوذ نکند.

 

کاربرد هیلینگ ایمپلنت دندان

برخی از افراد استفاده از هیلینگ اباتمنت را برای ایمپلنت دندانی خودشان انتخاب می‌کنند، زیرا هیلینگ فرآیند کاشت ایمپلنت دندان را کوتاه‌تر می‌کند. در روش یک مرحله‌ای، وقتی جراح کلاه هیلینگ را قرار می‌دهد، نیازی به جراحی دوم برای اتصال اباتمنت نیست.

اباتمنت هیلینگ پس از بهبودی لثه برداشته شده و سپس اباتمنت اتصال قبل از چسباندن تاج نصب می‌شود. اما به افراد توصیه می‌شود برای دریافت اطلاعات و راهنمایی درباره روش ایده‌آل آنها با دندانپزشک خود مشورت کنند.

سایر کاربردها

  • محافظت از سر ایمپلنت در برابر تجمع پلاک و آلودگی‌ها و آسیب‌های احتمالی خارجی
  • کمک به آماده سازی شرایط بهبودی و التیام سریع‌تر
  • محافظت از بافت لثه و فرم دهی به لثه و حفظ ظاهر طبیعی دندان
  • جلوگیری از رشد لثه روی ایمپلنت
  • کمک به تعیین مکان نهایی و مناسب ایمپلنت
  • افزایش زیبایی ظاهری ایمپلنت

 

نباید دوباره از هیلینگ اباتمنت استفاده کنید

بیماران نباید از کلاه های هیلینگ مجدداً استفاده کنند. یکی از دلایل اصلی عدم استفاده دوباره آن است که ترمیم سطح اباتمنت جدید حتی با استریل کردن نیز امکان‌پذیر نیست. استریل کردن همچنین می‌تواند ترکیب اولیه سطح تیتانیوم را تغییر دهد که باعث می‌شود نتیجه کار اثربخشی کمتری داشته باشد.

گاهی اوقات تمیز کردن ممکن است به پیچ‌های کاشته شده کلاهک هیلینگ آسیب برساند. این کار می‌تواند محکم شدن آن را در ایمپلنت دندان سخت و دشوار کند.

قیمت هیلینگ ایمپلنت

قیمت هیلینگ اباتمنت به عواملی مانند هزینه پلی اکسید متیلین، فلز تیتانیوم، زیرکونیا بستگی دارد. چون از این مواد ساخته می‌شود. در قیمت هیلینگ نیز مانند ایمپلنت دندان عواملی دیگری نقش دارند و تعیین دقیق قیمت آن توسط دندانپزشک و متخصص ایمپلنت انجام می‌شود.

  • هیلینگ به دو روش یک مرجله‌ای و دو مرحله‌ای انجام می‌شود که هر یک هزینه مجزایی دارند.
  • انتخاب دندانپزشک نیز در قیمت هیلینگ موثر است. تخصص و مهارت و تجربه دندانپزشکی که هیلینگ را روی ایمپلنت شما قرار می‌دهد در کیفیت و هزینه آن تاثیر دارد.
  • برخی از کارهای دندانپزشکی مشمول بیمه تکمیلی هستند. می‌توانید از ارائه دهنده بیمه خود بپرسید که هیلینگ مشمول بیمه می‌شود یا نه.
  • هیلینگ ایمپلنت دوام و ماندگاری ایمپلنت را بالا می‌برد. پس یک سرمایه‌گذاری طولانی مدت برای کاست ایپملنت دندان است.

 

نتیجه‌گیری

اباتمنت هیلینگ می‌تواند در روش کاشت ایمپلنت دندان مفید باشد. هیلینگ می‌تواند از بافت‌های نرم و سخت محافظت کند و تعداد روش‌های مورد نیاز برای کاشت ایمپلنت را کاهش دهد. اما توصیه می‌شود از آنها دوباره استفاده نکنید. اگر می‌خواهید درباره جراحی ایمپلنت دندان و هیلینگ اباتمنت بیشتر بدانید، با جراح و دندانپزشک خودتان مشورت کنید.

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!