02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

ایمپلنت SiC

زمان مطالعه : 5 دقیقه | منتشر شده در: 1402/08/08

بروزرسانی شده در: 1403/01/30

ایمپلنت های SiC یا ایمپلنت‌ های کربید سیلیکون یکی از بی نظیرترین برندهای ایمپلنت دندان به شمار می رود.  همانطور که از نام این ایمپلنت پیداست از جنس کربید سیلیکون تشکیل شده‌ است. ایمپلنت SiC شرایطی را فراهم می‌آورد تا ایمپلنت دندانی کارایی بیشتری برای مخاطب داشته باشد. علاوه بر کارایی بیشتر این ایمپلنت ها عمر طولانی‌تری را نیز نسبت به سایر برندها خواهند داشت. تکنولوژی جذاب و بی نظیر نه تنها در دندانپزشکی بلکه در زمینه‌ های مختلف مانند هوافضا، خودروسازی بسیاری از گزینه‌های دیگر به کار می‌رود.

بودن این تکنولوژی در دندانپزشکی آینده روشن را برای سلامتی دهان و دندان به وجود خواهد آورد. چنانچه دوست داشتید با ایمپلنت SiC به طور کامل آشنا شوید توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب با سایت دکتر محمدی همراه باشید. ما در این مطلب به طور کامل شما را با ایمپلنت SiC، مزایا، کاربرد، قیمت و بسیاری از گزینه‌های دیگر آشنا خواهیم کرد.

کیفیت ایمپلنت اس آی سی

کیفیت ایمپلنت sic به قدری بالاست که اکثر دندانپزشکان را جز 5 برند برتر دنیا می‌دانند. استفاده از بهترین متریال و تکنولوژی‌های روز دنیا باعث شده تا این برند از ایمپلنت دندانی ماندگاری بسیار بالا و کارایی بسیار مناسبی را از خود نشان دهد. اکثر کسانی که بیماری خاص دارند می‌توانند از ایمپلنت دندانی استفاده کنند. اگر به دیابت مبتلا هستید و یا سیگار و قلیان می‌کشید، برای اجرای ایمپلنت از برند sic استفاده کنید. در ادامه مطلب بیشتر با مزایای این برند از ایمپلنت دندان آشنا خواهید شد.

ایمپلنت SiC

مزایای ایمپلنت sic

ایمپلنت sic سوئیس از لحاظ کیفیت و قیمت جز بهترین گزینه‌ ها است. کیفیت بالا و قیمت بی‌نظیر ایمپلنت اس ای سی باعث شده تا کشور سوئیس بتواند خود را جز معتبرترین کشورها در زمینه ایمپلنت معرفی کند. در ادامه مطلب به مهم‌ ترین مزایای این ایمپلنت بیشتر اشاره خواهیم کرد.

  1. طراحی با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا
  2. قیمت بسیار مناسب در برابر سایر برندهای سوئیسی
  3. عمر طولانی
  4. کیفیت بسیار مناسب
  5. داشتن نمایندگی در کشور ایران
  6. دارا بودن تاییدیه FDA
  7. تنوع بالای سایزبندی
  8. قابل استفاده برای بیماران مختلف
  9. استفاده از ۴ سیستم ایمپلنت در ساختار آن
  10. اجرای ایمپلنت در بازه زمانی کوتاه‌ تر
  11. پلتفرم سوئیچینگ

قیمت ایمپلنت برند sic

قیمت ایمپلنت برند اس آی سی به عوامل مختلفی بستگی دارد. برند، ضمانت، کشور سازنده، موقعیت جغرافیایی و دندانپزشک مربوطه همگی بر قیمت این برند ایمپلنت اثرگذار هستند برای اطلاع دقیق از قیمت ایمپلنت دندان این برند کلیک کنید. البته دکتر محمدی در کلینیک دندانپزشکی خود مقوله قیمت را برای شما به طور کامل حل کرده است.

ایمپلنت sic از چه موادی ساخته شده است؟

یکی از مهمترین موارد بسیار حائز اهمیت در انتخاب ایمپلنت  مواد سازنده آن است. مواد سازنده میزان طول عمر کیفیت هر ایمپلنت را مشخص می‌کند. ایمپلنت sic  از 2 ماده مختلف به نام‌های تیتانیوم گرید 4 و زیرکونیا ساخته شده است. وجود این دو ماده در ایمپلنت‌های اس آی سی باعث شده تا این ایمپلنت‌ جز بهترین گزینه‌ در بین سایر برندهای ایمپلنت برای شما باشد. در ادامه به بررسی این دو ماده پرداخت داریم با ما همراه باشید.

ایمپلنت SiC

تیتانیوم گرید 4

مقاومت و استحکام تیتانیوم گرید 4  باعث شده تا ایمپلنت‌های اس آی سی  از طول عمر بیشتری برخوردار باشند و همچنین در برابر خوردگی و فشار مقاومت مناسبی را از خود نشان دهند. استفاده از این فلز  باعث شده اکثر افراد میل بیشتری را به اجرای ایمپلنت sic داشته باشند.

زیرکونیا

تیتانیوم گرید 4 مزیت‌های بسیار زیادی را با خود به همراه خواهد داشت اما در برخی از مواقع افراد بسیار کمی که به فلز حساسیت دارند، نتیجه خوبی را از اجرای ایمپلنت دریافت نمی‌کنند. در این مواقع استفاده از زیرکونیا می تواند حساسیت‌های موجود را از بین ببرد. به این نکته نیز توجه کنید که افراد بسیار کمی وجود دارند که به تیتانیوم گرید 4 حساسیت داشته باشند.

فیکسچرهای به کار رفته در زیرکونیا ایمپلنت sic از جنس آلومینا (AZT) می‌باشد. استفاده از این جنس باعث شده تا متقاضی درصد استحکام بیشتری را در اجرای ایمپلنت تجربه کند.

انواع ایمپلنت اس آی سی

ایمپلنت های SiC به طور کلی ۵ نوع هستند که هر کدام با توجه به قیمت و کیفیت گی‌های منحصر به فردی که دارند دسته‌بندی می‌شوند. در ادامه به بررسی هر یک از انواع این برند از این ایمپلنت خواهیم پرداخت.

ایمپلنت SiC

SICace

ایمپلنت SICace استوانه ای است که در قسمت پایه آن تغییراتی را به شکل مخروطی مشاهده می کنید. به دلیل شکل مخروطی این نوع از ایمپلنت sic اجرای آن بسیار آسان خواهد بود. شکل منحصر به فرد این برند باعث شده تا ایمپلنت دندان راحت‌تر اجرا شوند و در داخل فک قرار بگیرند. اتصال هگز در این نوع ایمپلنت باعث شده تا پایداری آن به بالاترین میزان خود برسد.

SICmax

اگر به دنبال ایمپلنتی هستید که بتواند ثبات اولیه فک شما را افزایش دهد به سراغ  ایمپلنت SIC max بروید.  از دیگر مزایای بارز این برند می‌توان به کاشت ایمپلنت در استخوان‌های بسیار نرم اشاره کرد.  چنانچه استخوان‌های نرمی دارید به سراغ این برند بروید. شکل استوانه و رزوه های کریستالی کوچکی طراحی این نوع از ایمپلنت‌ را خاص کرده است. از این ایمپلنت بیشتر در این پلنت‌های فوری استفاده می‌شود. ایمپلنت به عنوان ایمپلنت فوری نیز استفاده کرد. 

SIX Tapered

از دیگر نوع های ایمپلنت اس آی سی  که می‌تواند به دلیل داشتن  ثبات اولیه بالا در ایمپلنت‌های فوری به کار رود می توان به SIC tapered اشاره کرد.  اگر به دنبال ایمپلنت فوری هستید SIC tapered را در صدر گزینه های خود قرار دهید.

SICvantage max

 ویژگی های SIC vantage max بسیار شبیه به SICmax است. اما با این تفاوت که طراحی آنها با یکدیگر متفاوت می باشد. این ایمپلنت شکل مخروطی داشته و مکان اتصال اباتمنت و ایمپلنت در آن نازک تر از مدل SICmax می باشد.

ایمپلنت SiC

SICwhite

اگر جز افرادی هستید که به فلز حساسیت دارید  ایمپلنت SIC with  بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این ایمپلنت که از جنس سرامیک است نسبت به سایر این پلنت‌های سرامیکی مقاومت بالاتری را از خود نشان خواهد داد. با توجه به آزمایشاتی که روی این برند انجام شده SIC white نسبت به سایر گزینه‌ها 70 درصد استحکام بیشتری خواهد داشت.

به نظر شما کدام یک از انواع برند ایمپلنت اس آی سی مناسب‌ تر از سایر گزینه‌هاست. شما می‌توانید نظرات خود  درباره انواع این برند را از طریق قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. اگر تجربه متفاوتی نیز درباره اجرای این برند دارید نیز تجربیات خود را برای ما کامنت کنید.

تاریخچه ایمپلنت SiC

ایمپلنت SiC در سال 2003 توسط یک کمپانی به نام SIC invent AG در کشور سوئیس ساخته شد. یک پروفسور به نام ویلفرد شیلی که تجربیات بسیار زیادی در زمینه ایمپلنت دندان داشت توانست با فعالیت گسترده در این زمینه کمپانی sic را تاسیس کند. دفتر مرکزی این کمپانی در بازل سوئیس قرار دارد. نمایندگی این کمپانی را می‌توانید در بیش از 20 کشور مشاهده کنید.

 

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!