02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

دندان چسبی بهتر است یا ایمپلنت

زمان مطالعه : 5 دقیقه | منتشر شده در: 1402/12/19

بروزرسانی شده در: 1403/01/21

دندان چسبی بهتر است یا ایمپلنت؟ دندان مصنوعی چسبی، که به عنوان پروتز پارسیل متحرک نیز شناخته می شود، از جنس پلاستیک یا فلز ساخته شده و با استفاده از چسب های مخصوص، به دندان های مجاور متصل می شود. این روش، راه حلی موقتی و کم هزینه برای جایگزینی دندان های از دست رفته ارائه می دهد. این در حالی است که ایمپلنت دندان مانند ریشه طبیعی دندان عمل می کند و ثبات و ماندگاری بالایی دارد. ایمپلنت دندان از نظر ظاهری بسیار شبیه به دندان های طبیعی است. برای رسیدن به پاسخ های تکمیلی درباره دندان چسبی بهتر است یا ایمپلنت دندانی در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

دندان مصنوعی چسبی چیست؟

برای اینکه چشم‌انداز خوبی از بهتر بودن دندان چسبی یا ایمپلنت به دست بیاورید، بهتر است با هر کدام از این روش‌های درمانی آشنا شوید. به بیان ساده، دندان چسبی همان پروتز دندان متحرک است. این پروتزهای دندانی به وسیله چسب‌های موقتی در محل خود محکم و سفت می‌شوند. این روش درمانی کمک می‌کند تا شما عمل جویدن و لبخند زدن را دوباره تجربه کنید. همچنین این روش درمانی از بافت‌های نرم و سخت دهان‌تان محافظت می‌کند.

از روش دندان مصنوعی چسبی می‌توانید برای جایگزینی چند دندان با تمام دندان‌هایتان استفاده کنید. دندان مصنوعی چسبی به صورت سفارشی برای دندان‌های شما ساخته و آماده‌سازی می‌شود و هر شخصی پروتز دندانی جداگانه‌ای با توجه به ویژگی‌های دهانی و دندانی خواهد داشت.

این دندان‌های مصنوعی چسبی یا همان پروتز‌های متحرک بدون ریشه هستند و به همین دلیل احتمال اینکه کمی لقی در دهان‌تان داشته باشید زیاد است، که باعث اختلال در جویدن شما خواهد شد. برای اینکه این مشل را برطرف کنند نوعی چسب طراحی کرده‌اند تا بتوانند پروتز را برای مدت کوتاهی در روی دندان‌های شما سفت و محکم نگه دارند.

مزایای دندان چسبی چیست؟

  • ساده و سریع بودن روش آماده سازی دندان چسبی
  • بدون نیاز به جراحی
  • مناسب بودن قیمت
  • آسان بودن تنظیم و اصلاح
  • در صورتی که استخوان فک و لثه‌تان ضعیف باشد و یا سلامتی کلی بدن‌تان پایین باشد‌، این روش برای شما بهتر است.
  • این روش از عضلات صورت‌تان پشتیبانی می‌کنند که باعث جلوگیری از فرورفتگی از صورت شما می‌شود.

 

معایب دندان چسبی چیست؟

  • در صورتی که پروتزها خوب با چسب دندان سفت نشوند، موقع خوردن یا صحبت کردن در جای خود حرکت می‌کنند.
  • باید آنها را به صورت منظم و با برنامه مشخص تمیز کنید. این کار باعث می‌شود افرادی که حوصله کمی دارند نتوانند از آنها مواظبت کنند و دندان مصنوعی چسبی آنها خراب می‌شود.
  • با این دندان‌ها نباید برخی مواد غذایی مانند کارامل، سیب یا ذرت بلال بخورید.
  • این پروتزها شکنندگی بالایی دارند و اگر روی زمین بیفتد احتمال شکستن‌شان وجود دارد.
  • بعد از ۵ تا ۷ سال باید این دندان‌ها را عوض کنید.
  • در صورتی که دندان چسبی مصنوعی شما بد کار شده باشد یا ته مانده غذا در بین آنها باشد، می‌تواند منجر به عفونت دندان، بیماری لثه و پوسیدگی سایر دندان‌ها شود.
  • به یاد داشته باشید که این پروتزها جلوی خرابی سایر دندان‌ها را نمی‌گیرند.

ایملنت دندان گزینه بهتر نسبت به دندان چسبی

با گذشت زمان، همه روش‌های ساختن اشیاء پیشرفت و بهبود می‌یابند. این امر به ویژه در زمینه پروتز دندان نیز صادق است.

ایمپلنت دندان از یک دستگاه "ریشه" استفاده می‌کند که در استخوان فک، زیر لثه کاشته می‌شود تا یک لنگر دائمی به دندان مصنوعی اما به زیبایی دندان طبیعی داشته باشد. این مطمئن‌ترین و طبیعی‌ترین روش برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته دهان تک دندان یا دندان‌های کامل است.

ایمپلنت‌های دندانی، برای تک تک دندان‌ها، فضاهای واضحی بین دندان‌های سالم پر می‌کنند که در آن یک دندان به دلایلی از بین رفته یا کشیده شده است. ایمپلنت‌های کامل دهان یا پروتز ایمپلنت جدید جایگزین دندان‌های کامل بالایی، تحتانی یا همه دندان‌ها برای افرادی می‌شود که نیاز به تعویض کامل دندان دارند.

مزایای ایمپلنت دندان نسبت به دندان چسبی

هیچ چیز بهتر از کاشت دائمی دندان در فک شما نیست که ریشه و سیستم طبیعی دندان را تکرار کند. به همین دلیل ایمپلنت دندان فواید بسیاری دارد.

بیایید با تغذیه ساده شروع کنیم. افرادی که دارای دندان‌های از دست رفته یا پروتزهای کامل دهان هستند، نمی‌توانند به درستی غذا بخورند. فرآیند جویدن ناراحت‌کننده است و می‌تواند باعث ایجاد زخم در لثه از پروتز پلاستیکی پوشاننده لثه شود.

علاوه بر این، لذت بردن از طعم غذا عملاً غیرممکن است، زیرا یک پروتز چسبنده کامل دهان یا همان دندان چسبی، کام را می‌پوشاند. تصور کنید به جای دندان چسبی، دندان‌های ریشه‌دار و احساس طبیعی داشته باشید! خوردن، چشیدن و بدون ترس از لیز خوردن دندان مصنوعی، کل تجربه غذا خوردن را لذت بخش‌تر و مغذی‌تر می‌کند. با بالا رفتن سن، تغذیه بسیار مهم است، با این حال مردم وقتی دندان چسبی را انتخاب می‌کنند یا اصلاً جایگزینی برای دندان ندارند، از مزایای تغذیه‌ای غذا صرف‌نظر می‌کنند.

هنگامی که ایمپلنت دندان دارید، نیازی به تغییر تناسب دندان چسبی یا بریج دندان خود ندارید. دندان چسبی به استخوان فک اجازه کوچک شدن و تغییر شکل می‌دهند، در حالی که ایمپلنت‌های دندانی یکپارچگی استخوان فک را حفظ می‌کنند.

لبخند زدن بهترین مزیت ایمپلنت دندان است. نیازی به ترس از ظاهر پروتزهای پلاستیکی یا دندان مصنوعی که ممکن است هنگام لبخند زدن بلغزند، وجود ندارد. ایمپلنت‌های دندانی کاملا منحصر به فرد، متناسب با اندازه، شکل و رنگ تمام دندان‌های طبیعی باقیمانده شما ساخته می‌شود. از طرفی، ایمپلنت دندان نسبت به هر نوع جایگزینی دندان دیگری در بازار برتری دارد.

اما اگر برای استفاده از دندان چسبی در مقابل ایمپلنت دندان اصرار دارید بهتر است گزینه اسنپ اسمایل را به جای دندان چسبی برای ترمیم دندان‌های از دست رفته خود در نظر داشته باشید.

اسنپ اسمایل یک قوس کامل یا جزئی قابل جابجایی غیر تهاجمی است که به معنای واقعی کلمه روی دندان‌های موجود بیمار بدون برخورد به بافت لثه یا پوشاندن کام زده می‌شود. کاملاً به وسیله دندان منتقل می‌شود و نیازی به چسب نیست و بیماران می‌توانند بدون انسداد غذا بخورند، بنوشند و به طور عادی عمل کنند.

بسیاری از دندانپزشکان، موقتی‌سازی دندان‌ها را یکی از سخت‌ترین جنبه‌های ترمیم کامل دهان می‌دانند. اسنپ آن اسمایل نه تنها یک ابزار موقت عالی است، بلکه زیبایی استثنایی را نیز برای بیماران فراهم می‌کند. اسنپ اسمایل می‌تواند سال‌ها دوام بیاورد، اما باید بدانید که به اندازه‌ای که مقرون به صرفه است، یک روش ترمیم دندان موقتی نیز است. برای بیمارانی که نسبت به درمان‌های ترمیم دایمی تردید دارند، اسنپ آن اسمایل تجربه‌ای خوب‌ با عملکردی بهتر و زیبایی‌شناسی برتر است.

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!