02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

لمینت دندان با فاصله زیاد

زمان مطالعه : 3 دقیقه | منتشر شده در: 1402/06/27

بروزرسانی شده در: 1402/07/12

مشکل شکاف دندان یا فاصله زیاد در دندان‌ها یکی از مشکلاتی است که روی لبخند افراد تاثیر منفی می‌گذارد. بنابراین فاصله زیاد دندان‌ها باعث می‌شود فرد دچار اضطراب زیبایی شود و بر این اساس اعتماد به نفس خود را از دست بدهد. به همین دلیل، روش‌های درمان دیاستما که لیمنت دندان نیز جزو آنها است توسط دندان‌پزشکان روی افراد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دندان شکاف چیست؟

دندان شکاف‌دار یا دندان با فاصله زیاد به معنای ایجاد فضای ناخواسته بین دو دندان است. ممکن است یک مشکل مادرزادی باشد یا بعداً رخ دهد. شکاف ایجاد شده بین دندان‌های با فاصله زیاد می‌تواند در هر قسمت از دهان ایجاد شود. اما زمانی که شکافی در دندان‌های جلویی ظاهر شود، بسیار بیشتر بر روی فرد تأثیر می‌گذارد زیرا بسیار محسوس‌تر است.

دلایل فاصله زیاد دندان‌ها چیست؟

شکاف دندان وضعیتی است که هم فک و هم دندان را درگیر می‌کند. دلایل شکاف و فاصله زیاد بین دندان‌ها معمولاً عبارتند از:

  •      دندان‌های فک پهن هستند، اما اندازه طبیعی دارند.
  •      دندان‌ها کوچک یا باریک هستند، اما اندازه طبیعی فک بیشتر است.
  •      هم فک پهن است و هم دندان‌ها کوچک یا باریک هستند.
  •      جراحی لثه (البته نه بعد از هر جراحی)

راه‌حل دندان‌های فاصله‌دار جلویی

وقتی دندان‌ها معوب یا از بین می‌روند، باعث ایجاد فاصله می‌شود. درمان زیبایی دندان‌های فاصله‌دار روشی برای تراز کردن دندان‌ها و زیبایی طرح لبخند شماست. در این درمان زیبایی، لمینت‌ها برای بستن شکاف بین دندان‌های جلو طراحی و ساخته شده‌اند. لمینت‌ها روش‌های نسبتاً غیر تهاجمی برای رسیدن به پر کردن شکاف بین دندانها هستند. آنها در رنگ‌، شکل‌ و اندازه مختلف هستند.

ترمیم دندان‌های فاصله‌‌دار در یک روز و با چندبار ویزیت معاینه انجام می‌شود. در محلول‌های ارتودنسی، اصلاح دندان‌ها به چندین جلسه در مدت ۲ سال نیاز دارد. دندانپزشکی زیبایی نیازمند آگاهی از اصول زیبایی‌شناسی و دانش شناخت مواد مرغوب برای رسیدن به نتایج زیبایی ایده‌ال است. پر کردن فضاهای جلویی دندان بدون آسیب رساندن به یکپارچگی دندان‌ها انجام می‌شود و اصلا جای نگرانی نیست.

روش‌های درمان دیاستما چیست؟

روش‌های مختلفی برای درمان دیاستما یا همان دندان با فاصله زیاد وجود دارد. دندانپزشک‌تان تصمیم می‌گیرد که کدام روش برای شما مناسب است. روش‌های درمانی مورد استفاده به شرح زیر است:

درمان ارتودنسی

در صورت وجود دندان‌های با فاصله زیاد، اولین روش درمانی که به ذهن می‌رسد بریس است. درمان ارتودنسی را می‌توان با بریس‌های فلزی یا شفاف انجام داد و یا با پلاک یا کام شفاف با توجه به ساختار دندان فرد انجام داد. از هر ماده‌ای که استفاده می‌شود، دستگاه به کار رفته تضمین می‌کند که دندان‌های با فاصله زیاد در یک بازه زمانی مشخص به موقعیت مورد نیاز می‌رسند.

فشار وارد شده توسط کام، پلاک یا بریس، دندان‌ها را در عرض چند ماه به موقعیت اولیه‌ی خود باز می‌گرداند. این کار به افراد اجازه می‌دهد تا از بریس‌ها بدون هیچ گونه نگرانی زیبایی استفاده کنند، به خصوص به لطف بریس‌های نامرئی. اما دندانپزشک‌تان تصمیم می‌گیرد که از کدام بریس‌ها استفاده کنید.

روش باندینگ

روش موثر دیگر برای درمان دیاستما روش باندینگ است. به خصوص افرادی که تمایلی به استفاده از بریس یا دندان مصنوعی ندارند، معمولا به این روش متوسل می‌شوند. زیرا این روش بسیار زیباتر است. همچنین نوید یک راه حل سریعتر را می‌دهد.

روش باندینگ اغلب در درمان دیاستم دندان‌های جلویی اولویت دارد. این روش در اجرا بسیار آسان است. مواد کامپوزیتی که در درمان پوسیدگی دندان استفاده می‌شود به عنوان پرکننده‌های مجزای دندان عمل می‌کنند و اجازه انبساط یا بلند شدن عرضی دندان‌ها را می‌دهند. به این ترتیب پرکننده کامپوزیت که با رنگ دندان سازگار است به راحتی می‌تواند شکاف‌های دندان را ببندد.

درمان باندینگ می‌تواند حدود 30 تا 60 دقیقه زمان ببرد.

لمینت دندان برای بستن فاصله زیاد دندان ها

یکی دیگر از روش‌های درمان دیاستما، استفاده از برگ چینی است که به آن لمینت نیز می‌گویند. این روش برای از بین بردن رنگ و تغییر شکل دندان‌ها استفاده می‌شود.

پرسلن لمینت یکی از روش‌هایی است که بیشترین مزیت زیبایی شناختی را در روش‌های درمان دیاستما دارد. چینی‌های برگ در محیط آزمایشگاهی با استفاده از فناوری‌های حساس تولید می‌شوند. اندازه‌گیری با توجه به حفره دندانی یا فاصله‌ای انجام می‌شود که فرد تمایل به بستن  آن دارد.

این روشی است که به حداقل مداخله روی دندان نیاز دارد. لمینت‌های تولید شده مستقیماً روی دندان‌ها کار گذاشته می‌شوند. برگ‌های چینی بدون هیچ‌گونه مداخله اضافی به دندان‌ها چسبانده شده و شکاف‌ها بسته می‌شوند. استفاده از لمینت دندان ظاهری طبیعی به دندان می‌بخشد. بنابراین در پایان این روش می‌توان به دندان‌هایی با ظاهری بسیار طبیعی و زیباتر داشت.

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!