02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

ایمپلنت دندان چه ضرری دارد

زمان مطالعه : 3 دقیقه | منتشر شده در: 1402/06/20

بروزرسانی شده در: 1403/01/30

ایمپلنت دندانی نیز مانند هر عمل کاشت دندان دیگری دارای جوانب مثبت و منفی است. مسلماً این روش نیز معایبی دارد. بسیاری از دندانپزشکان و بیماران در مورد مزایای ایمپلنت و پیوند استخوان بیشتر صحبت می‌کنند، اما اطلاعات کمی در مورد معایب آن به بیماران می‌دهند.

در این نوشته سعی می‌کنیم به صورت مختصر به این معایب بپردازیم.

هزینه ایمپلنت دندان و ضروریات آن

هزینه عمل‌ ایمپلنت دندان احتمالاً رایج‌ترین نقطه ضعفی است که بیماران برای آن ذکر می‌کنند. هزینه ایمپلنت دندان چقدر است؟ قیمت پیوند استخوان سینوس لیفت چقدر است؟ قیمت تاج ایمپلنت چقدر است؟ اینها سوالاتی است که همیشه پرسیده می‌شوند. همه به دنبال ایمپلنت و پیوند دندان با هزینه و قیمت معقول و مقرون به صرفه هستند.

به خاطر داشته باشید که ایمپلنت ها قرار است قسمت مهمی از بدن شما شوند، پس باید واقعاً مطمئن شوید که جراح بسیار با تجربه‌ای را برای این کار انتخاب کرده‌اید، یک جراح تازه کار که در سال عمل ایمپلنت کمی انجام دهد، ممکن است هزینه پایینی از شما بخواهد اما مشکلاتی که بعد از آن ایجاد می‌شود را نیز باید در نظر گرفت. هزینه ایمپلنت دندان با توجه به سختی یا سهولت مشکلات دندانی هر فردی متفاوت است.

بیمه معمولاً ایمپلنت را پوشش نمی‌دهد

بیمه دندانپزشکی یکی دیگر از معایب آن است. اکثر طرح‌های بیمه دندانپزشکی ایمپلنت‌ دندان ، پیوند استخوان، لیفت سینوس و غیره را پوشش نمی‌دهند. گاهی اوقات آنها بخشی از عمل شما را پوشش می‌دهند. ممکن است فقط تاج، اباتمنت یا خود ایمپلنت را پوشش دهند و بقیه هزینه را شما از خودتان پرداخت کنید.

 

ایمپلنت دندان نیاز به جراحی دارد

یکی دیگر از معایب ایمپلنت دندان نیاز به جراحی است. ایمپلنت باید در استخوان شما قرار گیرد. جراحی بدون خطر نیست. در دستان دندانپزشک مجرب و متبحر، میزان عوارض ایمپلنت دندان حدود 1٪ است، اما میانگین آن چیزی بین 5-10٪ است.

خطرات عبارتند از عفونت، خونریزی طولانی مدت، آسیب به دندان‌های دیگر، آسیب عصبی، تاخیر در بهبود استخوان، شکستگی فک و بسیاری دیگر از مشکلات و معایب. دانستن چگونگی تشخیص و درمان سریع عوارض، کلید اصلی حل این مشکلات است.

 

نیاز به جایگزینی ایمپلنت دندان

یکی دیگر از معایب ایمپلنت‌های دندانی این است که دندان‌ها احتمالاً باید روزی تعویض شوند.

اگر اوردنچر یا پل ایمپلنت قوس کامل All on 4 با دندان‌های پلاستیکی دارید، آن دندان‌ها فرسوده می‌شوند و نیاز به تعویض دارند. تاج یا پل چینی روی ایمپلنت نیز می‌تواند تراشه یا شکسته شود. دندان‌هایی که روی ایمپلنت قرار می‌گیرند هیچ تفاوتی با دندان‌های بدون ایمپلنت ندارند. جایگزینی روکش‌ها، پرکننده‌ها، بریج‌ها و دندان‌های مصنوعی طبیعی است. آنها برای همیشه دوام ندارند. طراحی خوب، یک آزمایشگاه عالی و تشخیص درست برای به حداقل رساندن نیاز به جایگزینی کار دندانپزشکی شما بسیار موثر است. ساخت دندان ایمپلنت اغلب پیچیده‌تر و پرهزینه‌تر از جراحی و پیوند استخوان است.

 

استخوان اطراف ایمپلنت‌های دندانی از دست می‌رود

از دست دادن مقداری از استخوان اطراف ایمپلنت‌های دندانی و به صورت خفیف در طی چندین سال طبیعی است. اگر استخوان زیادی از دست بدهید، ممکن است مجبور شوید کل ایمپلنت را جایگزین کنید. جراحی اصلی و طراحی اصلی دندان‌ها عامل بزرگی در سلامت طولانی مدت ایمپلنت‌های دندانی شما است. باید دندانپزشک ایمپلنت بسیار ماهر را انتخاب کنید.

حتما بخوانید: ایمپلنت دیجیتال

ایمپلنت‌ها برای یکپارچه‌سازی استخوان زمان می‌برند

یک عیب رایج برای ایمپلنت‌های دندانی این است که برای یکپارچه‌سازی استخوان زمان می‌برد. اگرچه می‌توان بسیاری از دندان‌ها را با ایمپلنت‌های یک روزه و پیوند استخوان جایگزین کرد، اما تکمیل بسیاری از آنها سه تا شش ماه طول می‌کشد. به این دلیل که استخوان به آرامی بهبود می‌یابد.

اگر به پیوند استخوان نیاز دارید، با توجه به شرایط دندان شما، زمان درمان می‌تواند از 3 ماه تا 18 ماه یا بیشتر افزایش یابد. یک پل معمولی می‌تواند در چند روز یا چند هفته ساخته شود.

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!