02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

ایمپلنت دندان بالا

زمان مطالعه : 4 دقیقه | منتشر شده در: 1402/12/19

بروزرسانی شده در: 1403/01/03

جایگزین دائمی و مطمئن برای دندان های از دست رفته، زیبایی و طبیعی بودن خیره کننده، عملکردی به مانند دندان های طبیعی، جلوگیری از تحلیل استخوان فک، ارتقاء اعتماد به نفس و بهبود کیفیت زندگی از مزایای کاربردی ایمپلنت دندان بالا به شمار می رود. برای آشنایی بیشتر با ایمپلنت دندانی در این باره می توانید با کلینیک دندانپزشکی دکتر محمدی همراه باشید.

کاشت ایمپلنت دندان فک بالا

ایمپلنت دندان را در اصل می‌توان نوعی ریشه مصنوعی دانست. آنها در فک قرار می‌گیرند و به طور دائم عملکرد ریشه طبیعی را بر عهده می‌گیرند. مزیت بزرگ این‌کار آن است که وقتی یک روکش متعاقبا روی آن قرار می‌گیرد، دندان‌های اطراف درگیر نمی‌شوند.

ایمپلنت پایه تاج است. می‌توانید ایمپلنت را روی دندان مولر یا دندان جلویی قرار دهید. همچنین می‌توانید چندین ایمپلنت دندان را مستقیماً برای جایگزینی دندان‌هایتان یا دندان آسیاب قرار دهید. اما کاشت ایمپلنت در فک بالا و پایین تفاوت‌هایی با یکدیگر دارد. تفاوت اصلی این است که ایمپلنت در فک بالا زمان بیشتری برای اتصال به استخوان فک نیاز دارد. در نتیجه درمان نیز طولانی‌تر می‌شود.

حتما بخوانید: ایمپلنت دیجیتال

درمان ایمپلنت دندان فک بالا

در برخی موارد، پیش درمان ضروری است. پس از اتمام این موارد، ایمپلنت دندان تحت بی‌حسی موضعی در استخوان فک قرار می‌گیرد. پس از آن، تاج باید روی ایمپلنت بیاید. اما اینکار بلافاصله امکان‌پذیر نیست.

ابتدا باید منتظر بمانید تا ایمپلنت محکم در استخوان فک رشد کند. از آنجایی که استخوان فک پایین بسیار سخت‌تر و همچنین ساختار متراکم‌تری دارد، ایمپلنت‌ها سریع‌تر در آن رشد می‌کنند. اما استخوان فک بالا متخلخل‌تر است، به این معنی که ایمپلنت در فک بالا به طور خودکار زمان بیشتری می‌برد. هنگامی‌که ایمپلنت‌ها به اندازه کافی به استخوان فک متصل شدند، تاج‌ها ساخته شده و روی ایمپلنت‌ها قرار می گیرند.

هزینه ایمپلنت فک بالا

همیشه این سوال هم پرسیده می‌شود که هزینه ایمپلنت دندان در فک بالا چقدر است؟ باید بدانید هیچ تفاوتی بین هزینه و قیمت ایمپلنت بالا و پایین وجود ندارد. هزینه درمان با ایمپلنت برای هر دو فک یکسان است.

حالا مانده شما چه درمانی را انتخاب می‌کنید، اگر درمانی را انتخاب کنید که در آن یک ایمپلنت تیتانیوم و یک تاج قرار داده شود، هزینه آن یک قیمت دارد، و برای دو ایمپلنت با تاج یک قیمت دیگر وجود دارد و  برای دو ایمپلنت دندان شامل یک پل سه قسمتی هزینه برآورد شده متفاوت خواهد بود.

اگر درباره روش‌های درمانی دندان‌هایتان و قیمت آنها سوالی داشتید همکاران ما در خدمت شما هستند و به شما مشاوره می‌دهند. آیا به فکر کاشت ایمپلنت در فک بالایی خود هستید؟ بهترین کار این است که قبل از هر کاری با یک متخصص مشورت کنید و احتمالات دندان‌هایتان را بررسی کنید. باید بدانید که هر دندانی مشخصات و روش درمانی متفاوتی دارد.

چه تعداد ایمپلنت دندان بالا لازم است؟

خیلی‌ها می‌پرسند که چه تعداد ایمپلنت در فک بالا قرار داده می‌شود؟ و چگونه بر قیمت‌ها تأثیر می‌گذارد؟ در جواب باید بگوییم که بر اساس روشی که استفاده می‌شود، ایمپلنت‌های بیشتری یا کمتری قرار داده می‌شود. تعداد ایمپلنت دندان استاندارد فک بالا ۴ یا 6 تا 8 است. این تعداد بیشتر از فک پایین است که محکم‌تر است و بنابراین به ایمپلنت کمتری نیاز دارد.

با نمونه‌های بیشتر، پایه‌ای پایدار در استخوان نرم‌تر فک بالا فراهم می‌شود که می‌توان روی آن بازسازی دندان‌ها را تکمیل کرد. ایمپلنتولوژیست باید به دقت فک شما را معاینه کند و مشخص کند که چه مقدار استخوان (فک) در دسترس است، چه تعداد ایمپلنت دندان می‌توان در آن قرار داد و چگونه یک پایه خوب مطمئن ایجاد می‌شود.

ایمپلنت دندان بالا چگونه انجام می‌شود؟

آیا می‌خواهید از ایمپلنت در فک بالا استفاده کنید؟ این کار را می‌توان به دو روش مختلف انجام داد. ما استخوان فک را ارزیابی می‌کنیم و بر این اساس مناسب‌ترین درمان را پیشنهاد می‌کنیم. به این ترتیب می‌توانید مطمئن باشید که بدون نیاز به استفاده از دندان مصنوعی دندان‌های‌تان را ترمیم خواهیم کرد. ایمپلنت دندان از شل شدن دندان یا ایجاد درد آزاردهنده هنگام جویدن، گاز گرفتن و حتی صحبت کردن جلوگیری می‌کند.

برای کاشت ایمپلنت فک بالا از دو روش استفاده می‌شود:

  •      با پل ثابت
  •      اوردنچر متحرک

 

روش با پل ثابت

اگر برای قرار دادن ایمپلنت دندان در فک بالا روش پل ثابت را انتخاب کنید، برای این کار به بیشترین ایمپلنت نیاز داریم. حدود 6 تا 8 تا، که با این تعداد ایمپلنت اطمینان حاصل می‌شود که یک پایه محکم و پایدار در استخوان نرمتر ایجاد شود.

برای کاشت ایمپلنت دندان از ریشه مصنوعی استفاده می‌شود. آنها نوعی پیچ هستند که در فک قرار می‌گیرند. به لطف استفاده از تیتانیوم که ماده‌ای دوستدار بدن است، استخوان می‌تواند دوباره به آن نزدیک شود. یعنی می‌توانید بدون هیچ مشکلی از آن استفاده کنید و یک پل ثابت روی آن بسازید.

با پل ثابت، ساختاری انتخاب می‌شود که آن را به‌راحتی می‌توان روی ایمپلنت‌ها پیچ کرد. این کار از حرکات و جابجایی‌ها جلوگیری می‌کند، تا دندان‌های قوی‌ای مثل سابق داشته باشید. این‌کار به شما کمک می کند مانند همیشه غذا بخورید، بدون اینکه نگران لق شدن دندان‌تان باشید.

اوردنچر متحرک

اگر می‌خواهید به جای پل ثابت از اوردنچر متحرک استفاده کنید؟ این روش نیز همانند آن انجام خواهد شد. معمولا 4 ایمپلنت برای این روش کافی است، بنابراین قیمت‌ها هم پایین‌تر خواهد بود.

از پیچ‌های تیتانیومی استفاده می‌کنند و به عنوان ریشه مصنوعی در فک بالا قرار می‌دهند. سپس روی این پروتز کار می‌کنند تا پوششی ایجاد شود. مزیت بزرگ این روش این است که شما به راحتی می‌توانید آن را بازسازی یا تمیز کنید.

پس اگر خواستید دندان و دهان خود را به درستی تمیز کنید؟ دسترسی خوبی روی پروتز خواهید داشت و خودتان می‌توانید بررسی کنید که آیا همه‌چیز روی دندان‌تان تمیز است یا خیر. اینکار به شما انعطاف‌پذیری زیادی می‌دهد، همچنین یک اتصال قوی را تضمین می‌کند. به این ترتیب شما دندان‌های زیبایی دارید که همیشه می‌توانید به آنها تکیه کنید، بدون اینکه تمیز کردن و تمیز نگه داشتن آنها کار سختی باشد.

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!