02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

درمان خانگی دندان شکسته

زمان مطالعه : 4 دقیقه | منتشر شده در: 1402/03/18

هنگامی که برای اولین بار متوجه می شوید که یک دندان ترک خورده یا شکسته دارید، ممکن است تا حد زیادی مضطرب نباشید. اما لازم نیست نگران نباشید زیرا دندان و لبخند شما با برخی از روش های درمان خانگی دندان شکسته قابل ترمیم است. زمانی که دندان شما شکسته یا ترک می خورد، ناگهان نسبت به غذاها و نوشیدنی های سرد یا گرم و همچنین مواد چسبنده، ترش یا شیرین حساسیت پیدا می کنید. خود ترک ممکن است عملاً نامرئی باشد، اما بسیار مهم است بفهمید که آیا دندان شما ترک خورده است یا خیر.

به جز درمان های خانگی شما می توانید با مراجعه به یک کلینیک دندانپزشکی از روش های ترمیمی و زیبایی برای ترمیم دندان های آسیب دیده خود بهره مند شوید. به طور کلی، درمان مناسب برای شما بستگی به میزان آسیب دیدگی دندان دارد. اما در هر حال چندین گزینه وجود دارد و دیگر شما مجبور نیستید با دندان ‌های غیر جذاب زندگی کنید.

علل شکستگی دندان

قبل از اینکه در مورد درمان خانگی دندان شکسته  صحبت کنیم، اجازه دهید به شایع ترین علل این مشکل اشاره کنیم. دندان های ما بسیار سخت هستند، اما به دلیل سایش و عملکرد روزانه که باید متحمل شوند، ممکن است ترک خورده یا بشکنند. شایع ترین علل شکستگی دندان به شرح زیر است:

درمان خانگی دندان شکسته

مطالب مرتبط: ایمپلنت دندان

  • ضربه به صورت در اثر تصادف
  • آسیب های مرتبط با ورزش که ممکن است به صورت شما وارد شوند
  • گاز گرفتن چیزی سخت
  • حفره هایی که کنترل نشده و می توانند باعث شکننده شدن دندان شوند.

اگر دندان جلویی شما شکسته است، ممکن است بلافاصله احساس ناراحتی نکنید. اما اگر عصب در دندان شکسته در معرض دید قرار گیرد، بیمار ممکن است حساسیت به دمای سرد و گرم و همچنین ناراحتی گاه به گاه در حین جویدن داشته باشد.

علاوه بر این ممکن است شکستگی آنقدر عمیق نباشد که به دندان آسیب برساند یا باعث درد شود، اما زبان شما همیشه هنگام صحبت کردن و قورت دادن در حال حرکت است. زمانی که زبان چیزی شبیه لبه تیز روی دندان پیدا می‌کند، زبان اغلب آن را تنها نمی‌گذارد و همین ممکن است وضعیت را وخیم تر سازد.

لازم به ذکر است که در موارد اورژانسی شما باید حتما به دندانپزشک مراجعه نمایید. به جز این، در ادامه قصد داریم در مورد کارهایی که می توانید در خانه انجام دهید یا به عبارتی درمان خانگی دندان شکسته صحبت کنیم.

روش های مختلف درمان خانگی دندان شکسته

توجه داشته باشید که یک دندان ترک خورده یا شکسته ممکن است همیشه با درد و ناراحتی همراه نباشد، اما این بدان معنا نیست که شما باید آن را نادیده بگیرید. در حقیقت،هر گونه ناهنجاری، مهم نیست که چقدر جزئی است، باید توسط دندانپزشک شما به عنوان بخشی از عملکرد خوب بهداشت دهان و دندان بررسی شود.

به جز این، عفونت ها می توانند به سرعت ایجاد شوند، بنابراین بسیار مهم است که درمان مناسب را در اسرع وقت دریافت کنید. با این حال، اگر دندانپزشکی در نزدیکی شما وجود ندارد، همیشه می توانید مراحل درمان خانگی دندان شکسته به شرح زیر را دنبال نمایید:

درمان خانگی دندان شکسته

مطالب مرتبط: اسنپ اسمایل

  • یکی از درمان های خانگی دندان شکسته استفاده از داروهای مسکن است. چنانچه درد دارد، می توانید از داروهای مسکن بدون نسخه استفاده کنید.
  • استفاده از محلول نمکی و شیری برای دندان های ترک خورده یا شکسته می تواند مناسب باشد.
  • دهان خود را با آب گرم بشویید.
  • یکی دیگر از درمان های خانگی دندان شکسته استفاده از چای کیسه ای یا گاز است. اگر خونریزی دارید، از یک چای کیسه ای یا گاز برای اعمال فشار به ناحیه آسیب دیده استفاده کنید.
  • اگر گونه‌تان متورم است، کمپرس یخ را روی گونه‌تان بگذارید.
  • در نهایت قبل از مراجعه به دندانپزشک، از مسواک زدن دندان یا دندان های آسیب دیده خودداری کنید.

اگر این درمان‌های خانگی جواب نداد، باید به دنبال بهترین خدمات دندانپزشکی اورژانسی در یک کلینیک دندانپزشکی تخصصی باشید. شما می توانید برای این مشکل و همچنین درمان های ترمیمی دندان شکسته نظیر انواع ونیرها، ایمپلنت، بریج و ... به کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی مراجعه نمایید. این مرکز تخصصی با بهره گیری از بروزترین تجهیزات در همه حال آماده است تا تمامی مشکلات دهان و دندان شما را در هر زمان حل نماید.

 

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

پوریا

سلام، دندان های جلوی من خرد میشن و می‌شکنند میشه راه حلی بهم بدین

دکتر شهاب محمدی

سلام باید از نزدیک ببینم تا نظر نهاییم رو بدم

علی اسلامی

سلام و خسته نباشید دندان من به طور خیلی جزئی شکسته می خواستم ببینم راهکاری برای ترمیم وجود داره یانه اگه میشه راهنمایی کنید

دکتر شهاب محمدی

بله جزئی شکسته باشه میشه ترمیم کرد

رشید

سلام من دندان جلویم شکسته میخواستم بدون اینکه به دکتر مراجعه کنم میخواستم بپرسم که شما نمیدونی که من چکار کنم

دکتر شهاب محمدی

باید دیده بشه تا نظر بدم