02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

درمان فوری درد دندان

زمان مطالعه : 4 دقیقه | منتشر شده در: 1402/03/17

دندان درد به معنای واقعی کلمه می تواند یک وضعیت دشوار و طاقت فرسا باشد، بخصوص زمانی که این فرصت را ندارید که مستقیما به دندانپزشک مراجعه کنید تا بررسی نماید که چه چیزی باعث آسیب دندان شما در وهله اول شده است. در اینجاست که درمان فوری درد دندان با کمک برخی از تاکتیک های تسکین درد اورژانسی در خانه می‌توانند به شما کمک کنند.

دندان درد یکی از مشکلات رایج که بسیاری از افراد با آن مواجه می شوند. دندان درد نیز مانند درد در هر قسمت دیگری از بدن، می تواند دردسرساز باشد و روال روزانه شما را تحت تاثیر قرار دهد. این شرایط حتی غذا خوردن یا نوشیدن را دشوار ساخته و باید به دنبال روش های درمان فوری درد دندان برآیید.

بسیاری از افراد شروع به جستجوی درمان های متنوعی نموده، اما اغلب این درمان ها در متوقف کردن دندان درد موثر نیستند. علاوه بر این، آنها هیچ پشتوانه علمی نیز ندارند. پس سوال مهم این است که چگونه درد دندان را تسکین دهیم.

درمان فوری درد دندان

مطالب مرتبط: ایمپلنت دندان

چه چیزی باعث درد دندان می شود؟

زمانی که دندان درد دارید، در اطراف دندان ها و فک خود احساس ناراحتی خواهید کرد. این مسئله می تواند به دلایل مختلفی از جمله عفونت، پوسیدگی دندان، عقب نشینی لثه و موارد دیگر ایجاد شود.

چنانچه درد شما بیش از یکی دو روز ادامه دارد، به جز درمان فوری درد دندان باید در اسرع وقت به یک دندانپزشک مجرب مراجعه نموده و آن را درمان کنید.

علائم دندان درد به شرح زیر است:

  • درد شدیدی ضربان دار
  • لثه های قرمز و تحریک شده
  • درد عمومی در دهان
  • التهاب اطراف خط لثه

معمولا دندان درد می تواند نشانه مشکلات بزرگتری مانند پوسیدگی دندان باشد. اگر درمان نشود، می تواند منجر به مشکلات شدید دندانی شود که درمان آن دشوار است. به غیر از درد، اگر بوی بد دهان، تب، لرز و مشکل در بلع یا تنفس دارید، فورا باید به دندانپزشک مراجعه کنید. تحت هیچ شرایطی، دندان درد را نباید ساده گرفت.

درمان فوری درد دندان با 5 نکته

1. سرما درمانی

سرما درمانی به ویژه اگر درد ناشی از تورم لثه ها یا آسیب باشد، برای درمان فوری درد دندان خوب عمل می کند. شما می توانید از کمپرس سرد یا کیسه یخ استفاده کنید. بدین منظور کیسه یخ یا جسم سرد را در قسمت بیرونی گونه خود و هر چند دقیقه یکبار نگه دارید.

در واقع سرما درمانی رگ های خونی شما منقبض کرده و جریان خون به ناحیه آسیب دیده را کاهش می دهد، در نهایت التهاب در ناحیه دردناک کم می شود.

درمان فوری درد دندان

مطالب مرتبط: فرق لمینت و کامپوزیت

2. میخک

استفاده از میخک برای تسکین درد ترفندی است که سالیان سال مورد استفاده قرار می گرفته است. تنها کاری که انجام می دهید این است که یک میخک را برداشته، در دهان خود بیندازید و آن را روی ناحیه ای که درگیر شده است نگه دارید.

میخک به عنوان یک درمان فوری درد دندان بسیار خوب عمل می کند زیرا حاوی ترکیب شیمیایی به نام اوژنول است که به عنوان یک بی حس کننده طبیعی عمل نموده و ضد التهاب نیز می باشد.

شما می توانید هم از خود میخک استفاده کنید و هم از روغن آن. البته روغن آن بسیار قوی بوده و فقط از یک یا دو قطره آن استفاده نمایید. اگر هم روغن میخک در دسترس ندارید، می توانید خودتان آن را درست کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که میخک آسیاب شده، آب و کمی روغن زیتون را با هم مخلوط نموده و به جای آن یک ماده خمیر مانند درست کنید.

3. سیر

سیر نیز یکی از روش های درمان فوری درد دندان است که با دارا بودن ترکیب قدرتمندی به نام آلیسین می تواند ناراحتی شما را به حداقل برساند. هرچند آن ممکن است کمی نفس شما را بدبو کند، اما برای تسکین دندان درد شما مفید خواهد بود.

برای این کار سیر را له کرده و با نمک مخلوط نموده و در نهایت روی ناحیه آسیب دیده بگذارید.

4. شستشو با آب نمک

یکی از بهترین درمان های فوری دندان درد که می‌توانید با آن درد خود را کاهش دهید، شستشوی دهان با آب گرم و نمک است. این کار به شل شدن ذرات گیر کرده در حفره ها یا بین دندان ها کمک کرده و احتمالا التهاب و تورم را کاهش می دهد.

سعی کنید این محلول جادویی را در حدود 30 ثانیه به اطراف بچرخانید و مطمئن شوید که آن را تف کنید و آن را قورت نمی دهید. این فرآیند را می توان هر چند بار که نیاز دارید تکرار کرد.

درمان فوری درد دندان

مطالب مرتبط: اسنپ اسمایل

5. چای نعناع فلفلی

نعناع فلفلی نیز می تواند یک روش عالی برای تسکین درد دندان شما باشد. این گیاه فوق العاده ترکیبی به نام منتول دارد که به عنوان یک آنتی باکتریال عمل می نماید. برای تهیه چای، یک قاشق چایخوری برگ نعناع خشک را در یک قابلمه آب جوش بریزید و بگذارید حدود 20 دقیقه دم بکشد.

زمانی که آن خنک شد، می توانید آن را در دهان خود بچرخانید و تف کنید. همچنین می توانید از چای کیسه ای نعناع گرم و مرطوب استفاده کنید تا در ناحیه آسیب دیده نگه دارید تا زمانی که درد کاهش یابد.

اگر شما نیز به دنبال برنامه ریزی برای معاینه دندان های خود بوده و به دنبال یک متخصص با تجربه هستید، می توانید با کلینیک دندانپزشکی تخصصی دکتر محمدی تماس بگیرید. در این مرکز شناخته شده انواع خدمات با بهره گیری از بروزترین تجهیزات ارائه می شود.

به یاد داشته باشید، اگر دندان درد دارید که بیش از یکی دو روز طول می کشد، باید برای درمان و مشاوره حتما به دندانپزشک مراجعه کنید.

به این مقاله امتیاز دهید

1.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!