02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

درمان خانگی عفونت ایمپلنت

زمان مطالعه : 3 دقیقه | منتشر شده در: 1402/03/16

بروزرسانی شده در: 1403/01/30

عملکرد ایمپلنت دندان مانند دندان های طبیعی بوده و شما به راحتی می توانید صحبت کرده و غذا بخورید. از طرفی ایمپلنت مانند دندان های واقعی مستعد عفونت می باشد. برای همین ممکن است بسیاری از بیماران این سوال را بپرسند که روش های درمان خانگی عفونت ایمپلنت کدامند؟ توجه داشته باشید که اگر این عفونت توسط یک متخصص دندانپزشک درمان نشود، ایمپلنت های آلوده می توانند باعث بیماری یا شکست آن شوند. در واقع، در دراز مدت، هدف حفظ ایمپلنت دندانی و توقف پیشرفت عفونت خواهد بود.

ممکن است که شما بسته به سطح عفونت به ترکیبی از گزینه های مختلف برای احیای ایمپلنت خود نیاز داشته باشید. در کنار درمان خانگی عفونت ایمپلنت، درمان‌های مختلفی از جمله مصرف آنتی‌بیوتیک، جراحی، لیزر درمانی و ضدعفونی سطحی و درمان‌های ضد میکروبی در دسترس هستند. پس هر زمان که مشکوک به عفونت ایمپلنت شدید، باید بلافاصله با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

علت عفونت ایمپلنت دندان چیست؟

عوامل مختلفی می توانند باعث عفونت اطراف ایمپلنت دندانی شوند. استعمال دخانیات و بهداشت نامناسب دندان از دلایل اصلی پری ایمپلنتیت هستند. به عبارتی سیگار بر جریان خون و اکسیژن در اطراف لثه تاثیر می گذارد، سیستم ایمنی بدن را نیز تحت تاثیر قرار داده و مانع از ارائه مواد مغذی ضروری به لثه و استخوان فک می شود.

آن همچنین توانایی بدن برای التیام و مبارزه با عفونت ها را کاهش داده و باعث التهاب و بیماری در ساختارهای مجاور می شود.

درمان خانگی عفونت ایمپلنت

مطالب مرتبط: ایمپلنت دیجیتال

بهداشت نامناسب دندان همچنین می تواند باعث ایجاد پلاک باکتریایی و جرم در اطراف ایمپلنت شده و بافت های اطراف را تحریک نموده و باعث عفونت شود. سوابق پزشکی نیز مانند پوکی استخوان، بیماری لثه، سیستم ایمنی ضعیف و دیابت می تواند خطر ابتلا به پری ایمپلنتیت را افزایش دهد. پس برای درمان خانگی عفونت ایمپلنت بهتر است که در ابتدا علت اولیه آن مشخص شود.

چه علائمی نشان دهنده عفونت ایمپلنت هستند؟

به طور کلی علائم رایج عفونت ایمپلنت عبارتند از:

- بوی بد دهان

 بوی بد دهان یا طعم بد یکی از علائم شایع عفونت های ایمپلنت است. اگر بوی بدی در دهان حس می کنید و آن پس از مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن بهبود نمی یابد، احتمالا ایمپلنت شما عفونی شده است.

- چرک اطراف ایمپلنت

وجود چرک یا آبسه در اطراف ایمپلنت نشانه واضحی از عفونت ایمپلنت شماست. در واقع در درمان خانگی عفونت ایمپلنت دندان شاید یکی از مهمترین مواردی که باید لحاظ شود همین چرک است.

- خونریزی

در صورت مشاهده خونریزی در اطراف ایمپلنت، به خصوص هنگام مسواک زدن یا غذا خوردن، باید به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

- درد

درد اطراف ایمپلنت نشانه این است که مشکلی در مورد کاشت دندان وجود دارد. گاهی اوقات این درد هنگام گاز گرفتن یا جویدن غذا احساس می شود.

درمان خانگی عفونت ایمپلنت

مطالب مرتبط: قیمت ایمپلنت دندان

- تب

بیشتر عفونت های باکتریایی با تب و درد همراه هستند. اگر تب و سایر علائم جدی مانند چرک اطراف ایمپلنت دارید، فورا به دنبال مراقبت از دندان باشید.

- لثه های زخم، متورم یا قرمز

 لثه های متورم یا قرمز در اطراف ایمپلنت از علائم اصلی بوده و در درمان خانگی عفونت ایمپلنت حتما باید این وضعیت لثه ها را در نظر داشته باشید.

- ایمپلنت شل

 ایمپلنت باید مانند دندان طبیعی پایدار باشد. اگر ایمپلنت شما شل است، به احتمال زیاد عفونی شده است.

در نظر داشته باشید که عفونت اطراف ایمپلنت می تواند عوارض زیادی ایجاد کند. بنابراین، اگر این علائم را دارید، باید علیرغم بهره گیری از درمان خانگی عفونت ایمپلنت فورا به دندانپزشک مراجعه نمایید. متخصص ایمپلنت شما را بررسی نموده و یک طرح درمانی مناسب ایجاد می کند. هرچه عفونت زودتر درمان شود، شانس موفقیت بیشتر است.

درمان خانگی عفونت ایمپلنت دندان

در کنار روش های درمان خانگی عفونت ایمپلنت دندان، متخصص می تواند گزینه های درمانی مختلفی را برای درمان عفونت بر اساس شرایط شما توصیه کند. راه حل های رایج برای این مشکل عبارتند از:

- مصرف آنتی بیوتیک ها

همانطور که آنتی بیوتیک ها از عفونت های دیگر جلوگیری می کنند، می توانند باکتری ها را از بین برده و از رشد و گسترش اطراف ایمپلنت جلوگیری کنند. پس یکی از درمان های خانگی عفونت ایمپلنت، مصرف آنتی بیوتیک ها و البته تحت نظارت و دستورالعمل دندانپزشک می باشد.

 - تمیز کردن مکانیکی

جراح می تواند از دستگاه اولتراسونیک برای تمیز کردن پاکت های مخاطی کم عمق استفاده کند. در این روش از امواج با فرکانس بالا برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن ناحیه اطراف ایمپلنت استفاده می شود.

درمان خانگی عفونت ایمپلنت

مطالب مرتبط: ایمپلنت یک روزه

- عمل جراحی

اگر ایمپلنت در موقعیت نامطلوبی قرار گیرد، دیگر درمان خانگی عفونت ایمپلنت کارساز نبوده و معمولا جراحی نیاز خواهد شد. بدین منظور دندانپزشک برش هایی فلپ مانند برای باز کردن و دسترسی به نواحی آلوده ایجاد می کند. این درمان با تمیز کردن مکانیکی و ضد عفونی کننده ترکیب می شود.

- برداشتن ایمپلنت

در صورتی که عفونت باعث از دست دادن استخوان یا آسیب قابل توجهی در اطراف ایمپلنت شود، ممکن است برداشتن ایمپلنت ضروری باشد.

در نهایت به یاد داشته باشید که عفونت کاشت دندان چیزی است که بتوان به راحتی با درمان خانگی عفونت ایمپلنت با آن مقابله نمود. بنابراین اگر متوجه هر یک از علائم مذکور شدید، فورا با یک دندانپزشک قابل اعتماد صحبت کنید.

مراقبت از ایمپلنت در اسرع وقت بهترین راه برای جلوگیری از عفونت و نجات آن می باشد. شما می توانید همین امروز با مرکز تخصصی ایمپلنت دکتر شهاب محمدی واقع در غرب تهران تماس بگیرید و یک گزینه درمانی به موقع دریافت نمایید.

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!