02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

بلیچینگ دندان با دستگاه زوم

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/10/15

بروزرسانی شده در: 1401/12/17

بلیچینگ دندان با دستگاه زوم می تواند دندان های شما را حرفه ای و با نتایج ماندگار و بدون درد سفید کند و طیف کاملی از گزینه های درمانی را بر اساس نیازها و سبک زندگی شما در اختیارتان قرار دهد. آیا شما نیز دندان های تیره یا زرد رنگ نا امید شده و سعی می کنید هنگام خندیدن با دهان بسته لبخند بزنید تا افراد دیگر دندان های شما را نبینند؟ تغییر رنگ دندان ها واقعا مشکل بزرگی بوده و می تواند بسیاری از امور کاری، شغلی یا روابط شخصی شما را در زندگی تحت تأثیر قرار دهد.
یک روال دندانپزشکی که شامل دو بار مسواک زدن در روز، استفاده از نخ دندان و چکاپ های سالیانه و مراجعه به دندانپزشک است می تواند کمک زیادی به زیبایی دندان ها بکند. با این حال، برای برخی افراد این موارد برای جلوگیری از تغییر رنگ دندان کافی نیست. زیرا عوامل دیگری نیز وجود دارند که می توانند میزان سفیدی و تمیز بودن دندان های فرد را تعیین کنند. خوشبختانه تکنیک هایی از جمله بلیچینگ با دستگاه زوم وجود دارند که می توانند درخشش طبیعی را به دندان های شما بازگردانده و کاری کنند که شما دوباره احساس راحتی و اطمینان داشته باشید.

بلیچینگ دندان دستگاه زوم و نحوه عملکرد آن

زوم (Zoom) یک فرآیند سفید کننده است که به طور گسترده ای در سراسر جهان برای روشن شدن تغییر رنگ مینای دندان و عاج مورد استفاده قرار می گیرد. تغییر رنگ دندان ممکن است در اثر نوشیدن قهوه، چای، کولا یا شراب قرمز ایجاد شود. همچنین مصرف سیگار می تواند دندان های شما را لکه دار و تیره نماید. بلیچینگ دندان با دستگاه زوم با بهره گیری از یک اشعه مخصوص دندان های شما را به طرز شگفت انگیزی سفید می نماید. این فرآیند در حدود یک ساعت در مطب به طول انجامیده و ژل پروکساید روی دندان های شما طی این مدت قرار می گیرد. پس از قرار دادن ژل، یک لامپ با نور پلاسمای آبی رنگ به آن تابانده می شود تا این ماده فعال شده و نواحی از دندان که دچار تغییر رنگ شده اند را سفید کند. 
نتایج حاصل از بلیچینگ با زوم سریع و فوری بوده و رنگ دندان های شما تا هشت سایه نیز می تواند روشن تر شود. البته لازم به ذکر است که نتیجه نهایی با زوم به رنگ اولیه دندان های شما بستگی دارد. 
قبل از اینکه شما برای درمان به مطب مراجعه کنید، دندانپزشک از شما می خواهد که دندان های خود را کاملا تمیز کنید. این روش با آماده سازی کوتاه پوشاندن لب ها و لثه ها آغاز می شود. سپس دندانپزشک ژل سفید کننده پراکسید هیدروژن را روی دندان ها مالیده و با لامپ مخصوص زوم و نفوذ نور آن در دندان ها، اقدام به از بین بردن لکه ها و تغییر رنگ دندان ها می نماید. زمانی که نور فعال شد، ژل به مدت 15 دقیقه روی دندان ها باقی می ماند. طی این مدت شما می توانید استراحت کنید، تلویزیون تماشا کرده و یا به موسیقی گوش دهید. ممکن است دندانپزشک شما پس از اتمام درمان، بلافاصله از یک ژل خمیر فلوراید به منظور کاهش دادن حساسیت روی دندان ها استفاده کند.

مطالب مرتبط: ایمپلنت یک روزه

فواید بلیچینگ دندان ها با دستگاه زوم

سفید کردن دندان ها با زوم در کمتر از یک ساعت می تواند باعث روشن شدن دندان های شما شده و لبخندی سفید و طبیعی برای شما به ارمغان بیاورد. مزایای بلیچینگ دندان با دستگاه زوم عبارتند از:

نتایج سریع

برخلاف سفید کردن دندان ها در منزل، دندانپزشک شما قادر خواهد بود در کمتر از یک ساعت لبخند قابل توجهی را به شما ارائه دهد. همانطور که از نام این گزینه درمانی نیز مشخص است، سفید کردن دندان ها با زوم یک روش سریع است که به راحتی می توان آن را در یک برنامه شلوغ گنجاند. 
در صورتی که شما دچار تغییر رنگ شدید دندان ها شده اید، دندانپزشک سه جلسه را برای شما تعیین می نماید که هر جلسه در حدود 15 دقیقه طول می کشد. پس از استفاده از ژل روی دندان ها، دندانپزشک با لامپ مخصوص همانگونه که در بالا ذکر شد، برای سرعت بخشیدن به روند سفید شدن دندان ها استفاده می نماید. این نور باعث از بین رفتن پراکسید هیدروژن موجود در ژل شده و لکه های دندانی را برطرف می کند. 

سفید کردن دندان ها با زوم در خانه

بسته به میزان تغییر رنگ دندان های شما، ممکن است که دندانپزشک وسایلی را به شما بدهد تا بلیچینگ دندان با دستگاه زوم را در منزل امتحان کنید. برای این کار، دندانپزشک یک تری سفید کننده سفارشی در اختیار شما قرار می دهد و شما می توانید راحت تر در منزل این کار را انجام دهید.

ایده آل برای دندان های حساس

اگر شما دندان هایی حساس دارید، به این معنا نیست که نمی توانید بلیچینگ دندان را امتحان کنید. ژل سفید کننده در زوم به گونه ای ساخته شده است که دندان ها و لثه را تحریک نکند. شاید قبلا با روش های دیگر بلیچینگ درد و حساسیت را تجربه کرده باشید اما لزوما برای زوم نیز قرار نیست شاهد این تجربه ها باشید. به خاطر داشته باشید که افراد مختلف تحمل درد گوناگونی دارند و تجربه منفی افراد پیش بینی نمی کند که شما در برابر بلیچینگ دندان با دستگاه زوم واکنش نشان دهید.
اما به طور کلی قبل از شروع درمان، به دندانپزشک خود اطلاع دهید که دندان های حساسی دارید تا او بتواند فرآیند درمان را به صورت کنترل شده برای شما ادامه دهد.
از مزایای دیگری نیز که می توان در اینجا اشاره نمود، جذاب تر شدن چهره است. در حالی که افزایش سن باعث تیره تر شدن دندان ها می شود، دندان های سفید باعث جوان تر به نظر رسیدن فرد می شود. حتی اگر در چهره چین و چروک نیز وجود داشته باشد، وجود دندان های زیبا و سفید می تواند آنها را کمتر جلوه دهد. 
علاوه بر این، لبخند می تواند اعتماد به نفس شما را تا حد زیادی افزایش می دهد و دیگر لازم نیست که از حضور در جمع خجالت زده شوید.

ماندگاری نتایج بلیچینگ دندان با دستگاه زوم چقدر است؟

نتایج حاصل از سفید شدن دندان ها با زوم می تواند بین یک تا چهار سال طول بکشد. با این حال، ماندگاری نتایج پس از درمان در نهایت به شما بستگی دارد. اگر نتوانید عادات روزمره خود مثل مصرف زیاد نوشیدنی های رنگی یا استعمال دخانیات را به حداقل برسانید سفیدی دندان های شما نیز پایدار نخواهد بود. از این رو اطمینان حاصل کنید که عادت های خوب بهداشتی مانند مسواک زدن و کشیدن نخ دندان را رعایت کرده و سالی دو مرتبه به دندانپزشکی مراجعه می کنید.

 

بلیچینگ دندان با دستگاه زوم

مطالب مرتبط: ایمپلنت اقساطی

مراقبت های پس از بلیچینگ دندان با دستگاه زوم

پس از اتمام درمان، از دستورالعمل های ارائه شده توسط دندانپزشک خود اطمینان حاصل کنید، زیرا رعایت این موارد برای طولانی اثرات درمان و جلوگیری از لک شدن مجدد دندان ها بسیار مهم است. دندان های شما حداکثر تا یک هفته پس از درمان در معرض لک شدن هستند:
-    پس از درمان به مدت یک هفته از مصرف غذاها و نوشیدنی هایی مثل قهوه، شراب قرمز، انواع توت ها و شکلات خودداری کنید. همچنین پس از یک هفته نیز مصرف این مواد غذایی را در رژیم خود محدود کرده و از طریق نی اقدام به نوشیدن نوشیدنی های حاوی رنگدانه نمایید.
-    دندان های خود را با خمیر دندان مخصوص حساسیت و همچنین مسواک نرم بشویید تا حساسیت آنها به حداقل برسد.
-    مسواک زدن و نخ دندان را به صورت تهاجمی انجام دهید زیرا این کار باعث از بین رفتن مینای نرم پس از درمان و تحریک لثه میشود. 
-    اگر سیگار می کشید، توصیه می شود که برای جلوگیری از لکه های نیکوتین و محافظت از سلامتی کلی خود، سعی کنید این کار را ترک کنید.
-    پس از یک هفته، برنامه بهداشت دهان و دندان را که شامل مسواک زدن و کشیدن نخ دندان دو بار در روز و شستشو با دهانشویه است به خوبی رعایت نمایید.

تفاوت های میان سفید شدن دندان با لیزر و بلیچینگ دندان با دستگاه زوم کدامند؟

چند تفاوت اساسی میان سفید شدن دندان ها با لیزر و زوم وجود دارد که باید هنگام تصمیم گیری در مورد یکی از این گزینه ها، به آنها توجه داشته باشید:
- دستگاه زوم همزمان می تواند تمامی دندان های شما را تحت تأثیر قرار داده و سفید کنید. با این امر می توان از یکنواختی میزان واکنش و سازگاری بهتر نتایج اطمینان حاصل کرد. اما سفید کردن دندان ها با لیزر، هر بار یک دندان مورد هدف قرار می گیرد.
- دستگاه زوم انرژی مادون قرمز را فیلتر می کند. این بدان معنی است که دندان های شما به اندازه درمان های سفید کننده با لیزر در معرض گرما نیستند. در مقابل، سفید شدن لیزر باعث قرار گرفتن دندان ها در معرض طولانی مدت انتشار مادون قرمز می شود.
- نتایج حاصل از دستگاه زوم سریع تر است. مطالعات نشان داده اند که روند درمانی زوم سرعت بیشتری نسبت به سفید شدن دندان ها با لیزر دارد.
- تحمل سفید شدن دندان ها با لیزر آسان تر است. برخی از بیماران تحمل سه جلسه زوم را کمی دشوار می دانند، خصوصا اگر دندان های نسبتا حساسی دارند. 
- برای هدف قرار دادن دندان های خاص می تواند از سفید کردن لیزر به طور موثرتری استفاده نمود زیرا این فرآیند درمانی روی هر دندان به طور جداگانه اعمال می شود و این برای افرادی که یک یا دو دندان آنها نیز به لکه گیری دارد، ارزشمند است. در مقابل، دستگاه زوم روی تمامی دندان ها تأثیر می گذارد.
در نهایت شما می توانید برای اطلاعات دقیق تر در مورد تفاوت این دو روش، با دندانپزشک خود مشورت کنید و تشخیص دهید که کدام روش برای شما بهتر است.

درد پس از بلیچینگ دندان با دستگاه زوم

سفید کردن دندان ها با این دستگاه بدون درد است مگر اینکه دندان های حساسی داشته یا در معرض  فرسایش مینای دندان باشید یا از بیماری لثه رنج ببرید. بسیاری از افراد گزارش می کنند طی در طول این درمان هیچ دردی را احساس نمی کنند. پس هر اندازه سلامت دندان های شما بالاتر باشد، احتمال بروز مشکل و درد نیز کمتر است. درد به وجود آمده به دلیل این است که اعصاب شما تحت تأثیر ژل سفید کننده و نور LED قرار گرفته است. اما لازم نیست نگران باشید زیرا این امر کاملا طبیعی است. در نهایت اگر تحمل درد را ندارید می توانید دندانپزشک خود را مطلع سازید.

مطالب مرتبط: قیمت ایمپلنت دندان

آیا دستگاه زوم به دندان های شما آسیب می رساند؟

خوشبختانه، مشخص شده است که بلیچینگ دندان با دستگاه زوم نمی تواند آسیبی به مینای دندان شما وارد کند. تنها مشکل، حساسیتی است که بیماران ممکن است تجربه کنند.

نتیجه گیری

بلیچینگ دندان با دستگاه زوم با بهره گیری از مواد سفید کننده غلیظ به طور مستقیم روی دندان ها و تابش یک نور خاص عمل می کند. این دستگاه با تغییر رنگ دندان ها، می تواند رنگ آنها را تا هشت سایه روشن تر سازد. برخلاف بسیاری از سیستم های سفید کننده دیگر، فرمول زوم حاوی ترکیبات ضد حساسیت بوده و به کاهش خطر حساسیت دندان ها پس از درمان کمک می نماید. یکی از مزایای منحصر بفرد این بلیچینگ، نتایج فوری و سریع آن است که می توانید پس از اتمام درمان به لبخند درخشان خود دست یابید. بدین ترتیب اعتماد به نفس شما نیز تا حد زیادی افزایش خواهد یافت.

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!