02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

آیا جرم گیری دندان را خراب می کند؟

زمان مطالعه : 0 دقیقه | منتشر شده در: 1402/01/30

نگرانی اصلی بسیاری از افراد قبل از جرمگیری احتمالا این است که آیا جرم گیری دندان را خراب می کند؟ پاسخ این سوال قطعا به عوامل متعددی بستگی دارد. به طور کلی بهداشت دهان و دندان برای حفظ سلامت عمومی شما ضروری است، اما مسواک زدن و کشیدن نخ دندان کشیدن به تنهایی کافی نیستند. تمیز کردن حرفه ای دندان یا همان جرم گیری توسط دندانپزشک برای از بین بردن پلاک، جرم و سایر مواد زائد که مسواک زدن و نخ دندان کشیدن نمی توانند از بین بروند ضروری می باشد.

به عبارتی بسیار مهم است که دندان ها و لثه ها از باکتری های مضر پاک شوند. اما آیا ممکن است این کار به دندان‌های شما آسیب برساند؟ در ادامه به توضیح این سوال خواهیم پرداخت. از اینکه تا پایان مقاله ما را همراهی می کنید از شما سپاسگزاریم.

چرا جرم گیری دندان ضروری است؟

حتی اگر هر روز از نخ دندان استفاده کنید و دندان های خود را مسواک بزنید، پلاک همچنان ایجاد می شود و ممکن است به مرور زمان به جرم دندان تبدیل گردد.

بدون مدیریت و جرمگیری به موقع، تارتار بر سلامت دهان و دندان شما تاثیر می گذارد و عواقب زیر را در پی خواهد داشت:

  • بوی بد دهان
  • پریودنتیت
  • آسیب به مینای دندان
  • خونریزی ریشه
  • دندان درد مخصوصا هنگام خوردن غذاهای خیلی گرم یا خیلی سرد
  • لق شدن دندان ها

ناگفته نماند که پلاک و تارتار نیز باعث ایجاد تغییر رنگ و کدر شدن دندان نیز می شود و ظاهر لبخند شما ناخوشایند می نماید. بنابراین، انجام از بین بردن جرم دندان در یک کلینیک دندانپزشکی معتبر بسیار مهم است. حال در ادامه شرح خواهیم داد که آیا جرم گیری دندان را خراب می کند یا خیر.

آیا جرم گیری دندان را خراب می کند؟

حتما بخوانید: اسنپ اسمایل

آیا جرم گیری دندان را خراب می کند؟

در پاسخ به سوال بالا باید گفت که تمیز کردن و جرم گیری به دندان آسیب نمی رساند. این روش به‌ گونه ای ایمن و موثر پلاک و باکتری ‌هایی را که به مرور زمان روی دندان‌ ها و زیر لثه‌ ها ایجاد می ‌شوند، از بین می ‌برند. چنانچه دندان ها به طور منظم تمیز نشوند، التهاب ایجاد شده و این می تواند منجر به بیماری لثه شود.

مسواک زدن در خانه یک راه عالی برای از بین بردن باکتری ها است، اما آن به تنهایی نمی تواند مانند یک تمیز کردن حرفه ای مثل جرم گیری، دندان ها را تمیز کند.

اما اگر دندان ها توسط افراد غیرحرفه ای به طور نامناسب جرم گیری شوند، ممکن است به مینای دندان آسیب وارد شود. هرچند مینای دندان بسیار بادوام بوده و در طول جرم گیری توسط دندانپزشک به سختی آسیب می بیند.

اما اگر بیماران از دندان قروچه رنج می برند، یا هنگام مسواک زدن در خانه از مسواک زبر استفاده کنند، مینای دندان ممکن است از بین برود. غذاها یا نوشیدنی های اسیدی نیز می توانند باعث فرسایش مینای دندان شوند.

چنانچه در مورد وضعیت دندان ‌های خود نگرانی دارید و به یا به عبارتی تردید دارید که آیا جرم گیری دندان را خراب می کند، حتما به یک متخصص با تجربه مراجعه نمایید.

جمع بندی

بسیاری بر این باورند که جرم گیری دندان ها را خراب می کند و احتمال لق شدن آنها را افزایش می دهد. اما این باور درست نبوده و در واقع، حذف تارتار به خلاص شدن از شر باکتری های مضر کمک کرده و از ریشه ها محافظت می نماید.

آیا جرم گیری دندان را خراب می کند؟

حتما بخوانید: فرق لمینت و کامپوزیت

جرم گیری دندان در صورتی که در یک کلینیک دندانپزشکی معتبر انجام شود، یک راه موثر برای جلوگیری از التهاب لثه، پریودنتیت، بوی بد دهان و سایر موارد دیگر است که همگی به لبخندی درخشان کمک می کنند.

توجه داشته باشید که حتما قبل از این کار با دندانپزشک در مورد هر گونه شرایط پزشکی که ممکن است داشته باشید صحبت کنید تا آنها بتوانند اقدامات احتیاطی را انجام دهند و مطمئن شوند که شما درمان ایمنی را دریافت می کنید. در موارد نادر، تمیز کردن حرفه ای دندان ها در صورت داشتن یک بیماری زمینه‌ای مانند دیابت یا بیماری قلبی می‌تواند باعث عفونت و سایر عوارض شود.

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!