02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

رفع زردی دندان در یک روز

زمان مطالعه : 3 دقیقه | منتشر شده در: 1402/01/30

اگر به دنبال رفع زردی دندان در یک روز هستید، برخی از درمان ها ممکن است به شما کمک نمایند. اما باید مراقب محصولات سفید کننده باشید تا از آسیب رساندن به دندان ها و از بین بردن مینای دندان جلوگیری کنید. چرا که آنها می توانند شما را در معرض خطر حساسیت و پوسیدگی قرار دهند.

به طور کلی تغییرات در رنگ دندان های شما ممکن است نامحسوس بوده و به تدریج رخ دهد. از طرفی برخی از این تغییرات رنگ نیز ممکن است اجتناب ناپذیر باشند. دندان ها می توانند با افزایش سن زرد یا تیره تر به نظر برسند زیرا مینای خارجی از بین رفته و عاج زرد رنگ زیر آن بیشتر نمایان می شود. عاج دومین لایه از بافت کلسیفیه شده در زیر لایه خارجی مینا می باشد.

سرمایه‌گذاری برای سفید کردن دندان ها می تواند به جز رفع زردی دندان در یک روز توسط یک دندانپزشک مجرب و شناخته شده در یک کلینیک دندانپزشکی معتبر انجام شود. در هر حال، در ادامه به توضیح روش‌های ساده‌ای برای سفید کردن دندان‌هایتان در خانه در یک مدت زمان کوتاه خواهیم پرداخت.

علت زردی دندان ها چیست؟

قبل از اینکه روش های رفع زردی دندان در یک روز را توضیح دهیم، اشاره خواهیم نمود که چه عواملی می توانند باعث تغییر رنگ دندان ها شوند.

با گذشت زمان، دندان‌ ها ممکن است دچار تغییر رنگ شوند. این تغییر اغلب ناشی از چیزی است که می خوریم یا می نوشیم. انواع خاصی از رژیم های غذایی می تواند منجر به زرد شدن رنگ دندان ها شود. علاوه بر این، تجمع پلاک نیز منجر به زرد شدن آنها خواهند شد. موارد دیگر عبارتند از:

  • مصرف برخی غذاها یا نوشیدنی ها، مانند زغال اخته، شراب قرمز، قهوه یا چای
  • رژیم غذایی سرشار از قند و کربوهیدرات های ساده
  • سیگار کشیدن یا جویدن تنباکو
  • عوارض جانبی برخی داروها
  • افزایش سن
  • ژنتیک
  • ترومای دهان
  • استفاده بیش از حد فلوراید
  • عدم رعایت بهداشت دهان و دندان
  • خشکی مزمن دهان یا کمبود بزاق

رفع زردی دندان در یک روز

حتما بخوانید: قیمت ایمپلنت دندان

آشنایی با روش های رفع زردی دندان در یک روز

در ادامه با برخی از بهترین راه های سفید کردن دندان در یک روز آشنا خواهیم شد:

- رفع زردی دندان در یک روز با یک دهانشویه مخصوص

اگر کسی واقعا خواهان دندان ‌های سفیدتری است، می تواند از مقداری سرکه سیب استفاده نماید. سرکه سیب به طور طبیعی ضد باکتری بوده و دندان ها را سفید می کند. اما در مورد آن یک مشکل وجود دارد: سرکه سیب آنقدر قوی است که می تواند مینای دندان را نرم کند.

پس سعی کنید از این تنها به عنوان آخرین راه حل سریع استفاده نموده و زیاد این کار را انجام ندهید. اگر آن را به عنوان سفید کننده روزانه امتحان کنید، به مرور زمان به دندان ها آسیب می رسد. اما در موارد نادر آن را با آب رقیق کرده و به عنوان دهانشویه استفاده کنید. حدود چهار دقیقه آن را دور دهان بچرخانید، تف کرده و در نهایت آبکشی نمایید.

- پوست موز و رفع زردی دندان

یکی دیگر از روش های فوری سفید کردن دندان ها استفاده از پوست موز است. شما می توانید پوست آن را روی تمام دندان ها بمالید. این عجیب به نظر می رسد، اما مواد معدنی موجود در پوست موز در محصولات سفید کننده نیز یافت می شود، زیرا آنها لکه ها را از بین می برند.

بدین منظور اجازه دهید تا پوست موز در حدود حدود 10 دقیقه روی دندان ها بماند و سپس دندان ها را با آب لیمو و جوش شیرین مسواک بزنید. آب لیمو اسیدی و جوش شیرین ساینده است. این دو ماده نیز با هم یک ماده سفید کننده طبیعی می سازند.

این روش لبخند شما را به سرعت سفیدتر خواهد کرد اما نباید آن را بیش از یک بار در هفته تکرار نمایید. در واقع اسیدیته موجود در آب لیمو مینای دندان را از بین برده و نباید به طور منظم از آن استفاده کرد. با این حال، ساختن این ترکیب هر سه ماه یکبار در رفع زردی دندان در یک روز موثر باشد.

رفع زردی دندان در یک روز

حتما بخوانید: اسنپ اسمایل

- پوره توت فرنگی

برای این کار مقداری توت فرنگی خریده و آنها را له کنید، سپس پوره را روی سطح دندان ها قرار دهید. اجازه دهید که آن در حدود 5 دقیقه بماند، سپس دندان ها را با خمیر دندان معمولی بشویید و مسواک بزنید. اسیدهای طبیعی موجود در توت فرنگی لبخند شما را سفید می کند، اما از این روش کم استفاده کنید. استفاده از توت فرنگی بیش از یک بار در هفته می تواند به مینای دندان آسیب برساند.

سخن پایانی

به طور کلی گزینه های زیادی در دسترس هستند که می توانند به رفع زردی دندان در یک روز به شما کمک کنند. با این حال، باید بسیار محتاط باشید زیرا می توانید به مینای دندان یا لثه های خود آسیب برسانید، و همین امر می تواند در نهایت منجر به حساسیت و حفره شود.

فراموش نکنید که بهترین روش برای سفید کردن دندان‌هایتان این است که از ایجاد لکه‌ ها قبل از حاد شدن وضعیت جلوگیری کنید، به رعایت بهداشت دهان و دندان ادامه داده و معاینات منظم دندانپزشکی را انجام دهید. اگر هم با  این روش های خانگی موفق به سفید کردن دندان های خود نشدید، می توانید به یک متخصص با تجربه مراجعه نمایید تا او گزینه های بهتری را به شما ارائه دهد.

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!