02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

سفیکسیم 400 برای عفونت دندان

زمان مطالعه : 2 دقیقه | منتشر شده در: 1402/01/29

اگر از عفونت دندان یا لثه رنج می برید، ممکن است دندانپزشک شما نوعی آنتی بیوتیک برای شما تجویز نماید. سفیکسیم 400 برای عفونت دندان یکی از داروهای رایجی است که متخصصین در این شرایط ممکن است به بیمار خود توصیه کنند.

این نوع عفونت ها زمانی ایجاد می شوند که لثه ها توسط باکتری های موجود در پلاک درگیر شوند. در واقع لثه ها عفونی شده و یک فضای خالی بین دندان و لثه ایجاد و در نهایت تمیز کردن آن بسیار دشوار خواهد شد.

در بیشتر موارد، عفونت های دندانی نیازی به آنتی بیوتیک ندارند و هر مداخله دارویی فقط یک اقدام موقتی است. اما به هر حال این علائم دندانی باید توسط دندانپزشک معاینه شوند. سفیکسیم 400 برای عفونت دندان جزء آن دسته از داروهایی است که می تواند به درد و التهاب کمک نماید.

طریقه مصرف سفیکسیم 400 برای عفونت دندان

این دارو فقط باید طبق دستور پزشک مصرف شود. همچنین نباید بیشتر از آن مصرف گردد. توجه داشته باشید که کپسول را به طور کامل ببلعید. آن را نشکنید و نجوید.

اگر شما شکل مایع را مصرف می کنید باید قبل از هر بار مصرف مایع خوراکی را به خوبی تکان دهید. در ضمن، دارو را با یک قاشق اندازه‌گیری مشخص، سرنگ خوراکی یا ظرف مخصوص دارو اندازه‌گیری کنید.

سفیکسیم 400 برای عفونت دندان

حتما بخوانید: قرص چرک خشک کن قوی برای عفونت دندان

استفاده از سفیکسیم 400 برای عفونت دندان را برای تمام مدت درمان ادامه دهید، حتی اگر بعد از چند دوز اول احساس بهبودی کردید. چنانچه مصرف دارو را خیلی زود متوقف کنید، ممکن است عفونت شما برطرف نشود. به طور کلی، دوز آن بستگی به شرایط پزشکی شما دارد. همچنین طبق دستور پزشک می توانید آن را یک بار در روز و کودکان دو بار در روز و در فواصل 12 ساعت مصرف نمایند.

جمع بندی

لازم به ذکر است که سفیکسیم 400 برای عفونت دندان، نوعی آنتی بیوتیک، برای درمان انواع عفونت های باکتریایی نیز می باشد. این دارو به عنوان یک آنتی بیوتیک سفالوسپورین شناخته شده و عملکرد آن شامل توقف رشد باکتری ها در بدن است.

محصولات مختلف سفیکسیم به روش های مختلف توسط بدن جذب شده و نمی توانند جایگزین یکدیگر شوند. پس اگر نیاز به تغییر از یک محصول سفیکسیم به دیگری دارید، پزشک ممکن است نیاز به تنظیم دوز شما داشته باشد.

نکته مهم این است که دوز توصیه شده سفیکسیم 400 برای عفونت دندان بستگی به وضعیت شما دارد. همچنین فراموش نکنید که حتما این دارو طبق دستور پزشک و طبق زمانبندی که او تعیین نموده مصرف گردد.

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!