02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

درد بعد از کشیدن دندان عقل چقدر طول میکشد؟

زمان مطالعه : 3 دقیقه | منتشر شده در: 1402/01/27

آیا می دانید درد بعد از کشیدن دندان عقل چقدر طول میکشد؟ پس از کشیدن دندان عقل، می توانید انتظار یک دوره نقاهت و بهبودی را داشته باشید و البته این مدت زمان بین بیماران متفاوت است. با پیروی از تمام دستورالعمل‌های مراقبت پس از جراحی که توسط دندانپزشک شما داده شده است، خیلی سریع و بدون عارضه بهبود پیدا خواهید نمود.

کشیدن دندان عقل یکی از رایج ترین جراحی های دندان است. تقریبا هر فردی در مقطعی از زندگی خود نیاز به کشیدن این دندان را دارد.خوشبختانه کشیدن دندان عقل پیچیده یا خطرناک نیست و خود دندان عقل نیز کارایی خاصی برای شما ندارد. با این حال، مردم اغلب از کشیدن دندان عقل اورژانسی اجتناب می کنند و از دردهای شدید دندان رنج می برند، زیرا از روند بهبودی و از کار افتادگی می ترسند.

در ادامه محتوا بررسی خواهیم نمود که درد بعد از کشیدن دندان عقل چقدر طول میکشد و به چه کارهایی می توانید این درد و دوره نقاهت را به حداقل برسانید.

آیا درد بعد از کشیدن دندان عقل طبیعی است؟

کشیدن دندان عقل معمولا با جراحی انجام شده و اکثر مواقع بافت لثه و استخوانی که دندان عقل شما را در خود جای داده است ملتهب خواهد شد. پس کاملا طبیعی خواهد بود که  با از بین رفتن داروی بی حسی، احساس درد یا ناراحتی در محل کشیدن داشته باشید.

لازم به ذکر است که میزان درد یا ناراحتی با این سوال که درد بعد از کشیدن دندان عقل چقدر طول می کشد، ارتباط زیادی با میزان آسان یا پیچیده بودن فرآیند برداشتن این دندان دارد.

بنابراین اگر درد پس از کشیدن دندان عقل طبیعی است، باید بفهمیم که تا چه حد باید این درد طبیعی باشد و تا چه زمانی.

به طور معمول، در 24 ساعت اول، شما به تدریج درد را احساس خواهید نمود. این ناراحتی حاد یا خفیف ناشی از آسیب بافتی یا استخوانی می باشد اما خوبی آن این است که سطحی بوده و درد در دوره بهبودی کاهش می یابد.

به طور معمول، هر گونه دردی بعد از کشیدن دندان عقل، حدود 6 ساعت پس از اتمام فرآیند برداشتن به اوج خود می رسد. همچنین ممکن است شاهد مقداری کبودی یا تورم نیز باشید.

درد بعد از کشیدن دندان عقل چقدر طول میکشد؟

حتما بخوانید: آنتی بیوتیک برای عفونت دندان

درد بعد از کشیدن دندان عقل چقدر زما میبرد؟

درد بعد از کشیدن دندان عقل اکثر افراد در عرض 3 تا 4 روز پس از کشیدن دندان عقل بهبود یافته و معمولا پس از این مدت می توانند به زندگی عادی روزمره خود ادامه دهند. با این حال، برای موارد پیچیده تر یا کشیدن چندین دندان، بهبودی کامل ممکن است 7 تا 10 روز طول بکشد.

همچنین مانند هر نوع جراحی، استراحت بسیار مهم است. استراحت به بهبود سریعتر زخم ها کمک نموده و در طول خواب به بدن اجازه می دهد تا گلبول های سفید بیشتری ایجاد کند. این به نوبه خود به جلوگیری از هرگونه عفونت نیز کمک می نماید.

حداقل در 24 ساعت اول، توصیه می شود از هرگونه ورزش یا حرکت شدید خودداری کنید زیرا هر حرکت شدید خیلی زود پس از کشیدن دندان عقل ممکن است باعث بدتر شدن درد شود.

در هر صورت، بهبودی پس از کشیدن دندان عقل باید تحت یک برنامه درمانی و دستورالعمل های دندانپزشک باشد. در صورتی که به دستورالعمل های مراقبت در منزل که توسط دندانپزشک یا جراح دهان به شما داده شده است پایبند باشید، بهبودی باید سریع حاصل شود.

معمولا هر گونه درد بعد از کشیدن دندان عقل را می توان با استفاده از داروهای مسکن بدون نسخه مانند ایبوپروفن کنترل کرد. . علاوه بر این، ممکن است دندانپزشک شما استفاده از کیسه های یخ را در فواصل منظم برای از بین بردن هرگونه کبودی و تورم در محل کشیدن دندان توصیه نماید.

درد بعد از کشیدن دندان عقل چقدر طول میکشد؟

حتما بخوانید: اسنپ اسمایل

سخن پایانی

به طور کلی شما می توانید انتظار داشته باشید که درد و تورم ناشی از کشیدن دندان عقل حدود 3 تا 7 روز طول بکشد، البته این عمدتا به نوع کشیدن و روند بهبود طبیعی بدن شما نیز بستگی دارد. با این حال، با داروهای مسکن بدون نسخه، شما مجبور نیستید از این درد رنج ببرید.

اکثر دندانپزشکان دوز مناسبی از مسکن ها را برای ایجاد آرامش در طول روند بهبودی توصیه می کنند.

پس از خواندن مطالب بالا احتمالا شما تا حدی متوجه شده اید که درد بعد از کشیدن دندان عقل چقدر طول می کشد. توجه داشته باشید که چنانچه فرآیند کشیدن دندان عقل پیچیده تر از حد معمول باشد، دندانپزشک یا جراح دهان ممکن است داروهای مسکن قوی‌تری را برای کمک به مبارزه با احتمال ناراحتی بیشتر تجویز نماید.

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!