02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

آب نمک بعد از ایمپلنت

زمان مطالعه : 3 دقیقه | منتشر شده در: 1402/01/10

بروزرسانی شده در: 1403/01/30

آب نمک بعد از ایمپلنت دندانی یکی از دستورالعمل های پس از جراحی دهان است که بسیاری دندانپزشکان به بیماران توصیه می کنند. به طور کلی شما باید کارهایی انجام دهید که به بهبودی شما و به حفظ سلامت دندان ها و لثه ها کمک کند. در واقع راه های زیادی برای کمک به مدیریت علائم مرتبط با جراحی ایمپلنت وجود دارد.

یکی از بهترین کارهایی که می توانید پس از جراحی ایمپلنت دندان انجام دهید این است که دهان خود را با آب نمک بشویید. بهتر از آن این است که قبل از انجام عمل جراحی دهان یاد بگیرید که چرا این کار را انجام می دهید و روش صحیح آن چگونه است.

پس از اینکه دندانپزشک شما در نهایت دندان ایمپلنت جدید شما را نصب می کند، دهان شما باید بهبود یابد. برای کمک به روند بهبودی، دندانپزشک شما ممکن است آنتی بیوتیک تجویز کند و دهانشویه مخصوص به شما بدهد. همچنین ممکن است به شما توصیه شود که از آب نمک بعد از ایمپلنت استفاده کنید.این ترکیب آب گرم و نمک ممکن است طعم چندان عالی نداشته باشد، اما به تمیز نگه داشتن ناحیه کاشت و عاری از باکتری کمک بسیاری می نماید.

برخی افراد با این تصور که آب شور می تواند به ناحیه جراحی آسیب برساند، این امر را غیرعادی می دانند. اما آب نمک در روند بهبودی پس از انجام جراحی بسیار مهم است. در حقیقت این ترکیب دارای خواص درمانی طبیعی بوده که می تواند در روند بهبودی شما تاثیر بسزایی داشته باشد.

چرا آب نمک بعد از ایمپلنت مهم است؟

به طور طبیعی، نمک حاوی خواص درمانی است که به بهبودی در دهان شما پس از جراحی کمک زیادی می نماید. آب نمک بعد از ایمپلنت جریان خون را در دهان افزایش داده و در نتیجه بهبودی سریع ‌تر می شود.

علاوه بر این، آب نمک به خلاص شدن از شر باکتری های موجود در دهان شما کمک می کند. در حقیقت آب نمک در پایین نگه داشتن سطح باکتری ها و جلوگیری از عفونت های احتمالی پس از ایمپلنت موثر است.

آب نمک بعد از ایمپلنت

مطالب مرتبط: اسنپ اسمایل

نمک به راحتی در دسترس بوده و می توانید آب نمک را در خانه تهیه کنید. شما می توانید به راحتی این محلول را مخلوط کرده و در صورت لزوم با شستشوی آن دهان خود را تمیز کنید. البته مهم است که هنگام شستن دهان خود این کار را با ملایمت انجام دهید زیرا دهان شما در اثر این عمل حساس و دردناک خواهد شد.

نحوه استفاده از آب نمک بعد از ایمپلنت

برای استفاده از آب نمک بعد از ایمپلنت، نصف قاشق چایخوری نمک خوراکی را با آب جوشیده مخلوط کرده و هم بزنید. آب نمک را نوشیده، اما قورت ندهید. قبل از تف کردن، حدود 15 ثانیه اطراف دهان را بشویید. شما می توانید این کار را هر 3 تا 4 ساعت یک بار به مدت چند روز پس از جراحی و به مدت دو هفته تکرار کنید.

همچنین می توانید جرعه های کم آب نمک بعد از ایمپلنت را بنوشید و محلول را به مدت ده ثانیه در دهان خود بچرخانید. در نهایت آن را تف کنید. برخی دندانپزشکان نیز معتقدند به جای کار بالا، این کار را باید دو بار در روز پس از جراحی به آرامی انجام دهید. این دستورالعمل باید سه تا چهار بار برای بهترین نتیجه انجام شود.

به طور کلی آب نمک برای تمیز نگه داشتن دهان ضروری است. آن یک جایگزین قابل اعتماد برای نخ دندان کشیدن و مسواک زدن است. با این حال، همیشه مطمئن شوید که هنگام بهبودی دندان های خود را به آرامی مسواک می زنید.

آب نمک بعد از ایمپلنت

مطالب مرتبط: قیمت ایمپلنت دندان

جمع بندی

گاهی بعد از جراحی ایمپلنت باید با خیلی چیزها دست و پنجه نرم کنید. پس از جراحی اغلب درد و تورم وجود دارد. این وضعیت در 36 تا 48 ساعت اول پس از جراحی رخ داده و سپس به آرامی پس از آن فروکش می کند. همچنین دستورالعمل هایی برای تمیز و مرطوب نگه داشتن دهان خود از سوی متخصص دریافت خواهید کرد. شستشو با آب نمک می تواند به این موارد کمک کند.

یکی از این دستورالعمل ها، استفاده از آب نمک بعد از ایمپلنت می باشد. شستشو با آب نمک به کاهش تورم و درد کمک نموده و می تواند التهاب ایجاد شده پس از جراحی را کاهش دهد. همچنین به مدیریت هر گونه دردی که می تواند در پی تورم ایجاد شود کمک می نماید.

آب نمک بعد از ایمپلنت همچنین می تواند به حذف هر گونه باکتری که در دهان جمع شده است کمک کند. در حالی که هنوز نیاز به مسواک زدن و کشیدن نخ دندان دارید، شستشوی دهان چند بار در روز به رفع این مشکل کمک می کند. در حقیقت تمیز نگه داشتن دهان بعد از جراحی ایمپلنت یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از عفونت است.

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!