02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

سفکسیم و مترونیدازول برای عفونت دندان

زمان مطالعه : 2 دقیقه | منتشر شده در: 1402/01/09

عفونت دندان حفره ای از چرک یا آبسه است که در اثر تکثیر باکتری ها ایجاد می شود. آبسه پری اپیکال از عفونت در پالپ ایجاد می شود که در ریشه دندان آبسه ایجاد می کند، در حالی که آبسه پریودنتال بین دندان و بافت لثه اطراف ایجاد می گردد. دندانپزشک شما ممکن است آنتی بیوتیک ها را برای رفع این مشکل تجویز کند. در این میان، سفکسیم و مترونیدازول برای عفونت دندان، دو داروی رایج هستند.

به طور معمول علائم عفونت دندان ممکن است شامل دندان درد شدید، حساسیت به گرما و سرما، تورم غدد، تورم در لثه ها، بوی بد دهان و درد هنگام جویدن باشد. به یاد داشته باشید که تجویز سفکسیم و مترونیدازول برای عفونت دندان عمدتا به شدت عفونت دندان بستگی دارد و باید توسط دندانپزشک شما رسیدگی شود. در واقع، اینکه کدام آنتی بیوتیک باید مصرف شود به تشخیص نهایی بستگی دارد.

چه زمانی سفکسیم و مترونیدازول برای عفونت دندان تجویز می شود؟

عفونت دندان همیشه به آنتی بیوتیک نیاز ندارد. در بسیاری از موارد، این وضعیت ممکن است خود به خود برطرف شود. شستشو با آب نمک گرم یا مصرف داروهای بدون نسخه، مانند داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی ممکن است به کاهش درد و تورم دندان کمک کند.

با این حال، اگر شما سیستم ایمنی ضعیفی داشته باشید یا اگر التهاب در حال گسترش است، دندانپزشک شما ممکن است آنتی بیوتیک های سفکسیم و مترونیدازول برای عفونت دندان را تجویز کند. علائم عفونت عبارتند از:

  • تب
  • خستگی
  • ورم در فک یا گردن
  • درد شدید

پس اگر عفونت شدید دندان دارید، دندانپزشک شما ممکن است یک دوره آنتی بیوتیک برای جلوگیری از گسترش آن تجویز کند. آنتی بیوتیک ها ممکن است از از دست دادن دندان و سایر عوارض جدی سلامتی جلوگیری کنند.

سفکسیم و مترونیدازول برای عفونت دندان

حتما بخوانید:  نحوه مصرف آموکسی سیلین و مترونیدازول برای عفونت دندان

عملکرد سفکسیم و مترونیدازول برای عفونت دندان

با عفونت شدید دندان از جمله تورم و درد، آنتی بیوتیک هایی چون سفکسیم و مترونیدازول در عرض چند روز تاثیر خود را نشان می دهند.

مترونیدازول آنتی بیوتیکی است که می تواند برای درمان عفونت دندان مفید باشد، اما به تنهایی استفاده نمی شود. از این رو برخی دندانپزشک اغلب سفکسیم و مترونیدازول را با هم تجویز می کنند تا با سویه های باکتریایی که ممکن است یک آنتی بیوتیک به تنهایی نتواند موثر باشد، مبارزه کنند.

برای آبسه دندان، معمولا یک دوره 5 روزه سفکسیم و مترونیدازول برای عفونت دندان تجویز می شود. بزرگسالان 400 میلی گرم سه بار در روز و کودکان 10-18 ساله 200-250 میلی گرم هر 8 ساعت.

نتیجه گیری

به طور کلی تجزیه و تحلیل اینکه کدام آنتی بیوتیک برای یک عفونت خاص مناسب است بسیار مهم می باشد. توجه داشته باشید که همچنین استفاده نادرست از آنتی بیوتیک ها می تواند بیمار را در معرض خطر قرار دهد.

در حقیقت، مقاومت دارویی توسط یک باکتری خاص یک اشکال بزرگ بوده و بنابراین، تجزیه و تحلیل تشخیص و تجویز آنتی بیوتیک بر اساس آن اولین قدم است. تجویز سفکسیم و مترونیدازول برای عفونت دندان یکی از گزینه هایی است که برخی دندانپزشکان برای بیماران ارائه می دهند.

در کل، بهترین راه برای جلوگیری از عفونت دندان مراجعه منظم به دندانپزشک و رعایت بهداشت دهان و دندان با مسواک زدن و کشیدن نخ دندان است.

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

شین

ریشه دندان عفونت کرده وگلو درد دارم چه دارویی مناسب است؟

دکتر شهاب محمدی

کواکسی کلاب و مترونیدازول با هم

ناشناس

با سلام برای عفونت ادراری دکتر سیپروفلوکساسین۵۰۰ تجویز کرده دندانم عفونت کرده آیا همان قرص کفایت میکند یا باید آنتی بیوتیک دیگری هم زمان مصرف کنم تا هر دو مشکل حل شود؟