02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

هزینه درمان ریشه دندان

زمان مطالعه : 4 دقیقه | منتشر شده در: 1400/09/09

بروزرسانی شده در: 1401/12/15

هزینه درمان ریشه دندان عمدتا بر اساس فاکتورهای متعددی و نیز شرایط فردی بیمار تعیین می شود. در گذشته، اگر دندانی آسیب دیده بود، دندانپزشکان معمولاً آن را می کشیدند. اما امروزه دندان‌های آسیب دیده یا بیمار را می‌توان با اندودنتیکس تراپی، که به عنوان درمان ریشه نیز شناخته می‌شود، نجات داد. اندودنتیکس نوعی تخصص دندانپزشکی است که با پالپ غیر طبیعی دندان، علل، منشا، تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری ها و صدمات به پالپ و سایر شرایطی که بر بافت های اطراف پالپ و کانال (کانال داخل ریشه دندان) تأثیر می گذارد، سر و کار دارد. پالپ دندان، بافت نرمی که شامل اعصاب، رگ‌های خونی و بافت‌های همبند است، از بافت سخت داخل دندان (عاج) عبور می‌کند و از تاج (بالا) دندان به پایین تا نوک ریشه در استخوان فک امتداد می‌یابد. در ادامه مطلب از کلینیک دندانپزشکی با عوامل تاثیرگذار بر هزینه درمان ریشه آشنا خواهیم شد.

هزینه درمان ریشه دندان چقدر است؟

دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است به درمان ریشه نیاز داشته باشید، از جمله:

  •   پوسیدگی عمیق دندان
  •   دندان هایی با پر کردن حفره بزرگ
  •   ترک دندان
  •   بیماری شدید لثه (بیماری پریودنتال)
  •   تروما و صدمات دندانی
  •   سایر عفونت های شدید دندان یا لثه

ایده روش کانال ریشه ممکن است برای برخی ترسناک باشد. با این حال، هزینه مراقبت از دندان می تواند حتی نگران کننده تر باشد - به خصوص اینکه معمولا بیمه از این نوع خدمات پشتیبانی نمی کند.

اگر دندانپزشک شما کانال ریشه را توصیه نموده، انجام درمان ضروری است. در صورت عدم درمان، عفونت دندان می تواند به سایر قسمت های بدن شما سرایت کند. اگر به یکی از اندام های حیاتی شما سرایت کند، این وضعیت می تواند تهدید کننده زندگی باشد.

هزینه درمان ریشه دندان

مطالب مرتبط: فرق لمینت و کامپوزیت

چه عواملی هزینه کانال ریشه را تحت تاثیر قرار می دهند؟

هزینه درمان ریشه دندان شما به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

- نوع و محل دندان

دندان‌های آسیاب سخت‌ترین دندان‌ها برای درمان هستند، بنابراین بیشترین هزینه را خواهند داشت. دندان جلو معمولاً ارزان‌ترین قیمت را دارد و دندان‌های وسط دهان قیمتی بین این دو را خواهد داشت.

- دندانپزشک عمومی یا اندودنتیست

یکی دیگر از عوامل تعیین کننده در هزینه درمان ریشه دندان نوع تخصص دندانپزشک است. برخی از دندانپزشکان عمومی کانال های ریشه را انجام می دهند، در حالی که برخی دیگر شما را به متخصص ریشه ارجاع می دهند. هزینه درمان ریشه دندان زیر نظر اندودنتیست بیشتر از درمان در مطب دندانپزشکی عمومی است.

- دشواری کانال ریشه

به طور کلی، هر چه این روش دشوارتر باشد، هزینه آن بیشتر است. اگر دندانپزشک عمومی نتواند این روش را انجام دهد، شما را به متخصص ارجاع می دهد که هزینه بیشتری دارد.

- چند کاناله بودن دندان

یکی دیگر از عواملی که بر هزینه درمان ریشه دندان تاثیر می گذارد، چند کاناله بودن دندان است. هر اندازه تعداد آنها بیشتر باشد، طبیعتا هزینه نیز بالاتر خواهد بود.

- هزینه های اضافی

ممکن است هزینه عکسبرداری با اشعه ایکس یا تاج دندانی که برای تکمیل کل پروسه دندانی لازم است به طور جداگانه از شما دریافت شود.

- منطقه ای که در آن زندگی می کنید

میانگین هزینه کانال ریشه بر اساس منطقه و مطب های دندانپزشکی فردی متفاوت است.

علائم و نشانه های نیاز به درمان ریشه دندان

اکنون که با عوامل موثر بر هزینه درمان ریشه دندان آشنا شدید، بهتر است که از علائم و نشانه های آن نیز آگاهی یابید:

  •   ناراحتی یا درد قابل توجه دندان
  •   حساسیت طولانی مدت دندان به گرما و سرما
  •   حساسیت لثه در لمس و هنگام جویدن
  •   تورم
  •   تغییر رنگ دندان
  •   حساسیت در غدد لنفاوی، استخوان فک و بافت لثه

اگر عمل کانال ریشه انجام نشود، یک آبسه (جیب چرکی عفونی) می تواند در نوک ریشه دندان ایجاد شود که می تواند دردناک باشد. حتی اگر دردی وجود نداشته باشد، استخوان نگهدارنده دندان در فک ممکن است آسیب ببیند.

هزینه درمان ریشه دندان

مطالب مرتبط: ایمپلنت دیجیتال

کشیدن دندان ضروری نیست مگر اینکه:

  •   ریشه ها به شدت شکسته آسیب دیده اند؛
  •   دندان از تکیه گاه استخوانی کافی برخوردار نیست؛
  •   دندان قابل ترمیم نیست؛
  •   دسترسی به کانال های ریشه امکان پذیر نیست.

کلام آخر

به طور کلی، هزینه درمان ریشه بسته به پیچیدگی بیماری و اینکه کدام دندان آسیب دیده است متفاوت است. متخصص مانند دکتر محمدی پس از درمان کانال ریشه، معمولاً شما را برای قرار دادن روکش یا ترمیم دیگر روی دندان برای محافظت از آن به دندانپزشک مربوطه ارجاع می دهد. دندان ترمیم شده ظاهری طبیعی خواهد داشت و مانند سایر دندان های سالم به عملکرد خود ادامه می دهد. با مراقبت مناسب از دهان، ممکن است تا آخر عمر باقی بماند. درمان ریشه و ترمیم به طور کلی هزینه کمتری نسبت به روش های جایگزین مانند ایمپلنت و تاج دندان دارد.

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!