02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

نرخ موفقیت ایمپلنت دندان - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1397/11/25

بروزرسانی شده در: 1402/10/06


مشاوره با  دکتر شهاب محمدی
 آقای دکتر من  فکر می کردم ایمپلنت دندانی دارای میزان موفقیت بالایی هستند. یکی از دوستان من ایمپلنت دندانش خراب شد، آیا می توانید به من بگویید چرا ایمپلنت دندان او خراب شد؟
به نظر شما درصد موفقیت ایمپلنت دندان چقدر است؟ ایمپلنت دندان به طور سنتی نرخ موفقیت بسیار بالایی دارند. اکثر مطالعات انجام شده دندانپزشکی نشان می دهد که میزان موفقیت درازمدت  ایمپلنت دندان بیش از 95٪ است؛ با این حال عوامل بسیاری وجود دارد که می تواند میزان موفقیت ایمپلنت دندان را به خطر بیندازد.
نرخ موفقیت ایمپلنت دندان را می توان به سه دسته تقسیم کرد: بهداشت عمومی دهان و دندان، عوامل موضعی دندان و مسائل نگهداری ایمپلنت دندان. مهم است قبل از این که  ایمپلنت را بکارید، برای تعیین اینکه آیا شما یک نامزد خوبی برای کاشت ایمپلنت دندان هستید، با دندانپزشک یا متخصص دندان پزشکی خود در کلینیک دندانپزشکی مشورت کنید. در ادامه مطلب شما را بیشتر با شکست ایمپلنت و عوامل مهم در موفقیت ایمپلنت آشنا خواهیم کرد. با سایت دکتر محمدی همراه باشید.
نرخ موفقیت ایمپلنت دندان
مطالب مرتبط: مراحل ایمپلنت دندان

عوامل عدم موفقیت ایمپلنت دندان

1-  بهداشت عمومی که ممکن است بر موفقیت یک ایمپلنت تأثیر بگذارد شامل عواملی چون سیگار کشیدن، داروهای خاص، پوکی استخوان، سابقه پرتو درمانی یا سیستم ایمنی ضعیف بدن است.
 
2- عوامل موضعی که می توانند ایمپلنت دندان را تحت تاثیر قرار دهند عبارتند از:
  • کیفیت استخوان فک (مخصوصاً برای ایمپلنت سالمندان)
  • مقدار استخوان 
  • ثبات اولیه ایمپلنت دندان در هنگام قرار دادن
عوامل گفته شده درصد موفقیت ایمپلنت دندان را کاهش خواهند داد. نگرانی های مرتبط با گاز گرفتن و جویدن غذا توسط ایمپلنت دندان، به میزان فشاری که بیمار روی ایمپلنت وارد می کند بستگی دارد. هنگام ارزیابی بیمار ، دندانپزشک باید ارزیابی کند که آیا دندان قروچه دارد یا نه. این عامل موفقیت بالقوه کوتاه مدت و طولانی مدت ایمپلنت را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
3- در نهایت مسائل مربوط به تعمیر و نگهداری ایمپلنت دندان هستند، در حالی که ایمپلنت دندان جایگزین فوق العاده ای برای دندان ها است، آنها نیاز به نگهداری روزمره دارند. این نگهداری شامل تمیز کردن روزانه و مدیریت حرفه ای دارد. بدون مراقبت حرفه ای مداوم، ایمپلنت درست مثل هر دستگاه فنی پیشرفته، خراب می شود. با رعایت این موارد درصد موفقیت ایمپلنت دندان را بالا ببرید.
من معتقدم باید اطمینان داشته باشیم که کاشت ایمپلنت دندان با قیمت مناسب و کیفیت عالی یک گزینه عالی برای جایگزینی دندان های آسیب دیده است، . با دندانپزشک خود در موارد خاص مورد نیاز خود تماس بگیرید ( مانند تعداد ایمپلنت دندانی که شما نیاز دارید، داروها، سابقه پزشکی و اطلاعات موضعی مانند کیفیت استخوان و کمیت آن). اگر شما توسط یک متخصص دندانپزشک معتبر ارزیابی شده و یک گزینه خوب باشید، هیچ دلیلی وجود ندارد که ایمپلنت شما میزان موفقیت بسیار بالایی نداشته باشد.
مطالب مرتبط: قیمت ایمپلنت دندان

مشاوره تخصصی و رایگان دندانپزشکی

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!