02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

بهترین متخصص ارتودنسی در تهران را چطور بشناسیم؟ - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/08/09

بروزرسانی شده در: 1402/09/26

بهترین متخصص ارتودنسی، دندانپزشکی دارای فلوشیپ جراحی فک و دهان است. این متخصصین به علت تجربه و مهارت در درمان بیماری های مختلف فک و دهان می توانند بسیاری از مشکلات بیماران از جمله موارد زیر را حل کنند:
دندانهای شلوغ در فک 
دندان های کج و به هم ریخته 
ناهنجاری در نحوه گاز زدن
دندانپزشکان برای اینکه به بهترین متخصص ارتودنسی تبدیل شوند باید ۲ تا 4 سال بیشتر به تحصیل بپردازند و به طور تخصصی با نحوه انجام ارتودنسی به روش های مختلف آشنا شود.
مهمترین مزیت مراجعه به بهترین متخصص ارتودنسی در تهران این است که با مهارت و تجربه خود می تواند مشکلات فک و دندان های بیمار را به خوبی تشخیص داده و درمان مناسب را پیشنهاد دهد. 
معمولاً در صورتی که دندانپزشک عمومی، مشکلاتی را در فک و دهان بیمار ببیند، او را به یک متخصص ارتودنسی ارجاع می‌دهد تا بیماری های او را به نحو احسن درمان کند.
مشکلات متداول در فک و دندان های بیمار از جمله دندانهای که روی هم درآمده اند، نه فقط برای زیباتر و جذاب تر شدن چهره بیمار بلکه برای جلوگیری از بروز مشکلات جدیدی از جمله: 
سردردهای مزمن
قفل شدن فک
مشکل در صحبت کردن  
تحلیل استخوان فک 
و بسیاری مشکلات دیگر 
باید هرچه زودتر درمان شود. به همین علت مهم است که بهترین متخصص ارتودنسی، مشکلات شما را تشخیص داده و بیماریهای فک و دندان شما را برطرف کند.
متخصصین ارتودنسی، دندان پزشکان عمومی هستند که تحصیلات بیشتری را گذرانده اند تا بتوانند در زمینه جراحی فک و دندان تخصص بگیرند. 
انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی در تهران با توجه به تحصیلات، مهارت و تجربه ای که دارد، کار چندان سختی نیست. با مراجعه به کلینیک های تخصصی ارتودنسی می توانید از روش‌های مختلف ارتودنسی از جمله درمان های زیر استفاده کنید تا لبخند زیباتری داشته باشید: 
ارتودنسی کودکان 
ارتودنسی بزرگسالان 
ارتودنسی نامرئی 
ارتودنسی با براکت های فلزی 
ارتودنسی با برکت های رنگی

مطالب مرتبط: ایمپلنت ارزان

درمان فک و دندان ها توسط بهترین متخصص ارتودنسی و دندانپزشک چه تفاوتی دارد؟

اکثر ما زمانی که مشکلی در دهان و دندان خود پیدا می کنیم، به یک دندانپزشک عمومی مراجعه می کنیم. خوشبختانه با وجود پیشرفت در تکنولوژی و امکان گرفتن عکس اشعه ایکس از دندانها، دندانپزشک به راحتی می‌تواند مشکلات مختلف دهان و دندان را تشخیص دهد.
با وجود این که دندان پزشک عمومی قادر است بسیاری از مشکلات دهان و دندان را حل کرده و بیماری هایی مثل پوسیدگی دندان، حفره های ایجاد شده، بیماری لثه مثل ژنژویت را درمان کند، اما مشکلات بسیار جدی دیگری نیز وجود دارند که برای درمان آنها باید به بهترین متخصص ارتودنسی در تهران مراجعه کرد.
برای این که دندان های شما همواره در وضعیت مطلوب و خوبی قرار داشته باشند توصیه می‌شود که حداقل سالی دوبار به دندانپزشک مراجعه کنید. در این فاصله باید بهداشت دهان و دندان خود را به خوبی رعایت کنید و از روشهایی مثل سفید کردن دندان، بلیچینگ یا جرم گیری برای تمیز نگه داشتن دندان نیز استفاده کنید.

متخصص ارتودنسی با فلوشیپ جراحی چه برتری نسبت به دیگر متخصصین دارد؟

دندانپزشک و متخصص ارتودنسی هر دو باید ابتدا دوره لیسانس را گذرانده باشند. در این مدت که حدود چهار سال طول می‌کشد با پایه و اساس درمان‌های دندانپزشکی آشنا می‌شوند. دندانپزشکان عمومی بعد از فارغ التحصیلی این امکان را دارند که تخصص خود را در زمینه ارتودنسی ادامه بدهند. برای گرفتن تخصص ارتودنسی و فلوشیپ جراحی باید بین ۲ تا ۴ سال دیگر درس خود را ادامه بدهند.
متخصصین ارتودنسی که دارای جراحی فلوشیپ هستند از بهترین متخصصین ارتودنسی به شمار می آیند چون سال های بیشتری را به یادگیری روشهای جدید درمان دندانپزشکی و به خصوص جراحی فک و ارتودنسی اختصاص داده اند. آنها طی دوران تحصیل در تخصص ارتودنسی و فلوشیپ جراحی، آموزش های تخصصی در خصوص درمان مشکلات زیر را می بیند:
نیش ضعیف
دندان های کج و نامرتب
ناهنجاری های فک
بنابراین همانطور که اشاره کردیم متخصص ارتودنسی با فلوشیپ جراحی، به طور حرفه ای در این زمینه آموزش دیده و مدارج تحصیلی را طی هشت سال یا حتی بیشتر تکمیل کرده است. بهترین متخصص ارتودنسی در تهران با فلوشیپ جراحی حدود ۱۰ تا ۱۱ سال به تحصیل پرداخته و تجربه بسیار بالایی دارد.
متخصصین ارتودنسی به طور خاص و تخصصی فقط ارتودنسی را انجام می دهند. بنابراین، در صورتی که دندان های شما نیاز به این نوع درمان داشته باشد، تجربه و تعهد کافی برای انتخاب بهترین روش درمانی را خواهند داشت.

مطالب مرتبط: ایمپلنت فوری

چه زمانی باید به متخصص ارتودنسی مراجعه کنیم؟

در صورتی که یکی از از علائم زیر را دارید باید بلافاصله به دندانپزشک مراجعه کنید:
در دندان ها یا لثه خود احساس درد و ناراحتی دارید
یک یا چند دندان شما دچار پوسیدگی یا بیماری لثه شده است
قصد دارید برای پیشگیری از بیماری های لثه دندانهای خود را جرم گیری یا بیلیچینگ کنید
در این شرایط دندانپزشک شرایط دهان و دندان شما را بررسی کرده و اگر نیاز باشد به شما توصیه می‌کند که به یک متخصص ارتودنسی مراجعه کنید.
 
اما اگر مشکلات زیر را در دهان و دندان خود تشخیص دادید باید مستقیماً با متخصص ارتودنسی مراجعه کنید:
دندان های شما کج هستند یا با زاویه نامناسبی کنار همدیگر قرار گرفتند یا روی هم افتادند
دندانهای فک بالا و پایین به درستی روی هم قرار نمی گیرند
به راحتی نمی توانید غذا بخورید یا صحبت کنید
بدون اینکه پوسیدگی در دندان های شما وجود داشته باشد احساس درد در ناحیه دهان و دندان دارید
با مراجعه به بهترین متخصص ارتودنسی در تهران مشکلات شما تشخیص داده شده و بهترین روش درمانی به شما پیشنهاد می شود.

درمان هایی که بهترین متخصص ارتودنسی انجام میدهد، شامل چیست؟

متخصص ارتودنسی، دندانپزشکی حرفه ای در زمینه تحقیق و درمان هرگونه ناهنجاری در دندان‌ها و فک است. البته متخصصین ارتودنسی خودشان مهارت های مختلفی دارند و ممکن است در زمینه‌های ارتودنسی کودکان و نوجوانان، ارتودنسی بزرگسالان یا رشته های دیگر تبحر و تخصص داشته باشند.
 
بهترین متخصص ارتودنسی می تواند به شما کمک کند که دندان هایی منظم و مرتب داشته باشید و مشکلات گوناگون دندان های شما از جمله :
فاصله بین دندانها 
روی هم افتادن دندان ها 
کج درآمدن دندان ها 
کوتاه تر یا بلند تر بودن دندان ها 
و به طور کلی هر گونه اختلالی که در دندان یا فک شما وجود دارد 
برطرف شود.
 
 
بهترین متخصص ارتودنسی در تهران را چطور بشناسیم؟
 

مطالب مرتبط: مراحل ایمپلنت دندان

آیا بهترین متخصص ارتودنسی تمام ناهنجاری های فک و دندان را درمان می کند؟

بهترین متخصص ارتودنسی در اصل با ارزیابی مشکلات دندان‌ها و فک شما هر گونه ناهنجاری را برطرف خواهد کرد. عکس های اشعه ایکس عکس و قالب گیری از نحوه گاز زدن دندان‌ها به  متخصص ارتودنسی کمک می‌کند تا ناهنجاریهای فک و دندان شما را تشخیص دهد. سپس، بهترین روش درمان را با توجه به شرایط بیمار به او پیشنهاد خواهد کرد.
به طور کلی متخصص ارتودنسی می‌تواند از روش‌های درمانی زیر برای درمان ناهنجاریهای فک و دندان استفاده کند:

براکت ها 

اتصال براکت ها به دندان و همچنین فک یکی از روش های معمول ارتودنسی برای مرتب کردن دندانها است. برکت ها انواع مختلفی دارند، مانند: 
فلزی 
سرامیکی 
نامرئی 
که متخصص ارتودنسی می تواند با توجه به شرایط بیمار، یکی از آنها را پیشنهاد کند.

Headgear and facemasks 

این ابزارهای پزشکی برای برطرف کردن مشکلاتی مثل تراز نبودن دندانهای فک بالا و پایین بیمار استفاده می شود. متخصص ارتودنسی می تواند همزمان با براکت ها از این ابزار نیز استفاده کند. این ابزارها به براکت ها متصل می شوند و نحوه تنظیم آنها در نهایت به تراز شدن دندان های بیمار کمک می کند.

ریتینر یا نگهدارنده 

این ابزارهای درمانی معمولا بعد از اتمام درمان ارتودنسی با براکت ها مورد استفاده قرار می گیرند. ریتینر ها در دو نوع ثابت و متحرک می‌توانند در دهان بیمار قرار بگیرند تا از جابجای مجدد دندان ها جلوگیری کنند. معمولاً ریتینر هنگام شب استفاده می شود و بیمارانی که ارتودنسی انجام داده اند، حداقل یک تا سه سال باید هر شب از این ریتینر های متحرک استفاده کنند.

آیا دندانپزشک هم می تواند درمان ارتودنسی را انجام دهد؟

دندانپزشک و متخصص ارتودنسی هر دو به بیمار کمک می کنند که سلامت دهان و دندان خود را حفظ کند اما روش کاری آنها با یکدیگر متفاوت است. دندانپزشک در درمان بیماری های دندان، لثه و فک عصب دندان متخصص است. در حالیکه متخصص ارتودنسی روی اصلاح نحوه گاز زدن بیمار، تراز کردن دو فک و مرتب کردن دندان‌ها به بیمار کمک می کند. یکی از تفاوت های اساسی بین بهترین متخصص ارتودنسی این است که آنها دارای فلوشیپ جراحی هستند و کاملا در این حوزه تخصص دارند.
شباهت اصلی دندانپزشک و متخصص ارتودنسی این است که هر دو روی درمان بیماری های دهان و دندان بیمار تمرکز می‌کنند اما متخصص ارتودنسی می تواند درمان های تخصصی تری را ارائه دهد و اینجاست که تفاوت متخصص ارتودنسی و دندانپزشک عمومی مشخص می‌شود.
همانطور که پیش از این اشاره کردیم، متخصص ارتودنسی دوره ‌های آموزشی بیشتری را می بیند و باید به عنوان یک جراح فک، تجربه و مهارت کافی را پیدا کند. 
تفاوت دیگر این است که متخصص ارتودنسی به مرتب کردن دندان های بیمار، بهبود نحوه باز شدن او، تنظیم براکت های دندانی و ابزارهای درمانی مختلف در دهان و فک بیمار کاملاً مسلط است. در صورتی که بیمار به overbite دچار باشد، دندانپزشک عمومی نمی تواند مثل یک متخصص ارتودنسی، او را درمان کند.
 
دندانپزشک عمومی به بیماران در دریافت درمان‌های زیر کمک می‌کند:
• ترمیم پوسیدگی دندان و روت کانال
درمان بیماری‌های لثه و پریودنتال
نصب تاج دندان، بریج دندان و ونیر ها
سفید کردن دندان و بلیچینگ
 
متخصصین ارتودنسی، دندانپزشکانی هستند که در تراز کردن دندان ها مهارت دارند و می‌توانند خدمات زیر را به بیماران ارائه دهند:
تراز کردن دندان های نامرتب
از بین بردن فاصله بین دندان ها
درمان اوربایت (Overbite) و آندربایت (Under bite) 
 
از دیگر خدماتی که بهترین متخصص ارتودنسی در تهران می تواند به شما ارائه دهد، تراز کردن دو فک است.
مشکلات بسیار زیادی به علت عدم تراز هر دو فک به وجود می‌آید. به عنوان مثال: 
ایجاد مشکل در صحبت کردن 
ایجاد مشکل در جویدن غذا ها 
افزایش پوسیدگی و سایر مشکلات دهان و دندان
 

آیا متخصص ارتودنسی فقط کودکان و نوجوانان را درمان می کند؟

هرچند انجمن ارتودنسی آمریکا پیشنهاد می‌کند که درمان‌های ارتودنسی از سن کمتر از ۷ سالگی شروع شود اما به این معنا نیست که متخصص ارتودنسی فقط کودکان و نوجوانان را درمان می کند. بلکه چون تشخیص و درمان مشکلات دهان و دندان ها در سنین رشد، راحت تر انجام می گیرد به همین علت اگر از سنین پایین تر شروع به ترمیم دندان ها کنید، سریعتر و راحت تر نتیجه میگیرید.
بهترین متخصص ارتودنسی می‌تواند برای کودکان نوجوانان و بزرگسالان درمان های زیر را انجام دهد:

ناهنجاریهای فک و دندان

یکی از متداول ترین ناهنجاری های فک و دندان Underbite است. در این حالت دندان‌های فک پایین جلوتر از فک بالا قرار می‌گیرد. از دیگر ناهنجاری‌های فک و دندان می‌توان به اوربایت Overbite نیز اشاره کرد که در آن دندان‌های فک بالا بسیار جلوتر از دندان‌های فک پایین قرار می گیرد. هر دوی این ناهنجاری‌ها، مشکلاتی را در جویدن غذا و همچنین قرار گرفتن هر دو فک روی یکدیگر ایجاد می‌کند.

روی هم افتادن دندان ها

روی هم افتادن دندان‌ها نیز از دیگر مشکلاتی است که بهترین متخصص ارتودنسی در تهران می‌توانند به راحتی آن را درمان کنند. در اکثر موارد با کشیدن یک یا دو دندان مشکل مرتب شدن دندان ها توسط براکت های ارتودنسی حل می‌شود و این درمان حدود ۶ ماه تا ۲ سال ممکن است طول بکشد.

عدم تراز بودن دندان ها

در برخی موارد عدم تراز بودن دندان‌ها در ظاهر بیمار تاثیر منفی می‌گذارد. بنابراین، افرادی که دوست دارند دندان های صاف و مرتبس داشته باشند به بهترین متخصص ارتودنسی در تهران مراجعه می‌کنند تا طرح لبخند خود را به زیبایی اصلاح کنند.

 

مطالب مرتبط: اسنپ اسمایل

جمع بندی

نیازی نیست تاکید کنیم که حفظ بهداشت دهان و دندان در سلامت عمومی بدن موثر است. حتی اگر کوچکترین مشکلی مثل عدم تراز بودن فک بالا و پایین در دهان و دندان و شما وجود داشته باشد می‌تواند در سلامت عمومی بدن شما موثر باشد. چون این مشکل می‌تواند به بیماری های جدی تری منجر شود، از جمله:
سردردهای مزمن 
عدم توانایی در جویدن درست غذا 
دست دادن اعتماد به نفس به علت مشکل در صحبت کردن 
برای اینکه بتوانید این مشکلات را با بهترین راه حل های ممکن رفع کنید باید به بهترین متخصص ارتودنسی در تهران مراجعه کنید. این دندانپزشکان متخصص با ارزیابی مشکلات دهان و دندان شما بهترین روش درمانی را پیشنهاد می کنند.
 

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!