02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

جزئیات کامل فیلم جراحی لیفت لثه با لیزر - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/08/01

بروزرسانی شده در: 1402/09/26

فیلم جراحی لیفت لثه تمامی مراحل لیفت لثه را با جزئیات کامل به همراه موارد مهمی که در این جراحی لازم است با آن آشنا شوید، به شما نشان می دهد. بیماران بنا به دلایل مختلفی تصمیم می گیرند لیفت لثه با لیزر را انجام دهند. در برخی از بیماران، دندان ها به دلیل بافت بسیار کم بیشتر در معرض دیده قرار داشته و این امر سبب می شود که دندان ها خیلی بلند به نظر برسند. تحلیل لثه نیز خود ناشی از عوامل مختلفی است مانند دلائل ژنتیکی یا بیماری های پریودنتال.
لثه های برخی دیگر از بیماران نیز بیش از حد دندان های آنها را پوشانده و سبب شده است که آنها کوتاه به نطر برسند. این شرایط نیز به دلایل ژنتیکی و یا همچنین برخی مشکلات مربوط به سلامتی یا بعضی داروهای تجویز شده به وجود می آید. 
از این لبخندِ افراد تحت عنوان لبخند لثه ای یاد می شود و می تواند اعتماد بنفس بیماران را به دلیل خط نامتقارن لثه و شکل ظاهری ناخوشایند پایین آورد. 
شما در فیلم جراحی لیفت لثه شاهد مراحل لیفت لثه با لیزر خواهید بود و اینکه چطور لبخند لثه ای به یک لبخند زیبا تبدیل می شود.
به طور کل مراحل لیفت لثه با لیزر را می توان به سه مرحله تقسیم کرد:
1- بیحسی موضعی
درد لیفت لثه با لیزر نسبت به عمل کانتورینگ با چاقوی جراحی بسیار کمتر است با این وجود برای اینکه بیماران حین انجام لیفت لثه با لیزر درد و ناراحتی کمتری را تجربه کنند، پیش از شروع، دندانپزشک بافت لثه را بی حس می کند. اما برای انجام لیفت لثه با لیزر نیازی به بیهوشی نیست.

مطالب مرتبط: ایمپلنت اقساطی

2- از بین بردن بافت لثه با لیزر
همانطور که در فیلم جراحی لیفت لثه مشاهده می کنید، لیزر، برخلاف چاقوی جراحی ضخامت بسیار کمی دارد و این ضخامت کم موجب می شود دندانپزشک بتواند با دقت بسیار بالایی نواحی از لثه که باید بریده شوند را تحت جراحی قرار دهد. لیفت لثه با لیزر یکی از ساده ترین روش های جراحی است و درصورتیکه توسط متخصص با تجربه انجام گیرد کمتر از نیم ساعت زمان خواهد برد.
3- سوزاندن بافت های ترمیم شده
پس از اینکه بافت لثه به طور کامل با استفاده از لیزر بریده شد، دندانپزشک نواحی از بافت لثه را که هنوز به صورت زخم باز باقی مانده اند با لیزر می سوزاند به این ترتیب هم خونریزی بیمار کاهش پیدا می کند و هم دوران نقاهت به حداقل می رسد.

چه کسانی در فیلم لیفت لثه به جراحی کانتورینگ لثه با لیزر نیاز دارند؟

شما در فیلم جراحی لیفت لثه خواهید دید که افرادی که تحت جراحی لیفت لثه قرار می گیرند دارای چه مشکلاتی هستند:

ترمیم زیبایی: 

لیفت لثه با لیزر به منظور اصلاح لبخند لثه ای انجام می شود. به عبارتی افرادی که بافت لثه های آنها یا بیش از حد دندان ها را پوشانده است و یا از بافت کمی از لثه برخوردار بوده و دندان هایشان بلند به نظر می رسد. همچنین از این روش گاهی اوقات برای قرینه بودن لثه به دلیل عدم تقارن استفاده می شود.

کاهش تورم اضافی لثه: 

در فیلم جراحی لیفت لثه متخصص دندانپزشکی توضیح می¬ دهد که در لیفت لثه با لیزر همچنین می توان تورم اضافی لثه ها را که ممکن است در اثر مصرف برخی داروها برای کنترل فشار خون و نیز به دلیل صرع به وجود آیند کاهش داد. در صورتی که این تورم از بین نرود پوسیدگی دندان و بیماری های جدی تر لثه را در پی خواهد داشت. لیفت لثه با لیزر برای این مورد یک روش غیرتهاجمی و بسیار راحت است.

دندان های شکسته: 

یکی دیگر از موارد کاربرد لیزر برای زمانی است که دندان در سطح لثه شکسته و یا خراب شده باشد و نتوان آن را به راحتی ترمیم نمود. در واقع با لیفت لثه با لیزر به راحتی می توان ریشه را از داخل لثه بیرون کشید و برعکس جراحی های قدیمی دیگر بخیه و ناراحتی پس از عمل وجود ندارد. دندانپزشک در فیلم جراحی لیفت لثه توضیح می دهد که بیماران او با این روش حتی به مصرف مسکن نیز نیاز پیدا ننمودند زیرا درد و ناراحتی آنها بسیار جزئی بود.

مهمترین دلایل اصلی لثه های نامتقارن در فیلم جراحی لیفت لثه چیست؟

علل اصلی لثه های نامتقارن می تواند ناشی از دو مورد زیر باشد: 

تحلیل لثه: 

تحلیل لثه زمانی رخ می دهد که ریشه دندان های شما لثه را به عقب کشیده و دندان ها بیشتر در معرض دید قرار می گیرند. علاوه بر این ظاهر نامطلوب، تحلیل لثه می تواند همچنین منجر به مشکلات متعدد دهان و دندان از جمله پوسیدگی دندان ها و حتی از بین رفتن آنها شود. در برخی موارد این ممکن است یکی از علائم عفونت باشد و در نتیجه التهاب لثه را در پی داشته باشد.

لثه های بزرگ: 

در فیلم جراحی لیفت لثه مشاهده می کنیم که ممکن است برخلاف مورد قبلی، لثه ها قسمت اعظمی از دندان ها را بپوشانند و سبب شوند که دندان ها کوچک تر به نظر رسند. دلیل این مشکل می تواند مرتبط با ژنتیک یا برخی از داروهای خاص باشد که بدن به مصرف آنها چنین واکنش نشان می دهد.
 
 
جزئیات کامل فیلم جراحی لیفت لثه با لیزر
 

مطالب مرتبط: اسنپ اسمایل

پروتکل لیفت لثه با لیزر در فیلم جراحی لیفت لثه

- در ابتدای فیلم جراحی لیفت لثه و پس از توضیحات دندانپزشک که در بالا به آنها اشاره شد، او لثه های فرد بیمار را با استفاده از بی حسی موضعی، برای ناراحتی و درد کمتر بی حس می نماید.
- دندانپزشک در مرحله بعد با استفاده از یک مارکر مخصوص که به طور خاص برای متخصصین دندانپزشکی طراحی شده است، قبل از جراحی ، روی لثه علامت گذاری می نماید. هنگامی اثر بی حسی آغاز شد، دندانپزشک نیز کار خود را شروع می کند.
- در فیلم جراحی لیفت لثه مشاهده می کنیم که لیزر مورد استفاده توسط دندانپزشک تقریبا به ضخامت سه تار موی انسان است و این سبب می شود که متخصص کنترل کاملی بر حرکت لیزر در فضای کوچک دهان و لثه ها داشته باشد. او لیزر را مستقیما روی بافتی از لثه که رشد داشته است قرار می دهد. پرتو لیزر بسیار دقیق بوده و به دندانپزشک این امکان را می دهد تا هر حرکتی را به دقت کنترل نماید. از این رو می توانید اطمینان حاصل نمایید که تنها تغییراتی که در لبخند شما ایجاد می شود در واقع همان بخش هایی از بافت لثه شما هستند که بیش از حد بزرگ می باشند.
- در مرحله پایانی فیلم جراحی لیفت لثه خواهیم دید که دندانپزشک پس از برداشتن بافت اضافی، با استفاده از نور لیزر، ناحیه تحت درمان را به اصطلاح مهر و موم می نماید تا با بستن سریع این نواحی دیگر نگران خونریزی و عفونت نباشد. از آنجایی که لیزر پس از حذف بافت اضافی لثه ناحیه مورد نظر را با استفاده از پرتو مخصوص می بندد دیگر نیازی به بخیه نیز نیست. پس از اتمام جراحی نیز فرد بیمار می تواند بدون هیچ نگرانی در مورد دوره پس از جراحی به منزل یا محل کار خود برگردد. 

مطالب مرتبط: ایمپلنت دیجیتال

مهمترین مزایای لیفت لثه با لیزر که متخصص در فیلم جراحی لیفت لثه به آنها اشاره دارد

متخصص دندانپزشک در فیلم جراحی لیفت لثه توضیح می دهد که کانتورینگ لثه به دلیل استفاده از لیزر با مزایای قابل توجهی همراه است: 
o خونریزی بسیار کمتر نسبت به جراحی سنتی: 
بیماران در طی جراحی لیفت لثه به دلیل دقت زیاد لیزر و سوزانده شدن بافت ها، خونریزی بسیار کمتری را تجربه می کنند. حتی خونریزی پس از جراحی نیز بسیار کم است زیرا بافت جدید نیازی به بخیه ندارد.
o کاهش خطر عفونت ناشی از لیفت لثه با لیزر: 
جراحی با لیزر همانطور که در فیلم جراحی لیفت لثه مشاهده می کنید، به دلیل خونریزی کمتر هیچگونه عفونتی را در پی ندارد. معمولا لیفت لثه با لیزر نیاز به مراقبت خاصی از سوی بیمار ندارد و حفظ بهداشت و دهان و دندان به طور عادی به بهبود هرچه سریعتر بافت های ترمیم شده کمک می کند. عفونت پس از لیفت لثه با لیزر به ندرت مشاهده می شود. 
o بهبودی سریع تر با بهره گیری از لیزر: 
با جراحی های قدیمی و استفاده از چاقوی جراحی برای برش بافت لثه و نیاز به بخیه، معمولا دوره نقاهت و بهبودی چند روز به طول می انجامد. بیماران پس از این جراحی سنتی باید چند روز منتظر بمانند تا بتوانند خوب غذا بخورند. اما زمان بهبودی به لطف فناوری لیزر بسیار کمتر است. به عبارتی بیماران خیلی زود می توانند به فعالیت های عادی خود برگردند.
o عوارض جانبی کمتر پس از لیفت لثه با لیزر: 
علاوه بر زمان بهبودی سریع تر، بیماران در جراحی لیفت لثه با لیزر عوارض جدی کمتری را تجربه خواهند کرد. ناراحتی و درد و تحریک بافت لثه ناشی از جراحی نیز کمتر است. هرگونه کبودی یا تورم لثه نیز به طور معمول جزئی بوده و به سرعت از بین می رود.

مراقبت های پس از جراحی لیفت لثه با لیزر

در فیلم جراحی لیفت لثه متخصص دندانپزشک به بیمار توضیح خواهد داد که پس از این جراحی چه نکاتی را رعایت نماید:

رژیم غذایی: 

به منظور جلوگیری از فشارهای غیر ضروری به لثه، متخصص دندانپزشکی به بیمار توصیه می نماید که چند روز غذاهای نرم و خنک مصرف نماید. این به بافت لثه اجازه می دهد تا سریع تر بهبود یابد. غذاهایی توصیه شده توسط دندانپزشک عبارتند از: ژله، پودینگ، پوره سیب زمینی، بستنی که حاوی هیچگونه آجیلی نباشد، سبزیجات نرم و ماست.
به هیچ وجه تا چند روز پس از جراحی لیفت لثه، مواد غذایی سفت را گاز نزنید این کار نه تنها میتواند موجب ناهموار شدن بافت لثه شود بلکه حتی به عفونت پس از جراحی لیفت لثه نیز منجر خواهد شد.

محدود کردن فعالیت در روز جراحی: 

یکی دیگر از مواردی که متخصص در فیلم جراحی لیفت لثه به بیمار توصیه می نماید محدود کردن فعالیت در همان روز است. با استراحت به بدن خود کمک می کنید تا دوره نقاهت کمتر شود. هرچند بافت ها با استفاده از لیزر سوزانده شده اما بازهم احتمال باز شدن زخم در اثر افزایش خونرسانی به بافت ها با فعالیت های شدید وجود دارد.
به همین علت توصیه می شود که تا چند روز بعد از جراحی لیفت لثه از فعالیت های شدید بدنی خودداری کنید.

مطالب مرتبط: ایمپلنت دندان

دهانشویه با آب گرم و نمک: 

استفاده از غرغره آب گرم و نمک می تواند به روند بهبودی کمک کرده و از عفونت جلوگیری کنید. در واقع بیمار باید چه پس از مصرف میان وعده و چه وعده اصلی غذا از محلول آب نمک استفاده نماید تا ذرات غذایی که در دندان و لثه ها گیر کرده اند خارج شوند.
در صورتیکه ذرات غذا زیر بافت لثه که ترمیم شده تجمع پیدا کنند، درد و تورم در ناحیه لثه مشاهده خواهد شد و احتمال طولانی شدن دوران نقاهت وجود دارد.

استفاده از مسکن مناسب:

درصورتیکه پس از جراحی لیفت لثه، درد و تورم شدیدی داشتید بهتر است فقط از مسکن های تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید. مصرف انواع ژل های بی حس کننده یا داروهای بدون نسخه پزشک ممکن است در روند بهبودی بافت لثه شما اختلال ایجاد کند.

جمع بندی

همانطور که در فیلم جراحی لیفت لثه مشاهده نمودید، دندانپزشک از لیزر و با دقت بالایی برای تغییر شکل لثه استفاده نمود. این لیزرها بسیار ایمن و دقیق بوده و می توانند بافت های نرم لثه را بهتر از چاقوی جراحی برش دهند. در نهایت با این تغییر شکل، برجستگی بافت لثه کاهش پیدا کرده و ظاهر کلی بیمار بهبود می یابد.
اگر می خواهید از لبخند زیبای خود مراقبت کنید بهتر است توصیه های دندانپزشک خود را جدی بگیرید. با رعایت نکاتی که پس از جراحی لیفت لثه به شما توصیه می شود می توانید تا پایان عمر از داشتن لبخند زیبا و جذاب خود لذت ببرید و دیگر نیازی نیست که هزینه لیفت لثه را مجددا بپردازید.
در مجموع اگر شما نیز از مشکل لبخند لثه ای و لثه های نامتقارن رنج می برید می توانید برای رسیدن به لبخندی که همیشه در آرزوی آن بوده اید به یک دندانپزشک با مهارت و متخصص مراجعه کرده و پس از مشاوره اولیه، لیفت لثه با لیزر را انجام دهید.

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!