02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

هزینه لیفت لثه با لیزر چقدر است؟ - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/07/10

بروزرسانی شده در: 1402/09/26

هزینه لیفت لثه با لیزر بسته به میزان بافت اضافی موجود، روش لیفت و کاری که باید روی لثه ها انجام شود، متفاوت است. لیفت لثه به این دلیل که یک درمان زیبایی است و الزاما از نظر پزشکی لازم نمی باشد، بیمه دندانپزشکی معمولا آن را تحت پوشش قرار نمی دهد. اما اگر دندانپزشک شما بنا به دلایل مرتبط به بهداشت دهان و دندان، لیفت لثه را توصیه نماید، بیمه ممکن است بخشی از هزینه را تقبل کند. اما برای جزئیات بیشتر می توانید با ارائه دهندگان بیمه های دندانپزشکی صحبت کنید.
اگر هنگام لبخند زدن، بافت لثه شما بیش از حد نمایان باشد و این مسئله شما را ناراحت می کند، می توانید گزینه مناسبی برای لیفت یا کانتورینگ لثه (Gum Contouring) باشید. به عبارتی اگر هنگام لبخند زدن قسمت زیادی از لثه شما در معرض دید باشد، شما دارای لبخند لثه ای هستید. در هر حال پیش از انتخاب هر روش اصلاح طراح لبخندی باید تمامی جوانب این درمان را در نظر بگیرید.
یکی از مهمترین عواملی که روی انتخاب شما تاثیرگذار است، قیمت روش های مختلف اصلاح طرح لبخند از جمله هزینه لیفت لثه است که در ادامه توضیحات بیشتری در مورد آن ارائه خواهیم داد.

لیفت لثه در صنعت دندانپزشکی زیبایی

در سه تا پنج سال اخیر، متخصصان دندانپزشکی و جراحان دهان و دندان از لیفت لثه جهت اهداف زیبایی شناسی استفاده کرده اند. پیدایش این درمان زیبایی در سال 1980 بود اما با توجه به تهاجمی بودن آن، بسیاری از پزشکان و جراحان این عمل را انجام نمی دادند. 
اما امروزه تعداد دقیق جراحی لثه نامشخص است زیرا این روش با استفاده از لیزر تقریبا ساده و سریع شده و استفاده از آن با سایر روش ها، نظیر ونیرهای دندانی که به محافظت از دندان پس از لیفت لثه کمک می کنند، همراه است. 
طبق آمار ارائه شده توسط انجمن دندانپزشکان آمریکا، بیش از 550000 عمل لیفت لثه با لیزر در سال 2005 و 2006 انجام شده است. 

مطالب مرتبط: کاشت دندان طبیعی

لیفت لثه با لیزر در مقایسه با درمان های قدیمی

لبخند لثه ای می تواند زیبایی لبخند و اعتماد بنفس شما را تا حد زیادی تحت تأثیر قرار دهد. خوشبختانه، لبخند لثه ای را می توان با انواع مختلف گزینه های درمانی از جمله درمان های سنتی و لیفت لثه با لیزر ترمیم نمود. 
هزینه لیفت لثه نیز با توجه به نوع درمان می تواند متفاوت باشد. برای اطلاع دقیق از هزینه لیفت لثه باید ابتدا با یک متخصص لیفت لثه مشورت کنید تا بهترین روش اصلاح لبخند تان را به شما معرفی کند.

لیفت لثه با روش قدیمی چگونه انجام می گیرد؟

در روش های سنتی، لیفت لثه با استفاده از چاقوی جراحی انجام می شود. این روش شامل از بین بردن و ترمیم بافت اطراف دهان می شود و بخش باقی مانده با بخیه وصل می شود. اگر خطوط لثه شما کج باشد و در نتیجه لبخند ناموزونی داشته باشید، این روش می تواند موثر واقع شود.
لیفت لثه به روش سنتی، یک روش تقریبا تهاجمی است که با خونریزی همراه است. جراح باید با دقت بافت های اضافی لثه را با استفاده از چاقوی جراحی برش بزند که نیاز به مهارت بالایی دارد. معمولا عوارض جانبی بعد از لیفت لثه به روش سنتی طولانی تر و شدیدتر از لیفت لثه با لیزر است.
بعد از کانتورینگ لثه به روش سنتی ممکن است تا چندین روز احساس تورم روی لثه داشته باشید و خوردن و جویدن غذاها نیز برای شما مشکل باشد. 
چون مدت زمان لیفت لثه سنتی بسیار بیشتر از لیفت لثه با لیزر است و فقط توسط متخصصین لیفت لثه بسیار ماهر و با تجربه انجام می گیرد، هزینه بیشتری نسبت به کانتورینگ لثه با لیزر دارد.

لیفت لثه با لیزر چگونه انجام می گیرد؟

لیفت لثه با لیزر امروزه بسیار رایج شده است چون علاوه بر اینکه درد و ناراحتی کمتری برای بیمار ایجاد می کند، بسیار راحت تر و سریعتر انجام می گیرد. متخصصین لیفت لثه، به طور معمول این روش را برای اصلاح لبخند لثه ای به کار می برند. از آنجایی که لیزر می تواند توسط ملانین و هموگلوبین جذب شود پس می توان بافت نرم پیرامون دندان ها را به راحتی در طی عمل لیفت لثه دستکاری نمود. 
در حقیقت لیفت لثه با لیزر در محافظت و ترمیم سریع تر زخم موثرتر است. گرمایی نیز که از لیزر ساطع می شود منجر به خشک شدن و ترمیم بهتر زخم و جلوگیری از خونریزی می شود. در نهایت نیاز به پانسمان در لیفت لثه با لیزر کاهش می یابد. 
در هر صورت، لیزر یکی از عواملی است که در کاهش هزینه لیفت لثه نقش بسزایی دارد. از طرف دیگر عوارض جانبی لیفت لثه با این روش بسیار کمتر است و خونریزی بسیار کمتری در آن مشاهده می شود.

مطالب مرتبط: قیمت ایمپلنت دندان

هزینه لیفت لثه چقدر است؟

هزینه لیفت لثه بسته به روند درمان مورد نیاز متفاوت بوده و به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی از عوامل تأثیرگذار در لیفت لثه عبارتند از 
تخصص دندانپزشک، 
میزان عمل و 
مکانی که کلینیک دندانپزشکی در آن واقع شده است
برای تغییر شکل لثه با روش کانتورینگ، هیچ هزینه ثابت و مشخصی تعریف نشده است زیرا هزینه ها بر اساس نیازهای بیمار و برای هر فرد به طور خاص تنظیم می شوند. متخصص لیفت لثه پس از بررسی شرایط بیمار و معاینه دندان ها و لثه او می تواند به طور دقیق مشخص کند که هزینه لیفت لثه چقدر است. 
در برخی شرایط، بیمار علاوه بر لیفت لثه نیاز به درمان های ترمیمی زیبایی مکمل نظیر  لمینت دندان یا کامپوزیت ونیر دارد که هزینه ها را چندین برابر افزایش می دهد.
 
 
هزینه لیفت لثه با لیزر چقدر است؟

مطالب مرتبط: اسنپ اسمایل

عوامل تأثیرگذار بر هزینه لیفت لثه با لیزر

هزینه لیفت لثه با لیزر بسته به تعداد دندان ها و میزان بافت لثه که باید تحت درمان قرار گیرد، متفاوت است. هزینه درمان یک دندان به میزان قابل توجهی کمتر از ایجاد تغییرات در کل خط لثه خواهد بود. عوامل دیگری که می توانند روی هزینه لیفت لثه با لیزر تأثیرگذار باشند عبارتند از: 

میزان درمان مورد نیاز در لیفت لثه با لیزر: 

دندانپزشک متخصص می تواند لیفت لثه با لیزر را روی یک دندان، چند دندان یا خط کامل لثه انجام دهد. اگر یک دندان شما نیاز به درمان داشته باشد، احتمالا هزینه شما بسیار کاهش می یابد اما اگر کل خط لثه نیاز به درمان داشته باشد، هزینه لیفت لثه با لیزر بالاتر خواهد بود. 
در برخی موارد، پیوند بافت نرم نیز برای دستیابی به نتایج مطلوب ضروری است که این نیز یکی از عوامل تأثیرگذار بر هزینه لیفت لثه می باشد.

روش های درمانی اضافی: 

لیفت لثه اغلب همراه با سایر درمان های زیبایی انجام می شود. به عبارتی برای داشتن یک لبخند یکنواخت تر و موزون تر، لیفت لثه با لیزر به همراه لمنیت ونیر یا کامپوزیت دندان می تواند نتایج نهایی را تا حد زیادی بهبود بخشد. پس اگر درمان های اضافی مورد نیاز باشد، هزینه لیفت لثه با لیزر به مراتب بیشتر از خود درمان کانتورینگ لثه به تنهایی است.

دریافت بی حسی: 

هزینه لیفت لثه با لیزر به طور کلی، بی حسی موضوعی را که برای راحتی بیماران در نظر گرفته می شود، در بر می گیرد. با این حال، برخی از بیماران دارای بافت حساسی از لثه بوده و یا اضطراب زیادی را متحمل می شوند. اگر در مورد این درمان، عصبی بوده و استرس زیادی داشته باشید، دندانپزشک متخصص می تواند از یک آرامبخش قوی برای شما استفاده نماید و البته این آرامخبش می تواند بر هزینه لیفت لثه با لیزر موثر باشد. 

تجربه دندانپزشک: 

لیفت لثه با لیزر یک فرآیند بسیار حساس بوده و دقت و ظرافت بالایی را می طلبد. بدیهی است که یک دندانپزشک با مهارت و با تجربه در زمینه لیفت لثه می تواند نتایج مطلوبی را همانطور که شما انتظار دارید ارائه دهد. زیرا کار با لیزر مهارت بسیار بالایی نیاز داشته و در صورتی که دقیق انجام شود می تواند نیازهای شما را برآورده نماید. 
در مجموع می توان گفت مهارت متخصص لیفت لثه یک عامل مهم و تأثیرگذار بر هزینه لیفت لثه با لیزر بوده و دندانپزشکانی که مهارت و تجربه بالاتری دارند هزینه های بیشتری را نیز برای درمان دریافت می کنند. 
اما به شما توصیه می کنیم که با مشاهده تبلیغات کاذبی که لیفت لثه با لیزر را با هزینه های بسیار کم پیشنهاد می دهند، اصلاح لبخند خود را به خطر نیندازید. این روش زیبایی نیازمند مهارت و ظرافت بالایی است و کوچکترین اشتباه در آن ممکن است به طور کلی ظاهر شما را دستخوش تغییرات ناخوشایندی کند که مجبور شوید چندین برابر هزینه کنید تا عوارض جانبی آن را برطرف نمایید.
بنابراین، بهتر است برای لیفت لثه به یک متخصص با تجربه یا کلینیک های تخصصی مراجعه کنید تا از نتیجه کار راضی باشید. حتی اگر مجبور شوید کمی بیشتر بابت هزینه لیفت لثه پرداخت کنید، مطمئن باشید که نتیجه اصلاح طرح لبخند نزد یک متخصص باتجربه ارزشش را خواهد داشت.

بیمه دندانپزشکی: 

زمانی که لیفت لثه به عنوان یک روش درمانی زیبایی انجام شود، بیمه آن را تحت پوشش قرار نمی دهد. در هر صورت اگر به منظور از بین بردن بافت های آسیب دیده توسط بیماری های لثه این درمان نیاز است ممکن است بیمه دندانپزشکی حداقل بخشی از هزینه درمان شما را پوشش دهد. البته تمامی بیمه ها هزینه لیفت لثه با با لیزر را با هدف درمان پرداخت نمی کنند و قبل از تصمیم گیری برای ادامه درمان لیفت لثه باید تمامی جوانب را بررسی کنید. 

لیفت لثه با لیزر و اصلاح لبخند لثه ای

اغلب تصور می شود که لبخندهای لثه ای ژنتیکی هستند اما در واقع عوامل زیادی هستند که می توانند به این وضعیت منجر شوند. مانند 
بافت ها و عضلات صورت، 
بافت لثه، 
اندازه و شکل دندان ها و لب ها 
طرز قرار گیری فک
به طور کلی، هر عاملی که موجب شود دندان ها، رویش نابجایی داشته باشند می تواند بر لبخند شما تأثیرگذار باشد. به عنوان مثال:
رویش های نابجا به صورتی باشد که دندانها از طول دندان های طبیعی، کوتاه تر باشند.
رویش دندان ها در وضعیت نامناسبی قرار گرفته باشد به طوری که بافت لثه و استخوان ها روی آنها را بیش از حد پوشانده اند.
طول لثه ها بسیار بلند باشد به طوریکه بافت لثه هنگام لبخند زدن از زیر لب بیرون بیاید. 
رشد فک بالایی می تواند عامل مهمی در ایجاد این شرایط و لبخند لثه ای باشد. این وضعیت زمانی رخ می دهد که ابعاد فک فوقانی به طور عمودی طولانی تر از حد معمول باشند و زمانی که استخوان وارد بافت لثه می شود، دندان های پایینی و لثه در تماس نزدیک با یکدیگر قرار می گیرند.
لب بالایی نیز نقش مهمی دارد. یعنی اگر لب بالایی بالاتر ازحد نرمال و لب پایینی بسیار کوتاه باشد، در نتیجه لثه بیش از حد نمایان شده و این ناهنجاری می تواند لبخند زیبای شما را تحت تأثیر قرار دهد.

مطالب مرتبط: ایمپلنت فوری

جمع بندی

در مجموع لثه های غیر طبیعی هنگام صحبت کردن و لبخند زدن می تواند اعتماد بنفس شما را تا حد زیادی کاهش دهد. اگر شما نیز دارای چنین مشکلی هستید می توانید با مراجعه به یک کلینیک معتبر و مشاوره گرفتن از یک دندانپزشک متخصص با مهارت و همچنین صحبت کردن در مورد هزینه لیفت لثه با لیزر، تحت این درمان قرار بگیرید. 
دندانپزشک در صورتی که لبخند لثه ای شما را تأیید کرده و شما را کاندید مناسبی برای این درمان بداند می تواند یک برنامه درمانی مناسب برای اصلاح طرح لبخند شما تعیین نماید. 

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!