02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

کامپوزیت ونیر Edelweiss - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/07/03

بروزرسانی شده در: 1402/09/26

کامپوزیت ونیر Edelweiss یکی از پیشرفته ترین سیستم های کامپوزیت ونیر است که با استفاده از آخرین فناوری های مدرن در ژنو و اتریش تولید شده است. تکنیک های به کار رفته در این کامپوزیت به دلیل بهره گیری از آخرین تکنولوژی ها، با حداقل تهاجم در دندانپزشکی زیبایی همراه هستند.
در کامپوزیت ونیر Edelweiss مانند لمینت دندان نیازی به تراشیدن ساختاری از مینای دندان نبوده و بدون اینکه آسیبی به دندان ها وارد آید در یک جلسه نصب می شود. 

کامپوزیت ونیر Edelweiss چیست؟

کامپوزیت ونیر مستقیم Edelweiss، ونیرهای پیش ساخته ای هستند که شکل و ظاهر آنها کاملا مشابه دندان های طبیعی است. آنها از فیلرهای سفیدی ساخته شده اند و در ساخت آنها از فناوری مدرن لیزر با کامپوزیت نانو هیبریدی برای یک سطح براق بهره گرفته شده است.
 ونیرهای مستقیم Edelweiss در اندازه های مختلفی ساخته شده و مطابق با دندان ها و لبخند شما جهت اصلاح طرح لبخند شکل داده می شوند، برخلاف ونیرهای پرسلن که دقیقا برای هر فرد به طور سفارشی ساخته می شوند. 
در واقع می توان گفت امکان ایجاد یک لبخند زیبا و طبیعی هیچ گاه به این راحتی در مدت زمانی کوتاه وجود نداشته است. برای استفاده از این نوع ترمیم زیبایی، دندان ها شما باید نسبتا صاف باشند تا بتوانید کاندیدای خوبی برای  این ونیرهای ظریف باشید، گرچه از آنها می توان برای بهبود تغییر رنگ و تیرگی دندان ها و نیز بستن فاصله میان آنها استفاده کرد.

مطالب مرتبط: ایمپلنت فوری

موارد کاربرد کامپوزیت ونیر Edelweiss

o ترمیم های قدامی و خلفی
o اصلاحات مرتبط با رنگ دندان ها
o ناهنجاری های آناتومیک
o بستن فواصل میان دندان ها یا دیاستما
o ساییدگی دندان ها

ویژگی های برجسته کامپوزیت ونیر Edelweiss

ونیرهای مستقیم Edelweiss گزینه ای زیبا با حداقل تهاجم برای دندان های شما می باشد. با ونیرهای Edelweiss تنها یک گام با زیبایی فاصله دارید. بهره گیری از سطح پخته شده با لیزر (laser sintered) ظاهری کاملا طبیعی مشابه با دندان های طبیعی خود شما می دهند. 
کامپوزیت ونیر Edelweiss در عین زیبایی ظاهری طبیعی خود برخلاف سایر ونیرها در برابر لکه کاملا مقاوم هستند. تکنولوژی خاص به کار رفته در ساخت این نوع کامپوزیت ونیر، رنگ پذیری آن را به حداقل رسانده است و نام این برند را به یکی از مشهورترین مارک های کامپوزیت دندان تبدیل کرده است.
علاوه بر موارد بالا، از نظر هزینه نیز قیمت نوع ونیر کامپوزیت بسیار اقتصادی است. با انتخاب این نوع کامپوزیت دندان می توانید با پرداخت هزینه ای بسیار کمتر از لمینت ونیر، طرح لبخند خود را به زیباترین شکل ممکن اصلاح کنید.
کاربرد تطبیق پذیر ونیر Edelweiss همراه با کوتاه بودن مدت زمان درمان و نیز هزینه مقرون بصرفه آن سبب می شود که ونیرهای Edelweiss یک گزینه درمانی عالی برای افرادی باشد که در پی بهبود زیبایی لبخند خود هستند.

چرا کامپوزیت دندان Edelweiss؟

- تکنیک مستقیم تنها در یک جلسه
- حداقل تهاجم
- مدت زمان کوتاه درمان
- زیست سازگار
- ارزان تر از ونیرهای پرسلن که در لابراتور ساخته می شوند
- نتایج بالینی طولانی مدت با ظاهری کاملا طبیعی

مزایای استفاده از کامپوزیت ونیر Edelweiss

کامپوزیت ونیر Edelweiss می تواند با تغییر رنگ دندان ها، شکل و طول آنها و بستن شکاف میان آنها لبخند شما را بهبود بخشد و دارای مزایای زیر می باشد:

اصلاح طرح لبخند منحصربفرد با هزینه کمتر

 از آنجایی که ونیرهای Edelweiss به صورت پیش ساخته هستند شامل هزینه کمتری می شوند. البته بدین معنا نیست که لبخند شما نیز پیش ساخته است. در واقع دندانپزشک شما طول و شکل ونیر را مطابق با دندان های شما تغییر می دهد تا بهترین نتیجه حاصل آید.

لبخندی ماندگار با روش سریع

از آنجایی که ونیرهای Edelweiss با استفاده از یک تکنولوژی خاص لیزری ساخته شده اند دارای سطحی با دوام و ماندگار بوده و به دندان ها ظاهری درخشان و کاملا طبیعی می بخشد. به دلیل مقاومت و استحکام بالای Edelweiss، آنها در برابر خراش، ترک خوردگی یا شکستگی دوام بالایی دارند به طوری که می توانید برای مدت زمان طولانی از لبخند زیبایی خود لذت ببرید.

یک روش کم تهاجمی برای اصلاح لبخند

از آنجایی که دندانپزشک کامپوزیت ونیر Edelweiss را متناسب با هر دندانی شکل و فرم می دهد پس ساختار دندان ها تا حد امکان دست نخورده باقی می مانند. بنابراین می توانید به جز زیبایی لبخند خود، از سلامت آن نیز اطمینان داشته باشید.

منظور از کامپوزیت ونیر یک روزه یا Same Day Edelweiss چیست؟

با ظهور کامپوزیت ونیر Edelweiss امکان نصب کامپوزیت ونیر مستقیم تنها در یک روز و بسیار راحت برای دندانپزشکان فراهم شده است. این ونیرهای فوری در یک روز با سیستم فوق العاده ای دارند به یکی از پیشرفته ترین موارد دندانپزشکی زیبایی مدرن و با حداقل تهاجم تبدیل شده اند.
با استفاده از این سیتم فوری هیجان انگیز می توانید در یک جلسه شاهد تغییرات چشمگیری در ظاهر لبخند خود باشید. این سیستم به قدری انعطاف پذیر است که در اکثر موارد نیازی به آماده سازی دندان نمی باشد. در واقع می توان از آنها تحت ونیرهای بدون دریل یاد نمود. با ونیرهای مستقیم Edelweiss می توانید طی یک روز عمیق ترین لکه ها، ترک ها و شکستگی ها همچنین لبه های ناصاف دندان های خود را ترمیم نموده و در ظاهری خود تغییری شگرفت مشاهده کنید.
اصلی ترین مزیت کامپوزیت ادلویز به سایر برندهای کامپوزیت، سرعت سفت شدن آن با لیزر و امکان استفاده از آن با تکنیک لایه گذاری است. دندانپزشک می تواند به راحتی از چند لایه کامپوزیت روی نواحی از دندان که دارای عیوب ظاهری می باشد استفاده کرده و با فرم دهی آنها با رنگ و سایه مناسب، کلیه دندان های بیمار را طی چند ساعت ترمیم کند.
دوام و ماندگری کامپوزیت Edelweiss نسبت به سایر ونیرها نیز بیشتر است و درصورتیکه فرد دریافت کننده کامپوزیت به خوبی از آنها مراقبت کند و به توصیه های دندانپزشک عمل کند، می تواند بیش از 5 یا 6 سال از طرح زیبای لبخند خود لذت ببرد.
از تکنیک لایه گذاری کامپوزیت ادلویز می توان حتی برای ترمیم لمینت هایی که لب پر شده یا دچار ترک خوردگی شده اند نیز استفاده کرد. با این روش به جای تعویض ونیرهای لمینت، از یک لایه کامپوزیت برای ترمیم آنها استفاده می شود که بسیار مقرون به صرفه تر از تعویض کامل ونیر لمینیت است.
 
 
کامپوزیت ونیر Edelweiss

مطالب مرتبط: اسنپ اسمایل

متداول ترین سوالات در مورد کامپوزیت ونیر Edelweiss 

- آیا کامپوزیت ونیر Edelweiss ماندگار است؟

 بله. زیرا این ونیرهای مستقیم با استفاده از یک تکنولوژی پیشرفته لیزری ساخته شده اند و دارای طول عمر بالایی هستند. با مراقبت مناسب می توان بیش از 4 تا 5 سال از آنها بدون تغییر روی دندان ها استفاده کرد.

مطالب مرتبط: ایمپلنت دندان

- هزینه کامپوزیت ونیر Edelweiss چقدر است؟

 عوامل زیادی هستند که در هزینه های مربوط به دندانپزشکی زیبایی ترمیمی تأثیرگذار هستند. از آنجایی که هر مورد متفاوت است پس بهترین راه برای برآورد هزینه مراجعه به دندانپزشک و بررسی دندان ها است. اما به طور کلی از آنجایی که ونیرهای Edelweiss پیش ساخته هستند نسبت به ونیرهایی که به طور سفارشی در لابراتور آماده می شوند ارزان تر هستند. 
از طرف دیگر در کلینیک های دندانپزشکی معتبر امکان پرداخت اقساط هزینه کامپوزیت نیز وجود دارد. بنابراین، اگر تصمیم به اصلاح طرح لبخند گرفته اید نگران هزینه آن نباشید و فقط به این فکر کنید که بهترین روش اصلاح طرح لبخند را انتخاب نمایید.

¬- تفاوت ونیرهای Edelweiss با ونیرهای پرسلن در چیست؟ 

کامپوزیت ونیر Edelweiss پیش ساخته است در صورتی که ونیرهای پرسلن به طور سفارشی ساخته می شوند. 
دندانپزشک شما با مهارت خود ونیرهای Edelweiss را تا رسیدن به لبخندی مطلوب روی دندان های شما شکل و فرم می دهد. درصورتیکه ونیر لمینیت طبق قالبی که از روی دندان ها گرفته شده، در لابراتوار ساخته می شود و دندانپزشک آنها را روی دندان ها می چسباند.
از نظر هزینه هم باید بگوییم که ونیرهای Edelweiss نسبت به ونیرهای پرسلن کم هزینه تر هستند.
ونیرهای Edelweiss با حداقل تهاجم همراه بوده و ساختار دندان ها در این روش حفظ می شود. اما در ونیرهای پرسلن قسمتی از ساختار مینای دندان جهت نصب ونیرها برداشته می شود و در واقع این روش برگشت ناپذیر است.
سایه و رنگ های موجود برای ونیرهای پرسلین بسیار بیشتر از ونیرهای کامپوزیت است و از لحاظ ظاهری نیز شباهت بیشتری به دندان های طبیعی دارند. با این حال اگر کامپوزیت ادلویز با رنگ و سایه مناسب روی دندان های شما فرم داده شود، به سختی می توان تفاوت آن را با دندان های طبیعی تشخیص داد.

- شکل و اندازه ونیرهای Edelweiss چگونه است؟

شکل و اندازه ونیرهای پیش ساخته Edelweiss بر اساس بررسی های انجام شده در مورد اندازه و شکل دندان های طبیعی تنظیم شده است. 
ونیرهای Edelweiss در سه اندازه مختلف برای دندان های قدامی فک بالا (کوچک، متوسط و بزرگ) وجود دارند در حالی که ونیرهای پایین در دو اندازه کوچک و متوسط هستند. 
از آنجایی که ونیرها توسط دندانپزشک به شکل و اندازه مناسبی دست می یابند و با کامپوزیت پیوند می خورند نتیجه کار ترکیبی همگن است به طوری که حاشیه ها قابل تشخیص نیستند و درمان ظاهری کاملا طبیعی دارد.  

مهارت دندانپزشک در نصب کامپوزیت ونیر Edelweiss

قبل از اقدام برای دریافت ونیرهای دندان باید اطمینان حاصل نمایید که آیا دندانپزشکی که به او مراجعه نموده اید از مهارت و تجربه بالایی در این زمینه برخوردار است یا خیر. این مسئله اهمیت خاصی در نصب کامپوزیت ونیر Edelweiss دارد زیرا آنها سفارشی نبوده و دندانپزشک با مهارت و تخصص خود باید آنها را شکل و فرم داده و به طرز ماهرانه ای با دندان های بیمار مطابقت دهد.
یکی دیگر از مواردی که دندانپزشک باید قبل از نصب این نوع کامپوزیت به خوبی در نظر بگیرد، بررسی و معاینه کامل دهان و دندان است. در واقع او باید از سلامت دندان هایی که قرار است درمان روی آنها صورت گیرد، اطمینان حاصل نماید. 
انتخاب رنگ و سایه مناسب ونیر نیز یکی دیگر از مسائلی است که با مهارت و تخصص یک دندانپزشک خوب ارتباط مستقیم دارد. او باید در این مورد و البته با کمک خود بیمار بهترین رنگ کامپوزیت ونیر Edelweiss را برای ظاهری طبیعی تر انتخاب کند. 
با توجه به اینکه ونیرهای کامپوزیت را می توان با استفاده از تکنیک لایه گذاری بسیار زیباتر روی دندان ها شکل داد، تجربه و مهارت دندانپزشک در انجام این کار در نتیجه نهایی اصلاح طرح لبخند بسیار موثر است.

نحوه مراقبت از کامپوزیت ونیر Edelweiss

کامپوزیت ونیر Edelweiss مانند هر نوع ونیرهای دندانی مستلزم رعایت بهداشت فردی است. برای اینکه ظاهر بی نقص کامپوزیت ونیر Edelweiss را برای سالیان طولانی حفظ کنید باید اقدامات مناسب را در این زمینه انجام دهید:
- حداقل دو بار در روز مسواک بزنید و برای این کار از مسواک نرم و خمیر دندان های غیر ساینده استفاده نمایید.
- از جویدن اشیاء سفت خودداری کنید. 
- برای سلامت بیشتر دندان های خود و جلوگیری از پوسیدگی و التهاب لثه به طور منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید
- در صورتی که دچار دندان قروچه هستید با مشورت دندانپزشک خود از نایت گارد استفاده نمایید زیرا دندان قروچه سبب فرسایش ونیر Edelweiss می شود.  
- درصورتیکه هر یک از ونیرهای شما دچار لب پریدگی یا ترک خوردگی شد سریعا به دندانپزشک مراجعه کنید تا آنها را ترمیم کند. 

مطالب مرتبط: ایمپلنت دیجیتال

جمع بندی

در مجموع ونیرهای کامپوزیت پیش ساخته Edelweiss گزینه درمانی مقرون به صرفه و سریعی برای اصلاح طرح لبخند به شمار می روند. ساختار دندان ها در این روش ترمیمی زیبایی دستخوش تغییرات نشده و نصب آنان نیز نسبتا آسان است و به طور کلی نتیجه زیبایی خوبی را ارائه می دهند. 
برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را از ترمیم دندان های خود بگیرید باید به یک متخصص ترمیم زیبایی باتجربه مراجعه کنید تا با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات دندانپزشکی، ظاهر دندان های شما را به زیبایی تغییر دهد.

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!