02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

پاسخ همه سوالات خود را در مورد اصلاح طرح لبخند در اینجا بخوانید - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/07/01

بروزرسانی شده در: 1402/09/26

اصلاح طرح لبخند به منظور زیبایی دندان ها و برطرف نمودن معایب و نقایص دندان ها و لثه ها با بهره گیری از متدها و روش های جدید توسط دندانپزشکان انجام می شود. برخورداری از لبخندی زیبا و بی نقص آرزوی تمامی افراد می باشد زیرا لبخند به چهره زیبایی خاصی بخشیده و اعتماد بنفس را چندین برابر می نماید.
 بسیاری از افراد به دلیل وضعیت نامناسب دندان های خود از لبخند زدن پرهیز می کنند اما به لطف روش های جدید در سال های اخیر که به آنها اصلاح طرح لبخند می گویند می توانند زیبایی خاصی به دندان های خود ببخشند. 
متداول ترین روش های درمانی و زیبایی اصلاح طرح لبخند عبارتند از: 
لمینت دندان، 
کامپوزیت ونیر، 
ونیرهای دندان، 
ارتدونسی، 
بلیچینگ یا سفید کردن دندان ها، 
تاج دندان، 
لیفت لثه.
 انتخاب هر یک از این روش ها جهت اصلاح طرح لبخند به شرایط دهان و دندان های شما بستگی دارد و دندانپزشک شما می تواند بهترین تصمیم گیری را در این زمینه برای شما به عمل آورد. 
با وجود در دسترس بودن اطلاعات متنوع در اینترنت، اغلب اوقات همه افرادی که قصد دارند یکی از روش های اصلاح طرح لبخند را انتخاب کنند، ترجیح می دهند به جای مراجعه حضوری به دندانپزشک، پاسخ سوالاتشان را در فضای مجازی پیدا کنند.
اگر شما هم جزو این افراد هستید، در ادامه می توانید پاسخ تمامی سوالات خود را در مورد اصلاح طرح لبخند بیابید.

"طرح لبخند" چیست؟

طراحی لبخند یک روش درمانی ترمیمی دندانپزشکی است که در آن دندانپزشک با هنرمندی تمام، لبخندی زیبا، طبیعی و سفید برای شما به ارمغان می آورد. پس از اصلاح طرح لبخند سلامت دندان ها و ظاهر آنها بدون در نظر گرفتن حالت اصلی دندان های شما به طور کامل باز خواهند گشت. 

مزایای اصلاح طرح لبخند چیست؟

با اصلاح طرح لبخند اعتماد بنفس شما به طور چشمگیری بیشتر می شود.
طراحی لبخند یک سرمایه گذاری کلی مهم در ظاهر شما است.
در این روش درمانی مشکلات اساسی دندان رفع شده و سلامت دهان و دندان ها بازیابی می شوند.
با رفع ناهنجاری های دندان، آنها کمتر در معرض پوسیدگی و عفونت قرار می گیرند.
همانطور که با افزایش سن، دندان ها دچار تغییر رنگ شده و پوسیدگی می شوند پس لبخند نیز جذابیت اولیه خود را از دست می دهد اما با اصلاح طرح لبخند می توانید مجددا ظاهر جذاب خود را بازیابید.

اصلاح طراح لبخند دقیقا چه کاری انجام می دهد؟

طراحی لبخند می تواند طیف گسترده ای از مسائل زیبایی و عملی دندانپزشکی را برطرف نماید. مراحل و نتایج مطلوب از اصلاح طرح لبخند نیازهای منحصربفرد و اهداف شخصی هر بیمار را نشان خواهد داد. 
دندانپزشک با توجه به سن، جنسیت و ویژگی های منحصربفرد صورت هر فرد یک برنامه سفارشی برای اصلاح طرح لبخند بیمار طراحی می نماید. به طوری که دو طراحی هیچگاه شبیه یکدیگر نیستند.
اصلاح طرح لبخند می تواند:
- دندان ها را سفید و روشن کند؛
- دندان ها را مرتب کند؛
- دندان های جلو را از نظر اندازه و طول تنظیم نماید؛
- نسبت لثه به دندان را اصلاح کند؛
- عملکرد دندان ها و ساختار آنها را تقویت نماید؛
- به لبخند بیماران کمک کند تا منحنی لب های آنها با یکدیگر مطابقت داشته باشند؛
- خطر پوسیدگی، بیماری های لثه و عفونت را کاهش دهد؛
- اعتماد بنفس بیمار را به گونه ای قابل توجه افزایش دهد؛
- ظاهر کلی صورت را جوان و سالم نشان دهد.

برنامه ریزی سفارشی اصلاح طرح لبخند به چه صورت است؟

برای سفارشی سازی طراحی لبخند شما، دندانپزشک در ابتدا یک جلسه مشاوره با شما خواهد داشت. در این جلسه در مورد اینکه به چه هدفی می خواهید برسید و نیز رفع مشکلات اساسی دندان های شما صحبت خواهد شد. 
معمولا جدول زمان بندی به گونه برنامه ریزی می شود که تعداد قرارهای ملاقات به حداقل برسد و در یک زمان مشخص شما به اهداف درمان ترمیمی زیبایی خود یعنی اصلاح طرح لبخند رسیده اید.
در این بازه زمانی تمامی مشکلات مربوط به دهان و دندان شما بررسی شده و درمان های مورد نیاز انجام خواهند شد. یک کاتالوگ لبخند LVI به منظور چگونگی ترتیب دندان ها، انتخاب موقعیت آنها و اینکه چه تأثیر کلی بر ظاهر شما دارند، مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع دندانپزشک طوری برنامه درمانی شما را تنظیم می کند تا یک طرح لبخند سفارشی مختص خود شما ایجاد نماید.

در اصلاح طرح لبخند چه درمان های ترکیبی نیاز است؟

برخی از طرح های لبخند تنها به لمینت دندان نیاز دارند.
سایر طرح ها ممکن است به ترکیبی از لمینت و تاج های دندان نیاز داشته باشند. تاج ها زمانی انتخاب می شوند که دندان ها دچار پوسیدگی شدید و تحت درمان ریشه یا ترمیم های بسیار بزرگ باشند.
گاهی اوقات نیز ممکن است یک دندان در ناحیه طرح لبخند نباشد. لذا برای اصلاح طرح لبخند باید از بریج های دندانی یا  ایمپلنت دندان استفاده نمود.
اگر جای چندین دندان قدامی خالی باشد آنگاه باید از چندین ایمپلنت و یا پروتز استفاده کرد تا طرح لبخند کامل شود.
برخی افراد زمانی که لبخند می زنند بافت لثه آنها بیش از حد نشان داده می شود از این رو دندانپزشک لیفت لثه را انجام می دهد.
در نهایت اگر فقط چندین دندان ونیر دریافت کردند قبل از اتمام کار درمانی، دندان های دیگر نیز سفید می شوند تا لبخند شما بی نقص و درخشان باشد.

چه کسی کاندیدای دریافت طراحی لبخند است؟

افرادی که دارای شرایط زیر باشند می توانند برای بهبود ظاهر دندان های خود از روش اصلاح طرح لبخند بهره ببرند:
- افرادی که می خواهند جوان تر به نظر برسند. طراحی لبخند در جوان به نظر رسیدن ظاهر شما تأثیر بسزایی دارند.
- فردی که می خواهد با اعتماد بنفس بالاتری لبخند بزند. به عبارتی می خواهد برای سلامتی دندان های خود سرمایه گذاری کند.
- کسی که می خواهد شانس خود را برای پیشرفت شغلی یا موفقیت از طریق اصلاح طرح لبخند بهبود بخشد. این یک واقعیت شناخته شده است که 74 درصد از بزرگسالان احساس می کنند لبخند زیبایی آنها امکان موفقیت حرفه ای تری را برای آنان فراهم می کند.
- افرادی که می خواهند با اصلاح طرح لبخند بجز زیبایی ظاهری، از سلامتی دندان های خود نیز مراقبت کنند.

اصلاح طرح لبخند چه مدت زمان می برد؟

تغییر لبخند شما معمولا به شرایط خاص دهان و دندان های شما بستگی داشته و ممکن است بین سه هفته تا چندین ماه طول بکشد. اگر دندان ها، لثه ها و نیش شما مشکلی نداشته باشند، در سریع ترین زمان ممکن می توانید صاحب یک لبخند زیبا و بی نقص شوید که این کار با دریافت کامپوزیت ونیر، لمینت دندان و ونیرهای دندانی انجام می شود.
در صورتی که نیاز به لیفت لثه داشته باشید پس از انجام این درمان و بهبود لثه های شما که چند هفته طول می کشد، فرآیند اصلاح طرح لبخند آغاز خواهد شد. اگر هم نیاز به ایمپلنت داشته باشید جدول زمان بندی را باید به شش ماه تا یک سال دیگر افزایش داد. زیرا باید ایمپلنت ها با استخوان پیوند بخورند و حداکفر بهبودی لثه ها حاصل آید. 
 
پاسخ همه سوالات خود را در مورد اصلاح طرح لبخند در اینجا بخوانید

مطالب مرتبط: ایمپلنت دیجیتال

آیا افرادی که سیگار می کشند می توانند تحت این روش درمانی قرار گیرند؟

کامپوزیت ونیر و لمینت دندان هر دو نسبت به سیگار کشیدن حساس هستند. در واقع نیکوتین موجوددر سیگار سبب از بین رفتن اتصال میان لمینت و مینای دندان شده و لمینت دندان پس از مدتی از روی دندان های فرد جدا می شوند. 
در مورد کامپوزیت ونیر هم باید بگوییم که دود سیگار به مرور زمان سبب تغییر رنگ کامپوزیت می شود. از این رو بهتر است که افراد سیگاری قبل از اصلاح طرح لبخند، سیگار کشیدن را ترک کنند.

گزینه های طراحی لبخند هر فرد کدامند؟

یک برنامه سفارشی طراحی لبخند می تواند گزینه های زیر را در برگیرد: 
لمینت دندان، 
کامپوزیت ونیر، 
تاج دندان، 
ایمپلنت دندان، 
لیفت لثه، 
بلیچینگ یا سفید کردن دندان ها، 
باندینگ. 
دندانپزشک شما با دقت دندان های شما را معاینه و وضعیت آنها را ارزیابی می نماید و در نهایت تصمیم گیری می کند که برای رسیدن به اهداف اصلاح طرح لبخند به چه نوع گزینه درمانی مناسبی نیاز دارید. 

چه زمانی می توان نتیجه حاصل از اصلاح طرح لبخند را مشاهده نمود؟

شما بهبود لبخند خود را می توانید بلافاصله پس از اصلاح طرح لبخند مشاهده کنید. همانطور که قبلا گفته شد اگر دندان های شما مشکلات جدی نداشته باشند دندانپزشک ونیرهای دندان یا کامپوزیت ونیر را برای شما در نظر خواهد گرفت و پس از مدت کوتاهی می توانید شاهد نتایج شگفت انگیزی در مورد ظاهر دندان های خود باشید.
اما در صورتیکه به روش های بلد مدت تر مانند ایمپلنت دندان نیاز داشته باشید، اصلاح طرح لبخند شما ممکن است بیش از 6 ماه طول بکشد.

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است؟

هزینه اصلاح طرح لبخند بسته به روش های درمانی مورد نیاز و زمانی که صرف شده است متفاوت می باشد. در صورتی که فرد نیاز به ایمپلنت، لیفت لثه یا بازسازی کامل دهان داشته باشد هزینه ها افزایش می یابند. اما به طور کلی هزینه اصلاح طرح لبخند به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله:
- دستمزد دندانپزشک
- مهارت دندانپزشک شما و متخصصی که در لابراتور ونیرها را می سازد
- قیمت ونیرها
- مواد به کار رفته در ونیرها
- تعداد دندان هایی که تحت درمان قرار گرفته اند
- تعداد درمان هایی که طی فرآیند اصلاح طرح لبخند لازم است
- جایی که کلینیک واقع شده است

سن مناسب برای اصلاح طرح لبخند چقدر است؟

به عنوان یک قاعده کلی، سن فرد باید بالای بیست سال باشد. البته سن به نوع درمان مورد نیاز نیز بستگی دارد. برای مثال نمی تواند بلیچینگ را برای سفید کردن دندان های نوجوانان به کار برد. ونیرها نیز معمولا قبل از بیست سالگی انجام نمی شوند زیرا برگشت ناپذیر هستند. 
برای ارتدونسی نیز بهتر است که افراد در سنین پایین تر بین ده تا هجده سالگی باشند زیرا در این مدت ریشه دندان ها به اندازه کافی محکم نشده اند و به راحتی حرکت می کنند، از این رو این عامل موجب کوتاه شدن مدت درمان می شود. البته محدودیت سنی برای ارتدونسی وجود ندارد اما در سنین بالا، طول درمان بیشتر بوده و نتیجه نیز با سختی بیشتری حاصل می شود.
برای ایمپلنت نیز سن افراد باید بالای هجده سال باشد. زیرا در سنین پایین استخوان فک به رشد کافی نرسیده تا به پایه ایمپلنت متصل شود. 

مراقبت های لازم پس از اصلاح طرح لبخند کدامند؟

تمامی بیماران پس از انجام اصلاح طرح لبخند، دستورالعمل های شخصی خود را جهت بهداشت دهان و دندان ها دریافت خواهند نمود. برای برخورداری از طولانی ترین نتایج و اینکه دندان ها و لثه شما دچار عفونت نشوند باید به خوبی از آنان مراقبت نمایید:
به طور مرتب مسواک بزنید و از نخ دندان و دهانشویه استفاده کنید. مسواک زدن باید حداقل دو بار در روز باشد و باید از دهانشویه های غیر ساینده استفاده نمایید.
از گاز زدن مواد غذایی سفت مانند آجیل ها، فندق ها، ته دیگ و ... که سبب آسیب رسیدن به دندان ها می شود جدا خودداری کنید.
مصرف نوشیدنی هایی که حاوی رنگدانه هستند مانند قهوه، چای و ... را به حداقل برسانید.
سعی کنید به طور منظم برای چکاپ و معاینه دندان ها به دندانپزشک خود مراجعه نمایید. 

مطالب مرتبط: ایمپلنت فوری

جمع بندی

مناسب ترین روش اصلاح طرح لبخند باید با توجه به شرایط شما و بودجه ای که قصد دارید هزینه کنید، درنظر گرفته شود. بنابراین بهتر است برای انتخاب یکی از روش های لمینت، کامپوزیت، ایمپلنت، لیفت لثه و غیره یا ترکیبی از این روشها به کلینیک های تخصصی دندانپزشکی زیبایی مراجعه کنید.
اگر هزینه اصلاح طرح لبخند برای شما اهمیت زیادی دارد می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی دکتر شهاب محمدی از شرایط پرداخت اقساط مطلع شده و مناسب ترین روش اصلاح طرح لبخند مناسب خود را انتخاب کنید.
 

مشاوره رایگان دندانپزشکی

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!