02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

جلوگیری از خرابی ایمپلنت دندانی - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1397/10/13

بروزرسانی شده در: 1402/09/26

عوامل خرابی ایمپلنت دندان

خرابی ایمپلنت دندان اگر چه نادر است، اما به برخی از عوامل سلامتی وابسته است .ایمپلنت های دندانی از زمان معرفی آنها در سی سال قبل، تغییر قابل توجهی ایجاد کرده اند. به دلیل دوام، ایمپلنت های دندانی نرخ موفقیت بالا، بیش از 95٪ دارد. اما هنوز درصد بسیار کمی از آنها موفق نیستند، (معمولا در چند ماه اول پس از قرارگیری).
سالها تحقیق نشان داده است که بسیاری از این شکست ها به پری ایمپلنت (یک نوع بیماری لثه)؛ استرس بیش از حد در ایمپلنت؛ یا برخی از عوامل سلامت و سبک زندگی مربوط می شود. اگرچه نمی توانید همه خطرها را از بین ببرید، اما با تلاش برای رفع این نواقص، شانس موفقیت ایمپلنت شما بهبود می یابد.
مرکز تخصصی دندانپزشکی دکتر محمدی
مطالب مرتبط: ایمپلنت دیجیتال

بهداشت عمومی ایمپلنت دندان

آنچه در بقیه بدن شما اتفاق می افتد می تواند بر بهداشت دهان و دندان تاثیر بگذارد. بعضی از داروها، پرتو درمان سرطان، شرایطی نظیر پوکی استخوان یا سیستم ایمنی ضعیف و یا مصرف دخانیات، می توانند خطر شکست یک ایمپلنت را افزایش دهند. به جز برخی از این موارد (مانند ترک سیگار)، شاید بهتر باشد تا سایر گزینه های جایگزین را بررسی کنید.
سلامت استخوان ها و دیگر مسائل دهان. ایمپلنت به مقدار مشخصی از استخوان برای تنظیم و ثبات مناسب نیاز دارد. اگر از در نتیجه بیماری های دندانی، استخوان فک شما از بین رفته ، ممکن است از پیوند استخوان یا گزینه های جایگزین دیگر استفاده کنید. به همین ترتیب، اگر دندان قروچه یا عادت فشار آوردن به دندان ها دارید، قبل از انجام ایمپلنت، ابتدا باید آنها را مورد توجه قرار دهید.

مراقبت و نگهداری از ایمپلنت دندان

پس از دریافت ایمپلنت دکتر شهاب محمدی، مراقبت از ایمپلنت ها بسیار مهم است. در حالیکه ایمپلنت ها تحت تاثیر فساد دندان قرار نمی گیرند، لثه های حمایت کننده، استخوان ها و دندان های مجاور می توانند تحت تاثیر بیماری های لثه قرار گیرند. شما باید یک عادت متعادل روزانه در مسواک زدن و نخ دندان و تمیز کردن و بازرسی توسط دندانپزشک در کلینیک دندانپزشکی داشته باشید. بدون این مراقبت ها، خطر خرابی ایمپلنت شما در طول زمان، با شروع بیماری پریودنتال (لثه یا به طور دقیق تر: پری ایمپلنت) افزایش می یابد. پری ایمپلنت عفونت و التهاب بافتهای زنده ای است که ایمپلنت را احاطه کرده است.
مطالب مرتبط: قیمت ایمپلنت دندان

ویزیت و مشاوره رایگان دندانپزشکی

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!