02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

کامپوزیت دندان ژاپنی - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/06/11

بروزرسانی شده در: 1402/09/26

کامپوزیت دندان ژاپنی از چند برند معتبر و مشهور از جمله Gradia Direct، G aenial، kuraray و Tokuyama Dental America به علت کیفیت بالا و قیمت مناسب کامپوزیت دندان در سال های اخیر مورد توجه دندانپزشکان و بیماران قرار گرفته اند. انواع کامپوزیت دندان ژاپنی توسط پزشک بر اساس سایه های رنگ، کیفیت و به طور کلی ویژگی های مختلف انتخاب می شود. علاوه بر این، بهترین نوع کامپوزیت دندان به نیازهای هر بیمار نیز بستگی دارد. 
کامپوزیت دندان را می توان بدون اینکه به دندان ها آسیبی برسد، به راحتی روی دندان نصب نمود. از دیگر ویژگی های خاص کامپوزیت دندان ژاپنی، مناسب بودن آنها برای دندان هایی است که بسیار آسیب دیده اند. قیمت کامپوزیت دندان ژاپنی نسبت به سایر برندهای اروپایی ارزان تر از سایرین بوده و به بیمارانی که به دنبال اصالح طرح لبخند خود با قیمتی مناسب هستند؛ توصیه می شود. 
البته دندانپرشک در جلسه مشاوره پس از بررسی عیوب ظاهری دندان های شما در مورد  اینکه چه نوع از کامپوزیت دندان برای شما مناسب تر است، تصمیم گیری می کند. حتی ممکن است به شما پیشنهاد کنند که از انواع مارک کامپوزیت دندان آمریکایی یا سوئیسی استفاده کنید.

کامپوزیت دندان ژاپنی گرادیا دایرکت یا Gradia Direct

با کامپوزیت دندان ژاپنی گرادیا دایرکت شما می توانید به خطر افتادن دندان هایتان را به دست فراموشی بسپارید. یک ماده ترمیمی که مطابق با نیازهای بیماران و دندانپزشکان طراحی شده و با تنوع سایه های رنگی که دارد زیبایی منحصربفردی به دندان ها می بخشد. کامپوزیت میکرو هیبریدی گرادیا دایرکت یک ترمیم با دوام، عالی و ظاهری طبیعی به شمار رفته و گزینه ای ایده آل برای ترمیم مستقیم می باشد. از ویژگی های منحصرفبرد این برند ژاپنی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

تقلید ساختار ذرات از انعکاس دندان های طبیعی در کامپوزیت ژاپنی Gradia Direct 

با بررسی ویژگی های نوری دندان مشخص شد که هر چه مواد ترمیمی به ساختار داخلی دندان های طبیعی نزدیک تر باشند، ظاهر انها در دهان بهتر خواهد بود. مواد Gradia Direct یا کامپوزیت دندان گرادیا دایرکت به منظور دستیابی به این هدف از یک ماتریس میکروفیلد رزین با ترکیبات عمدتا سیلیکا و فیلرهای از قبل پلیمر شده (pre-polymerised) تشکیل شده اند. مقدار توزیع هر یک از این ذرات با اندازه معین و طوری با دقت انتخاب شده اند که در زمان اضافه شدن به یکدیگر، ظاهری طبیعی به دندان ها می بخشند. دلیل این امر وجود ساختار داخلی متنوع و چند وجهی مشابه با دندان های طبیعی می باشد که یک انعکاس داخلی خلق می نماید که دقیقا با بازتاب دندان طبیعی یکسان باشد. 
مطالب مرتبط: کاشت دندان طبیعی

ساختار کامپوزیت ژاپنی گرادیا دایرکت با سایه های متنوع

به منظور ارائه سایه هایی که مطابق با ساختار داخلی چند وجهی مواد باشند و همچنین برآورده شدن نیازهای سایه تک و همچنین تکنیک چند سایه ای، طیف منحصرفرد و متنوعی ازسایه ها در این نوع ونیر کامپوزیت تولیده شده اند که هر سایه از نظر رنگ، کروما، مقدار و شفافیت کاملا تطبیق یافته است.

Gradia Direct یک ترمیم کامپوزیت طولانی مدت

کامپوزیت دندان ژاپنی گرادیا دایرکت به جز زیبایی خاصی که به دندان ها می بخشد تمام خصوصیاتی را که شما از یک ماده ترمیمی انتظار دارید، دارا می باشد از جمله:
- پولیش پذیری (polishability) عالی:
گرادیا دایرکت به منظور بهبود عمل زیبایی شناسی، عمل پولیش را به سرعت و به راحتی برای رسیدن به سطحی صاف و براق انجام می دهد.
- سخت و انعطاف پذیر:
به منظور مقاومت در برابر نیروهای خمشی و نیز سایش و ممانعت از گسترش ترک ها، این کامپوزیت دندان ژاپنی مقاومت بسیار خوبی در برابر شکستگی و ضریب کمی از الاستیسیته را داراست. 
- مقامت بالا در برابر سایش:
از آنجایی که این برند ژاپنی برای ترمیم های خلفی ضروری است در برابر سایش مقاومت بسیار بالایی دارد.
- قابل درمان با نور:
Gradia Direct با استفاده از هالوژن کوارتز، پلاسما یا نور LED به راحتی قابل نصب است. بدین ترتیب حداقل تغییر رنگ قبل و پس از درمان با نور وجود دارد. 
- پرتو بند یا Radiopaque:
نسخه خلفی گرادیا دایرکت، پرتو بند می باشد.
از مزایای دیگر گرادیا دایرکت می توان به تغییر حجم بسیار کم در زمان درمان، مناسب برای ترمیم مستقیم کلاس های IV، III و V، و نیز مقاومت بالا در ترمیم های خلفی اشاره نمود.

کامپوزیت  G aenial یا جیانیال یک کامپوزیت دندان ژاپنی محبوب

کامپوزیت جینیال یا G-ænial) G aenial) یک ماده ترمیمی پرتو بند هیبریدی MFR با ترکیب و نوع فیلر رزین از پیش پلیمر شده است. اندازه هر فیلر و غلظت آن با دقت انتخاب شده است تا بهترین نتایج زیباشناختی را در حالی که عملکرد آن به خوبی حفظ می شود به ارمغان بیاورد. G-ænial در دو نسخه موجود است. G-ænial قدامی و خلفی. این کامپوزیت دندان ژاپنی مطابق با نیازهای کامپوزیت های خلفی و قدامی و با توجه به ویژگی های رادیواپسیته یا ممانعت از نور طراحی شده است. 
این برند در انواع سایه های مختلف ارائه شده و طوری طراحی شده است تا علاوه بر دوام بالای کامپوریت دندان، ظاهری مشابه با دندان های طبیعی ارائه دهد. G-ænial دارای مزایای زیر می باشد:
ترمیم های بسیار زیبا با ارائه سیستم سایه آسان
رسیدگی مطلوب؛ دارای یک فرمول غیر چسبنده و صاف برای دندان های قدامی و یک فرمولاسیون packable برای دندان های خلفی
امکان گسترش زمان کار برای دندان های قدامی تحت نور operatory
بهبود رادیواپسیته برای بیمار و کنترل ترمیم
ثبات رنگ با مرور زمان
پولیش پذیری بسیار خوب
ارائه سیستم تک رنگی و چند رنگی و زیبایی طبیعی
مقاومت بالا و در عین حال الاستیک و ممانعت از نیروهای خمشی و سایشی
ترمیم پوسیدگی های سطح ریشه
ترمیم پوسیدگی های کلاس V،IV و III
قیمت مناسب کامپوزیت دندان

موارد استفاده از انواع کامپوزیت G aenial

G aenial قدامی

- ترمیم مستقیم برای حفره های کلاس III, IV, V
- ترمیم مستفیم برای حفره های ریشه
- ترمیم مستفیم برای بستن ونیرها و دیاستما (diastema)

رنگ در کامپوزیت دندان جیانیال

یکی از بزرگترین چالش ها در دندانپزشکی پروتز و ترمیمی، بازتولید ویژگی های طبیعی دندان های اصلی فرد است مانند تعادل و هارمونی رنگ دندان. در واقع بیماران به ترمیم هایی نیاز دارند که در عین زیبایی، غیر قابل تشخیص از ساختار اصلی دندان باشند. 
از این رو یکی از مهمترین اهداف در توسعه G-ænial ایجاد یک کامپوزیت مدرن و پیشرفته بود که یک زیبایی شناسی قابل پیش بینی را در دو حالت ساده و پیچیده ارائه دهد. دندانپزشکان با بهره گیری از G-ænial قادر هستند تا تعادل را میان علم دندانپزشکی و زیبایی لبخند یک بیمار برقرار سازند.

چه چیزی باعث می شود که ترمیم کامپوزیت نامرئی شود؟

توانایی یک کامپوزیت برای پخش نور و انعکاس آن مشابه با دندان های طبیعی باعث می شود که ساختار پیرامون دندان، ایده آل به نظر برسد. مواد کامپوزیت زمانی نامرئی می شود که آن ویژگی پخش نور را داشته باشد و سپس بتواند در تکنیک تک لایه سایه واحد مورد استفاده قرار گیرد. 
کامپوزیت دندان ژاپنی G-ænial مانند دندان شامل رابط های مختلفی با خواص متنوع نوری می شود و این به انعکاس متنوع نور منجر خواهد شد. توانایی عالی G-ænial در پخش نور به ترکیب ساختاری متنوع آن مربوط می شود. در حقیقت، G-ænial قدامی بالاتر پراکندگی نور را در میان رقبای خود داشته و در نهایت ترمیم نامرئی حاصل خواهد شد.  
 
 
کامپوزیت دندان ژاپنی
مطالب مرتبط: مراحل ایمپلنت دندان

کامپوزیت دندان ژاپنی کوراری یا kuraray

کامپوزیت دندان کوراری محصولی بینظیر و دارای کاربردی آسان می باشد. تکنولوژی شاخص به کار رفته در kuraray عبارت است از یک فیلر کامپوزیتی نانوفیلد در یک فرمولاسیون ماتریکس منعکس کننده نور که سبب پخش شدن نور می شود. این شرکت توسعه محصولات در زمینه دندانپزشکی را از سال 1970 آغاز نمود. این شرکت به جز کابرد آسان محصولات در تنوع کلاس و نیز ماندگاری محصولات پیشینه بسیار خوبی دارد.
Kuraray متشکل از چندین نوع کامپوزیت های ترمیم است که در ادامه به مهمترین نوع آنها اشاره ای خواهیم داشت:
CLEARFIL MAJESTY™ ES-2 استفاده از رزین های کامپوزیت برای ترمیم های زیبایی شناختی، چالش های بسیاری را ایجاد می نماید. یکی از این چالش ها شناسایی آسان ذرات پرشده و خطوط حاشیه ای میان رزین کامپوزیت و دندان های طبیعی است. CLEARFIL MAJESTY™ ES-2 به منظور حل این مسائل طراحی شده است. 
CLEARFIL MAJESTY™ ES-2 متشکل از سایه های کلاسیک برای تکنیک تک سایه ای و سایه های پریمیوم برای تکنیک دو سایه ای می شود. این دو سیستم تقریبا می توانند هر مورد ترمیمی را مورد پوشش قرار دهند. 
جنس کامپوزیت دندان ژاپنی کوراری کیفیت بالایی دارد و درخشش، مهمترین جنبه ان به منظور مطابقت یک ترمیم کامپوزیتی با دندان های طبیعی است. 

موارد مصرف CLEARFIL MAJESTY™ ES-2: 

- ترمیم مستقیم برای کلیه کلاس های حفره در دندان های قدامی و خلفی
- ونیرهای مستقیم
- اصلاح موقعیت و شکل دندان
- ترمیم شکستگی ها
- دوام و طول عمر بالای کامپوزیت دندان

مزایای کامپوزیت دندان ژاپنی CLEARFIL MAJESTY™ ES-2

درخشندگی منحصر به فرد تأیید شده توسط VITA™
ترکیب رنگی شگفت انگیز
طیف گسترده ای از سایه ها؛ از جمله چهار سایه مختلف transparency
انتخاب بصری سایه و روش لایه بندی
CLEARFIL MAJESTY™ ES Flow CLEARFIL MAJESTY™ ES Flow محصولی ایده آل برای ترمیم های قدامی و خلفی بوده و پولیش پذیری عالی در ترکیب با یک رنگ فوق العاده دارد. جنس کامپوزیت دندان ژاپنی کلیرفیل به نحوی طراحی شده که پولیش پذیری در نزدیکی لثه یا نواحی مجاور آن در کسری از ثانیه صورت می گیرد.

موارد مصرف CLEARFIL MAJESTY™ ES Flow

- ترمیم های مستقیم برای تمامی کلاس های حفره های دندان مانند پوسیدگی سطح ریشه و نقایص V شکل، همچنین اختلالات اتصال تاج و آناتومیکی و ریشه دندان، سایش دندانی و ...
- اصلاح موقعیت و شکل دندان مفل ناهنجاری های دندانی
- ترمیم شکستگی ها

مزایای کامپوزیت ژاپنی کلیرفیل

بخشیدن ظاهری مطلوب به مینای دندان
پولیش پذیری عالی و سریع
تطبیق رنگ ایده آل
طیف رنگ گسترده 
موارد مصرف متنوع حتی کلاس I و II
مقاومت مکانیکی بالا
ترمیم های زیبایی 
ماندگاری و دوام بالای کامپوزیت دندان
CLEARFIL™ AP-X CLEARFIL™ AP-X یک رزین کامپوزیت رادیواپک و قابل درمان با نور است. این کامپوزیت دندان ژاپنی از یک فیلر آلی جدید ساخته شده که شفافیت زیاد و توانایی پخش نور آن از ویژگی های بارز آن به شمار می رود. این فیلر ظرافت خاصی داشته و قابلیت پولیش بسیار بالایی دارد. 

موارد مصرف کامپوزیت دندان ژاپنی کلیرفیل

- ترمیم کلاس I, II, V دندان های خلفی
- ترمیم کلاس III, IV, V دندان های قدامی
- ترمیم پوسیدگی های سطح ریشه

مزایای کامپوزیت ژاپنی کلیرفیل

- خصوصیات فیزیکی برتر
- مقاومت و ماندگاری بالا
- هماهنگی مناسب رنگ
- رادیواپک
- نصب آسان
- دارای خاصیت غیرچسبندگی
- موجود در سرنگ و PLTs
- افبات شده از نظر بالینی از سال 1993

ویژگی های کامپوزیت دندان ژاپنی کوراری یا kuraray

عدم تغییر شفافیت دندان پس از درمان با کوراری
داشتن شباهت زیاد به رنگ های طبیعی همانند ساختار دندان
پولیش پذیری بسیار عالی همراه با شفافیت پایدار
مقاومت بالا در برابر فشار
قوام بسیار راحت و بدون چسبندگی به وسایل کار

کامپوزیت دندان ژاپنی توکویاما (Tokuyama)

کامپوزیت دندان توکویاما یا Tokuyama برای ترمیم های مستقیم انواع پوسیدگی ها در دندان های قدامی و خلفی، محصولی کاملا ایده آل است. این کامپوزیت در برابر فشار و سایش مقاومت و ماندگاری بالایی دارد. یکی از محصولات این کامپوزیت PALFIQUE® Universal Flow است که دارای ویژگی های متنوع زیبایی شناختی و مقاومت مکانیکی بالایی به شرح زیر می باشد:
- تطبیق پذیری و ترکیب رنگ گسترده
- پولیش پذیری بالا
- درخشندگی بالا
- مقاومت و ماندگی عالی
- مقاومت در برابر ساییدگی
- ماندگاری در برابر رنگ و لکه
- مدت زمان کوتاه برای انجام کار

موارد مصرف کامپوزیت ژاپنی PALFIQUE® Universal Flow

ترمیم مستقیم قدامی و خلفی
ترمیم پوسیدگی ها
ترمیم کامپوزیت ، پرسلن

جمع بندی

در این مقاله به مهمترین برندهای کامپوزیت دندان ژاپنی اشاره شد و متوجه شدیم که این نوع کامپوزیت ها دارای کیفیت، استحکام و ماندگاری بالایی هستند. علاوه براین قیمت مناسب کامپوزیت دندان ژاپنی این نوع ترمیم را برای اصلاح طرح لبخند به گزینه مناسبی تبدیل کرده است.
کامپوزیت ژاپنی همچنین از نظر تنوع سایه و رنگ در سطح مطلوبی قرار دارند. اما باید توجه داشته باشید که موفقیت در کامپوزیت در درجه اول به نحوه نصب و مهارت کار دندانپرشک و در درجه دوم به کیفیت مواد بستگی دارد. پس این دو عامل در کنار یکدیگر می توانند موفقیت در کامپوزیت را برای شما تضمین نمایند. همچنین پس از نصب کامپوزیت باید مراقبت های لازم برای طول عمر بالاتر صورت گیرد.  
مطالب مرتبط: اسنپ اسمایل
 
 

مشاوره رایگان دندانپزشکی

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

عسل

سلام خسته نباشید توکویاما بهتره یا گرادیا

دکتر شهاب محمدی

سلام وقتتون بخیر هیچ برندی رو نه تایید می کنیم نه رد

پریسا

سلام ببخشید برای ونیر باکامپوزیت گرادیا انجام بشه طرح لبخند واحدی چقدره؟

دکتر شهاب محمدی

سلام و عرض ادب ما کامپوزیت گرادیا کار نمی کنیم